Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
12.9.2007 09:41 - Alnag
Už se to tak v náznacích objevilo, nicméně - již žádná CR... DM si stanoví za kolik XP má encounter být a podle toho do něj vsadí prvky, které zřejmě budou v oněch XP (nebo nějakých násobích?) oceněné. To zní jako velmi rozumné zjednodušení naprosto šíleného systému.
12.9.2007 10:58 - Rytíř
Fakt ti tohle přijde rozumné zjednodušení?? mě teda takle řečeno moc ne.. Stanovit si cílové číslo a podle toho dosazovat prvky, to je jak hraní válečných her za urč. počet bodů.. :)
12.9.2007 11:05 - Alnag
V čem se to líší od - stanovil sis Encounter Level a pak jsi do toho složitým výpočtem napočítal potvory dle jejich CR? Kromě toho, že je to jednodušší a vynechává to zcela zbytečný mezikrok s přepočtem EL na XP?
Že sis to mohl a můžeš dělat i naopak je asi jasné. Na druhou stranu pak můžeš zjistit, že si skupině zatopil víc, než jsi chtěl...
12.9.2007 11:10 - Corvus
ja som CR odjakziva ignoroval... ten mechanizmus mi prisiel nefunkcny, hlavne ked pocital so 'standardnou' druzinou.
12.9.2007 11:11 - Fibriso
takže česky řečeno, balor nebude mít označení Encouter CR 20, ale encounter za 20 000 EXP.... no, na počítání expů a magických předmětoů (balor 20 000 - 2000 za meč +2, -600 za nevím co, hodnota 16500, bla bla bla...) to je užitečné, Ale NĚCO mi na tom smrdí, jen nevím co....
12.9.2007 11:19 - Alnag
Nezapomeňte, že ve 4e by magické předměty neměly hrát tak důležitou roli, ani být placeny pomocí XP.
Jinak shoduji se s Corvusem - CR/EL bylo moc komplikované, než abych ho bral příliš vážně. Navíc bylo mnohdy dysfunkční (jak se ukázalo v těch případech, kdy jsem se s ním obtěžoval).
Moje představa je, že tvořím třeba střetnutí, které by ve tři bylo klasfikováno jako řekněme CL 20. Nyní Co já vím XP 20,000. A místo aby blbnul s tabulkou, tak to bude něco jako píše Fibriso.
  • Balor (15,000 XP)
  • Obtížný terén (2,000 XP)
  • Nastražená past ve vchodu (2,000 XP)
  • Příchod posil (1,000 XP)
nebo tak něco.
12.9.2007 11:19 - wraiths
hmm takze klasicky AD&D.
12.9.2007 11:44 - Bajo
Ja dokonce myslel, ze se to bude pohybovat podle toho, ceho se ma dosahnout. Ze treba pokud pujde o to Balora zabit, budou za to nejake expy a ale pokud pujde o neco jineho a balor to bude jen stezovat, budou zase jine expy. Ale uz nevim, proc jsem to takhle pochopil.
Add CR/EL ano, ono to ne vzdy dobre fungovalo, ale podle me to nebyl spatny napad. V ramci "typu hry" me to prislo jako jedno z nejlepsich reseni.
12.9.2007 13:53 - Corvus
Mna strasne dostal sposob akym dava expy hracom TSoY. hrac si totiz sam vyberie za co ich chce dostavat tym ze si vyberie jeden a viac Klucov. a dokonca expy dostane aj ked a tychto klucov neskor vzda. Napriklad ak ma postava Kluc zbabelstva, tak dostava expy vzdy ked sa jej podari vyhnut nebezpecenstvu alebo vyriesi tazku situaciu bez nasilia. naopak Kluc krvilacnosti dava expy za zabijanie protivnikov. A je tam este napriklad Kluc svedomia ked postava dostava expy za to ze pomaha druhym... atd. + si moze hrac vymysliet vlastne kluce.
podla mna je to skvela myslienka. v prvom rade postava sa zlepsuje tym ze robi veci ktore su pre nu typicke a vyberom tychto klucov dava hrac gamemastrovi najavo ake situacie by v hre chcel zazivat.. krasa :)
ale samozrejme taketo nieco v 4e neocakavam :-/ ale je to podla mna lahko prenesitelna mechanika.
12.9.2007 14:02 - Fibriso
stejně si to DM s expama udělají po svém :p
12.9.2007 14:43 - Alnag
BTW: Uvažoval jsem, že bych ty Design & Development články přeložil, ale zase si říkám jestli to není zbytečné, když si je můžete všichni snadno přečíst... názory?
