Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
8.3.2008 10:54 - Fritzs
Alnag: Zajímavý... by mě zajímalo, na kolik tadle licence vyšla (nejspíš na moc ne, vono jwe to celkem starý...)
15.3.2008 08:36 - Alnag
Jenom upozorním, že na WotC vyšel článek o Warlordovi...
15.3.2008 21:05 - Alnag
Jak funguje ve 4e lifedrain se můžete pokusit dešifrovat z následujícího zkráceného popisu na kartičce figurgy wight.
wight-stat card píše:
M Longsword (standard; at-will) +16 vs AC, 1d8+5 AND Followup
Followup (Life Drain) +9 vs. Fortitude, living only; Immobilized one round AND -2 cumulative Fort AND this creature heals 10. Fort =0, hp =0. Ends when rest or expends healing surges = ½ Fort penalty.
Necromantic Alacrity (free; when hit with life drain; recharge) Extra move; recharge 4.
M Soul Reaping (standard; recharge) +12 vs. Fort; Immobilized only; 1d12+5 necrotic damage AND healing reserves -1; this creature gains +4 attacks/Defenses for the rest of the encounter; recharge 4.
Můj osobní výklad (který může být chybný) je tento: wight použije followup schopnost - tj. útok proti obraně výdrže, postava je na jedno kolo imobilizovaná a dostává postih k výdrži -2 každé kolo dokud nehodí záchranný hod, pokud se jí podaří hodit záchraný hod dřív než jí výdrž klesne na 0, pak si vyléčí postih výdrže za 10 bodů (tj. pět kol ztráty), jinak pokud klesne výdrž na 0 klesnou na 0 i životy a postava umírá.
Zbylý postih výdrže (po výlečení těch 10) se vyléčí až odpočinkem...
16.3.2008 20:16 - bigbythewise
Opet naprosta hovadina. Fortitude 0 = HP 0, ale dale uz jsi na tu vysavaci schopnost imunni. Ta potvora te tim nemuze zabit, leda ze te dorazi na zemi normalnim utokem. Proste kdyz lezis na zemi = imunni na smrtici magii a efekty. Tohle vymysleli WotC? Neverim.
Alnag: Healing surge = 1/2 penalizace dolu, takze se asi tezko zbavis cele penalizace jen jednim zachrannym hodem. Tech 10 si "vyleci" ta potvora, ne ty.
Jinak, jaky je ten zpropadeny zachranny hod, kdyz nikde neni zadne DC? 50:50 na pevno? Heh.
16.3.2008 20:24 - Alnag
Bigby, jo máš pravdu, úplně jsem se překouk. No, potvora tě tímhle jenom dostane na zem. Dorazí tě tím "Soul reapingem" - ten jde proti fortitude, kterou už máš nízkou (dovolím si předpokládat, že když jsi v bezvědomí tak jsi i imobilized). Ale nevím...
Možná to funguje jinka...
Záchraný hod je jiná forma odpočtu času trvání (místo aby se počítala kola, počítá se to do "úspěchu v záchranném hodu"). DC je de facto 10. Můžeš mít modifikátor hodu (například pit fiend ho má) a to je asi tak vše. Takže ne vždycky je to 50 na 50 ale DC je stanoveno pevně.
16.3.2008 20:51 - bigbythewise
Alnag píše:
Bigby, jo máš pravdu, úplně jsem se překouk. No, potvora tě tímhle jenom dostane na zem. Dorazí tě tím "Soul reapingem" - ten jde proti fortitude, kterou už máš nízkou (dovolím si předpokládat, že když jsi v bezvědomí tak jsi i imobilized). Ale nevím...
Jo a kouzlo nebo schopnost 25 urovne te urcite taky jen dostane na zem. Vis jak to myslim. Nejde o ty odstranene smolne jednicky nebo dvojky u smrticich efektu, ale o to, ze normalnim utokem te zabit muzu (kdyz prekrocim tvoje zaporne HP), stejne tak vlastne i zranujicim kouzlem, ale nekromancii te proste zabit nemuzu. Veskera smrtici magie ted vlastne funguje jen tupe jako kouzlo Harm z 3E - HP = 0. Proc treba nemuzu prekrocit tou vysavaci schopnosti Fortitude na -2 a tim te zabit? (neco jako 100% vysatych urovni ve 3E) Tohle je presne to, o cem jsem vzdycky mluvil - magie a nadprirozene schopnosti zacinaji nejen fungovat ale i vypadat smesne, vedle tech schopnosti obycejnych. I kdyz ted uz vlastne nejsou obycejne, cerpaji z "trochu magickeho" MARTIAL zdroje.
