Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
2.12.2007 16:27 - bigbythewise
Full Plate je k nicemu i ve 3.5E. Carodej ho ted sice bude moct nosit, ale bude mu asi tak na dve veci, takze vlastne zadna zmena. Tezit z toho bude jen multiclass. Koule, hole a hulky mi nevadi, nicmene tady je jasny posun smerem k MMORPG. Jako bych to uz davno nerikal. Uz se tesim na "Ruby Orb of Deflection" - 30% odolnost na ohen a +2 k defensivni magii. :))
2.12.2007 17:08 - Everald Del'Amaer
Tak zase troska do mlyna: Nelibi se mi ten přechod na číselný systém (nevím jak to jinak popsat). Kdysi někdo z TSR vyrobil předmět k němu skoro A4-ku popisu a historie a teprve na konci malým písmem, co že to vlastně umí. Dneksa je nasmoleno tolik věcí, už vím - Diablo systém -, tak že dal +1 do toho a +2 do toho a nějaký název, myslím, že jakákoliv magická zbraň je unikát a má vesměs své jméno, případně historii, nebo pojmenování podle něčeho jiného...
Sice se nezajímám o čtvrtou edici, ale rád kecám :-), takže psionika v druhé edici je nádherná, když hrajem Dark Sun je to parádička.
Materiální složky kouzel v druhé edici jsou taky, ale prostě to málokdo používá. Je to trošku paradox, když nekromancer dělá nějaké psí kusy, tak má pokaždé pentagram, sypaný pískem, k tomu svíce a podobně (což jsou už materiální složky), ale jiný mág nepotřebuje nic?? Materiální složky slouží jako ohnisko kouzla, mág se díky tomu "zaměří" na to co potřebuje... Mno vysvětlovat to je na mě moc:-) ale krásně je to popsané v Tome of Magic, myslím...
A když mrknete na Wizard's Spell Compendium (tsr02165) najdete ty složky i tam, u každého popisu kouzla téměř na konci.
Plátovka pro mága? Pro multiclass snad ještě jo, ale normální mág je omezen pohybem, právě díky těm materiálním složkám... zkuste v plátovce sypat na zem složitý obrazec, nebo dělat jiné psí kusy...
Ale ono to jepořád stejné, závisí na DMku a hráčích co se líbí jim, já měl v partě mága co pořád něco vyhazovl do vzduchu (a nikdo raději nezjištoval co to v tu chvíli je:) a kněze, který při kouzlení povinně hleděl k nebi, což ho nakonec stálo dýku do žeber:)
2E je prostě nádherná, Ó jak já ji mám rád... (delši chvalozpěv mě fakt teďka nenapadl:-)
2.12.2007 19:26 - Alnag
Alek píše:
...viz stereotyp přežívající v literatuře, málokdy je mág ve zbroji
A ještě abych to doklepnul, půjčím si cizí argument z jiného fóra. Mágové ve zbrojích viz Moorcockovi knihy o Elricovi a nebo knížky o Černé legii od Glena Cooka, kde mágové pobíhají v ornamentálně zdobených zbrojích... :-)
2.12.2007 20:07 - bigbythewise
Alnagu, oni hlavne pobihaji v PC Oblivionu, Neverwinter Nights nebo v hromade MMO her. :) Ale jak rikam, platovku muzes nosit i v 3.5, takze pokud nejak "logicky" osetri system kouzleni (resp. komponentu), bude to v pohode. Mozna uz nebude treba tak jemne manipulace a bude to spis mentalni zalezitost, co ja vim.
2.12.2007 21:22 - Alek
Proto jsem řekl "málokdy", vim, že existují úchylné výjimky. ;) Ale jak řikam, pokud zachovaj propojení odborností a zbrojí, tak to bude fajn. Ostatně oni, zdá se, opravdu překopou tu magii dost, takže třeba celý materiály zrušej. Případně speciálně oštřej ty rituály. Máchat hůlkou umí přece každej...kdo by neuměl vingadium leviosa? ;)
2.12.2007 21:33 - Gurney
Jak mágové kouzlí a jestli přitom můžou mít zbroj je záležitost herního světa, materiální složky se mi líbí (znalci gamebooků si možná vzpomenou na čtveřici knížek z edice Fighting Fantasy od Jacksona, už nevím jak se souhrně jmenovaly ale kouzlení pomocí materiálních složek zde bylo perfektní), memorovacímu systému kouzel jsem nikdy na chuť nepřišel a částečně i kvůli němu jsem kouzelníka nikdy nehrál.

