Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
24.8.2007 19:25 - Corvus
ja uz s flamom naozaj koncim lebo posledny bigbyho argument ma naozaj dostal a nemam proti nemu obranu...
jedine musim poznamenat ze som si vzdy myslel ze pravidla DnD vymyslaju designeri ale ked bigby vravi ze je to od prirody tak na tom asi nieco bude. :-)))
24.8.2007 20:48 - Alnag
David Noonan (jeden z vývojářů 4e) píše ve svém blogu o testování systému pro sociální střetnutí. Jde pochopitelně o hody na dovednosti + dialog, přičemž je možno házet a podle výsledku vést dialog nebo vést dialog a pak házet. Pro ty, kteří nemají rádi sociální interakce řešené hodem je možno snadný vynechávním pár věcí hrát i bez toho.
Výsledek: 20 minut výborného dialogu... (dle slov Davida Noonana)
24.8.2007 21:14 - Alnag
A ještě jeden příspěvek, aby jich dnes nebylo málo. Vystihuje zhruba moje dosavadní celkové dojmy z ubírání 4e, původně na EnWorldu ho napsal Clavis.
píše:
Jsou tři druhy trhů pro RGP. Dramatický kroužek, kroužek mladých šachistů/fyziků a alternativní kultura (metalisti/punkeři/gotici). Když se nad tím zamyslíte většina lidí na střední do jednoho z těch kroužků patřila. (Ale leda tak v Americe - pozn. Alnag).
Dramatický kroužek je o lidech, kteří chtějí hrát role a často vidí pravidla jako překážku. Občas se ani neobtěžují učením pravidel a nechávají na Dmovi, aby vždycky určil jak to, co chtějí funguje. Budou hrát roli za všech okolností a různé postavy si často budou značně nepodobné. Většina z nich stejně skončí u LaRPU, takže žádná edice D&D na ně nebyla nikdy namířena.
Fyzikální kroužek jsou lidé fascinovaní pravidly s mnoham možnostmi, takže budou mít pocit, že se jim dostalo intelektuální výzvy vytvořit si mechanicky optimální postavu a řešit ve hře taktické problémy. Jsou občas trochu odmítaví k přílišnému "herectví" u herního stolu. 3.5E se zdá mířit ponejvíce na tuhle skupinu.
Lidé z alterntivní kultury se chtějí ponořit do svých fantazií. Chtějí pravidla, která jim umožní představit si svět ve kterém by byli dominantní a zvláštní. Chtějí hrát upíry, zlé kněze s armádami nemrtvým, půldémonické ničitele světů a tak podobně. Pro ně jsou pravidla důležitá do té míry, do jaké jim umožní odehrát jejich fantazie a nepletou-li se fantazii do cesty. Mají rádi hraní rolí svých postav, pokud tyto postavy jejich fantazie naplňují. Obvykle si vytvářejí variace jedné postavy, kterou hrají znovu a znovu.
4E se zdá posouvat z důrazu na fyzikální kroužek k alternativní kultuře. Zdá se, že nová pravidla více podporují hraní rolí, ale jen určitý druh hraní rolí. Pokud jste vždycky chtěli předstírat, že jste nepochopený syn démona, který já náhodou schopný zabít všechno okolo sebe, pak máte štěstí. Pokud jste chtěli hrát dlouhou romanci (neobsahujcí dlouhé tesáky, drowí magií nebo šupiny), pak nic nenaznačuje, že by 4e pravidla tento druh hry přímo podporovala.
25.8.2007 17:24 - Alnag
Tady se můžete pokochat, jak vypadaly spekulativní témata před osmi lety, když měla vyjít 3e. A taky jak daleko nebo blízko pravdě ty spekulace byly... :-)
25.8.2007 18:15 - Bajo
Jsem celkem zvedav, na ten vyvoj smerem k "alternativnim hracum". Osobne me to zatim prijde spise tak, ze designeri berou nektere metody s tech vedlejsich skupin a pouzivaji k naplneni cilu te jejich ( aachistu/fyziku). Ale uvidime, vzhledem k tomu, ze ja asi podle tohohle deleni patrim k alternativnim, tak by to znamenalo posu k mym preferencim.
25.8.2007 19:50 - Fritzs
Alnag píše:
...zlé kněze s armádami nemrtvých...
Takovou popstavu sem si dycky chtěl zahrát!!!
25.8.2007 19:59 - Alnag
Qualdezar: Hm... vždycky jsem tě spíš tipoval do dramatického kroužku, ale asi sám víš, co je pro tebe nejlepší. ;-)
Fritzs: U tebe si teď nejsem jistý, jestli to myslíš vážně, nebo si děláš legraci.
25.8.2007 20:06 - Bajo
2 Alnag: No mozna, nevim. Ted jsem si to precetl znova a asi jsem si to prve vylozil trochu jinak. Jako hrac chci dostat pravidla, ktera naplni mou konkretni predstavu o postave a tematu pribehu. Rozhodne nevidim pravidla jako prekazku a i kdyz na Larpy chodim, tak obecne uprednostnuji kdyz pravidla pomahaji pred tim, kdyz je to jen na hracich. Kazdopadne drama je muj oblibeny zanr a od pribehu ocekavam dramatickou hloubku, silnou gradaci a myslenku. Nejde mi o divadelni projev, i kdyz se mu nebranim, ale hlavne o ten zpusob, jakym drama vypravy pribeh.
No ale to uz je OT a s DnD 4e to nesouvisi skoro vubec.
