Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
22.12.2007 12:16 - Alnag
Taky nevidím problém v převodu do PC podoby, nicméně stále víc jsem přesvědčen, že 4e bude pro 3e tím, co je 2e pro 1e. Je tam docela silný náběh do fluffu, možná i nějakého "meta-plotu" nebo minimálně něčeho na ten způsob. Nijak mi to nevadí, ale pro spoustu lidí to může být i svazující.
23.12.2007 03:31 - bigbythewise
Nektere featy, kouzla, skilly, schopnosti nebo predmety se blbe implementuji do PC hry. Seznam necham na vas. :) Netvrdim, ze je problem relativne kvalitne prevest pravidla do PC hry. Jen rikam, ze spousta mechanickych veci je pro prevod slozita nebo v CRPG hre nepouzitelna, ale hlavne z hlediska vyvoje takove hry neefektivni.
23.12.2007 10:35 - Lotrando
To je dobře, je vidět že nedělají crpg :). Mě ty poslední odkazy docela přesvědčili, že to jde dobrým směrem.
23.12.2007 10:41 - Alnag
Mně hlavně není úplně jasný, proč by inspirace čerpaná z počítačových RPG měla automaticky znamenat, že to jde špatným směrem. Čímž nechci říct, že by to říkal někdo tady (to si nejsem jistý), ale každopádně běžně vidím reakci... to je z PC RPG => hrůza.
Proč? To jako, že v počítačových RPG se nedá najít vůbec nic využitelného?
23.12.2007 12:32 - Sosáček
bbtw: jako jak? jedina vec, ktera se divne implementuje jsou kola, protoze ta v pc hre nejsou tak moc potreba, na druhou stranu, hry co se ovladaji realtime jsou na hrani dost narocnejsi.
ale treba v "per encounter" schopnostech a v tom druhym dechu na kazdym rohu (hihi) vidim presne to odpocivani po kazdym souboji v nwn, nebo automaticky leceni z KOTORu.
nevim, proc to vadi. a komu. nwn bylo dobry (ac u druhyho dilu meli najmout scenaristy a ne grafiky), kotory taky, tak co?
23.12.2007 12:48 - Lotrando
crpg jsou často lineární a bojově orientované, potud zápory. Úmyslně říkám často, výjimky se najdou naposledy třeba Zaklínač
23.12.2007 12:49 - Max
Mnooo já v tom zas spatřuju hodně a hodně zaměření na elektronické provedení. Je jasné, že spousta kouzel a schopnosté zřejmě nebude nikdy pořádkně implementovatelná ... to je ale daň za to, že chtěj zanechat možnosti a nesvazovat se počítačem. Jiná ale věc je, třeba to převedení bonusů vlastností ... větší efekt vlastně nemaj (pouze v současnym systému všichni všechno jakoby budou umět líp). Ale skutečněj dopad je, že vám dovednosti nikdy nepudou pod nulu ... a to je krásný ... i když člověk asi musí programovat aby to plně docenil. Redukování počtů dovedností, sjednocení systému sinergií, méně vícenásobných a všema možnějma okolnostma provázanejch návaznosti v odbornostech ... zkrátka nevim z čeho usuzujete, že nepřizpůsobují systém počítačovýmu zpracování - ono totiž v mnoha ohledech je výhodné pro oba tábory - vede k lepší hře bez PC ...
Ono mít pravdilo, které je komplikované a záleží na postavení, názoru, povětrnostních podmínkách, roční době ... a dalších tisíci věcech ... je pak docela k ničemu. Ti co pravdila neuznávají si číslo stanví během seknundy prostým odhadem ... ti co "jedou dle pravidel" pak tráví dlouhý čas listováním a hledáním co kdy kde lze ještě uplatnit. Pravidlo složené z několika konkrétních věcí s dodatkem "a když chcete, dejte si k tomu bonus jak chcete" zachovává svobodu pro ty kdo chtějí modifikovat a usnaďňuje práci těm co chtějí hrát, ale nehledat.
Takže jistě nevím, z těch útržků co se mezitím vyjevili, jestli se hra blíží nebo oddaluje počítačům, ale neviděl bych v tom nějakou katastrofu jestli jo ... vpravdě v to i tak trochu doufám.
23.12.2007 12:52 - Lotrando
Max: některé z prvních zpráv naznačovaly velkou orientaci na počítačové hraní, proto jsem teď rád, že se to nepotvrzuje. Fakt, že pravidla půjdou dobře implementovat je imho dobrá zpráva. Ostatně, shrnul jsi to celkem dobře.
