Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
15.4.2008 08:52 - Corvus
skutocne skarede logo. jak keby uslo z 80. rokov... bol to zamer? akoze navrat ku korenom? ehm..
16.4.2008 16:04 - Alnag
Pro ty, co WotC tak nesledují... vyšel středeční výňatek z PHB. Tenhle je opravdu zajímavý, protože ukazuje distribuci schopností (powers) v průběhu úrovní. A je z toho vidět i ten mechanimus, kterým se snaží zabránit zaplavení hráčů schopnostmi a to tak, si hráči schopnosti (a odbornosti) přetrénovávají (tj. vyměňují) postupně za lepší.
Postava na 30. úrovni tak má
dvě schopnosti at-will
čtyři encounter schopnosti
čtyři denní schopnosti
sedm utility schopností (to jsou takové ty co nejsou moc bojové a nebo třeba nejsou vůbec bojové, každopádně jsou to neofenzivní schopnosti).
U některých povolání to nebude až tak dramatická změna, ale na druhou stranu pro povolání zvyklá na výběr z hafo kouzel to může být docela zvrat situace (i když jsou tu ještě rituály, ale to není tak úplně ono).
Každopádně odkaz je tu: http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/4ex/20080416a
16.4.2008 16:47 - Lotrando
Na první pohled je děsivý, ale někde se musí odehrávat schopnosti které nejsou limitované, jako mávnutí mečem apod. Taky mi není jasné, jakou roli budou mít featy, když jsou jednak retrained a jednak i paragon. Tedy když mám nějaké z paragon tieru a pak txy přetrénované, pravděpodobně se zvýšenou účinností? Tohle bude problém pro ne-MMORPG pozitivní hráče zkousnout.
17.4.2008 11:10 - Alnag
Mně to taky není úplně jasné, ale možná nejvíc hořká pilulka pro mně je ta zjevná nepravidelnost přírůstků nových schopností. Nevidím v tom žádný vzor, což znamená, že se to nedá pamatovat, ale musí se to vždycky znova nalistovat a to je strašná otrava...
17.4.2008 12:43 - LZJ
vypadá, že se snažej nezahltit hráče schopnostmi, aby toho nemuseli moc dohledávat v pravidlech.
BTW jsou tam jakoby hluché úrovně - 4,8,14,18,21,24,28,30. Tam předpokládám přibude něco extra (abilita, feat). Taky zmiňují dost featů (7 na 14. úrovni) - tipuju, že i featy dodají nějaké schopnosti.
17.4.2008 13:24 - Alnag
Myslím, že featy přibývají každou druhou (sudou) a abilita každou čtvrtou, takže to tak hluché asi nebude...
17.4.2008 13:38 - Alnag
Ha, tak jsem se mýlil. Pravidelnost tam je, ale jakoby se "restartuje" po každé desítce. Týká se to i nárůstu abilit.
Ability narůstají na 4. a 8. úrovni (pak jakoby na nové první - tedy 11.), 14. a 18. a pak zřejmě na 21., 24. a 28.
Featy 1. (počáteční), 2. 4. 6. 8. 10. a pak znova 11. (paragon), 12. 14. ...
Encounter Powers ... 1. (počáteční), 3., 7. a pak znova 11. (paragon), 13. , 17. (...)
Daily Powers ... (1. počáteční), 5., 9. pak 15. 19.
Je to takový divný a ne úplně pravidelný... no...
17.4.2008 14:18 - Lotrando
Mě tam zaujala ještě jedna věc v tom obecném úvodním popisu každého tieru. Jaký vliv má smrt a jaký třeba terén. Tohle mi přijde hodně provázané s konkrétním prostředím, takže vlastní pravidla 4e budou více závislá na svém settingu než tomu bylo dříve, kdy jste s jednou sadou pravidel víceméně mohli hrát na různých světech. Smrt jako taková je ještě větší problém, protože se stává jen otravnou překážkou v dalším postupu, namísto toho aby byla hrozbou.
Celkově jsem zvědav na samotná pravidla, pak na jejich přenositelnost a upravitelnost a v neposlední řadě samozřejmě na hlavní setting. Právě u něj však vidím největší problém. To se určitě nebude líbit každému, snad uspějou aspoň u mladejch.
17.4.2008 14:36 - Alnag
Mně se třeba ten setting líbí a mladej nejsem. Dokonce u mně zatím převažuje kladný dojem ze settingu víc než nějaké velké nadšení z těch systémových změn. Ale finální soud si nechám až to vyjde.
17.4.2008 15:02 - Quentin
to hrani se smrti mi hrozne vadi.
uz v 3.5 jsme vsechny cesty ze zahrobi zakazali, takze doufam, ze se s nim nebude moc pocitat
17.4.2008 15:10 - Alnag
QuentinW No mně osobně zatím mi připadá přitažlivý hlavně Heroic Tier (kde ostatně ty hrátky se smrtí taky moc nebudou). Postavy jsou obyčejné a smrtelné. U toho Paragonu váhám a epic vím skoro s jistotou, že to hrát teda nebudu. Stejně jako ve 3e jsem pravidelně končil hru kolem 12. úrovně...
