Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
1.3.2008 09:33 - Alnag
Jinak dračí dech se nyní obnovuje tak, že DM si každé kolo hodí kostkou (v tomto případě d6 a když mu padne 5 nebo víc) může drak znovu chrlit oheň. Na tomto principu fungují prakticky všechny časově/odpočtové situace ve 4e - házíte kostkou X a když vám padne Y nebo víc, tak se stane Z.
1.3.2008 09:58 - Alnag
A tady je ukázka jedné stránky z PHB (včetně designu, bohužel nic zajímavého na ní není, protože je to úvod ke kapitole skilly).
Skilly (1600x1200) - je to dost velké
a tady je stránka z Monster Manualu (Bodak a Boneclaw) - tam už trochu něco vidět i je, případně doporučuji prolistovat galerii pro další obrázky a nechat si je vyjet v největší velikosti.
Bodak
1.3.2008 16:16 - bigbythewise
Alnag píše:
Bigby - z Inteligence (přinejmenším tu Magic Missile). Manévry každého povolání se obvykle odvozují od vlastnosti, kterou umí nejlépe...
No, je sice pravda, ze mel INT 20, coz je +5 bonus, jenomze pokud jsi cetl popis tech jednotlivych kouzel, tak ty nemely vsechny +5, ale mely ten utok prave ruzne veliky. Navic, vzhledem k tomu, ze zakladni ability se ti uz nezlepsuji, tak to by jsi potom mel jen +5 s MM a vic uz ne. To je nejaky divny. Podle me je nejaky zlepsujici se zakladni bonus (neco jako BAB) a ty kouzla maji asi kazde svuj pevny +x bonus.
1.3.2008 16:35 - Alnag
Bigby, popis jsem četl a všechny kouzla tam uvedená mají +5 byť (a to zdůrazňuji) manévry u každého povolání se odvozují přinejmenším od dvou vlastností, takže kouzelník bude k té inteligenci mít také ještě jednu.
A věř mi, když říkám, že to je bonus inteligence. Jak už jsem psal dřív modifikátory vlastností uplatňované k útokům, dovednostem, obranám a různě jinde se zvyšují o 1/2 násobek úrovně. Takže i toto roste. BAB už není potřeba.
1.3.2008 20:19 - bigbythewise
Alnag: Mas pravdu, vsude je stejne, +5. Ja si to asi nejak poplet dohromady jeste s jinym character sheetem.
Bodak - Death Gaze
+19 vs. Fortitude, if the targed is weakened, it is reduced to 0 hit points.
Tak to je sakra rozdil. Ve 3.5E - zachrana na smrt. Tady musis byt weakened (to je co jako?) a navic te i tak vlastne nemuze zabit, protoze mas hromadu minusovych bodu. Ze udela 4E z krutych monster chcipaky jsem teda opravdu necekal, vzhledem k tomu, jak uz byly chciple v predesle edici a to je Bodak potvora 16 urovne. Checht. A ja mel Bodaka tak rad... :P
Bud uz 4E POCITA s kydlenim potvor nebo se snazi branit tomu, aby "nebyl roleplaying narusen smrti postav", ehm. Je to tady, tak si vyber Alnagu. Ja si myslim svoje. :)
1.3.2008 20:26 - Alnag
Bigby: Stačilo by si přečíst i zbytek toho Bodaka... například taktiku. Bodak tě nejdřív majzne, když se zadaří, tak tě tím oslabí a pak na tebe zazírá a ty jsi v tu ránu na nule. Pak si třikrát nehodíš záchraný hod na stabilizaci a jsi mrtvý... v čem je přesně problém? Že jsou tam tři hody na stabilizaci?
Samozřejmě, že se 4E snaží minimalizovat případy takové smrti postav, kdy postava vyloženě nejde do rizika s vědomím, že jde do rizika. Není třeba to neustále stavět jako tragické rozcestí na němž obě cesty vedou do záhuby. Tak to není. Tohle mi třeba naprosto nevadí, připadá mi to zajímavé a zábavné...
Nevím, jestli se obdivuješ designu, který má celem blízko tomu - "spadnul na tebe meteorit a zabil tě, cha, cha, cha... naházej si novou postavu", já nikoliv.
1.3.2008 20:44 - bigbythewise
Alnag píše:
Stačilo by si přečíst i zbytek toho Bodaka... například taktiku. Bodak tě nejdřív majzne, když se zadaří, tak tě tím oslabí a pak na tebe zazírá a ty jsi v tu ránu na nule. Pak si třikrát nehodíš záchraný hod na stabilizaci a jsi mrtvý... v čem je přesně problém? Že jsou tam tři hody na stabilizaci?
Alnagu, na 16 urovni (podporeni hutnou davkou HP - diky HP systemu "jistota" - vidis, jak to pekne vsechno na sobe zavisi) se tvy hrdinove tezko kdy ocitnou v kondici "weakened" od majznuti sucheho Bodaka. 3 hody na stabilizaci? Kolik? 50 na 50? :) Dobre, hod na smrt je silny kafe, ale tohle je zase smesny.