23.12.2007 12:54 - Alnag
Lotrando píše:
crpg jsou často lineární a bojově orientované, potud zápory.
To je pravda. Nicméně to, že hra používá mechanické elementy společné s počítačovou hrou z ní ještě nedělá lineární (nebo bojově orientovanou) hru, protože princip linearity (nebo zaměření) PC hry vyplývá IMO z jiných aspektů (nutnost připravit scénář dopředu...), které papírová hra s DMem z masa a krve mít nebude.
Per encounter/second wind - tam bych řekl - už bylo sakra na čase.
23.12.2007 13:52 - LZJ
23.12.2007 14:31 - Alnag
L.Z.J. píše:
A ty elfy už jste viděli?
Tajuplné mlčení. :-)
23.12.2007 15:18 - Rytíř
L.Z.J píše:
A ty elfy už jste viděli?
Učesaná - neučesaná, viděli - neviděli.. ;)
23.12.2007 15:41 - Alek
Čekam je každým dnem, prej se zejtra večer něco chystá. ;)
23.12.2007 23:52 - Lotrando
Alnag: já jen konstatoval situaci na poli crpg, nic nepředjímám a moje poznámka se DnD 4e týká jen okrajově :). Jsem vlastně rád, že se pravidla zjednodušíš a snad budou i pestřejší.
24.12.2007 02:44 - bigbythewise
Hrngz: No vidis. Me naopak jako jedina D&D hra na PC oslovil Greyhawk, protoze mel take jako jediny tahove souboje a nejlepsi provedeni. Jak se pak vubec muzeme bavit o kvalite prevedeni D&D systemu na PC, kdyz za celou historii PC her mela jen jedna hra (nebo mozna dve - Al-Quadim) tahovy system - zakladni to princip D&D? Nezlob se, ale realtime hry jako NWN nebo Icewind Dale nepovazuju za kvalitne prevedeny system, ale spise za jakesi diablovky s prumernym pribehem (Baldurs Gate je vyjimkou), ktere si jen ohrivaji polivku diky D&D licenci.
Navazuji reakci na Alnaga: Z takovych her si pak tezko neco muzes vzit. To je jako kdyby se WotC nechali inspirovat v D&D movie.
24.12.2007 05:42 - Likvid
Jo, ToEE byl skutecne asi nejvernejsi prevedeni pravidel na PC a zaroven se jednalo o jednu z nejnudnejsich DnD her vubec. Ono to nedela dobrotu kdyz se pravidla prevedou az prilis verne, na PC totiz chybi pruznost DM a ostatnich hracu. Dochazi pak k situacim jako zmlaceni clenu vlastni party (vcetne manzelky), aby mohl hrac vybrat veci z jejich totalne pretizenyho inventare apod.. Btw na tahy tech her bylo podstatne vic (namatkou treba Pool of Radiance, Eye of Beholder, Dark Sun..)
24.12.2007 12:02 - Corvus
tak Eye of Beholder skutocne na tahy nebol :-) najlepsia rpg hra na tahy je seria arkanii, ta ale pouzivala pravidla nemeckej hry Das Schwarze Auge. vyborna bola Betrayal at Krondor ale ta mala vlastny system.
24.12.2007 13:12 - Sosáček
Hih. Takova zpetna inspirace muze byt dobra vec. Treba kdyz vezmes hvezdny valky, z toho KOTOR 2, a podle toho zpetne udelat SW s presne takovou atmosferou ... mnami. Verim ze SW film s atmosferou kotoru (druheho dilu, ovsem. prvni byl tradicnim sw podobny hodne moc) by se mi libil vic nez celej anakin s jeho noooooooo.
Akorat neivm, jak moc lze tohle aplikovat na dnd -> dnd movie -> dnd, vzhledem ke kvalite dnd movie.
bibgy (jako ten carodej co vymyslel "bigbyho urazejici prst" ?): nooooo.
uprime ...
kolovy souboje sajou. jako moc. ono v papirovym rpg to moc jinak nejde, pac GM proste tezko muze vyhodnocovat 20 veci najednou, ale pocitace to stihaji, takze tohle omezeni neni potreba zachovavat. tohle ... zbytecne, vopruzujici, a nezajimave omezeni ... myslim ... cim jsou kola LEPSI nez realtimove zpracovani?