12.9.2007 14:55 - Dalcor
Přeložit - já se ne wizardy skoro nedostanu :) Doma na net čas nemáma v práci je mám bannutý :)
12.9.2007 14:59 - andtom
Corvus: Pokud si pamatuji dobře, tak ve druhé edici, v AD&D, dostával cleric expy za seslaná kouzla, zloděj za nalezený poklad nebo tak něco. Ono je to ovšem dvousečné, pak vznikají u hráčů tendence dělat takovou zaodměnovanou věc přehnaně. Z clerica se stává děvka nadšeně dávající všem (kouzla), a kde je ta uvážlivost a střídmost, vždyť zachází s něčím od boha (!). Jak říká poručík Dub ve Švejkovi: "Já bych vůbec nedával vojákům peníze." :) Jaký kdo má vztah k RP se projeví ve chvílích, když dělá věci, za které nic nemá, žádnou herní odměnu. Dělá to prostě proto, že ho to tak baví.
Expy bych úplně zrušil a vývoj postavy udělal závislý toliko na dění v herním světě (i to, co se na sezeních neodehraje, např. se přeskočí určitý čas plynoucí v herním světě - dle mého velmi důležité), nikoliv na pravidlových odměnách.
12.9.2007 15:01 - Dalcor
Je to tak - je to popsané v jendotlivých handboocích povolání - třeba paladin tam má za půosbení na kolegy a jejich konvrtování na "lepčejší" přesvědčení, či víru :). Poměrně slušná tabulka je v Tales of the Lance Boxed Set an DM's Sheet :)
12.9.2007 15:01 - andtom
Alnag: Přeložit. Já osobně jsem líný a smálo časem. Nemusí jít o doslovné otrocké překlady, třeba výcuc, co Tě zaujalo. Stejně jako něco z diskusí. Můžu Ti říct, že jsem rád za vše, co tady k tomu dosud píšeš (potlesk).
12.9.2007 15:41 - Corvus
andtom: hej nieco na tom bude...ale zneuzit sa da vsetko ze ano. a hlavne by tie kluce nemali byt take trapne ako ze dostanes expy za to ze zakuzlis kuzlo...
ono aky ma kto vztah k RPG sa prejavi aj vtedy ked to prehanat bude alebo nebude :) ... no a na druhej strane tym ze si hrac takyto kluc zvolil tak ho asi taketo chovanie bavi, takze ked sa podla toho chova tak je to asi dobre nie? ale ja viem tvoj nazor na mechaniky na podporu roleplayu tak sa s tebou hadat nebudem ;)
hej paladin by si v TSoY asi vybral Kluc viery, ktory odmenuje za to ze brani svoju vieru.. chamtivy zlodej by si vybral Kluc blystaveho zlata ktory odmenuje za to ze postava kona akcie ktore ju obohacuju (teda nie za to ze 'najde poklad')
12.9.2007 15:57 - Fibriso
no, ja nejsem proti Exp za kouzla, ale ne kolik nakouzlíš, ale JAK a NA CO to kouzlíš.
12.9.2007 16:11 - Alnag
Naštěstí D&D je hodně flexibilní, takže taková úprava, která by tohle zohlednila by neměl být problém.
Jinak mi Andtom zase připomněl, jak jsou hráči různí. Tuhle jsme hráli Qin (hra, která se odehrává v Číně) a slabina mé postavy je Zvědavost krysy. A za její hraní nemáte (alespoň co vím) žádné výhody, ale to mne naopak mnohem víc vedlo k tomu, abych fakt všude strkal nos a uprostřed noci šel dlouhou cestu lesem k údajně strašidelné svatyni, abych se podíval...
Zatímco kdybych věděl, že za to "budou XP" tak by mne to nejspíš dost štvalo a otravovalo. Takhle vím, že to vyšlo ze mě a z toho jakou mám postavu a mám z toho lepší pocit, než kdybych to hrál "za odměnu".
Čímž se oklikou dostávám k tomu, co psal Corvus. Někdo to bude přehánět, protože mu jde o mechanickou odměnu a tím se ta vlastně stává kontraproduktivní. Někdo to bude přehánět, aby měl pocit, že dostál roli. Stejně jako herci na divadle jsou víc nalíčení než normálně, aby to na nich bylo z jeviště vidět. A jsou hráči, které by to vyloženě štvalo.
12.9.2007 16:27 - Alek
Mně přijdou XP za kouzla úplně nevhodný a byl jsem rád, že to v 3e odbourali. Připadal jsem si dost divně, když jsem po setkání nadiktoval DMovi počty kouzel a "naval XPy". ;)
Ale asi to dost souvisí s mou představou o hře. Snad nikdy mě nenapadlo udělat něco jen proto, že z toho budou zkušenosti. Vždycky mi jde o rozlousknutí problému, vyřešení situace, maximálně o získání předmětu. Maximálně jsme o XPech žertovali a taky jsme si stanovili takový nepsaný pravidlo, že přímo žádat zkušenosti postavě spíše ublíží, takže se ujala větička "kéž bych za tohle získal zkušenosti". ;)
12.9.2007 16:38 - Dalcor
A nejsi ty Aleku ten co střílel magic Missile po obtěžujících mouchách :-)) Já v tom vidím smysl, obzvlášť v DnD na vysokých úrovních. XPy jsem dával jen když kouzlo dávalo smysl a bylo použito s rozmyslem a účelně, nebo neobvykle :)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085270166397095 secREMOTE_IP: 18.118.200.197