Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
7.12.2007 19:53 - Alnag
Otázka týkající se hráčských rolí, zejména toho, že nutí hráče k určitému chování atd.
Mike Mearls píše:
Dovednost diplomacie a podobné schopnosti nejsou o nic víc zneužitelné, než byly ve 3e. Sociální výzvy a další nebojové výzvy jsou mechaniky dodané do hry, aby učinili dovednosti užitečnější a rozšířily spektrum typů střenutí, které DMové mohou dát do dobrodružství.
V podstatě nebojová střetnutí mění dovednosti z "přehoď nebo selži" ověření v sérii ověření prováděných ve snaze dosáhnout většího cíle. Místo, abyste si hodili na Diplomacii, musí skupina dosáhnout řady různých ověření dovedností včetně diplomacie, aby ukula spojenectví s trpasličím králem. Hráči nemůžou jednoduše říct "chci dělat X s dovedností" aniž by mu to DM odkýval.
Opět nechám promluvit DMG poznámky o roleplayingu a dovednostích výzvých:
"Co se "čistého" RP týče, pokud řeknete perfektní věc s níž by vévoda absolutně souhlasil, pak vám dá DM libovolný bonus na dovednost a je v pořádku, pokud bude bonus tak velký, že bude hod irelevantní."
(...) Ať už role existuje nebo ne, pokud se bojovník drží ve skupině vzadu, budou na něj ostatní křičet. Role jsou tu proto, aby hráči lépe rozuměli tomu, co mají dělat. Mechanicky to jednoduše upozorňuje na to, proč čarodějové ve 3e nemají léčivá kouzla. Každé povolání potřebuje unikátní roli aby vedly k týmové práci a dali každému šanci zazářit. Také to pomáhá prosadit rovnováhu povolání v designu.
A ano, říkáme lidem, co se od nich čeká. Jestli díky tomu začne více lidí hrát DnD pak jsme uspěli. Role nemají žádný vliv na mechaniky s nimi spojenými. Jednoduše informují hráče o povolání a pomáhají lidem dělat jasná a srozumitelná rozhodnutí.
Otázka k Points of Lights
Mike Mearls píše:
A opět, to je čistě subjektivní. Nic v pravidlech vám nebrání vést jakékoliv tažení, které chcete. Základní původ je ve hře pro začátečníky, aby měli s čím začít. Pokud něco, pak to povzbuzuje kreativitu DMů a hráčů protože to prezentuje základní DnD svět jako velké, prázdné plátno čekající na zaplnění nápady.
(...)
Základní myšlenka PoL je jednoduchá: nechte DMa vymyslet co chce. Dává to prostor hráčům vytvořit materiál pro svět, pokud je s tím DM souhlasný. Když si sednu u DMova stolu a řeknu, chci hrát Thora vyznávajícího kněze vikingského stylu, je to snazší, pokud DM nemá detailně propracovaný každý palec svého světa.
7.12.2007 22:56 - Gurney
Jstli jsem dobře pochopil co tím chce básník říct tak a)Cooooooooooooool, b)Vytvořte si vlastní svět? Není problém, moc rád, ale kam najednou zmizela Wizardí snaha prodat xxx výtisků světa yyy? (že by patnáctidílný handbook Váš svět & Vy? :-), c)Zní to tak dobře že mi to nepřipadá jako 4E ale spíš 6E. Ona každá změna se zdá takhle z preview revoluční a úžasná (vzpomínám si na pocit když jsem coby sváteční "dračákista" poprvé viděl 3.5) a nakonec jsem si i tady hnidopišsky našel věci co mi úplně neseděly.

Vypadá to fajn, pokud by ty vyjednávací mechaniky byly intuitivní a na první pohled pochopitelný, spíš jen doplněk pomáhající hlavně hráčům se zapojit do nebojových/neskillových aktivit; pokud se z vyjednávání stane druh boje, kde místo Příležitostného útoku bude akce Vpadni do řeči, využitelná pokud právě kecající postava selže v hodu na Autoritu, není to žádný posun vpřed (spíš pád někam do temných hlubin sociálních mechanik :). Mám dojem že Mike toho vlastně o samotném systému řekl docela málo, na to jaký je to sloupec textu.
7.12.2007 23:56 - Alnag
Gurney: a) aby to spíš nebylo jako to Vistí WoW!
b) Nejdřív se ti snaží prodat základní pravidla. Na světy dojde až pak.
c) Zní to moc dobře než aby to byla pravda co. Proto jsem taky skeptický. Mám pocit, že v aktuálním designu se to až tak moc neodráží.
Jo, moc toho neřekl, ale to on vlastně ani moc nesmí... na to, že nesmí toho zase řekl docela dost.
8.12.2007 01:10 - bigbythewise
Chapu to jednoduse tak, ze nebojove dovednosti jako Diplomacie, Blafovani atd. budou presunuty ze statistik PC na dovednosti hrace, cili z hlediska pravidlove mechaniky (tak jak ji zname dnes) budou vlastne zruseny a zadne hody pak (mozna) ani nebudou treba. Nejsem proti.
Treba se jednou dockame situaci, kdy budeme SKUTECNE mavat meci (ktere se budou prodavat misto "miniatur"), zarikavat kouzla (z prirucek jako Wizard's Articulation) a pravidla nebudou treba. *ironicky*
8.12.2007 09:45 - Fritzs
bigbythewise: Co se tych kecacích dovedností týče, dost mi to připomíná Bliss Stage, kde neexistuje žádný hod na danou situaci, scéna se pouze odehraje a pak je na hráčích, aby vyhodnotili, co z toho vyleze (GM má tak trochu právo veta) a vlastně i PoL mi připomíná setting Bliss Stage, tj. je stanovených pár základních prvků a zbytek si dodělejte sami... nicméně, dost podstatný rozdíl je v tom, že v případě Bliss Stage může takováhle sociální scéna skončit asi čtyřmi pravidlově možnými výsledky, které se promítnou do statistik postavy, které příběh ovlvní až později (tak o dvě, tři scény později...), kdežto v 4E se nejspíš nebude promítat do statistik a ovlivní příběh rovnou...
