Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
13.9.2007 11:31 - Dalcor
Lotrando: já bych nutně nespojoval encounter table s nutnym Diablo-stylem hrani. A uz vubec ne 4E. Na takové hodnocení je brzo. Oproti nejmenované stránce tady nikdo nikoho neobviňuje :).
13.9.2007 12:38 - Alnag
Nechci se nikoho zastávat, ale přiznejme si, že DMG bylo u DnD vždycky problematická kniha. U 3e stálo za starou bačkoru, 3,5e ho snad měla spíš horší než lepší... atd.
Já bych třeba taky rád viděl v DMG tu kapitolu ze současného DMG II jako Andtom, ale toho se nejspíš nedočkáme nebo možná opět v nějakém tom DMG II :-)
13.9.2007 12:47 - Lotrando
Dalcor: souhlasím jen částečně. Ty encountery považuji za docela velké zlo, samotná pravidla DnD opravdu nevyžadují tento styl hry. Nicméně ho zdárně podporují. Nemylsím, že je to cosi zavrženíhodného, je to pohled na věc a ekonomické důvody v tom hrají velkou roli. Umění je nastrčit do toho všeho ty správné háčky, které hráče povedou dál. Ve vlaatním zájmu vydavatele - aspoň je to neomrzí, když jim tento způsob hraní přijde nudný, budou vědět co dalšího si mají koupit :). Oproti jedné nejmenované stránce si myslím, že DnD a i ostatní systémy a hry mají své místo, často přesně vymezené. Navíc snahu všech vydavatelů zajistit si dominanci na trhu považuji za legitimní [/thumb_up] a přirozenou.
13.9.2007 13:00 - Alnag
Encounter je jen jiný název pro scénu. Encounter =/= automaticky bitka. Každý encounter nicméně má EL (encounter level) a je-li překonán (nikoliv nutně bitkou) jsou za něj XP (zkušenosti). Takže to nepovažuji za docela velké zlo, ale úplně normální herní prvek.
13.9.2007 13:14 - Lotrando
Hmm, nechci aby to vyznělo jako že nutně musím mít poslední slovo :)
Encounter = bitka => 7x encounter = 1 level up. Navíc v CRPG je to přesně takhle, v ADnD myslím taky - je tam encounter jako střet/ozbrojený, určitě ne scéna, i když by to asi bylo správnější.
13.9.2007 13:25 - Sosáček
V DnD tři a tři a půl samozřejmě taky. Ale plánují to (prý) změnit, proto se o tom taky píše tady ;)
13.9.2007 13:33 - Alnag
Lotrando: Nechci, aby to vyznělo jako, že musím mít poslední slovo, ale kdyby to bylo tak jak říkáš ty, neměly by v DnD dobrodružstvích hodnocení EL jiné věci, než právě bitky a XP by se neudělovaly za nic jiného než za bitky. Ani jedno z toho není pravda a tvoje jediné štěstí je, že jsem právě v práci a tudíž nemůžu sáhnout po DMG nebo nějakém dobrodružství, abych ti to dokázal. Takže musíš vydržet. ;-)
13.9.2007 13:36 - Dalcor
Encounter není jen o bitvách a už určitě ne v ADnD. Encounter je setkání, které nutně nemusí být bojem. Setkání je scéna.
13.9.2007 13:42 - Lotrando
ok, vzdávám se, proti vašim znalostem nemám šanci, ale zas vidíte, jak to berou běžní užíváci pravidel :)
13.9.2007 13:47 - Alnag
Lotrando: Ano, je mi to jasné, že to je vžitý mýtus. Ostatně Hrngzovi jsem to už kdysi dávno na neblaze proslulém fóru taky vysvětloval (i s citacemi) a jak vidíš, nic si z toho neodnesl. :-D
13.9.2007 13:50 - andtom
Třeba past nebo hádanka má také EL. No to je boj k pohledání :) A rozhodně nedoporučuji číst pasáže v DMG zaobírající se možnostma přidělování expů, je tam lecjaké překvapení.
Prosím vás, dál klidně pokračujte ti, co to potřebujete, že D&D = boj, nenechte se rušit :)
13.9.2007 13:50 - Dalcor
DMG 3,5E píše:
As interesting as it is to talk about adventures the game is really composed of encounters. Each individual encounter is liek its own game - with a begining, middle and an end and victory condition to determine winner or loser.
Uznávám pak už je tam popis ECL a CR :) ADnD 2E v práci nemám.