Alnag píše:
Záchraný hod je jiná forma odpočtu času trvání (místo aby se počítala kola, počítá se to do "úspěchu v záchranném hodu"). DC je de facto 10. Můžeš mít modifikátor hodu (například pit fiend ho má) a to je asi tak vše. Takže ne vždycky je to 50 na 50 ale DC je stanoveno pevně.
Tomu neverim. Odpocet kol systemem 50 na 50? Aha, takze trvani 5 kol = matematicky zazrak? Proc je nyni u vseho "utok vs obrana", ale trvani urcuje prijemce efektu (DC strikes back) a ne sila/typ toho efektu? Jinymi slovy, trefit nekoho treba kouzlem zalezi na tom, jak dobre to umim JA, ale trvani kouzla zavisi na tom, jak dobry je ten druhy, resp. vlastne na NAHODE. Boze muj, proc.
16.3.2008 21:09 - Alnag
Bigby píše:
Tomu neverim. Odpocet kol systemem 50 na 50? Aha, takze trvani 5 kol = matematicky zazrak? Proc je nyni u vseho "utok vs obrana", ale trvani urcuje prijemce efektu (DC strikes back) a ne sila/typ toho efektu? Jinymi slovy, trefit nekoho treba kouzlem zalezi na tom, jak dobre to umim JA, ale trvani kouzla zavisi na tom, jak dobry je ten druhy, resp. vlastne na NAHODE. Boze muj, proc.
Tomu věř... a právě, že vtip je v tom, že jedna věc je statistický průměr a druhé realita. Může to být pět kol, ale také jen jedno. Je to překvapivé a tím zajímavější. Druhý důvod je ten, že se nesledují odpočty různých efektů na kola což je zjednodušující.
16.3.2008 21:32 - Alnag
Bigby: Tvůj problém je nicméně v tom, že ty máš nějakou představu o tom, jak má magie fungovat a jaká forma je uvěřitelná a jakoukoliv jinou pro leckoho funkční i uvěřitelnou magii odmítáš. Zvykl sis nebo jsi přijal za své podobu jaká byla ve starém DnD. Fajn, nic proti tomu. Ale neoháněl bych se příliš zákonitostmi a uvěřitelností fantasy svět, to je velmi široký pojem a co funguje v jednom fantasy světě nefunguje v jiném. Svět 4e je jiný, než 3e, to není nic proti ničemu.
A že to pochopí i desetileté děcko? A co má být? Nepřeješ hraní D&D desetiletým dětem? Já jim to přeju. Z vlastní nedávné zkušenosti mohu říct, že je s nimi spousta zábavy...
16.3.2008 22:06 - bigbythewise
Alnag: V kazdem fantasy svete musis mit nejake zakonitosti, musis definovat, co je "normalni" a co neni. Nejde o to, ze jsem deformovany D&D magii a jinou neprijimam. Ja prijimam jakoukoliv ZAJIMAVOU a komplexni magii (nejen magii ovsem, cely system pravidel), ale ne nejakou nedonosenou patlaninu ala MMO. Ja tu proste jednoduse vidim na jedne strane propracovanou mechaniku magie (3E), ktera ma hloubku, lidove receno ma hlavu a patu, no a na strane druhe magii (4E), kde proste neco nejak funguje, nejde to moc do podrobna (mrkni se treba na vase kouzla zde na d20, pokud jsi je tedy nepsal sam, to je jiny kafe), uz se moc nezabiva takovym tim "proc a jak" by to mohlo fungovat. Staci, ze to plni nejaky konkretni ucel, pravidlovy ucel - ze kouzlo zpusobuje x zraneni, leci x HP a ja nevim co jeste, ale takova ta omacka kolem chybi. Kolem tohoto muzes mit samozrejme omacku pribehovou ci settingovou, ale pak tu mas jeste omacku v pravidlech (3E) a to vytvari celkove lepsi dojem, pocit ucelenosti a uveritelnosti. No a prave tahle omacka, ma narozdil od tech dvou vyse uvedenych, vliv na samotnou mechaniku pravidel.
píše:
A že to pochopí i desetileté děcko? A co má být? Nepřeješ hraní D&D desetiletým dětem? Já jim to přeju. Z vlastní nedávné zkušenosti mohu říct, že je s nimi spousta zábavy...
Vubec, ja jim to preju. Jen smutne podotykam, proc se kvuli masovemu publiku pravidla z meho pohledu meni k horsimu.
16.3.2008 22:14 - Alnag
No jak myslíš. Já jen dodám, že směšování "masové přístupnosti" s "nižší kvalitou" jsem nikdy nechápal a asi nikdy nepochopím. Myslím si, že je v tom dobře ukryta taková dvojitá logická klička, která víc vypovídá o lidech zastávajících toto stanovisko než o reálném dopadu na kvalitu jako takovém. A víc už ani ťuk.