Taky je třeba sizuvědomit, že obě hry adresují zásadně odlišnou premisu, tj. sou o něčem úplně jiným a mají pravidla konstruovaný úplně jinak... tož spíš než o čistě roleplayingové řešení by 4E sedla série hodů s minimálními modifikátory...
8.12.2007 12:01 - Alnag
Bigby: Ne. Mohou nebo nemusí být přesunuty na dovednost hráče dle úvahy DMa a dohody skupiny. Ten mechanismus pro social encounter by měl být relativně flexibilní. Ale každopádně jde o to, že to bude postupné ověřování různých dovedností oproti hodíš si diplomacii a je to...
8.12.2007 17:01 - bigbythewise
Alnag píše:
Ne. Mohou nebo nemusí být přesunuty na dovednost hráče dle úvahy DMa a dohody skupiny.
No dobre, ale to se deje (resp. muze dit - dle uvahy DM ze?) uz ted ve 3 edici, takze o cem se vlastne bavime? O tom, ze tentokrat to bude zahrnuto v PHB/DMG? :)
8.12.2007 17:06 - Fritzs
bigbythewise: O tom co tam možná bude zahrnuto...
8.12.2007 18:57 - bigbythewise
No dobre, takze to "mozna" bude zahrnuto v PHB/DMG. Tak jako tak je to celkem jedno.
8.12.2007 19:06 - Fritzs
bigbythewise: Jo, to je...
Něco jiného zajímavého k 4E... třeba jak mají fungovat sociální encourcery a co se tím vlastně vůbec myslí, protože prostě to, že potkají obchodníka, ze kerým můžou promluvit to IMO asi nebude...
9.12.2007 23:30 - thief
Tak jsem si přečetl co to ten Mike Mearls povídá a nabyl jsem dojmu, že záměrem je rozdělit hráče a vlastně celou komunitu DnD na dvě skupiny. Tu, která hraje 3,5E s neuvěžitelně mnoha pravidly, která myslí skoro na vše a je jen na DM a hráčích jaká pravidla použijí. Tito hráči RPG "žerou" chtějí DnD hrát delší dobu. A potom je tu skupina hrající 4E, s pravidly maximálně osekanými na nejnutnější minimum (aby to ještě vůbec byla pravidla), které pravidla více méně překážejí nebo obtěžují a hraje spíše krátkodobě pro zábavu. Když chci hrát RPG s propracovanou zápletkou, v mnoha prostředích, jako déletrvající kampaně, potřebuju důkladnější pravila, než když jednou za čas s kamarády "vymlátím" nějakou tu jeskyni. Myslím že je to zajímavé řešení. Mě samozřejmě vyhovují spíš pravidla 3,5E, ale podívejte se do seznamky u kolika skupin je uvedeno, že dobře znají pravidla nebo kolik skupin preferuje určitý propracovaný svět. Je dost hráčů, kterým 4E bude vyhovovat, protože se nemusí trápit pravidly.
10.12.2007 14:53 - thief
Nakoukl jsem k Wizardům na fórum o 4E, konkrétně rasy. Zdá se že všechno bude. Gnómové, vykovaní, drowové i další rasy pěkně v šiku napochodují v dalších příručkách. Jejich rasové rysy budou řešit featy.
No to jsem zvědav, jak to chtěj udělat. Zatím mě z toho guláše jímá hrůza.
10.12.2007 15:11 - Alnag
Gnómové byli nicméně označeji jako problematický. Rasové rysy jsou řešeny normálně, ale růst jejich schopností je řešen rasovými featy. Třeba hraješ dragonborna - což je normální ještěrka a vzpomneš si, že bys chtěl, aby mu narostly křídla... vezmeš si feat...
Nebo hraješ trpaslíka a vzpomeneš si, že chceš aby teda uměl vidět ve tmě (protože ve 4e budou mít defaultně low-light vision), vezmeš si feat...
A tak.
10.12.2007 18:24 - Rytíř
A kolik že bude těch featů? Stejně jako doteď? Víc? Už se to ví? :)
10.12.2007 18:26 - thief
Proboha!! Mě z toho vyrazili uhráky! V pětatřiceti!! :-))
10.12.2007 19:46 - Alnag
thief píše:
Proboha!! Mě z toho vyrazili uhráky! V pětatřiceti!! :-))
Proč začínám mít silný pocit, že budeš stát ve frontě na D&D 4e v první řadě. :-D Jak se říká, odříkaného chleba největší krajíc...
10.12.2007 20:12 - bigbythewise
thief: Na uhraky bude taky feat.
11.12.2007 08:05 - thief
Alnag: No nevím. Svoji skupinu dám dohromady jen s obtížemi. A pochybuju, že bych si chtěl zvykat na něco, čemu zatím ani náhodou nemůžu přijít na chuť. Navíc je jisté, že si každý užije 4E v podobě počítačových RPG. V tomhle určitě nebudu vyjímkou.
11.12.2007 08:06 - thief
bigbythewise: Možná dokonce i "Zaměření na uhráky". :-))
11.12.2007 08:43 - Taipan
Já už ve frontě na D&D 4e stojím...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079839944839478 secREMOTE_IP: 18.117.107.90