Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
5.3.2008 18:26 - Alnag
LZJ.: Hádám, že asi každé kolo...
Bigby: Když se ti všechna kouzla zdají na danou úroveň slabá, není na čase přehodnotit kritérium? Protože se prostě na to kouzlo musíš dál soustředit aby fungovalo?
5.3.2008 18:38 - Alwaern
Mě se jich zdá (brnění) taky málo, ale to se rychle houseruluje a bude. Až tak strašně to zase nevadí.
5.3.2008 20:30 - bigbythewise
L.Z.J.: Kazde kolo musis obetovat Minor akci, aby jsi se mohl na 1-2 kola (nez ti ji rozmlati palicema) zavrit do koule, ve ktere stejne nemuzes nikoho na druhe strane ovlivnit. Smysl tohohle kouzla uz celkem ztratil vyznam.
Alnag: Nemam proc a co prehodnocovat, nemam pred sebou cela pravidla. Zatim vidim jen poradny tipec do zatylku Wizardum. Coz me ostatne ani neprekvapuje. Cekal jsem to pri 2E->3E, cekal jsem to i ted.
Taky nechapu, proc zustali u "Greyhawkovskych" predpon u kouzel. Tahle svata krava asi prezije navzdy.
5.3.2008 21:03 - Gurney
Ten Grick vypadá hodně dobře, družina nemisí být zrovna epic aby se s ním potkala a přitom už od pohledu budí u hráčů pocit že zrovna v tomhle chřtánu by skončit nechtěli :)
5.3.2008 21:04 - Alnag
Hm... a když jsi hrál řekněme ve Forgotten Realms a používal Bigbyho ruku, tak ti to nebylo divné, že to má jméno někoho z úplně jiného světa?
5.3.2008 21:08 - Alnag
Dokonce i český Týden o tom píše...
5.3.2008 21:12 - Gurney
Oots už má taky vlastní Garyho díl.

Mě spíš vždycky přišlo divný, když wizard "odpálil" nějaké kouzlo s náhodně určeným trváním a v podstatě si najížděl na cíl každé kolo dalším několik kol trvajícím kouzlem.
5.3.2008 21:25 - bigbythewise
Alnag: To vis, ze mi to divny bylo a hodne. Vadilo mi to, proto jsem ty jmena nepouzival.
Gurney: I kdyz se mi ten sustain system docela libi, tak nevidim duvod, proc by kazde kouzlo s trvanim Carodej MUSEL udrzovat. Jedinym duvodem je omezeni sily kouzel nebo samotneho Carodeje.
5.3.2008 21:45 - Gurney
To je spíš o tom jak toho čaroděje chápeš, já jsem měl vždycky představu o někom kdo na místě vůlí vytváří požadovaný efekt (nj, zni to jak popiska z učebnice :), kdyžto dosavadní DnD chápalo wizarda jako někoho kdo si hází do paměti předem vymyšlená kouzla a pak je prostě odpaluje kdy je třeba.
6.3.2008 01:13 - bigbythewise
Tohle co pises, mam pocit, plati treba ve Star Wars. Nicmene magie ve Forgotten Realms nebo i v generickem D&D funguje proste jinak. I kdyz ted bude asi fungovat zase trochu jinak, mozna podobne jako ve SW. Na druhou stranu, ono se to vlastne zase tolik nelisi. Sustain vypada podobne jako koncentrovana kouzla ve 3E, akorat to tady bude potreba delat casteji.
Dale se musim priznat, ze ve 4E budu i rad za nove splatbooks (pokud to teda budu vubec hrat), protoze to vypada, ze kouzel (a vubec vseho) bude o DOST mene nez ve 3E. Mozna, ze je to takhle osekane zamerne.
6.3.2008 09:17 - Alnag
A tady v tomto hodnocení dostala 4e dost na p... (zadní část těla). A na rozdíl od jiných kritik, které mi přišly vždycky dost mimo se tady s tímhle v mnoha věcech shoduji (i jsem v tomhle smyslu psal příspěvek na RPGsite/ENWorld) už dřív...
6.3.2008 09:40 - andtom
Pěkně zdrcující hodnocení. Aby té vyvěšené černé vlajky nakonec nebylo potřeba ještě jednou, za D&D jako celek. Uvidíme, uvidíme, jsem zvědav, jak to dopadne, rozptyl očekávaného výsledku je docela veliký.
