Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
2.3.2008 18:35 - Alnag
A aby to tady nebylo jen samé takové opěvování 4e, týpek z Paizo Publishing, kteří vydávají různá dobrodružství a doplňky pro D&D a zvažují, jestli přejít na 4e nebo zůstat u 3.5e se vyjádřil ke zkušenosti z D&D Experience takto:
Jason Bulmahn píše:
He seemed to have mixed feelings about the new edition in play. He told me that he was "excited about some things" in the new game, like PC's increased durability at early levels, and hinted that things appeared to be more "streamlined." He noted that he hadn't yet decided whether all of the "streamlined" portions of 4e were, in fact, better than their 3.x counterparts, or if they were just simpler, and noted that more of the game experience seemed to hinge on how well (or poorly) people rolled. Because things like saves and some monster power "recharges" are based on flat die rolls, he guessed that the game experience would be more variable, or random. On a night when the players are rolling well, a horde of Kobolds might present very little challenge; on a night when the DM is rolling well, they could be a lot harder.
Jason contended that the new edition's apparent focus on adding variety to player options and keeping people engaged at the table at all times had seemed to him, after 2 preview sessions, to be a "partial success." While the "Encounter" and "Daily" powers on the sheet were interesting, it seemed like PCs were once more reduced to "doing the same thing over and over again" after they had burned through them, something that the 4e designers had at least ostensibly attempted to avoid. He confirmed that, in one of the previews he played, a final combat had lasted for nearly 40 rounds(!) (apparently against the 280 hit point Black Dragon mentioned elsewhere).
Jason asserted that it often seemed as if PCs were either "coasting" through adventuring challenges in the new edition, or "completely terrified" by foes that wildly overmatched them. He claimed that, in his admittedly limited experience, he hadn't felt particularly threatened until forced to face a "Solo" monster 3 levels higher than the party (apparently the same Black Dragon). He acknowledged that the death and dying mechanic ensured that most PC's would have at least 3 rounds to live after they lost consciousness, but wondered if it would put DMs in a position where "the only to kill you is to attack you while you're down."
3.3.2008 01:32 - Alwaern
A aby sme do té kritiky přidali ještě navíc néco, tak si rýpneme do miniatur. Ten chlápek, co zveřejňoval postŕehy z hraní 4e taky napsal, že budou "miniature intensive", tedy hodně schopností a vlastností bude zakládaných na pohybu na bojišti a na užití miniatur (další penízky...).
Ještě bych doplnil Alnaga, že zejména byl chlápek od Paizo and co. otráven průtahy s GSL od WotC, protože doteď nejsou jasné podmínky.
3.3.2008 02:57 - bigbythewise
Hm, 40 kol proti Drakovi s 280 HP? Co to bylo za postavy? Za takovou dobu by uz jedna ze stran musela davno umrit.
Bude vubec moci nekdo umrit z fleku, nebo budou vsichni chcipat 10 kol na zemi? :) Tohle mi nepripada moc uveritelne a hlavne ani zabavne.
3.3.2008 03:48 - unknown
Vzhledem k poznámce o Epic bych se na to umírání moc netěšil. Co se týče té uvěřitelnosti, 4e se opět posunulo více k cinematic heroic způsobu hraní, nebo takový je alespoň můj dojem. Co myslíte?
3.3.2008 03:49 - Alwaern
Pitomá Opera....:(
3.3.2008 09:00 - Noir
Teď jsem si pročetl víkendové zkušenosti Experiance a začínám mít čím dál silnější pocit, že pravidla jsou úžasně promakaná, jednoduchá a vůbec, ale ten příklon k figurkám je pro mě nezkousnutelný. Bez paňáků to holt nepůjde-všechny ty přesuny postav, teleporty, odsunování apod.
3.3.2008 09:06 - Lotrando
Alwaern: cinematičnost je asi skutečně cíl, jen aby to nebylo nakonec zjednodušeno příliš. Nedával bych také do protikladu cinematičnost a uvěřitelnost, tohle musí jít ruku v ruce, jinak to hráči neskousnou.
