Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
24.12.2007 16:00 - Likvid
Corvus: Ok, EoB byl tusim "phased".
Lotrando: Oprav me jestli se pletu, ale nejsou nahodou souboje v Zaklinaci na nejvyssi obtiznost uplne stejny, akorat se tam tak vyrazne nezobrazuje "retez"? Tzn. uplne stejna klikacka.
24.12.2007 16:54 - Lotrando
Likvid: nezobrazuje se kurzor. Tím pádem musíš sledovat, co Geralt dělá, nebo počítat do tří :), ale sledovat Geralta je lepší, na tři to někdy nevyjde. Navíc potřebuješ lektvary, aby jsi porazil silnější protivníky. Na nižší obtížnost vystačíš i bez nich, a tak můžeš minout část hry (sbírání, alchymii, ne že by to bylo až tak extra, ale špatné to není).
24.12.2007 16:55 - Sosáček
Me by se libil system, kde by tlacitkama vybiraly techniky, jinejma pridavala nebo ubirala vzdalenost, a clovek by musel odhadnout co protivnik udela a kdy je zranitelnej.
akorat, kdo by se s tim programoval. a kdo by se s tim hral.
24.12.2007 17:13 - Corvus
Likvid: neviem co si predstavujes pod slovom phased. ale EOB bola podla mna bohapusta klikacka :)
mne sa paci ako to ma BG ci Kotor, teda akoze realtime ale pritom su na pozadi kola a da sa pauzovat aby clovek stihal davat prikazy viacerym postavam a mal cas rozmyslat aj nad nejakou strategiou. (btw aj RTS preferujem s pauzou)
24.12.2007 17:57 - Fritzs
Corvus píše:
tak Eye of Beholder skutocne na tahy nebol :-) najlepsia rpg hra na tahy je seria arkanii, ta ale pouzivala pravidla nemeckej hry Das Schwarze Auge. vyborna bola Betrayal at Krondor ale ta mala vlastny system.
eštěs zapomněl Albion... (a Amberstar a Ambermoon)
25.12.2007 03:00 - bigbythewise
Lotrando píše:
Souboj na kola, ani v DnD už v podstatě není. Na začátku se hodí pořadí a pak existuje jen konstantní vzdálenost v čase k další akci, ale kolo jako takové nikdy nekončí, efekty a akce se přenášejí. S kolovým systémem jak existoval původně to zas tak společného nemá.
Co je tohle za nesmysl? D&D JE tahova hra, stejne jako sachy nebo clovece nezlob se.
25.12.2007 03:19 - bigbythewise
Hrngz: Chapu jak to myslis. Jsi proste jeden z tech, kteri vidi v tahove hre na PC opruz, ja to beru. Proc by mel Honza z Jouzova premyslet a zdrzovat se nad hromadou tahu, kdyz muze odklikavat par tlacitky interaktivni film, receno lehce nadnesene. Tak to proste DNES funguje.
Je to jen o preferencich. Nekdo chodi do kina na Harryho Pottera a nekdo hraje treba sachy.
Turn-based system NENI vubec omezujici a vykon PC a nova doba s tim nesouvisi. Vlastne ano - prinasi s sebou novou generaci hracu, kteri jsou pohodlnejsi. Proc by mel byt TBS omezujici nebo zastaraly? Proboha, temer vsechny stolni HRY jsou tahove a zaroven ZABAVNE. Tahovy system bude VZDY propracovanejsi a narocnejsi na mozkovy aparat, cehoz se dnesni Honza samozrejme zalekne a penezenkam vyvojaru se to taky moc nezamlouva.

To mate jako s hudbou. Muzeme se tu prit o tom, ktera novodoba punkova kapela je lepsi, ale nakonec stejne vsichni skoncime na tom nejlepsim - na klasice. Pro me osobne plati - TBS pro fajnsmekry, realtime pro nenarocne. :P
25.12.2007 10:26 - Lotrando
PHB píše:
For almost all purposes, there is no relevance to the end of a round or the beginning of a round.
To že to mu říkají kola, neznamená že to kola jsou. Protože kolo končí, jako třeba v DrD (kdysi to tak bylo). V DnD končí jen kola jednotlivých postav, vlastní souboj je v podstatě realtime, kouzla trvají déle, efekty se přenášejí, příležitostné útoky.
25.12.2007 10:31 - Alnag
Je fakt, že i s takovými věcmi jako je plovoucí iniciativa (delay, ready action...) se kolo dost roztápí. Pokud bude ve 4e podobně odstraněn efekt absolutního času (kouzlo trvá po dobu encounteru) tak to umaže hodně z kolovitosti D&D.
25.12.2007 12:20 - Sosáček
bigby: jak rikam, hodne zalezi na tom, co na rpg vidis. nekdo pod rpg vidi hrani postavy, pribehy, atmosferu, emoce, a tak, diva se na to jako na pribeh vypraveny u ohniste, knizku, nebo neco takoveho, a postavy v rpg jsou pro nej lide s vlastnimi touhami, pocity a nejakou minulosti.