13.9.2007 14:28 - Lotrando
Alnag: někteří jedinci jsou odolní a neohební, já si ale schopnosti setrvat na svém vážím :) (ne že bych věděl o čem jsi to mluvil :) ).
andtom: jj, my odkojení Everquestem apod žijeme v encounterech, killstealech, gankování nepřátel a tak. K papírovým hrám utíkáme když nás moc bijou :)
Dalcor: já mám doma obě příručky a náš DM má bestiář. Docela slušná nostalgie
13.9.2007 15:05 - Dalcor
Lotrando: Doma se mi váli originál Core Rules 2.0, a tak 10 příruček včetně Diabla 2 :) No jo ADnD nostalgie
13.9.2007 17:48 - Alnag
Jak jsem slíbil - ještě k těm encounterům.
DMG, str. 36-37 píše:
You must decide when a challenge has been overcome. (...) Other times it can be trickier. Suppose the PCs sneak past the sleeping minotaur to get into the magical vault - did they overcome the minotaur encouter? If their goal was to get into the vault and the minotaur was just guardian, than answer is probably yes.
Tedy žádná bitka a jsou za to XP jako za překonání jakéhokoliv jiného Encounteru dané úrovně. Na straně 39 DMG bych vypíchnul Challange Rating for Traps - opět žádná bitka.
Dále strana 40 - CR for Noncombat Encounters. Nevím, jak se to má ještě napsat jinak. Nebojová setkání/střetnutí mají CR a jsou za ně XP ve stejné výši jako za boj.
DMG, str. 40 píše:
(...) A roleplaying encouter should only be considered challange at all, if there is some risk involved and success or failure really matters.
Což je se až podezřele blíží definici scény jinde. Musí o něco jít! Něco je takříkajíc v sázce. Jsou tu i praktické příklady, ale kdyžtak si je vyhledejte sami.
Praktické příklady z konkrétních dobrodružství
Expedition to Demonweb Pits, str. 44 píše:
Encounter C1 (The Ratatosk Tribe), CR 10
Goal: The PCs must convince the fireholder ratatosk named Kippenwall to provide them with a guide to help them along the trunk and branches of Yggdrasil to the planar portal, they seek...
Celé se to jmenuje Roleplaying Encounter Level 10, je tady popsáno několik komplikací, které to můžou zamotat a vůbec se nepočítá s tím, že by se bojovalo.
Expedition to Demonweb Pits, str. 106 píše:
Encounter E4 (Succubus Courtesans), CR 11
Conclusion: If succubi are defeated, bribed or bluffed...
Tady se bojovat může, ale je tady jasně zmíněno, že protivníci bojovat nechtějí a budou jen z donucení plus jsou zde dvě možné a pravděpodobnější cesty jak překonat encounter - úplatek nebo přelstění.
To samé v bledě modrém je tzv. Interaction Encounter G1: Madam Eva's Reading v Expedition to Castle Ravenloft, kde jde o věštění z balíčku karet (strana 55 - 61).
Další příklad je třeba Encounter K10 Dining Room, kde chce upír Strahd vytáhnout z postav informace a vůbec nemá zájem s nimi bojovat. Atd.
Stručně řečeno, encounter je specifický název pro scénu v rámci D&D. Předpokládá se, že se v D&D bude bojovat poměrně často, proto je i hodně encounterů bojových. Ale zaměnit část (byť možná většinovou) za celek nelze. Doufám, že teoretické i praktické příklady jsou dostačující, aby to dokazovaly.
13.9.2007 18:30 - andtom
Alnag: Čekám, kdy už konečně někdo napíše: D&D je bez jakýchkoliv pochyb na boj orientovaná hra (proč? protože CHCI, aby to bylo jen o boji), akorát to v pravidlech napsali blbě :))
Čímž se konečně prozradí, že D&D je nejenom hrou o boji, ale navíc i blbě napsanou. No není to krásně rafinované vysvětlení? :)
13.9.2007 20:10 - Sosáček
Koukám že tu taky hrajete Paranoia LARP :D
13.9.2007 20:44 - Alnag
Nikoliv... hrajeme hru "schopnost porozumět anglicky psanému textu". Vím, že výuka jazyků na našich školách je na dost bídné úrovni, ale co je moc, to je příliš. ;-)
13.9.2007 20:53 - andtom
Hrngz: Náhodou, projednou jsem podpořil evergreenový mýtus "D&D a boj synonymum jest". Tak jsem se snažil a už je mi to vyčítáno ;)
13.9.2007 23:53 - Lotrando
Alnagu! Já tě asi praštim :). Tak pěkně jsi mi to vyvrátil a takhle to o pár hodin později zazdíš :).
Máš teda pravdu, encounter je scéna, a já jsem si to ztotožnil s tím, co se pod tímto slovem rozumí v crpg, přesněji v MMORPG.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10198283195496 secREMOTE_IP: 18.117.153.38