6.3.2008 09:54 - Alnag
Když to shrnu, z toho co jsem si přečetl a viděl mi to vychází nějak takto:
Plusy:
  • Snadné osvojení základů a dobrá křivka komplexní osvojení hry
  • Postavy mají vždycky co dělat, bez hluchých míst
  • Zajímavé potvory (i v boji) - nesouhlasím v tom, že se vyčerpají
  • Zřejmě velmi zajímavý skill-encounter systém
  • Pobití některých svatých krav, které mi lezly na nervy
  • Smysluplné a užitečné dovednosti
Mínusy
  • Příliš mnoho administrativy (stejně musíte pořád sledovat různé odpočty, kondice a jiné blbiny)
  • Malá různorodost povolání - malé rozlišení mezi nimi, všechny fungují moc stejně
  • Magie je moc obyčejná, ztrácí punc výjimečnosti
  • Ztráta smyslupnosti základních vlastností (a jejich zachování)
  • Málo výjimečnosti obecně... všechno je to takové nudně šedé
6.3.2008 10:02 - Lotrando
Já přidám
  • Zavlečení potíží z MMORPG - stejně rostoucí potvory i postavy
  • Silné vymezení rolí a ztráta pružnosti. Omezené překrývání rolí
  • At-will schopnosti jsou příliš slabé, ale výhodnější než cokoliv jiného? Tady nevim, proč bylo lepší použít at-will místo skillu apod. Možná omezený výběr činností.
6.3.2008 10:17 - Čindi
Já nevím, já jsem pochopil, že schopnost at will bude vždy lepší než nekvalifikovaná činnost. A to se mi nelíbí.
6.3.2008 10:18 - LZJ
Mě ta kouzla taky přišla celkem slabá, jestli na udržení trvalých kouzel je třeba každé kolo Minor akce, tak kouzelník zvládně udržet tři najednou. To v MCWoD to aspoň závisí na inteligenci.
Ale tak mě napadlo k MM - jsou tam statistiky typových potvor různé úrovně - to je dobře. Ale chybí mi tam taková systematická složka - t.j., co ta potvora dostane do základu, jaké má rasové featy a pod., aby si DM mohl udělat vlastní variantu na jiné úrovni, jinak zaměřenou a tak. Nebo, kdyby si ji hráč chtěl vzít jako hráčskou postavu. Když už jde mít ďáblovitou postavu (tieflinga - taky mi úplně do základu nesedí, IMO takhle výrazná rasa moc ovlivňuje pojetí světa), tak proč nemít spřátelený psovitý národ (gnolla)?
6.3.2008 10:27 - Alnag
Je otázka, jestli na udržování každého kouzla je potřeba další minor akce nebo je to všechno jedna minor akce (udržování). To mi z toho není jasné. Je fakt, že moci mít 3 kouzla a nemoci se pak už ani pohnout, je docela dost pruda...
IMO systematická položka nestvůr možná bude v DMG (alespoň mně by to dávalo smysl... měla by to příručka typu "jak na to...").
Lotrando - je zajímavé, že deklarují vymezení rolí, ale když se na to tak dívám, přijdou mi všechny na jedno brďo.
EDIT: No vidím to na několik jednoznačných house-rule pravidel... :)
6.3.2008 10:36 - Alnag
Já vím, že dřív nebo později se objeví někdo, kdo začne křičet, že je to hrozně wargaming nebo taktická hra, ale i přes všechno níže řečené si nemyslím, že by se z toho vytrácel ten role-playingový aspekt. Naopak se mi zdá, že některé drobné aspekty (i některé ty, které se mi z jiných důvodů moc nelíbí) jsou docela podpůrné ale co se mi na tom nejvíc nelíbí je to, že je zase potřeba sledovat spoustu těch různých kondicí. V tomhle je SW Saga Edition mnohem víc napřed, protože a) si to sleduje hráč b) je to unifikované do jednoho. Chjo...
6.3.2008 10:40 - andtom
Až moc z core rules dělají basic rules. Chápu proč, ale přehánějí to. To je můj pocit.
6.3.2008 10:41 - Alnag
Myslíš jo? Na můj vkus je to pořád moc složité...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083770990371704 secREMOTE_IP: 3.142.200.226