Alnag píše:
Samozřejmě, že se 4E snaží minimalizovat případy takové smrti postav, kdy postava vyloženě nejde do rizika s vědomím, že jde do rizika. Není třeba to neustále stavět jako tragické rozcestí na němž obě cesty vedou do záhuby. Tak to není. Tohle mi třeba naprosto nevadí, připadá mi to zajímavé a zábavné...
Proc se snazi? Protoze nam VSEM takove riziko MUSI vadit, ze? Takze vytvorime novelu zakona, kdy vsechny auta budou mit omezovac na 100 km/h, protoze se nejaky jouza zabil ve 250 km/h, kdyz prekrocil vice jak dvojnasobne povolenou rychlost?
Alnag píše:
Nevím, jestli se obdivuješ designu, který má celem blízko tomu - "spadnul na tebe meteorit a zabil tě, cha, cha, cha... naházej si novou postavu", já nikoliv.
Takovehle cha cha cha mozna tak JEDINE pokud jsi neschopny DM nebo hajzl. To ja, skromne rikam, nejsem, alespon co se tyce takovych banalnich dilemat, jako je smrtici Bodak.
1.3.2008 20:58 - Alnag
Bigby: Rád se s tebou bavím i když nejsme ve shodě. Ale nebaví mne opakovat, aby sis znovu důkladně přečetl o čem píšeš. Bodakovi stačí jedna (slovy JEDNA) úspěšná rána, aby způsobil zasažené postavě kondici weakened do konce příštího kola, což je spousta času na to, jí zasáhnout pohledem. Takže na tom, kolik mají životů, to nezávisí vůbec. Slovy VŮBEC.
To znamená, že bodak je schopen složit hrdinu do neakceschopného stavu během dvou až tří kol (předpokládejme, že se třeba jednou netrefí majznutím). Mám-li takovových bodaků několik (ostatně není to sólo nestvůra) může se taky stát, že za ty tři kola bude z pěti členné družiny polovina nebo i méně...
1.3.2008 21:30 - bigbythewise
Dobre, moje chyba. Ja bych si to rad precetl cele, ale je to hodne rozmazane. Uvazoval jsem asi moc rychle na zaklade mala.
1.3.2008 21:38 - Alnag
Mám to i přeložené, ale musíš vyčkat... :)
1.3.2008 21:45 - Alnag
Ach bože... z Brand Managera D&D vylezlo, že by rád, kdyby chtěla nějaké televize natočit seriál nebo film na motivy D&D, nejlépe s Drizztem. Jdu se asi oběsit... to zas bude ostuda.
1.3.2008 22:18 - Lokken
Alnag:Pokud vím tak Salvatore na svém webu měl a všude říkal něco jako:seriál jedině když napíšu scénář a to bude mít tak 1000 dílů,film ani omylem.To stejný říkal kategoricky ve všech rozhovorech co jsem četl/viděl.Takže snad na to nedojde,nikdo tu přece nestojí a Dračí Doupě III?!
1.3.2008 22:18 - Aeris
Alnag: To snáď nemyslia vážne. To chcú verejnú mienku o RPG hráčoch poslať ešte hlbšie do horúcich pekiel?
1.3.2008 23:29 - thief
Já se snažím už raději moc nepřispívat, protože moji averzi ke 4E jsem prezentoval už mockrát. Ale pořád to sleduju a v souvislosti s tím bodakem jsem si vzpoměl na zmínku o tom, že beholderovi paprsky by měli např. petrifikovat na kola. Když si to dám dohromady s prosazováním "cool" nabušenejch ras jako postav hrdinů a snížením pravděpodobnosti smrti hrdiny díky takovému tomu "postupnému odumírání" a "přílivu života", tak se mi ten nápad s 4E začíná líbit. Fakt. To je tak pitomý, že po pár "sešnech", až nepřemožitelní Supermani, Hulkové a Shrekové vybijí v pořadí už třetí Pantheon, začnou se NUDIT! A tak se brzy vrátí od "jednoduché" 4E k nějaké jiné edici, u který se musí aspoň trochu myslet.
2.3.2008 02:13 - bigbythewise
Jo, o te petrifikaci na kola jsem taky neco davno cetl. Je to dost divny. Bohuzel, co nadelame. Ja osobne tohle nucene snizovani "drsnosti" potvor nechapu. Vubec nemam pocit, ze by ve 3.5E byly tezke souboje. Navic miru obtiznosti ma urcovat DM a ne nejaky MM, ktery mi nabidne maximalne nejake jouzy, kterych si budu muset pozvat 20, aby dobrodruzi vubec poznali, ze jde o skutecny boj a ne o nejakou poutovou exhibici.
