Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
3.12.2007 11:59 - thief
ad Čindi: Každý ví, že pro mága na 1.úrovni je ponižující krčit se vzadu s 1-4 životy s vyhlídkou, že další hod na životy (pokud se ho dožije)skončí hodem 1 na k4. U mě se to řeší odstraněním hodu na životy. Každé postavě přibyde maximální počet životů pro jeho povolání. Tím se problém výrazně zmenší. Trojnásobek životů na 1.úrovni je řešení, pokud si hráči skutečně na životy hážou. Pokud si ovšem nějaký smolař nehodí 1 nebo 2. Když to je náhodou bojovník v nějakém krvavém tažení, pomoz pánbůh celé družině.
3.12.2007 13:49 -
Alnag: To bylo myšleno jako silná nadsázka -nedovedu si představit, co by musel udělat, aby jeho postava začla být pro WotC marketingově zajímavá :o)) - já osobně se velmi těším na 4e jen z toho důvodu, že (doufám) bude masivní výprodej a velké zlevnění všech příruček pro 3.5e :-) Jinak s Tebou souhlasím - vývoj je třeba.
Čindi: Aspoň je to pořádná výzva, no ne? Ale jako částečný a docela elegantní recept je třeba nepovinný Stamina systém..
3.12.2007 14:16 - thief
ad Almius: Taky se těším, že si výrazně doplním sbírku o různé příručky 3,5E. :-) Nicméně myslím, že vývoj má četné slepé větvě a 4E je pravděpodobně jednou z nich.
3.12.2007 15:02 - Alwaern
No výborně, jak tak koukám na ten vývoj 4e, pomalu mě úplně přešla chuť. Nicméně se hrozně těším na jeho příchod a subsekventní enormní zlevnění a výprodej příruček 3.5e. Když jsem si četl update na Wizarda, málem mi přebíhal mráz po zádech...Wuxia style?
Ad Alnag: Nevíš náhodou jestli se plánuje taky vypustit kouzla, které nezpůsobují ztrátu životů? Na WotC boardech byl kvůli tomu povyk. Například by se zrušilo Levitate, protože se efektem naváží do šplhání, ale doufám, že to je opravdu jenom ,,rumour".
3.12.2007 15:38 - Alnag
Alwaern: To je IMO blbost. Ale bude to zřejmě jedno z těch kouzel co budou per encouter nebo per day použití. Zatímco taková ta bojová (frekventovaná) budou asi spíš at will nebo silnější per encouter.
3.12.2007 15:54 - bigbythewise
Gurney: Ten "Ruby Orb of Deflection" si zrejme nepochopil, tudiz asi nevis na co sem narazel. Predpokladam tak, ze si nehral Diablo. :) Tam byly magicke predmety nahodne generovane systemem - zakladni predmet (Orb) plus prefix (predpona) a suffix (pripona) a tech bylo pohadkove mnozstvi. Vzdy se jen nahodne vybraly a priradily k zakladnimu predmetu - budto obe nebo jen jedna z nich. Podobny system mam pocit funguje i u World of Warcraft.
3.12.2007 16:00 - bigbythewise
Alwaern: To by pak museli zrusit polovinu kouzel v D&D universu. :)
3.12.2007 16:04 - bigbythewise
thief: Maximalni hit die na level je jedna z nejvetsich blbosti kterou muzes "v ramci pravidloveho balancu" udelat. Pokud teda nehrajes silove hry.
3.12.2007 16:09 - unknown
Dotaz: warlock je zaměřenej podle názvu na boj, jako takovej magickej bojovník, nebo spíš něco, co bych nazval "mystik", t.j. s jakýmisi "kouzly", nebo jak to bude fungovat založenýma na porozumění tomu s čím má smlouvu? Třeba warlock se smlouvou s hvězdami by dokázal třeba stopovat v noci apod., ten "démonickej" by byl zaměřenej třeba na psychickou i fyzickou likvidaci nepřátel (muhehe), vílí na léčení, klamání a různé vílí triky a živelný vyloženě na sílu a efekty s živly spojenými. Pokud by to fungovalo tímhle stylem, měl bych nový ideální povolání :)

Zrušení kouzel s efektem "dle přesvědčení" má něco do sebe, vůbec přesvědčení je podle mě orientační věc, dobro X zlo jer podle mě docela relativní, drtivá většina postav jsou pro mě víc nebo míň neutrálové.
3.12.2007 16:16 - Alnag
Warlock je černokněžník. Řekl bych, že je hodně zaměřený na tu odvrácenou stránku magie ("dark side"), už jen název jeho schopnosti "ruin soul" dost napovídá. Čerpá sílu z nějakého paktu s nadpřirozenou bytostí a za to jí třeba vrací v podobě kousků duší nepřátel... ale nevím...
3.12.2007 16:24 - Gurney
bigbythewise: Diablo sem nehrál ale došlo mi to, za nějakou dobu :) Magický předměty jsou pro mě dost vzácnost a parametry bych si rozhodně určil sám, i když jakoukoli inspirací nepohrdnu (btw "něco za něco" systém kdy předmět něco zlepšuje a něco zhoršuje je dobrá myšlenka). Firemním Wizardským názvem předmětu si vůbec nebudu kazit den, stejně žádný předměty v základních příručkách nebudou (co by se pak cpalo do milionu dalších doplňků). WoW má tuším daný předměty + ty které můžou vyrobit jen hráčské postavy s dostatečným skillem a jinak se ve hře prakticky nevyskytují, ale netvrdím to s jistotou.