Na "Ruby Orb of Deflection" mi nepřipadá nic fatálního, když nebudu muset počítat těch -30% a místo toho to bude předmět +2 obrana proti kouzlům a +2 zranění ohněm tak ho klidně do hry zakomponuju, samo jako vzácnost (je magická) s aspoň minimální historií (tedy žádný číselný systém), akorát tomu vymslím nějaký lepší název (Orb ledu je v poho a bude to namodralý, na dotek chladný krystal v přívěsku). No a pak si připravým nějakou nemagickou, silně ohňometnou ještěrku jako další setkání pro družinku :))) Nechápu čím je tohle MMO, ale napište další předmět, rád se inspiruju.
2.12.2007 21:36 - Alnag
Jinak právě jsem se dozvěděl novinky pro warlocka a řekl bych, že je to velmi "lákavé" povolání, které má hodně zajímavé vztahy. Zítra to updatnu do souboru, ale ten se mi velmi líbí.
Jinak Bigby, ačkoliv jsem žádnou MMORPG hru nehrál ani Oblivion ani NWN, neshledávám na tom, jak jsou koncipovány nic špatného. Naopak si myslím, že jestliže jsou pro tolik lidí lákavé, pak jejich autoři zřejmě narazili na nějaký princip, který dokáže vytvořit zábavnou hru. Pokud se takový princip dá vypreparovat a přenést do tradičního RPG, pak mi to přijde fajn a v pořádku.
Konec konců druhá edice AD&D existuje a nebude násilně vypreparována ze světa a stejně tak třiapůltá edice D&D vám nezmizí z poliček. Naopak příručky k nim budou levnější, protože je třeba někdo bude prodávat. Materiálů k oběma zmíněným existuje dost do konce života. I kdybych nakonec zjistil, že se mi 4e nelíbí (je tam pár věcí, které mne trochu trápí), tak jsem rád, že hra se vyvíjí a jde někam dál. Stagnace není prospěšná pro nikoho... možná paradoxně ani pro ty, kteří zůstanou u starých edic.
Tudíž jestli si myslíte, že právě ta vaše edice je nejlepší, hrajte ji. Znám člověka, který nedá dopustit na jediné pravé D&D z roku 1974, spousta lidí si myslí, že nejlepší byla první edice AD&D a druhá byla strašná hereze. Vím, že mně osobně víc vyhovovala 3e než 3.5e a proto chápu kohokoliv, kdo z jakéhokoliv důvodu zůstane věrný kterékoliv verzi této hry. Myslím, že dokážeme žít pospolu... :-D
2.12.2007 22:49 - Everald Del'Amaer
to Alnag: Hezky řečeno, hm, ale jak vycházet s někým, pro něhož je THAC0 nová značka obuvi? :-)
2.12.2007 23:52 - Alnag
Everald: Podobně jako s někým, kdo si myslí, že čím nižší AC tím líp ne? ;-)
3.12.2007 00:12 - Almius
Tak dnes náš družinový trpaslík po přečtení toho, co zbyde z FR ve 4e má nový životní cíl - stát se tak slavným, aby přežil po boku Drizzta a Elminstera.. :-) ..což mne přivedlo ke zvědavé myšlence, jak hodlají vymyslet přechodová pravidla mezi verzemi (ne, že bych se jimi řídil, jen pouhopouhá zvědavost :o))
3.12.2007 06:12 - Fritzs
Alnag: Ten úspěch MMORPG je podle mě založený jednak na tom, že to můžeš zapnout, na rozdál od RPG, kdykoliv chceš, a že můžeš velice snadno přeměřit svoje výkony s ostatními hráči té dané hry...
