Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
27.8.2007 09:10 - Corvus
bigbythewise: uz sa mi to nechce po x-ty krat znova vysvetlovat. sorry.
27.8.2007 09:13 - Alnag
Jinak nový článek ze série Design & Development je up. Připomínám, že abyste ho viděli musíte být přihlášeni do DnD Insideru (totéž jako kdybyste se přihlašovaly na wizardí fóra) a že vás to (alespoň zatím) nic nestojí. Tentokrát je to designu dungeonu, resp. o tom jak můžete udělat střety v něm zajímavější.
27.8.2007 11:26 - Tony DaMage
Ako čítam ten najnovší preview a ostatné zdá sa mi, že Wizardi sa "inšpirovali" kopou iných d20 OGL systémov... napr. spomínajú pravidlá pre prisluhovačov (minion). V True20 podobné pravidlá sú, ak hrdina zasiahne prisluhovača ten utrpí max. zranenie, ktoré útok môže spôsobiť. Takto môžu hráči čeliť väčšiemu počtu menej podstatných protivníkov...
27.8.2007 19:51 - bigbythewise
Alnag: Alnagu, ja tomu rozumim. Mi to nejak v predchozim postu od tebe vyznelo jako "bohuzel, vetsina rozhodla". Proto jsem tak reagoval. Otazka je, jestli tomu rozumi Corvus a jemu podobni, kteri chteji rusit "no save" i "autohit" kouzla a zavadet vse na hod. Protoze jinou zmenu, nez tohle plus vice hodu kostkou, tento system neprinasi. Ano, mozna bych byl i pro, ale to by se musel komplet prekopat system DC u kouzel a "saving throw progress". Nicmene to moc neresi, protoze stejne budou vzdy nejaka kouzla bez zachrany.
29.8.2007 09:57 - Alnag
Tak zase pár kousků spekulativní povahy. Údajně od playtestera 4e, vše je předmětem možné změny.
Citace:
Kouzla, která "nabouchala" postavu už nebudou trvat X minut/úroveň.
Kouzla typu Hoď záchranu nebo zhyň (Save or lose/die) je snaha odstranit nebo minimalizovat. Víc věcí by mělo dělat zranění životů a k nim jsou navázané podmínky ztráty životů. Cílem designérů je, aby postavy neumírali po jednom nepovedeném hodu.
Například při snížení pod polovinu životů se stáváte zkrvavenými (bloodied). Jsou schopnosti, které můžete použít, když jste zkrvavení a schopnosti použitelné jen proti zkrvaveným protivníkům.
PS: A nový článek Design and Development je na stránkách WotC. Tentokrát veskrze fluffoidní - o světě.
29.8.2007 19:40 - bigbythewise
Ty save vs die kouzla sice chapu, ale tohle by melo byt PLNE na rozhodnuti DM a ne na pravidlech. Vzdyt se tak deje uz ted, nekdo je ma rad a nekdo je nepouziva. No jen oslabujte magii kluci, splatbooks will strike back! :o) Tohle sice funguje oboustrane, kouzla nejsou tak drsna, no a potvory? No fear. Tohle nekomu muze vadit.
30.8.2007 10:37 - Fritzs
bigbythewise: Mě třeba tokový kouzla do DnD nikdy neseděly... mechanika uspěj nebo chcipni bez ohledu na cokoliv jinýho patří do jinak orientovaných RPG (ála WFRP), DnD je heroická hra a hrdinové by neměli natáhnout bačkory po jednom kouzle (nebo jednom kritickým zásahu vorpal kosou...), prostě také věci buď a nebo do hry typu DnD (kerá je silně orientovaná na taktický souboj...
-KOneckonců ten taktický souboj a strategický rozvoj postavy je to, co od DnD 4e čekám a co by mě, pokud bude opravdu hodně dobře vyřešeno, možná přimělo k tomu, abych si to aji koupil, jesi budeš dobře zpracováno... koneckonců, kdybych se někdy dostal k DMování DnD tak by se bojovalo hodně a často a hodně a často by se házelo... samozřejmě ne na úkor RP, nicméně DnD prostě nejvíc řeší boj, boj, boj... tak proč toho sakra nevyužít...
30.8.2007 10:50 - Alnag
Fritzs píše:
nicméně DnD prostě nejvíc řeší boj, boj, boj...
Milé děti, když si tuto větičku budete před spaním opakovat dostatečně dlouho, po nějaké době jí i uvěříte...
A jako třešnička na dortu zřejmě jedna z falešných dichotomií, které už začínají být po pravdě dost ohrané. Boj nevylučuje RP nemusí jít tudíž na úkor, ale ruku v ruce. DnD řeší encounters (jinak řečeno scény), jaké si je uděláš, takové je máš...
To, že někdo neumí hrát Encounters jinak než jako boj a že neumí boj hrát jinak než jako vrhcáby, ještě neznamená, že jiné varianty neexistují, že jsou méně zajímavé, nežádoucí a podobně.