Ten unknown předtím jsem byl já.
3.12.2007 16:37 - Everald Del'Amaer
Kuk, to jsem zase s "ódou na druhou edici". Někdo tady řekl, a je to pravda, že Wizardi lezou do zadku MMORPG hráčům, v těch hrách si taky člověk takzvaně vytvoří postavu (tedy spíše ksychtík) a pak hraje, postoupí na další úroveň, připicne si nějakou mega super schopnost a zabíjí dál.
Mám dojem, že tohohle chtějí docílit (aspoň podle toho co tady čtu), aby se někdo z mladších na tohle chytl. Postava bude tvořena X hlavními skily, X vedlejšími skily + mega super nabušenou zbraní. A nějaký charakter? Bohové jen to ne, náhodou by hráč musel přemýšlet, a to by ho to nemuselo bavit.
Takhle se ocitnete ve světě statistik a skilů... a v denníku postavy budou jen položky "skill" (tedy pokud to už nebude "skillníček").
A jsem pro zrušení přesvědčení, všichni jsou stejní, paladin i temný mág. Svět je taková šedá hrouda... "pro nechápavé, CO JE TOTO ZA BORDEL?"
Ale dalo se to čekat, že? Když zrušili sféry, z čeho by si určité strany brali sílu? ...
Jen otázečka: Bude mít paladin "úder proti zlu"? (zcela náhodný výběr schopnosti, která nebude mít uplatnění, a co že to ten paladin pak bude za postavu? Nezávání to jen warrem?
3.12.2007 16:38 - Everald Del'Amaer
A můj výkřik do tmy:
Wizzardi vy ŘEZNÍCI!
3.12.2007 16:41 - JackPhoenix
K Warlockovi: Vestige se objevily mám pocit v Tome of Magic, mělo by to taky být navazování kontaktů s nějakýma mocnýma bytostma, ale nevím, o co přesně jde.
3.12.2007 16:41 - Dalcor
Jo já už o trojce tvrdím že jakoby Diablu 2 z oka vypadla a čtyřka je Lienage 2, no.
3.12.2007 17:08 - Alnag
Ano... čtvrtá edice popraví většinu těch svatých krav, které přežily řezničinu té třetí (a naivně si myslely, že tím jsou za vodou). Takže rozumím všeobecnému zděšení, ale nějak mi to nevadí... :-D
3.12.2007 17:10 - Gurney
Everald Del'Amaer: Najdi si doma nějaký osobák, většina údajů se tam bude týkat vlastností, skillů, úrovní, base attack bonusů / THAC0a (to samý jen se to hůř skloňuje i používá ]:-> Nic ti nebrání napsat si tam popis, věk, výšku, charakter... To na co si stěžuješ je že systém má jenom bojové mechaniky. Nebudu hodnotit 2E, nehrál jsem ji ale že by 3.5 nebo 4 měla být jenom o bojových mechanikách je hloupost, už přítomnost skillů mluví za sebe, jediné čeho se trochu bojím je aby se kouzla ve 4E neomezily jen na ty bojová (použitelnost per encounter nevypovídá o tom jestli jde o bojové kouzlo nebo ne!). Roleplaying je dnes zažitá věc a pro Wizardy by byla finanční sebevražda udělat z DnD Wushu.

K přesvědčení: Svět není černobílý, je barevný, žádná čistá černá ani bílá nejsou. Paladin může být světlo samo a přitom být svinskej rasita, před kterým bude temný mág (jinak bezohledný zabiják) bránit svoje vlastní ne-lidi. Nebude to setting který by vyhovoval každému, mám prostě radši Zaklínače než Pána prstenů, závisí co komu vyhovuje, ať už jde o edici nebo svět.
Alnag: :-D
3.12.2007 17:15 - Alnag
píše:
použitelnost per encounter nevypovídá o tom jestli jde o bojové kouzlo nebo ne!
Ne. Protože bylo řečeno, že budou i nebojové a sociální encountery.
3.12.2007 17:40 - Likvid
Everald Del'Amaer: Jasne, kdyz nebudu mit v deniku psano ze Paladin je good, tak budu fakt uplne v haji a netusim jak bych ho potom hral. Ty asi patris mezi ten typ hracu, co se bez pravidel s prominutim ani neuprdnou, neni-liz pravda? Ja teda vsechno nalinkovany presne podle radu a reguli mit nemusim a nepotrebuju pravidlo ze 1+1=2
3.12.2007 17:40 - Everald Del'Amaer
Gurney: jo jasně ten osobák rozumím, ale myslel jsem to tak, že budeš mít list, na něm jméno a pod ním soupisku skillů. Tím to hasne.
Je mi jedno, jaká je jejich použitelnost, už jen tím, že tam ty skilly jsou vypovídá hodně o tom, kam to směřuje.
Dobrý DM nahrazuje nějaké skilly, prostě může sám říct, podařilo se ti to tak a tak, špatný DM - s tím nikdo nehraje. A hráči by měli být tlačeni k představivosti, (blablabla), však může říct co jeho psotava udělá a DM mu to okecá.
Co to je vlastně skill? Je to blbina vymyšlena Japonci pro jejich super hero postavy (teďka mě nekamenujte, já si to jen myslím). Když něco postava umí tak by to měla využít. Né že umí zabíjet, ale useknou hlavu může jen jednou denně s použitím skillu? (přeháním) Bojovník příjde k nestvůře a řekne si mám skil na sekání hlav tak ho použiju? (jáááj tohle se mi líbí)
Ale kašlu na to:-) Každém co jeho jest... já vám to neberu, jen když se tak na to dívám, příjde mi, že bezduchost je vévodící skill nových produktů.
A nebudou se už i vydávát příručky pro hráče k dobrodružstvím? Že by každý hráč měl přesně napsané o kdy udělá a jen by házel kostkou aby se neřeklo? (jááááj, už teďka mě to bolí - nebijte mě)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084388017654419 secREMOTE_IP: 3.137.185.180