16.3.2008 22:36 - Gurney
Jak jsem si to vyloížil tak "lifedrainer" (jde o wizarda nebo warlocka?) zaútočí longswordem (případně jinou zbraní) a pokud zasáhne může použít lifedrain coby útok proti Fortitude Defense a pokud i ten uspěje je cíl na 1 kolo paralyzován, dostává každé kolo -2 k Fortitude defense dokud si nehodí 50:50 záchranu a útočník si vyléčí 10hp. Nepochopil jsem "Ends when rest or expends healing surges = ½ Fort penalty".

Navíc může coby volnou akci použít Necromantic Alacrity a pohnout se o několik (4??) čtverečků a pokud se mu Lifedrainem podaří srazit Fort Defense na 0 tak se i hp cíle přesunou na 0 + je teď na cíl možné jako standartní akci na cíl zaútočit Soul Reapingem proti Fortitude Defense (který je teď 0 !? - že by až tak brutální kombo?) a pokud trefí (prakticky jistota) dá 1d12+5 zranění, sebere cíli jeden léčivyý příliv a dá sesilateli do konce střetnutí +4 k obraně i k útoku.

Podle mě docela brutální útok, líbí se mi že skutečně kombinuje kouzlení boj se zbraní (narozdíl od nudného "bam a teď bude tahle zbraň dalších 10 kol kouzelná a +1"), trošku hustý kombo by se z toho mohlo stát pokud by jeden útočník provedl lifedrain a druhý ve stejném kole na právě znehybněný cíl Soul Reaping.

Btw co je "recharge 4?" a na které úrovni je tohle všechno dostupný?
16.3.2008 22:41 - bigbythewise
Alnag: Problem je, jak OBJEKTIVNE definujes pojem "kvalita". Neco, co je uspesne? Uspesne v cem? V poctu oslovenych, v mnozstvi vydelanych penez, v poctu ruznych oceneni? Jde to vubec? Neni kvalita jen meritkem spokojenosti skupiny lidi, pro kterou je ten konkretni produkt urcen?
Kvalitni bedny za pul milionu (takove opravdu existuji) si tezko koupi amater. Nekoupi. Koupi si je ten, kdo tomu rozumi, clovek, ktery je vyuzije, fanjnsmekr. Ano, pro takove se tohle vyrabi. Takovy clovek pak muze s klidem a objektivne rict, ze jsou ty bedny kvalitni. Pokud ta znacka ovsem bedny znacne "oseka" o nektere funkce, aby je mohla zacit prodavat "jen" za 50 tisic, tak urcite vic proda, vic vydela. Znamena to ale, ze budou ty bedny porad kvalitni? Budou, ale objektivne mene nez ty predchozi, protoze uz budou zamerene na tu mene narocnou kategorii posluchacu a pan fajnsmekr bohuzel prejde jinam.
Rikam rovnou, nehledejte v tom zadne prirovnani prosim. :)
Gurney: Recharge 4 = "cooldown" 4 sekundy. :)
16.3.2008 22:58 - Gurney
Bigby: To je ale opravdu dost věc názoru, ta omáčka je sice fajn ale na druhou stranu to zase ubírá na srozumitelnosti pravidel, zvlášť když jsou v angličtině jsem radši když si je přečtu jen tak z placu a nemusím jen kvůli popisu který hafo lidí spíš odradí vytahovat slovník.

Jinak nad kouzly přemýšlím i bez omáčky (a nejsem sám) a i když vynechám praštěný memorovací systém (který i přes všechnu omáčku ve mě vzbuzuje dojem "nabíjení revolveru") tak všechny 3e kouzla vidím jako takové "magické spletence" které fungují aby to jakž takž vyvažovalo systém - některá něco způsobují bez záchrany, některá mají útočný hod, jiná ne, naprosto odlišné efekty stejného kouzla v závislosti na sesilatelově úrovni, víceméně náhodné trvání kouzel a zprzněný systém metamagie (jeden z mála způsobů jak může wizard ovlivnit svoje kouzla je zase vázaný na memorování kouzel místo aby mohl metamagicky posilovat kouzla přímo na místě).

4 sekundy? Neva počkáme a pak se teprve pojede další kolo :D
16.3.2008 23:13 - Alnag
Je to schopnost wighta (tj. hezky česky fexta :-). To "Ends when rest or expends healing surges = ½ Fort penalty" zřejmě nějak souvisí s trváním toho postihu k Výdrži (zřejmě až do odpočinku nebo nevím...)
Recharge 4 je zřejmě za jak dlouho může tu schopnost znovu použít, ale nevím jestli to jako mají být kola nebo co...