30.8.2007 12:22 - andtom
Mimoto boj má dva póly pojetí: 1. strategické = hraji co nejlepší optimalizaci z pohledu pravidel a 2. roleplayingové = hraji bez ohledu na optimalizaci z pohledu pravidel (často proti ní) tak, jak cítím, že by se v onom světě chovala moje postava, a to jak v samotném boji včetně tak v otázce případného průběžného tréninku na něj (myšlen rozvoj postavy).
Pokud si náhodou někdo myslí, že boj škodí roleplayingu, ten si dle mého automaticky spojuje boj s hraním podle způsobu číslo jedna. Třeba jiný ani nezná, kdo ví ;) IMHO přece nevyškrtnu boj z RPG jenom proto, že ho někdo neumí hrát roleplayingovým způsobem, ale okamžitě chtivě kombuje bez ohledu na svoji postavu a její background, rozhled, kulturu, výchovu, možnosti jejího uvažování, atd.
Je to každého svobodné rozhodnutí, jak si boj a bojové dovednosti v RPG hraje. A v této souvislosti existuje i pól číslo dva. A také spousta mezipozic mezi pólem jedna a dva (jak to komu vyhovuje).
30.8.2007 13:56 - Fritzs
Alnag: Boji je v DnD věnovaná celá jedna kapitola... odhadem 30%-45% procent kouzel a zvláštních chopností je přímo bojově orientovaných, velké množství magických předmětů jsou zbraně... Já netvrdím, že DnD neřeší nic jiného než boj, já tvrdím, že DnD řeší boj v poměru k ostatním ze všeho nejvíc, takže kdybych to hrál, tak bych asi fakt chtěl, aby se bojovalo, už jenom z toho důvodu, že jinak bych se nemusel za celou dobu do deníku ani podívat a proč bych ho jinak řešil... a netvrdím, že bych řešil encouncery výhradně bojem... a koneckonců sem ani neřekl, že bojem myslím situaci, kdy e proti sobě postaví dvě strany a jedna z nich to nakonec odnese...
30.8.2007 14:07 - Alnag
Fritzs: Tý jo! Celá kapitola? No neke... to jsem nevěděl. Tak jo, ukecal jsi mně. DnD je fakt o o boji. Kašlu na to, budu asi hrát WoD nebo tak...
Fritzs píše:
a koneckonců sem ani neřekl, že bojem myslím situaci, kdy e proti sobě postaví dvě strany a jedna z nich to nakonec odnese...
Jasně. Sémantické hříčky... ty umím taky a líp. Víš co, ukaž mi nějakou dobrou hru, ve které nejsou žádné strany a žádná to nakonec nijak neodnese. Nebo jsi nám vlastně chtěl říct, že DnD obsahuje to, co každá druhá - tedy nějakou formu (či formy) konfliktu. Wow. Gratuluji k odhalení.
PS: Doporučuji znovu prohlédnout deník. Je tam ještě pár netušených kolonek.
PPS: A doufám, že si všímáš, že jsi odpověděl vlastně na něco jiného, než co jsem psal. Psal jsem o tom, že boj se dá pojednat jako RP, zatímco ty se nás tu snažíš přesvědčit, že DnD je o boji. Zajímavé...
30.8.2007 17:20 - Corvus
Chris Perkins píše:
It’s safe to say that the “Vancian” spellcasting system has received as much scrutiny as every other aspect of the D&D game. One thing we don’t want is a character running out of cool things to do in combat. In 4th Edition, all characters have a selection of at-will, per-encounter, and per-day resources.
tak nejak som si to predstavoval ked som hovoril o "neobmedzenom" kuzleni.
30.8.2007 18:41 - andtom
Fritsz: Mám tomu rozumět tak, že pokud v pravidlech zabírá popis Zacházení se zvířaty (Handle Animal) třikrát větší plochu než popis Diplomacie, tak z toho vyplývá závěr, že D&D je třikrát více zaměřeno na komunikaci se zvířátky (převážně non-verbální) v poměru k verbální komunikaci s bytostmi? No já u hraní s postavama třikrát víc času se zvířátkáma fakt nekomunikuji, to srovnávání plochy v pravidlech bude takové docela ošemetné, nevypovídající. Určitě poměry plochy textu v pravidlech dle mého nezrcadlí četnost výskytu něčeho ve hře.
30.8.2007 18:48 - LZJ
Corvus: No uvidíme, co tam pak bude konkrétně.
30.8.2007 19:06 - bigbythewise
Corvus: Tohle je ok, ale jsem zvedavy na ty "cool things". :o)
30.8.2007 19:14 - bigbythewise
Fritzs: Me to prijde v poradku. Ano, D&D je *velmi* heroicka hra a proto takovi hrdinove casem dokazi prakticky cokoliv, hlavne ti co ovladaji magii. Doporucuju procist si trosku Epic Level Handbook, at vidis co jsou ti "hrdinove" v D&D zac. Nicmene to ze hraju hrdinu, neznamena ze jsem nesmrtelnej. To bych pak mohl odstranit z pravidel mocne monstra jen proto, ze kdybych je nahodou stretl, tak bych urcite umrel. Zalezi jen na peclivem uvazeni a citu DM, kdy "nasadi" encounter s Death Effect potvorou, tohle je netreba resit tak, ze vsechno vyhazu z pravidel. No a PC's? Proc by nemohli disponovat smrtici magii na vysokyvh urovnich, vzdyt jsou to hrdinove. :o)
30.8.2007 19:29 - Alnag
Zase něco zajímavého...