25.8.2007 20:28 - Alnag
Nebyl by to první a určitě ani poslední OT v tomhle nebo jakémkoliv jiném tématu. My si tady na OT nehrajeme. Prostě píšeš, co ti slina na jazyk přinese... ;-)
26.8.2007 11:36 - Corvus
Mike Mearls píše:
BTW, who knew that so many people disliked Vancian spellcasting? The entire audience in yesterday's seminar cheered and clapped when we told them it was (mostly) gone.
toto ma pobavilo.. ja osobne nepoznam cloveka ktoremu by sa tento system vylozene pacil.. niektori ho beru ze je to tak od prirody (sorry ;-) ) a neriesia to ale vacsina hracov na to nadavalo.
26.8.2007 11:44 - Alnag
Pro ty co eventuelně stále ještě nevědí, co je Vancian spellcasting... tak to je slotová magie stylem - naučit, odpálit, zapomenout. Pojmenováno podle fantasy autora Jacka Vance - v jehož románech ze série Dying Earth narozdíl od DnD dávalo smysl. :-D
Jinak mně to teda taky pobavilo. Stejně jako další hlášky v těch jejich designérských blozích.
26.8.2007 12:06 - Rytíř
btw tenhle systém magie je defacto použit i v sérii o Amber od Zelaznyho.. a tam taky dává smysl ;) Nicméně narozdíl od Dnd má v Amberu schopný čaroděj možnost dělat leccos i za běhu, ne jen s předstihem, že... to je právě to, co se mnohým nelíbí.
26.8.2007 12:13 - Corvus
ja som to neznasal odjakziva.. jak dopekla ma kuzelnik hadat co si GM vymysli? dam si fireball a GM ma pripraveneho ohniveho demona. kuzlo mi je naprd atd.. prby dobry krok bolo v 3e spontanne liecenie pre clerica. pretoze v 2e (a aj vo vsetkych pocitacovych 2e hrach) to vyzeralo tak ze si cleric namemorizoval maximum lieciacich kuziel a potom posobil ako pochodujuca lekarnicka.
26.8.2007 12:28 - Alnag
Ano... a taky Sorcerer byl krok dopředu... opatrný a dost omezený, ale přesto.
26.8.2007 12:36 - Corvus
hej ano na neho som pozabudol.. ale podla mna bol nefunkcny... v mojej skusenosti sklzaval zas k tomu ze sa z neho stal gulomet na firebally (alebo ineho kuzla ci dvoch). mechanicky jednotvarna postava.
26.8.2007 12:43 - Alnag
To je pravda, ale to platilo jen v bojově orientovaných hrách. Hrozně zajímavý je třeba sorcerer specializovaný na různé iluze, charmy a takové... což samozřejmě nastane ve chvíli, kdy hraješ nějaký urban adventure s víc sociálními situacemi.
27.8.2007 00:21 - JackPhoenix
Tak mě napadá jestli nový systém magie nebude podobný reserve featům z complete mage (dokud mám přichystaně silné kouzlo, mohu neomezeně používat slabší magický efekt)
27.8.2007 02:53 - bigbythewise
Corvus: Tak uz ses vymacknul? Nejdriv pises, ze se kouzelnik musi "dotknout, trefit" a pak zase jestli "je dost silny, aby magicky ublizil". No a na zaver si delas srandu, ze ti nerozumim. Ty si teda pripad. Napis prosim radsi nejaky PRAKTICKY priklad toho, jak by ten tvuj system fungoval. Chtel bych to videt prave na te Magic Missile.
Magic Missile nema save protoze je to Force effekt a ty takhle funguji. Funguji *neomylne* proti Ethereal a Incorporeal potvoram, ignoruji concealment... Takhle je to proste uz vymyslene od autoru D&D. *Zatim* si muzes akorat tak "vyhouserulovat" svoji "blabla Missile" treba s non-lethal damagem a s reflex savem a oduvodit si to jak je libo. Bohuzel nestaci jen tak zmenit targeting u kouzla bez toho aniz by si kompletne prekopal zpusob fungovani, typ magie, zraneni, effekt kouzla.
Alnag: Magic Missile mela nekdy save a roll na hit? A co ostatni "no save" a autohit kouzla? Taky na prani hracu?
Je mi fakt jedno jestli bude system jako ted nebo jak pise Corvus, hlavne kdyz budou porad "no save" kouzla a bude dale platit ze magic > mundane.
Da se tu nejak zalozit anketa? Rad bych jednu udelal.
"Vadi vam autohit u Magic Missile?"
Pokud je odpoved ano, tak se ptam dale:
Zavidite Carodejovi ty dve Magic Missile, ktere ma na cely den a bez kterych je nic nez potencionalni chodici smrt, krcici se za zady upocenych barbaru?
27.8.2007 08:06 - Rytíř
Bigby: anketu jako spešl možnost tu nemáme, ale když založíš diskusi s přísl. tématem, všichni ti rádi odpovíme ;)
27.8.2007 09:06 - Alnag
Bibythewise: Je to velice jednoduché. V době, kdy se připravovala třetí edice D&D byli v přípravném týmu chlápci, kteří fakt trpěli na různé výzkumy a měli hodně peněz. A tak si při jedné příležitosti řekli, pojďme zjistit, které "svaté krávy" edic předchozích bychom mohli odpravit. A tak udělali výzkum. Jedna z otázek v tom výzkumu byla... má být Magic Missile stále automatický zásah a většina lidí řekla ano, chceme to tak. Snad rozumíš tomu, že kdyby většina lidí řekla, ne to je blbost, ve třetí edici bychom měli úplně jinou Magic Missile.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080602884292603 secREMOTE_IP: 52.14.130.13