Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
6.3.2008 10:57 - andtom
Tak na půlcestě, nevím, jak bych to nazval. Signály o nízké variabilitě možností mluví za vše.
6.3.2008 11:17 - LZJ
Alnag píše:
...že to není ani tak MMORPG ale spíš jako Magic... :-)
Tím, že neznám MMORPG a nemůžu tedy srovnávat, mě napadla jiná srovnání.
Diablo a spol je asi jasné - toho se nebojím, my budeme určitě hrát i na jiné věci než jenom přímé bitvy
Magic a miniatury mě napadly pro princip - existují celkem jednoduchá centrální pravidla, ale podrobnosti a hraní hodně modifikují konkrétní texty uvedené na kartách (resp. u postav). Ve 3.5e bylo třeba dost variant boje a speciálních útoků popsáno v PHB a mohl je použít každý, případně si mohl vzít feat. Tady to vypadá, že víc půjde o schopnosti povolání. (BTW nečetl jsem ten článek, tak neznám jejich zdůvodnění.)
MSH (čili moderní spoečenské hry, eurohry a pod.) - opět pro princip, že konkrétní možnosti ve hře jsou řešené spíš z hlediska herní zajímavosti, hratelnosti a vyváženosti a mapování a připodobňování k reálným nebo žánrově odpovídajícím možnostem je jen tak pro atmosféru a víc přibližné než simulační. I ve 3.Xe tohle bylo vidět (proto ji někdo označoval za gamistickou), ale přijde mi, že 4e jde v tomto směru dál, i když do abstrakce na úrovni MSH má pořád daleko.
Ani jedno z toho není a priori špatné, záležet bude až na konkrétním provedení.

A ještě malou úvahu k odstranění smrtících efektů.
V podstatě s tím souhlasím, je to herně velmi nevděčná věc. Ideální pro většinu lidí je totiž velká hrozba, které hrdina na poslední chvíli unikne. Je sice klišé dobrozdružného žánru, ale dobře to navodí i atmosféru ve hře a nabudí adrenalin při hraní a nakonec se dostaví úleva, když hrdina (tedy vlastní postava) přežije.
Ale blbě se to řeší, ještě nikdo asi nevymyslel dokonalý recept, jak navodit pravidlově pocit smrtící hrozby a přitom nakonec nechat postavy přežít.
Uvidíme výsledek v 4e, zatím mi to přišlo, že spíš oslabují útoky a možnosti postav i monster obecně.
6.3.2008 14:27 - Alnag
Ach jo, mám zase takové ambivalentní pocity okolo 4e. Teď jsme zahlédl spekulovanou tabulku progrese těch powers (schopností) tedy že na 3. úrovni pravděpodobně přibude další encounter power a na 5. úrovni další daily power (těžko říct jak přibývají ty at-will) a to se mi zase zdá jako dobrá věc, není to moc rychle ale ani pomalu... (a to čekání na červen mne ničí)
EDIT: A teď jsem si všimnul toho počítadla! Maxi!!! :o))
6.3.2008 14:57 - Noir
Mě připadá docela legrační, když se říká, že postavy na 1. úrovni mají málo možností. Když si vzpomenu, jaké možnosti měl můj elfí hraničář v ADnD na 1. úrovni, tak se musím jen pousmát-většinou dělal to stejné(bušil standardně sekerou). V 3,5 jsem měl rád kouzelníky-jenže když jsem si odpálil svoje dvě kouzla na den, tak jsem mohl jen zkoušet trefit se každým pátým útokem při střelbě z praku, nebo si jít vysloužit smrtící ránu mečem, kdybych se snažil jít někoho bacit na blízko... Osobně mi v tomhle 4e připadá dost pestrá, a to jsme ještě ani neviděli obecné schopnosti, které budou mít všechna povolání.
6.3.2008 15:02 - Alnag
Noir: Asi je to tím, že jsme prostě zmlsaný... :-)
6.3.2008 15:37 - LZJ
Noir: To je právě to. 4e asi nebude špatná hra, nejspíš bude i dobrá. Ale zatím to nevypadá, že by svou úžasností pro všechny hráče drtivě překonávala všechny starší verze rozdílem třídy B-)
6.3.2008 15:40 - Alnag
Myslím, že to L.Z.J. řekl dobře... hodně lidí asi doufalo ve víc než jen drobná zlepšení, která jsou navíc za cenu doslova jatek v různých zažitých zvyklostech.
6.3.2008 16:31 - Gurney
Největší problém je kde si to vyzkoušet, než jsem kupoval SW tak jsem si zahrál na GameConu, nemluvě o tom že je to jeden handbook a ne tři.
6.3.2008 18:21 - Alnag
Jak zřejmě funguje nový systém dovednostních střetnutí...
Hráči mají ve střetnutí nějaký komplexní cíl (např. uniknout strážím, najít polohu chrámu, atd.). Hráči provádějí ověření série dovedností dokud
a) nedosáhnou určitého počtu úspěchů (dle úkolu) a uspějí v komplexním cíli
b) nedosáhnou určitého počtu neúspěchů a neselžou v komplexním cíli
cokoliv z toho nastane dřív.
Tradičně můžete nejdřív házet a pak podle toho odehrávat, odehrávat a pak házet případně jenom házet nebo event. jen odehrávat (a GM posoudí úspěch/neúspěch).
Před hodem si hráč určuje, jestli se pokouší o lehký, střední nebo těžký pokus. Liší se v DC hodu, ale i v tom, co to znamená pro dosahování toho komplexního cíle. Pokud uspějete v lehkém - jeden úspěch, pokud selžete - dva neúspěchy; pokud uspějete ve středním - jeden úspěch, pokus selžete - jeden neúspěch, pokud uspějete v těžkém - jeden úspěch a možnost dalšího hodu pro extra úspěch, pokud selžete jeden neúspěch.