Co me jeste napadlo v souvislosti se zmenenym (resp. nerfnutym) Bodakovym pohledem smrti, jsou smrtici kouzla, smrtici magie, jako treba Prst Smrti nebo Kvileni Bansi. Pokud totiz tyhle kouzla budou take "jenom" snizovat HP na 0, tak uz vlastne nebudou smrtici, protoze s nimi nesundas ani goblina, ktery ma 10 HP. Sice ho polozis na zem, ale to kouzlo ho nikdy nezabije - ale prakticky JAKEKOLIV kouzlo nizke urovne (jako treba ta neomezena MM) s primym zranenim ano. :)
2.3.2008 08:11 - Fritzs
Alnag píše:
Samozřejmě, že se 4E snaží minimalizovat případy takové smrti postav, kdy postava vyloženě nejde do rizika s vědomím, že jde do rizika
No, kdesi sem cosi zaslech o akčních bodech, tož by nevadil ani bodak, keré zabíjí bez té potřeby weakenovat postavu...
bigbythewise píše:
Co me jeste napadlo v souvislosti se zmenenym (resp. nerfnutym) Bodakovym pohledem smrti, jsou smrtici kouzla, smrtici magie, jako treba Prst Smrti nebo Kvileni Bansi. Pokud totiz tyhle kouzla budou take "jenom" snizovat HP na 0, tak uz vlastne nebudou smrtici, protoze s nimi nesundas ani goblina, ktery ma 10 HP.
Zase potvor má být v boji víc, takže i když je nezabiješ, ale jenom dostaneš na 0 HP, což by myslím mělo značit bezvědomí, tak si v podstatě vyhrál, stačí je jenom dorazit... navíc se dá předpokládat, že dostanou nějaké negativní modifikátor na stabilizaci, takže jich stejně nejspíš většina při zásahu takto vysokolevelovým kouzlem stejně umře...
Celkově de asi o to, aby se i na "smrtící" efekty házelo 2krát, což bude mít IMHO nějakou návaznost na akční body...
2.3.2008 08:44 - Alnag
Mám dojem, že původní myšlenka akčních bodů - tj. udělat je tak jako fungují ve SW d20 nebo d20 Modern byla trochu předělaná, takže možná už nebudou fungovat tímto způsobem, že by zachraňovaly před smrtí, ale přidávají akci...
2.3.2008 09:47 - Alnag
Náhodná směsice poznámek...
  • Boj z koně je možnost paladina vyšší úrovně...
  • Detekce Magie je rituál.
  • Dovednostní výzvy. Před provedením ověření dovednosti si zvolíte nízkou, střední nebo vysokou obtížnost. Tím vyšší hod je potřeba, ale tím vyšší je i odměna, pokud uspějete. Možnost zkombinovat ověření Zlodějství s kouzelníkem používajícím Mágovu ruku tak, aby strhli stan na bazaru a zároveň z něj něco ukradli.
  • Úvaha o tom, udělat kartičky schopností (konečně můžete stavět hranici, WotC bude zase dojit hráče co to dá :-)))
2.3.2008 16:13 - bigbythewise
Fritzs píše:
Zase potvor má být v boji víc, takže i když je nezabiješ, ale jenom dostaneš na 0 HP, což by myslím mělo značit bezvědomí, tak si v podstatě vyhrál, stačí je jenom dorazit... navíc se dá předpokládat, že dostanou nějaké negativní modifikátor na stabilizaci, takže jich stejně nejspíš většina při zásahu takto vysokolevelovým kouzlem stejně umře...
Celkově de asi o to, aby se i na "smrtící" efekty házelo 2krát, což bude mít IMHO nějakou návaznost na akční body...
Me je jasny, ze jde o to, aby to nebylo "az tak moc smrtici". Me slo ale o princip - to, ze to kouzlo samotne ho primo nikdy nezabije, vzdy ma moznost se stabilizovat. Na druhou stranu, kdyz se nad tim ted zamyslim, tak je to vlastne jedno. Jestli umres okamzite, nebo za par vterin neni podstatne. Ja uz jsem tak trochu deformovany mechanikou 3.5E - "instantaneous" systemem smrticich kouzel.
Nicmene by se to dalo resit i jinak, nez dvojim hodem, treba rozdilem urovni nebo poctem HP.
2.3.2008 16:28 - Alnag
Teď jsem překládal nějaké další nestvůry z Monster Manualu a musím říct, že to ve mne skutečně probouzí čím dál tím větší chuť DMovat a skutečně tam nasadit ty potvory do boje a nasadit jich tam hodně, což je skoro ve všech ohledech opak mé dosavadní DnDčkové praxe...
Takové manévry, jakože se potvora kryje tělem, z kterého právě vysává život a tak mne fakt dostávají.
Na druhou stranu moje dříve oblíbené povolání tulák mi nepřipadá vůbec inspirující. A pevné rozhodnutí okamžitě house-rulovat pravidlo o povinných dovednostech na volné taky není moc dobré vysvědčení designérů. Zatím je to DMování +1 bod, hraní postavy -1 bod.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080057144165039 secREMOTE_IP: 18.189.14.219