Noir: my si ve skupině užíváme figurky už teď, zpřehledňuje to souboj. Jestli ve 4e zvýší potřebu figurek netuším, mě přijdou i současná pravidla dost figurková, což mě dost baví :). Většinu manévrů ale půjde podle mě udělat i bez pajďuláků, jen se musí zavést nějaký systém jednoduchého určení polohy a vzájemného postavení. Nemusí se nutně počítat čtverečky.
3.3.2008 09:10 - andtom
Noir: Figurky nejsou nóvum. Když jsem začínal ve druhé edici, tak DM i v ní používal figurky - od Člověče nezlob se. A ty samé se dají používat stále, plus víčka od piv nebo cokoliv. Nemusí přece být používány nějaké oficiální figurky.
3.3.2008 09:20 - Corvus
ja figurky v RPG neznasam :-/
vidim to ale tak budu v 4e maximalne podporovane ale pojde to hrat bez problemov aj bez nich.
3.3.2008 09:27 - Alnag
To, co mne dycinky dostává je, jak se opakují zcela totožné kritiky, které jsem slýchával na 3e. To je třeba ta o Diablu a ta o figurkách... nějak mám pocit, že se toho zas tolik nezměnilo. Určovat ve 3e AoO bylo bez figurek docela obtížné... a to je docela integrální součást hry.
Ano 4e má víc pohybu... (postavy méně stojí na místě rubou do sebe), ale myslím, že to zrovna není ke škodě. Pohyb na bojišti je vcelku zábavnější a zajímavější. Bez nějaké reprezentace bojiště to nepůjde. Ale tři roky jsme používali místo figurek kostky navíc (a těch bylo vždycky dost) a nikomu to nevadilo. Takže to zvyšuje náklady jen když chcete mít origo figurky... které mimochodem nejsou fakt marné a ty obyčejnější z nich se dají pořídit relativně dost levně.
3.3.2008 09:39 - Corvus
co mna mrzi ze nezabili kravu AoO.. to by bolo u mna velke plus.
3.3.2008 09:52 - Alnag
Ještě dodám, že pohled na Wizardí kouzla vyšší úrovně silně potvrzuje moje podezření, že schopnosti (aka powers) na lichých úrovních jsou bojové/útočné a ty na sudých jsou všechny ty ostatní věci. Takže pohled na postavy 1. úrovně není nijak zvlášť reprezentativní - jen schopnosti liché úrovně.
3.3.2008 09:54 - andtom
Co také přispěje k uvěřitelnosti a zajímavějšímu hraní: Boj by hlavně neměl být pokaždé o fight to death, než úplně padne jedna strana. Ano, mědvedice bránící mláďata bojuje na smrt. Ale zvířata (včetně dravců) se v řadě jiných situací radši klidí hned případně jakmile zjistí, že narazili na silnějšího (třeba po utržení většího zranění) ... Pokud jde o inteligentní bytosti, tak často z boje v případě nepříznivého vývoje prchají nebo se vzdávají a nemají-li opravdu silný důvod bojovat na smrt (jako ta mědvědice, nějaký fanatizmus, motiv obětovat se nebo cítí-li bezvýchodnost situace) nenechají se pobít. Např. houf goblinů zaútočí s vědomím přesily. Jakmile přijdou o přesilu (část je vyřazena), zbytek se možná vzdá, možná uteče. Aby dál bojovali, to by je muselo motivovat něco hodně silného k boji na smrt. Nebo nějakou jinou skupinu bytostí vede silný vůdce, vůdce je zabit a zbytku může poklesnout motivace bojovat dál (rozutečou se nebo se vzdají). Nebo žoldnéři - jejich motivem je vydělávat si na živobití, ne se nechat zabít (vyjma švýcarských pikenýřů, ti s protistranou nesmlouvali nikdy).
