Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
5.9.2007 13:51 - Noir
Jen mě teĎ napadlo, že jak tu kdosi tvrdil, že DnD je převážně o bojích, tak 4e se možná k tomuhle schématu přiblíží zase o trošku víc, než ty předchozí. Já vím, je to furt jen dohadování se ze tří-čtyř zpráv, ale když tvůrci neustále mluví o rolích povolání (Leader, Defender, Striker, Controller), tak tím vlastně povolání popisují primárně z hlediska souboje. Takže, jak se zdá, povolání budou řešit spíš záležitosti bojové, a roleplayingové věci budou stát trošku stranou.
5.9.2007 14:37 - Dalcor
Mmnt - proč bvy ty role měli spojitost HLAVNĚ s bojem. Jasně striker je jasnej, ale LEADER/DEFENDER/CONTROLLER můžou být role i v nebojovém životě...
5.9.2007 15:01 - Fibriso
i hav a baaad feeling about this...
5.9.2007 15:13 - Alnag
No vidíte to a já se na to dívám velice optimisticky. Že postavy popisují jako převážně bojové? A co jako? Viděli jste jak probíhalo preview 3e? Realita je obvykle hodně jiná než rané spekulace.
A někteří lidé mají pocit, že když si to budou malovat na černo teď pak budou mít posléze buď dobrý pocit - že se nespletli a nebo dobrý pocit - budou příjemně překvapeni, že se spletli. Nicméně nezaměňoval bych to s panikou nadnárodních rozměrů.
A jak už jsem tu jednou psal boj a roleplaying se nevylučují. Pokud nevíte jak zapojit roleplaying přímo v rámci boje, je čas se nad tím zamyslet (pokud chcete).
5.9.2007 19:53 - Alnag
Tak zase něco málo aneb proč je to teď hodně o mechanikách:
Citace:
“Someone posted a message on one of the boards mentioning some concern that all the blogs and posts talk about are mechanics and combat. I want to assure you that we’re working hard on both mechanics and story (flavor, fluff, or whichever term you prefer), but right now the mechanics are taking precedence for many folks as we are preparing for another round of playtests. Also, we’re not talking a lot about story elements because we want to save most of those revelations for the preview books that are coming out. They have less emphasis on mechanics because future playtesting might change rules whereas flavor elements are more stable.
5.9.2007 20:41 - bigbythewise
Alnag: Ta posledni veta mluvi za vse.
5.9.2007 21:16 - Alnag
Kladou (myšleno preview knihy v prosinci/lednu) méně důrazu na mechaniky, protože další playtesting si může vyžádat změny pravidel, zatímco okořeňující (flavor, povídání, okec okolo) prvky jsou stabilnější.
Ech? Nějak jsem nepochopil o čem ta věta vypovídá, ale budiž, asi umíš lépe číst mezi řádky.
5.9.2007 21:21 - LZJ
I ta předposlední.
K těm bojovým rolím: Ony vlastně existují i v současné verzi, jen nejsou takhle explicitně popsané.
Já si to uvědomil, když jediný fighter ve skupině začal intenzivně používat Spring attack. Tím si sice ušetřil spoustu vlastních HP, ale protivníci si tím pádem mohli snadněji vybírat na koho zaútočit a víc škodili rangerovi a roguovi. Které jsem s vypětím sil udržoval na živu jako klerik ;-) Prostě už současná pravidla vedou k určitým optimálním bojovým strategiím, ve kterých fighter funguje jako obránce.
5.9.2007 21:42 - Alnag
Potíž je v tom, že v současné podobě jaksi bojovník je ve hře zbytečné, když je tam i klerik, protože ten je lepší bojovník, než bojovník, což je fakt tristní...