17.3.2008 00:32 - bigbythewise
Gurney: Diky omacce prave dokazu ten system mnohem lip pochopit a uchopit (je treba si to ovsem precist a zapamatovat, coz nekomu muze byt na obtiz), lepe se do neho dostat a potom nemam problem resit situace, kdy clovek nevi, jak by to ktere kouzlo nebo schopnost v urcite situaci nebo podminkach melo fungovat, takze je to naopak vyhoda.
Alnag píše:
Tomu věř... a právě, že vtip je v tom, že jedna věc je statistický průměr a druhé realita. Může to být pět kol, ale také jen jedno. Je to překvapivé a tím zajímavější. Druhý důvod je ten, že se nesledují odpočty různých efektů na kola což je zjednodušující.
Na tohle jeste musim reagovat. Takze ti prijde lepsi, ze uz je to prakticky jen o nahode a ne o tom, jak je ta schopnost silna, nebo co postava umi? Treba postava na 20 urovni bude otravena 5 kol a postava na 1 urovni jen 1 kolo protoze nahoda? Tohle proste nedokazu pochopit, vzdyt je to nesmysl. Nerekl bych, ze je to nejak vic zabavne.
Jak chces pouzit treba kouzlo Hold, ktere mimochodem (potom, co jsem videl ten solidni "nerf" magie) bude kouzlo az tak 20 urovne, kdyz je vzdycky 50:50 ze to skonci? Kouzlo 20 urovne proste jen tak vyhodis, nepouzitelne. Vubec kouzla ve 4E, co jsem zatim zahledl, byly vetsinou jen nejake utocne plivance. Ty "Utility" naprosto nepouzitelne (vicemene 10x oklestene verze z predchozi edice). Je to dost omezene.
17.3.2008 06:52 - Aeris
Inak, mne osobne sa tiež nepáči toto znižovanie účinnosti mágie. Prečo proste nedali postavám bez mágie podobné srandy, ako sú v Tome of Battle 3.5e? Warblade/Swordmage/Crusader sa s tým v niektorých prípadoch mohli rovnať Wizardom, možno nie v čistom damage, alebo "AoE" a "Save or die" efektom, no určite im to dávalo skoro rovnako veľa možností v boji ako magickým postavám. A to všetko bez toho, aby bol feeling a systém mágie "nerfnutý."
17.3.2008 09:14 - andtom
Nechce se mi věřit, že by autoři až tak šli cestou snižování účinnosti magie. Nejedná se jen o pesimistickou variantu interpretace dosud známých informací, tj. může to být jinak? Nebo je to už fakt jasné, že je to takto? Nechybí nám nějaké zásadní informace?
17.3.2008 09:24 - bigbythewise
Jde o tohle. Co jsem cetl na gleemaxu, tak to vypada, ze lidem hodne vadi (osobne v tom nevidim problem), ze magicka povolani toho dokazi mnohem vice nez ta nemagicka. Jednoduse receno, carodej (hlavni adept na kriticke bombardovani) nebo i klerik umi vsechno a umi to nejlip. Nejvetsi problem byl asi v tom, ze kouzla dokazi "emulovat" schopnosti a umi to mnohem lepe. Napriklad invisibility = hide, fly = jump, true seeing = spot a muzeme pokracovat do nekonecna. Nebo se jednoduse promeni do jakekoliv potvory a muze zvladnout snad vsechno. Kapky dostaly kouzla jako treba fly, neviditelnost nebo summoni (ty snad vubec nebudou), protoze pry "zabiji" encountery a je proste moc silne, kdyz si carodej privola particku potvor srovnatelnych se zbytkem druziny. Zlodejum vadi, ze muze carodej odemykat kouzlem, Rangerovi zase, ze umi privolat zvirata atd.
17.3.2008 09:32 - Alnag
Bigby: Možná, bys měl číst méně gleemaxu... zdá se, že ty informace, které jsi tam načerpal nejsou zcela odpovídající.
Například kouzla typu summon budou zcela normálně, nicméně nebudou patřit do základní výbavy wizarda, ale jiného povolání, protože povolání mají mít víc specifický "flavor" a wizard příliš fušoval do všeho.
17.3.2008 11:25 - Lotrando
bigby: nevím jak na gleemaxu, ale já mám stejný dojem a proto jdu jako válečník cesotu multiclassu. Z8leží ovšem hodně také na GM, co povolí ve hře, ne všechny věci musí být snadno dostupné jen proto, že je to napsáno v PHB. Obecně ale sdílím tvůj názor, výborná je třeba vlastnost fortification na brnění, to pak aby se šel zloděj sneaknout sám, protože na nic jinýho mu to tahle schopnost fungovat nebude.
Bohužel je to tak, že v magickém světě jakým je základní setting DnD (FR) je magie dominantní a bez ní se moc neuplatníš. Kouzlící válečníci jsou asi nutností, přežije ten adaptibilnější.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.063657999038696 secREMOTE_IP: 3.22.248.208