Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
12.9.2007 16:47 - Alek
MM na mouchy? Fíha, to bych nic jinýho nedělal, ohnivky jsou mnohem účinnější. ;)
Už je to dávno, takže si to moc nepamatuju, možná jsme taky neodměňovali každé kouzlo. Pak by se to ještě dalo použít, ale přesto mi přístup odměna za čin přijde vhodnější než odměna za použité prostředky...
12.9.2007 17:00 - Corvus
ja som expy vypustil uz strasne davno..
ale tato mechanika ma prinutila o nich znova uvazovat. ono ten kluc moze sluzit aj ako pripomenutie hracovi toho aka tvoja postava je, teda ako by ju mal hrat... trochu mi to pripomenulo aspekty vo FATE. tam dostanes fate point ked ta tvoj aspekt privedie do problemov.
Kluce maju dve formy: * Motivations. When the motivation is fulfilled in play, gain an experience point. When the motivation is fulfilled against good odds, gain three experience points. * Everything else. When the Key comes up in play, gain an experience point. (You can use this three times per session. This applies to all Keys below.) When the Key presents a minor problem, gain two experience points. When it presents a major problem, gain five experience points.
to obmedzenie na 3x za hru je tam asi proti tomu zneuzivaniu...to ale plati len na to najnizsie pouzitie kluca, teda ked pride len tak do hry, ked je to spojene s problemom, tak to moze byt neobmedzene.
na druhej strane su takzvane key sceny ktore si pripravuje sprievodca pribehom ktore su vytvorene priamo na to aby nejaky kluc postavy aktivovali... toto povazujem za dobry napad, je to pomocka pre SP pri vytvarani dobrodruzstva, aby to dobrodruzstvo bolo site na postavy...
no ale je mozne ze sa niekto moze citit ako kurva ked je za hru odmeneny ;-)
12.9.2007 17:06 - Alek
Corvus píše:
no ale je mozne ze sa niekto moze citit ako kurva ked je za hru odmeneny ;-)
Corvus: Děkuju pěkně. ;) A já mysle, jak nejsem svědomitý hráč, když mi jde spíš o pocit z dobře vykonané práce a dobrého příběhu. ;)
12.9.2007 17:10 - LZJ
Corvus: Takovych moznosti je urcite vic, je jich spolecne to, ze nejak nuti k urcitemu smerovani hry tim, jak sjou nadefinovane postavy. Hodne podobnych veci jde celkem bezbolestne aplikovat na d20/DnD, ostatne u kapitola XP v DMG popisuje ruzne varianty.
Prave moznost aplikace klicu z TSoY, spritual atributu z TRoS a pod. je tema clanku, ktery bych rad zpracoval. Jen se k tomu jeste nejakou dobu nedostanu.
12.9.2007 17:39 - Corvus
mne sa paci ze sa ten kluc da 'odkupit'(hoci vlasne za to dostane expy ;)) ked hraca uz prestane bavit...
ten clanok by ma zaujimal.
12.9.2007 20:39 - Rytíř
jj, ten článek dej dohromady, LZJ, odměny v zk jsou evergreenem! :)
Mě se třeba líbí, když tyhle odměny, který zlepšují postavy, dávají výsledky, jež jakžtakž fungují na VŠECHNY postavy ve světě, ne jen na postavy hráčů! Mam prostě rád, když svět alespoň v základu funguje podle nějaké své uchopitelné logiky.
Odměny pouze za správné hlášky hráče nebo jeho super hraní charakteru.. no tak na tom žádný svět jistě nefachá! To by každá CP byla Xkrát schopnější než postavy hráčů, neb se jinak než podle svého charakteru přece chovat nemůže, ne... :)))
12.9.2007 21:15 - andtom
Alnag píše:
Tuhle jsme hráli Qin (hra, která se odehrává v Číně) a slabina mé postavy je Zvědavost krysy. A za její hraní nemáte (alespoň co vím) žádné výhody, ale to mne naopak mnohem víc vedlo k tomu, abych fakt všude strkal nos a uprostřed noci šel dlouhou cestu lesem k údajně strašidelné svatyni, abych se podíval... Zatímco kdybych věděl, že za to "budou XP" tak by mne to nejspíš dost štvalo a otravovalo. Takhle vím, že to vyšlo ze mě a z toho jakou mám postavu a mám z toho lepší pocit, než kdybych to hrál "za odměnu".
Jo, jo, jo! Přesně tak to cítím. Nic proti tomu, že lidé jsou různí, někomu se to může zdát až zvrhlé, něco na tom možná i bude :)), ale prostě pokud jde o mě, tak to cítím přesně takto.
12.9.2007 22:19 - Alnag
Zpět k D&D - David Noonan dnes píše ve svém blogu, že uvažuje o tom, že by DMG seřadil podle úkolů, které musí DM běžně řešit. Ať už ale bude DMG organizované jakkoliv (mimochodem organizace DMG mi vždycky přišla jako dost spletitá záležitost), tady je seznam úkolů s nimiž pracuje, tedy něco jako možná náhled obsahu DMG:
  • Přibírám do skupiny nového hráče.
  • Jeden z mých hráčů potřebuje postavu - a fofrem.
  • Chci začít střetnutí.
  • Právě jsem dokončil střetnutí.
  • Herní sezení skončilo.
  • Potřebuju vygenerovat poklad.
  • Vymýšlím nové CP.