Takže je fajn hrát u postav a hlavně u zanedbávaných NPC v tomto směru na vzdávání se, na prosení o milost, ny vykupování se, na úprk ...
Jinak pohyb na bojišti je zajímavý. Většina bojů je vyhrána nikoliv pobitím do posledního jedince jedné strany, ale vymanévrováním.
Některé boje se zas můžou odehrát jako střet po jednom "šampionu" z každé strany, dohoda může být do vzdání případně bezvědomí (nikoliv smrti). Proč umírat ve velkém, konflikt se dá vyřešit i takto.
3.3.2008 10:01 - Noir
Hm, my jsem v 3,5 figurky nepoužívali, a šlo to. Občas hůř, ale šlo. Jenže 4e zaprvé klade na přesuny obrovský důraz a za druhé počítá větším množstvím bojovníků. Alnag: Figurky jsou SAKRA drahé, protože jsou RANDOM generated.
3.3.2008 10:37 - Alwaern
Ano, jasně, i 3.5 byla figurková a když ste chtěli i 2e. Ale nemělo to valný smysl. Kdo ještě hraje 2e nebo 1e, by mi mohl dát za pravdu, že moc pohybových manévrů nebylo. Tudíž vám stačil i špendlík n mapě.
Co se týče diskuse o 3e, nemohu posoudit, tou dobou jsem brázdil Sigil. Jinak jsou figurky fajn(Jirko, potvrď...). Není to ale žádná levná srandička, zejména pokud chcete specifické příšerky. A mě můžete věřit, sbírám je :) Můžete je i vyměňovat, ale to ve většině případů nevede k úspěchu, takže se vyplatí třeba počkat, až bude nějaký collector likvidovat sbírku a část figurek od něj levně odkoupit.
3.3.2008 10:41 - Alwaern
Abych nezapomněl, když jsem koukal na rozvrstvení kouzel u kouzelníků, vzpomněl jsem si na BoXM (Book of Experimental Might) a všechny house-rules M.Cooka, které jakoby z oka vypadly 4.edici (proč asi, že ano...). Kdyby o ní někdo měl zájem, je tady
BoXM
3.3.2008 10:41 - Alnag
Já si kupuju jen commony a uncommony... je tam spousta takových užitečných no-name potvor typu kostlivci a tak. A kupuje je jednotlivě od toho, kdo je má navíc. Nijak zvlášť do peněz to neleze...
3.3.2008 11:00 - Lotrando
Náš GM koupil hafo figurek na DnD day od hráčů miniatur, takže je co postavit a nebylo to příliš drahé. Měli jsem celkem štěstí, že se jich jeden hráč zbavoval a byl ochotný prodat hromadně různé skupinky common potvor.
3.3.2008 14:22 - Alnag
Ještě sem linku hodnocení 4e od autora Eberronu... (na E.N.Worldu se objevuje spousta hodnocení... a taky na RPGsite a RPG.net), takže kdo se tím chce probírat vřele doporučuju se mrknout, ale tohle je vcelku zajímavé.
http://gloomforge.livejournal.com/
BTW: Taky jsem jako obvykle zjistil, že zatímco tady to spíš vypadá že 4e dost hájím, je to relativní, protože na zahraničních webech jsem spíš anti. Je to asi dáno tím, kde se co a jak kritizuje. Nestává se mi to ale prve... :))
3.3.2008 18:37 - LZJ
Citace:
Lay on Hands
Minor Action, Melee touch
You spend a healing surge but regain no hit points. Instead, the target regains hit points as if it had spent a healing surge.
Takže jak psal Alnag - léčivé efekty tolik HP, kolik je Healing Surge. Ale použití si může odškrtávat léčitel (zde Paladin), má jich na prvním levelu 11. Skoro mám pocit, že to s tím doléčováním přehánějí :-)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085797071456909 secREMOTE_IP: 18.216.124.8