hele, sveho casu byla deskmanie (uz to krachlo, hehehe). byla tam banda sermiru (jmenovali se krkavci, a meli v prumeru 0.7 oka na osobu. nekecam, bylo jich sem a asi tri z nich meli skleneny oko ... a to pocitam i tu zrzku co jen chodila kolem a vypadala dobre a nesermovala) kteri predvadeli kolovy boj, a musim rict, ze chlapek co na nekoho bezel, pak se zastavil, pet vterin cekal a pak bezel dal, zase se zastavil, zase cekal ... pusobil opravdu legracne, a i obcas kdyz vidim jak si nekdo soupe figurky po mape tak se rozesmeju, i kdyz samozrejme vim, ze na napire to realtime proste nejde.
nejvic mi ale kola prestala sedet kdyz jsem zacal bojovat s mecem v realu, hm. jasne, na jednu stranu neumim firebally, na druhou stranu to vypada fakt hodne jinak.
coz nevadi -- kolovy system je abstrakce, ktera je k tomu aby se to dalo hrat na papire nutna, potrebujes ji, nebo potrebujes jinou abstrakci (vyresit celej souboj jednim hodem a pak popsat, hazet si proti sobe ala Fate, atd), protoze na gm proste nemuzete rvat vsichni a mlatit figurkama o sebe jakoze utocite :)
Proc ale tohle zachovavat kdyz nemusim, to je mi zahadou.
24.12.2007 13:20 - Sosáček
Co se tyka kolovych souboju. Jeste me napadlo (jsem zvedavy, jestli to nekdo bude cist ;) ) hodne zalezi na tom, jestli je ta hra "tradicni rpg" nebo "simulator boje". na to prvni se clovek diva vic jako na film, na pribeh, atd, takze asi moc nevadi ze boje vypadaji tak, ze oznacite cil, a koukate dokud vase postavicka nevyhraje, a mozna si sem tam loknete medkitu (nebo lahvicky) pripadne odpalite jednou z acas nejakou plosnou schopnost do davu nepratel. na druhou stranu, v tech druhejch hrach se po vas chce abyste neco delali, mackali tlacitko, nebo klavesy nebo tak, proste nejakou aktivitu a je to mnohem akcnejsi a narocnejsi aktivita.
ted otazka na kterou nemam odpoved -- proc hry z druhe kategorie obvykle maji pribeh co stoji za ***? nehral jsem zaklinace, o kterem se tvrdi ze je to vyjimka, takze nevim. ale na videu to vypadalo dobre (nemam na to pocitac, a kvuli hre 15kkc investovat fakt nebudu), a treba udelat kotor s timhle bojovym systemem, zvlast pokud by se tam odstrail ten pruser toho, ze nekomu trikrat zaborite svetelnej mec do bricha a on nic ... kdyby to treba protivniky se ztracejici vitalitou nutilo jen ustupovat, a ne do nich sekat bez viditelneho ucinku ... by byla uplne super hra.
teda, me by se libila, hih.
24.12.2007 13:48 - Lotrando
Souboj na kola, ani v DnD už v podstatě není. Na začátku se hodí pořadí a pak existuje jen konstantní vzdálenost v čase k další akci, ale kolo jako takové nikdy nekončí, efekty a akce se přenášejí. S kolovým systémem jak existoval původně to zas tak společného nemá.
Zaklínač je ,ehm, zajímavý, není úplně lineární a občas závisí na vašem rozhodnutí, že by to bylo ale kdovíco to taky ne. Má výbornou atmosféru, fakt z toho dýchá Sapkowski, hezkej strom dovedností a na postavičce je vidět, když se něco naučí i později v akci. Příběhově občas trošku vadí, že npc na vás mluví daným způsobem a dost často prostě proklikáte možnosti. Jen v pár momentech se musíte rozhodnout, to pak má vliv. Ale jsem teprve v polovině a nechci tu prozrazovat zápletku, která mi přijde dobrá. Celkově, je to dobrá hra, na dlouho, doporučuji hrát na max obtížnost jinak je to diablo (ohledně boje). Svět je nádherný, živý. Udělali s daným enginem a HW maximum, ale pořád je to počítačová hra a taky se bere ohled na řadové hráče, takže existuje možnost opravit chybné rozhodnutí a nejsou tam vyloženě slepé uličky, po kterých by jste museli loadovat starý save. Mimochodem, naprosto super soundtrack, k hraní ve středověku jako stvořený. Chlastání, balení holek, hraní kostek a boxování jako bonusy :)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076333045959473 secREMOTE_IP: 18.222.120.133