  • Vymýšlím novou nestvůru.
  • Upravuju CP/nestvůru.
  • Vymýšlím významného padoucha.
  • Vymýšlím nový magický předmět.
  • Vymýšlím novou past.
  • Potřebuju naplnit místnost věcmi.
  • Potřebuju zalidnit velké množství střetnutí.
  • Potřebuju napsat dobrodružství.
  • Chci navrhnout/vést vyjednávání/výslech/atd.
  • Chci navrhnout/vést střetnutí se silným prvkem překážky/rizika/pronásledování.
  • Chci udělat hádanku/tajemství.
  • Chci začít tažení.
  • Chci přizpůsobit publikované dobrodružství.
  • Hra mi začíná za půl hodiny a nemám nic.
  • Moji hráči chtějí nakupovat/zkoumat/tránovat/bůhvíco.
12.9.2007 23:23 - andtom
Já nevím, všechno to jsou s výjimkou "Chci začít tažení" parciální úkoly a ani za to "Chci začít tažení" bych nedal ruku do ohně, jak bude pojato. Prostě detaily. Nic proti, ať tam jsou, ale co z detailů, pokud by chyběly moudra týkajícíc se celku. Doufám proto, že DMG bude obsahovat něco o typologii hráčů, globální pohled na vedení hry a styly, takovou transformovanou kapitolu první z DMG II.
13.9.2007 09:20 - Dalcor
Zajímavé! Alnagu ty jsi horznej - nemůžu se dočkat května!
13.9.2007 09:27 - Lotrando
Alnag:
krásně to reflektuje cílovou skupinu nových pravidel. Nic ve zlém, osvěta je nutná :)
13.9.2007 09:49 - Dalcor
Lotrando - pls o upřesnění co jsi chtěl říci... Nějak jsem tomu neporozuměl
13.9.2007 10:18 - Lotrando
Ten seznam témat do DMG mi připadá mířený přesně na lidi, kteří s table top RPG začínají. Wizardi se snaží svézt na vlně WoW :). To je asi dobře, aspoň bude víc hráčů, ale pro zkušenější hráče a DM to bude zbytečný materiál.
13.9.2007 10:32 - Dalcor
Já si nemyslím že by někdy bylo DM zbytečný materiál. Ani v jednom DnD nebylo. Samozřejmě - k přečtení stačí jednou,a el co se týče materiálů bylo vždy super. Stačí si vzpomenout an tabulky NPC které urychlují zásadně přípravu i zkušeným DMům.
13.9.2007 10:38 - Lotrando
mě drtí ten bod "Hra začíná za 10 minut a já nemám nic" = vezmi tabulky, nageneruj encountery, poklady. Vidím to jako živé.
Neříkám že je to úplně zbytečné, pro opakované čtení ale asi přínosem nebude. Je to takový subjektivní názor, aby řeč nestála :)
13.9.2007 10:39 - Dalcor
A proč ne? Co je na tom špatného?
13.9.2007 10:49 - Lotrando
Jsem zastáncem následujícího názoru. Pokud někdo chce hrát na encountery, magické itemy a mlácení potvor, ať si zahraje Diablo, nebo WoW, podle toho jestli je samotář nebo rád pokecá. Prostě proto, že počítače tohle zvládají lépe a jsou nestrané. Od setkání u papírového RPG očekávám více. Jasně, nějak musím lidi natáhnout a to se děje nejlépe přes něco papírového podobné Diablu. Když to lidi vstřebají, možná se časem začnou zajímat i o ostatní možnosti a třeba je napadne, že je lepší si rozhovor s padouchem odehrát jako malé představení než hodint na vyjednávání. Nebo taky ne a stačí jim to mlácení kostlivců. Nic proti. Myslím, že přesně o tom bude 4th Edition. Abych nebyl obviněn z přízně k Indie apod. dodám, že právě začínám hrát 3.5e DnD kampaň jako hráč a sám GMuju GURPS v low-magic středověku. Jo a rád taky zmlátím u kafe pár kostlivců. Ale od DMG bych čekal jako hlavní náplň rady jak budovat dlouhodobě družinu, stavět kampaň apod. Bez teoretické omáčky, ta je zbytečná (a nevidím důvod proč by autor nemohl říct - Dělejte to takhle, myslím že to bude dobré. Koneckonců je to autor ne?)
Btw Dalcore, děláš ještě to volné hraní u Černého rytíře? Chtěl jsem se tam stavit až budu mít cestu do Prahy.
13.9.2007 11:03 - Corvus
Lotrando: podla mna to co popisujes nema nic spolocne s tym ze "Hra začíná za 10 minut a já nemám nic" ... mozno tam bude nejaky navod ako si rychlo urobit bangy, ktovie ;-)
13.9.2007 11:08 - Jerson
Lotrando - taky tam můžou být texty typu "vezměte starší nedořešenou zápletku, přidejde jeden nevyřešený detail, který se ukázal být mnohem závažnější a voila - máte zápletku na toto sezení. Nebo že se zeptáš hráčů, co by tentokrát chtěli dělat. (Ale třeba tam fakt bude jen to jak rychle vzít dost protivníků, kteří budou mt dost pokladů. Já jen, že to tam být nemusí.)
13.9.2007 11:09 - Lotrando
doufám s vámi, tohle by se mi taky líbilo
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090461015701294 secREMOTE_IP: 3.137.220.120