RichBaker píše:
The writing team (that's me, James Wyatt, Bruce Cordell, and Chris Sims) is working on fleshing out the Monster Manual entries and doing a bit of a "story" pass on the monsters.
(...)
- Devils are angels who rebelled. They rose up against the deity they served and murdered him. The crime of deicide is unimaginably perverse for angels, and hence devils were cursed and imprisoned in the Nine Hells.
- The Nine Hells are what became of the murdered deity's divine realm after his death. The Hells are the devils' prison, and it is difficult for them to get out without mortal aid.
- We've re-sorted demons and devils a bit, since we want these two categories of monsters to make a little more sense. Devils tend to be more humanoid in form, usually fight with weapons, and often wear armor. Most have horns, wings, and tails. One consequence of this: the erinyes and the succubus were holding down pretty similar territory, so we've decided that they're the same monster, called the succubus, and it's a devil.
- Ice devils don't look like other devils. We've decided that they are actually a demonic/yugoloth race... one that was entrapped by Mephistopheles long ago in an infernal contract. So ice devils hate other devils, retain their insect-like appearance, and have a special loyalty to Mephistopheles. It's one of the reasons why Asmodeus has never chosen to move against Mephistopheles. Asmodeus would of course win if he did, but that would let the ice devils out of their contract.
30.8.2007 20:05 - bigbythewise
Mňam. Je videt, ze si s tim pekne vyhravaj. :o)
30.8.2007 22:11 - Fritzs
Alnag: J8, ale pokud jsi si všiml, nikde netvrdím, že DnD není o RP... NIcméně DnD je o boji, kdyby nebylo, tak nevěnují boji celou jednu kapitolu (ano je to tak a ve WoDu je to tuším stejně), ale řeší se to jedním dvěma hody... DnD je hodně o taktickém boji, ale to neznamená, že není o RP... stejně tak můžu mít RPG, které v prvé řadě řeší chov dobytka a má kvůli tomu mraky mechanik na chov dobytka, také ovšem neřeší jen chov dobytka, nicméně je na chov dobytka zaměřeno, takže se dá očekávat, že v příběhu odehraném v takovém systému se budou záležitosti kolem chovu dobytka oběvovat hodně a často...
Jestli nemáš boj v DnD rád, koneckonců si to tu někde psal, tak nevidím důvodu proč hrát DnD a raději se nespokojit se systémem, který s nimi tolik nepočítá, nebo je řeší jinak (FATE, Wusku...), nicméně to je jenom tvoje věc, já bych DnD hrál právě kvůli tomu boji a situacím tam vznikajícím...
30.8.2007 22:32 - Alnag
Fritzs píše:
(...) tak by se bojovalo hodně a často a hodně a často by se házelo... samozřejmě ne na úkor RP (...)
Ehm... fakt ne?
Fritzs píše:
Jestli nemáš boj v DnD rád...
Já boj nevyhledávám, to je rozdíl. Jsem schopný ho řídit z pozice DMa i hrát z pozice hráče a vychutnat si jej, když na to dojde. Včetně RP. Na rozdíl od FATE nebo Wushu mi d20 systém plně vyhovuje a jsem schopný v něm vést dobrodružství, která se hráčů, s nimiž hraji, líbí, proto nevidím žádný důvod měnit to za systémy, které se opakovaně prokázaly jako v tomto ohledu a na těchto skupinách méně funkční.
A ještě k té tvé dovednosti tou kapitolou boj. Je tam taky celá kapitola Magie. Znamená to, že DnD je hodně o magii? Možná. Je tam taky kapitola Vybavení. znamená to, že DnD je hodně o vybavení? Zřejmě. Je tu celá kapitola o Dovednostech. Znamená to, že dovednosti hrají významnou roli? Asi ano. V DMG je celá kapitola o Dobrodružství a další o Tažení. Je tedy DnD o dobrodružstvích a taženích? Ano a zase ano. Je tam kapitola o Cizích postavách. Je DnD o cizích postavách. Ovšem. Ale o čem teda sakra ta hra je? O všem tomhle. O interakci těch elementů a o spoustě dalších věcí.
DnD je hra s nečetně fasetami, ty jsi fascinovaný jednou z nich a pro její lesk vůbec nevidíš ty ostatní. Jestli to tak chceš hrát, klidně, ale zkus pochopit, že tahle hra se dá hrát na tisíc způsobů a ne jen na ten jeden, který zřejmě znáš...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078370809555054 secREMOTE_IP: 18.218.254.122