6.9.2007 10:21 - Noir
Dalcor: Tvůrci ale popisují ty role právě podle boje-všimni si toho třeba u playtestů. Alnag: On je lepší bojovník než bojovník i zloděj, kouzelník a druid. Teď jsem zkoušel asi nejpřesnější převedení DaD: Tactics a i tam byl bojovník k ničemu-hlavně oproti jiným bojovým povoláním. Barbar je přinejmenším o třídu výš, paladin jakbysmet.
6.9.2007 10:29 - Dalcor
Jde o to co porovnáváš. Pokud bude bojovník brát správné featy, tak z Barbara udělá malé cimeřánky.
6.9.2007 10:32 - Alnag
Na WotC je nový článek o elfech, kteří zdá se budou víc přírodní a méně magičtí. Zatímco jejich sféričtí bratranci Eldarini budou ti magičtí. Hm...
Pro Dalcora lehce ot - jestli chceš dělat ten DnDday, tak zdá se, že ještě přijímají přihlášky: Info tady, je to stylem kdo se dřív přihlásí ten spíš něco dostane, otázka je, co na to Černý rytíř.
6.9.2007 10:36 - Alnag
Noir - jistě, že tvůrci popisují role podle bojových úloh, když se to jmenuje role v boji. To snad dá rozum. Protože se snaží vyřešit pravidla pro boj, která jaksi nefungovala jak měla a pracují s takovýmihle modely. To jaksi apriori neznamená, že tam nebudeš mít i nebojové role.
Ostatně kdyby to bylo jen o těch čtyřech rolích, k čemu potom mít osm nebo kolik povolání. Stačili by čtyři - pro každou roli jedno.
6.9.2007 10:39 - Dalcor
K WDND jsem založil thread - vypadá to že Blackfire jako lokální distributor dostal už kity... Ta globální stránka funguje k hlášení prdoejen. Já musím počkat - napsal jsem Zdeňkovi Rysovi z Blackfire a Karlovi Žitnému z ČR v Práglu.
Kristepane já chci magické ELFY!!!!!!!!!!!! Když čtu o Cormanthyru tak to jsou přsně ti elfové které mám rád :((
Musím konečně domů koupit rozbitej router.
6.9.2007 12:17 - Noir
Dalcor: Ne, pokud nebude používat featy ze všech příruček (obzvlášť těch nejnovějších), co jsou k dostání (robilardův gambit apod.), pak s nejvyšší pravděpodobností ne. Bo barbarovi stačí vpodstatě jen rage. A když použije barbar nové příručky taky, tak už je fighter odepsaný (třeba ten styl, díky kterému má rend). Testů byly provedeny už desítky. A to už ani nemluví o dalších barbarských vymoženostech, jako víc skillů, větší šance na odolání pastem apod... Alnag: Povolání v 4e jsou primárně koncipována jako bojové role. Souhlas?
6.9.2007 12:21 - Alnag
Noir píše:
Alnag: Povolání v 4e jsou primárně koncipována jako bojové role. Souhlas?
Nesouhlas. Ještě jsem pravidla 4e neviděl a tak nevím jak jsou koncipována. Z těch útržků, co jsem si přečetl bych se takový závěr rozhodně neodvážil dělat.
6.9.2007 12:39 - andtom
Noir: Nelámej si s tím pracovním označením dělení povolání hlavu. Stejně tak by mohli psát o dělení na spellcastery a nonspellcastery a neznamenalo by to, že celé je to o magii. Je to prostě jen jeden z aspektů, na který se snaží balancovat hru.
6.9.2007 12:41 - Fibriso
takže vlastně z 60% jsou to vše dohady co by kdyby?
Já věřím, že tam zůstanou Oba druhy elfů, jak magičtí tak lesní. ...jen doufám, že z nich neudělají hipíky....
6.9.2007 12:46 - Alnag
Ti magičtí tam zůstanou, akorát se budou jmenovat Eldarini...
6.9.2007 13:03 - andtom
Gnómové jsou totálně out nebo se objeví další rasy v PHB II. obdobně jako další povolání?
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082600831985474 secREMOTE_IP: 3.137.178.133