A nekdo vidi na rpg jen boje, jak kdyby hral sachy, clovece-nezlob-se nebo warhammer a u figurek si pamatoval jmeno, a misto pocitu ho zajimaji cislicka. Ostatne, proc se zajimat o to, jakou ma nejaka postava naladu, kdyz se muzu zajimat o to, jeslti ma +6 nebo +7 k utoku, nebo jestli tahle karta je Instant nebo Sorcery?
Ne, nikomu to neberu, kdyz ho to bavi. Ale ne vsechny zajimaji jen cisla, tahy, itemy, schopnosti, atd. A lidi kterym nevadi ze soubojem netravi kazdou session ... radeji si sedni bigby ... je docela dost. A dokonce ... fakt sedis? a chyt se neceho ... jich i v tehle diskusi par najdes.
25.12.2007 17:03 - Fritzs
Hrngz píše:
A nekdo vidi na rpg jen boje, jak kdyby hral sachy, clovece-nezlob-se nebo warhammer a u figurek si pamatoval jmeno, a misto pocitu ho zajimaji cislicka. Ostatne, proc se zajimat o to, jakou ma nejaka postava naladu, kdyz se muzu zajimat o to, jeslti ma +6 nebo +7 k utoku, nebo jestli tahle karta je Instant nebo Sorcery?
Pak to ovšem už neni RPG ve významu role playing game, ale jakési pochybné wargamming... koneckonců myslím, že i v případě třeba takových Warhammeristů je vžití do tych figurek vyší než v případě takového "šachového" hraní...
...a taky si myslím, že čistých "šachistů" je opravdu hodně málo...
25.12.2007 17:09 - Alnag
Fritzs píše:
Pak to ovšem už neni RPG ve významu role playing game, ale jakési pochybné wargamming...
Možná jsem tě jen špatně pochopil, ale slovní spojení "pochybný wargamming" ve mne nezvbuzuje dobrý pocit. Nevím, jestli je to vztaženo k wargammingu obecně nebo takovému přístupu v RPG. Ale i kdyby to byl ten druhý případ, co je na tom špatného? Každý nechť hraje tak, jak ho to baví, ne?
25.12.2007 23:04 - bigbythewise
Lotrando: To co postujes z PHB nic nerika. To je jako kdybych rekl, ze zivotaschopnost postavy urcuji Hit Pointy a muze byt zranena. No a ty by jsi me postnul z PHB, ze postava neni v nicem omezena dokud nekrvaci - coz je sice pravda, ale to nevylucuje predchozi tvrzeni. Takze tady vice myslet a mene viset na PHB. Pokud se ve hre pracuje s koly - je to tahova hra, tecka.
25.12.2007 23:10 - bigbythewise
Hrngz píše:
Ne, nikomu to neberu, kdyz ho to bavi. Ale ne vsechny zajimaji jen cisla, tahy, itemy, schopnosti, atd. A lidi kterym nevadi ze soubojem netravi kazdou session ... radeji si sedni bigby ... je docela dost. A dokonce ... fakt sedis? a chyt se neceho ... jich i v tehle diskusi par najdes.
Mam dojem, ze tohle uz je trosku mimo tema. To se, pokud vim, tykalo konverzi D&D pravidel na PC, tudiz mi tu opravdu nemusis delat nejakou roleplayingovou osvetu.
26.12.2007 04:08 - Likvid
Corvus: Phased je neco podobnyho co popisoval Lotrando. Udelas akci, ktera zabere "x" casu a vsichni akteri se ve svym konani simultanne posunou o onen cas "x", ale je mozny ze si to pletu s jinym dungeonem, uz jsou to roky..
26.12.2007 10:57 - Sosáček
bigby: nejak uplne nevidim rozdil. chces slozite souboje na pc, tak chces i slozite souboje ve hre, ne? vidis v pc hrach sachy a ne pribeh, co ti brani takhle videt i papirova rpg? podle toho co pises bych typoval ze je tak vidis, nemam pravdu?
26.12.2007 11:36 - Lotrando
bigby: v pravidlech máš to, co tam chceš mít, jestli to hrajete přísně kolově, pak si některé záležitosti, jako třeba Alnagem zmiňované delay a ready action musíte odpustit. Což zcela jistě neděláte. PHB, tě v mém citovaném odstavci, upozorňuje na obvyklou chybu chápání hry jako kolové záležitosti, kterou sice v základu je, nicméně množství doplňujících pravidel ji velmi mění.
Abych předešel zbytečnému nedorozumění. V mém pojetí je round-based taková, která má něco hard reset na konci kola. V DnD jsou závislé na iniciativě vlastníka/sesilatele efektu, nekončí na začátku druhého kola.
26.12.2007 11:42 - Sosáček
to je rozumny. pac s hard-resetem na konci kola by nektery stejne efekty trvaly ruzne dlouho, podle toho, kdy jsi je zavolal.
26.12.2007 13:40 - sirien
72 STRAN? 720 příspěvků? eh...
...co takhle nějakej novej článeček na tohle téma, třeba shrnující nové informace o DnD 4e? Přece se už něco novýho objevit muselo...
26.12.2007 13:41 - Alnag
A do Vánočních dárků ses Siriene koukal? Na elfa a to souhrné PDF? :-))
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084699869155884 secREMOTE_IP: 13.59.195.118