17.4.2008 15:27 - Alnag
A pro mírné odlehčení vážného tónu dvacetibodový protest proti 4e od půl-orka a gnóma. Vyžaduje mírnou znalost reálií starších edic
17.4.2008 15:54 - Quentin
alnag: ja jsem sice taky koncil vzdy na 12. urovni (je to nahoda?), ale osobne se na epic urovne 4e docela tesim, a tak doufam, ze budou stat za to.
17.4.2008 16:17 - Alnag
Quentin: Možná že ne. Ona je 12. úroveň docela nabušená - abilita, feat, růst záchran, BAB a obvykle nějaká schopnost povolání. Na téhle úrovni je to docela skok... tak možná proto.
17.4.2008 18:57 - Lotrando
Když terén nebo krsjina není překážkou, hraju už zcela jinou hru. Stejně tak smrt. Ta má být vážnou překážkou v pokračování a ne jen chvilkovým zdržením. Samotná záchrana postavy je námět na quest, když se podaří nějak zaměstnat majitele postavy jinou činností. Oni z toho udělaj pravidlo, vstaň z mrtvých 1x za den (+1 za den za každou pátou úroveň).
Já na ten setting taky čekám a jsem zvědavej, ale pokud do pravidel zakomponujou takovouhle závislost na prostředí, vzdávají se určité variability a přizpůsobitelnosti. Možná je jen podceňuju a maj to nějak promyšlený. Rád bych se mýlil. Snad mě překvapí.
17.4.2008 19:40 - Rytíř
Tak nevím jak vy, ale má zkušenost s pravidlama a různými světy je jednoznačná - jakýkoliv pravidla jsou šitý pro určitej svět! Takže i když se snažili dřívější edice dělat nezávislý na světech, tak samozřejmě byly.. samozřejmě to jde udělat více nebo méně, ale každý kdo si zkusil udělat vlastní svět a chtěl ho odlišit od té tuctové "ala evropsko-středověké klasiky smíchaným s antickým polyteismem", zjistil, že musí do pravidel poměrně významně sáhnout.. (nebo stačí otevřít pravidla nějakého ofio vydaného settingu, že).
Takže bych jim to teď moc nevyčítal, jen to prostě uznali veřejně jako fakt a dělají to pořádně :) To, jestli se mi ten setting bude líbit, je věc ovšem jiná..
Ale tak přiznám se, že už vývoj a další odhalování tajemství 4e vůbec nesleduju, jen sna jedním očkem skrze tuhle diskuzi.. Kouknu se až pak na nějaké to shrnutí až bude vše hotovo a jasno, to čekání je na mě už moc dlouhý, zájem těžce ochabl ;)
17.4.2008 19:53 - Lotrando
Nejde přímo o vazbu na setting, ta tam musí být vždycky. Větší či menší. Když ale provážeš způsob cestování a řešení smrti přímo se schopnostmi postav a tím i settingu, ztrácíš mnohem víc než jen univerzálnost pravidel. Vytváříš tak spíš jen jednu konkrétní hru a ne obecná pravidla, která jdou upravovat.
17.4.2008 19:59 - Alnag
Musím chtě nechtě souhlasit s Lotrandem. Sice jsem zastáncem hesla, že house-rulovat se dá všechno včetně tohoto a rozumím i tomu, že designéři chtěli mít skutečně odlišné zkušenosti na různých úrovních hry (to, že na heric tier je raise dead rituál mně ani tak nebere, protože to je jako to bývalo i ve 3e, navíc se to dá snadno odstřelit jako byste odstřelili to kouzlo).
Můj současný dojem je, že D&D 4e budou tři odlišné hry s unifikovaným systémem a zřejmě si každý holt musí vybrat tu svou. Ale mám z toho takový divný pocit. No uvidíme...
17.4.2008 20:05 - Bajo
Ne me to uz asi uplne odradilo. Male nadeje jsem tomu daval, ale cesta, kterou se to vydava sice neni spatna, ale neni to moje cesta :)
17.4.2008 20:13 - LZJ
Co se týká těch terénů a smrtí - mě se to nezdá zas tak odlišné od 3.5e (resp. nevím, jak jsou na tom epické úrovně, to jsem vůbec nestudoval), spíš je to rovnou popsáno jako charakteristika těch etap.
Teď máme hru, kde jsme na cca 8. - 9. úrovni, každou chvíli někdo kolem poletuje, teleport taky nějaký k dispozici (buď už je nebo brzo bude). A posledně jsme celkem hbitě oživili Aasimara, což zahrnovalo i cestování na vhodný plane.
Co samořejmě nemůžu hodnotit, je šíře možností akcí, které ty postavy mají. To záleží i na featech, pojetí dovedností i těch schopností povolání. No uvidíme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10147213935852 secREMOTE_IP: 3.129.23.30