Nevím, jestli je to takhle srozumitelné a nevím, nakolik přesný popis té mechaniky to je.
7.3.2008 00:31 - Fibriso
7.3.2008 00:40 - bigbythewise
Bacha, tohle by nekteri citlivejsi jedinci mohli vzit vazne. :)
7.3.2008 08:46 - thief
Ono je to složitější. Jak tady už bylo několikrát řečeno, každá edice něco přinesla. V zásadě se dá hrát všechno, koneckonců hratelnost je spíš otázkou kvality DM, než otázkou pravidel. I ta se navíc dají upravit pomocí Home Rules. Dobu ADaD jsem promeškal, takže o ní nic nevím. 2E byla docela pestrá a mám ji vcelku rád. Když jsem její pravidla študoval (nikdy jsem ji nehrál) nejvíc mi vadila složitost bojového systému (THACO), nelogické hody na záchranu a přílišná rozmanitost dovedností a schopností z povolání (jo to zní zvláštně). Na 3 a 3,5E se mi moc líbil bojový systém, jak je propracovaný a přitom jednoduchý ( i když vím že to bude asi otázka názoru), názornost a možnost svobodné volby dovedností a odborností, a lepší kombinování povolání naž v 2E. A spousta dalších věcí. Nelíbil se mi jenom half-orc (to je úlet) a některá zbytečná omezení ve zbroji a zbraních, některé moc silné prestižky a dalších pár drobností. 4E nám přináší další zjednodušení (podle mě příliš veliké), silné rasy (je to "cool") a jistou "promiskuitu" v magii. A další nešvary. To dobré ze 4E jsem už převzal v rámci Home Rules do 3,5E, kterou hraju. Je to sjednocení NĚKTERÝCH dovedností (4E to podle mě přehání), zrušení omezení zbrojí pro kouzelníky a snad i něco co si teď nevybavím. Háček je v tom, že jsem vždycky nehrál DaD. Měl jsem svůj vlastní systém, "hybrid" stvořený ze základů DrD a Lone Wolfa a pár věcí z vlastní hlavy. Systém byl velmi jednoduchý, umožňoval skoro všechno, i ty "cool" rasy se tam vešly. Hrál jsem ten systém asi 3-4 roky, než jsem přešel k DaD 3,5E. Přešel jsem proto, že mě jako DM strašně prudila ta "jednoduchost", "minimální" omezení hráčů, "cool" rasy a celkově "epičnost" postav hráčů. Na vyšších levelech je skoro nebylo možné ohrozit. Takže když dneska někdo opěvuje 4E, jsem VELMI skeptický. Už jsem si to prošel. Je to na p...
7.3.2008 10:40 - LZJ
Alnag píše:
pokud uspějete v těžkém - jeden úspěch a možnost dalšího hodu pro extra úspěch, pokud selžete neúspěchu
Tady jsem nějak nepochopil výsledek neúspěchu těžkého pokusu. Ale je to zajímavé, čekal bych něco jednoduše Jersonovského s přímou úměrou rizika, úspěchu i neúspěchu. (T.j. malá výzva -> 1 úspěch nebo 1 neúspěch, střední výzva -> 2 úspěchy nebo 2 neúspěchy atp.). Ale třeba tohle bude ještě líp použitelné.
7.3.2008 10:41 - LZJ
thief píše:
dobré ze 4E jsem už převzal v rámci Home Rules do 3,5E, kterou hraju.
Tak mě napadá, když se 4e dostatečně neujme, kolik tak asi vznikne home-made 3.75e kombinacemi 3.5e a nápadů z 4e a SW Saga? ;-)
7.3.2008 10:51 - Alwaern
thief: What he said. :)
Co se týče house rules, možná bychom mohli sesmolit článek house-rules různých skupin. Možná by sme zjistili nějaký hezký trend.
L.Z.J.: Spousta. Už vznikli.
7.3.2008 10:54 - Alnag
LZJ: Jo, pardon... při těžkém pokusu je to jeden neúspěch. Myslím, že tady je to spíš takové obrácené, když málo riskuješ můžeš málo získat ale hodně ztratit, když hodně riskuješ je to těžší ale můžeš hodně získat a ne zas tolik ztratit. Je to víc heroické...
A co se tohou house-rule týče. Pokud se 4e neujme tak by fantasy hrál jedině jako čistá SW Saga pravidla, akorát Jediům bych říkal zaklínači a místo světelných mečů by je měli co já vím stříbrné a kouzelné... :))
7.3.2008 13:37 - Lokken
thief:agreed
Co se týče 4.E a house-rule,bude to asi fuška.Mě se zatím jeví jednodušší vybrat to dobré a zařadit to do již upravených 3.5 ale uvidíme..
7.3.2008 13:59 - Alwaern
Btw. to, jestli se neujme nejspíš zjistíme až v červnu, nedejbůh v červenci.
Alnag: Jo, a Force Unleashed by sme pojali jako FR CS a Starships of the Galaxy by mohlo sloužit jako Ultimate Guide to Machinery.
7.3.2008 19:33 - Fritzs
7.3.2008 00:31 - Fibriso: To nepude, Slayers už jako RPG existujou, akorát sou jenom v japonštině a nejsou D20, ale jakési MAGIUS - Multiple Assignable Game Interface for Universal System...
7.3.2008 19:40 - Alnag
Ech, nerad ti beru radost Fritzsi, ale Slayers d20 už také existují.
Můžeš si je koupit na DriveThruRPG pokud po nich toužíš. :)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.069682121276855 secREMOTE_IP: 18.218.129.100