...a obojí se v případě PnP RPG prostě napodobit nedá, Gleemax, neGleemax..
3.12.2007 08:33 - Rytíř
Almius: Tak to je dobrej cíl! Tomu říkám správná výzva.. :))
Jinak mě malinko překvapil ten odklon v pojetí požadavků na odbornosti, že teď vlastně najednou zavedli úroveň jako požadavek, někde.. Mam na mysli to heroic, paragon a epic. Už se ví, kolik bude postava odborností mít? Všichni jich budou mít stejně, chápu to dobře??
3.12.2007 08:58 - thief
Ona ta spolupráce mezi hráči vyznávající jinou verzi pravidel nebode tak snadná. Některé rozdíly jsou opravdu výrazné. A čím víc verzí pravidel, tím to bude horší. Nakonec to bude tak, že místo sjednocení hráčů pod systémem d20, dojde k jejich roztříštění podle variant pravidel. začíná mi to připomínat situaci v magic the Gathering - Každé 3 měsíce nový blok a jednou za dva roky hlavní sada. To nevypadá dobře.
3.12.2007 09:29 - Alnag
Almius: Pěkné, ale řekl bych, že berete to info o Forgotten Realms příliš vážně na to jak vágní ta informace je...
Fritzs: Počkáme a uvidíme...
Rytíř: Neví se nic, ale předpokládá se, že všechny postavy budou mít stejný příliv odborností (tzn. bonusová odbornost povolání každou druhou úroveň, a jakákoliv každou třetí, plus nějaké default věci na první... nebo tak nějak).
Thief: Komunita se rozštříští, jen když to její členové dovolí...
3.12.2007 09:55 - Rytíř
Je mi to jasný, že se nic neví.. skoro se divim, že nedali odbornost každou úroveň a nazdar. Bylo by po složitym počítání :) Akorát by bylo třeba kapku poladit ty požadavky.. možná. Příp. se zamyslet nad silou jednotlivých odborností, když už by se nedalo vymlouvat na bonus. odbornosti konkr. povolání.
Nás teda ta myšlenka to až takle zjednodušit a sjednotit docela láká, Comik už promejšlí, jak to udělat... :)))
3.12.2007 10:10 - Alnag
Protože v těch lichých úrovních budou zřejmě povolání dostávat svoje schopnosti...
3.12.2007 10:18 - Alnag
A aby řeč nestála... tak další update. Tentokrát hlavně povolání Warlock a Rogue, něco málo k dovednostem, práh zranění a to, že přesvědčení bude úplně vyvázáno z ostatních pravidel a většina všech individuí ve hře bude bez přesvědčení (čili být dobrý, zlý, chaotický nebo jaký bude spíš výjimečná záležitost).
3.12.2007 10:35 - thief
No výborně. Poskytneme jedinečný návod jak hrát jakou rasu. nejlépe to zakomponujeme do pravidel jako rasopvé odbornosti. Jinak by si hráč musel třeba přečíst knížku aby věděl jaké má která rasa kořeny a kulturu. Taky zrušíme přesvědčení. je tak těžké se vcítit do někoho jiného. Stejně to většina hráčů neumí, tak proč je nepodpořit. O čem že to mluvím? jo aha, o RPG...
Mimochodem, když už tady byla řeč o upevnění komunity RPG(?) v Čechách, bude mít pokračování ta akce co byla v Černém Rytíři minulý měsíc?
3.12.2007 11:31 - Čindi
Přijde mi dobré, že postavy na 1 první úrovni dostanou 3x počet životů, aspoň nebudu muset falšovat hody jako DM.
3.12.2007 11:34 - Rytíř
Ad to přesvědčení - pamatuju si hezkých pár debat o jeho smyslu :) a taky o síle; pro mě byl dobrý kdekdo, pro Taipana mít Dobro v přesvědčení znamenalo bejt svatej, jinak skoro všichni u něj byli neutrálové. Zlý byli v podstatě jen psychopati :)
Takže to holt zdá se posunuli kluci wizardští jeho směrem.. hm, to zas bude oslav. :)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074177980422974 secREMOTE_IP: 13.58.39.23