Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
5.1.2008 01:04 - bigbythewise
Tohle vitam. Sbohem 150+ damage na jednu ranu. Na druhou stranu, pokud to bude fungovat jako ve 3.5E, cili zakladni hod kostkou za zbran, ke kteremu se bude pripocitavat nepromenne cislo, tak uz kriticky zasah nebude tak moc kriticky. Napriklad 1k6 + 20 oproti 26. Ehm.
5.1.2008 09:32 - Alnag
bigby: Jo, z 1k6 + 20 by to bylo 26, ale na druhou stranu ta zbraň třeba může být uzpůsobená na kritické zásahy, takže to bude třeba ještě +6 a tak.
5.1.2008 11:48 - Comikus
Pokud si dobře pamatuji, my jsme něco podobného zaváděli už v 3.edici, ale jen u tvorů imunních vůci kritice. Bylo nám líto, ze když už postava hodila tu kritiku (20) tak to u nemrtvého nemělo význam, tak alespoň toho nemrtvého poranil maximálně.
MYslím že největší význam to bude mít pro ty slabší, když uý náhodou hodí 20, což je v podstatě jediné číslo kterám zasáhou, nemusí ho házet znovu. A výsledné zranění? sice už nebude mít možnost 2k6 (až 12 ž), ale zase se nestane že to bude kritika za 2 životy.
5.1.2008 12:26 - Max
Z toho co sem četl mi navíc plyne, že za magickej bonus +1/+2/... u zbraně je další hod kostkou poškození ... tim pádem jsou magický zbraňě nejen suchý bonusy +1/+2 ... pěkný. Nevim teda jestli u +5 zbraní ušetřili počet házenejch kostek u kritiklu, ale zas se alespoň nehážou zbytečně a navíc se k nim stejně jen tak člověk nedostane.
Jo a navíc tady eště nepadlo že krtikly i na nemrtváky, konstrukty atd ...
5.1.2008 12:33 - Alnag
Max: Je ovšem těžko říct, zda ten magický bonus bude stupňovaný, nebo prostě má magická zbraň kostku navíc, bez ohledu na její bonus, nebo jak.
Pár dalších zajímavých věcí je ten popis zbraně:
  • Proficiency: 2 (to jako obouruční nebo něco jiného?)
  • Category: Pick (tomu vcelku rozumím, o různých kategoriích už se mluvilo dřív)
  • Properities: High crit. (jasné, další kostka) a versatile (?!?)
Taky si všimněte, že nikde není napsáno, že critical je jen u útoků. Je tam prostě roll 20. Víme, že kouzla s útokem (typu fireball) budou mít taky critical (a zdá se, že i víme jak bude vypadat - max. kostek fireballu), ale pořád by mne zajímalo zda bude i nějaké ten critical skill check.
5.1.2008 12:38 - Max
Alnag: jj jen prostě pokud napíšou že "Magic weapons (and implements for magical attacks) add extra damage on crits. So your +1 frost warhammer deals an extra 1d6 damage on a critical hit (so your crit's now up to 14+1d6 damage in the example above)." tak to spíš vypadá že ano - ale souhlasim, že to tam výslovně neni obsaženo.
5.1.2008 20:16 - Alnag
A několik nesouvislých poznámek (čtětě blábolení) designérů na různá témata. S mým komentářem.
  • Přinejmenším první půlrok po vydání 4e by mělo vycházet více dobrodružství a méně "splat books".Nějak se mi tomu nechce věřit. Ale řekněme opatrné hurá.
  • Staré vnější sféry bude možno relativně snadno zakomponovat do Astrálního moře, vnitřní sféry a éterická sféra jsou ovšem komplet přepracované.Řekl bych, že fanoušci Planescape už stavějí hranici.
  • Předplatné D&DInsider bude stát 10-15 dolarů. Jestli bude tou dobou dolar za deset korun, možná to nebude tak hrozné. :-)
  • Generický svět 4e známý jako Svět (the World) ve skutečnosti není svět. Hrozná věta, vím. Jde jen o sbírku jmen, artefaktů a legend sdílených mezi generickými DnD hrami. Nebudou tento "fluf" ale spojovat do nového světa, je to jen ttaková kostra s kterou si DMové mohou dělat, co chtějí. Chtějí, aby si DMové mohli návzy a další věci co nejvíc uzpůsobit svým představám. Zrovna, když ten svět začínal být zajímavý, co?
  • Gnómové budou jako plně dostupná hráčská rasa zřejmě publikováni v roce 2009. Stejně tak o něm ani o jiných "marginálních" rasách jako avarielové nebo vodní elfové napsáno příliš v FR Player's Guide. Gnome is dead. Long live thiefling!
7.1.2008 21:05 - Alnag
A máme tu první anketu (poslední Maxova vymyšlenost). Takže, jaký je váš současný názor na D&D 4e? Vyslovte se...
7.1.2008 21:24 - Lotrando
já jsem vybral první volbu. ať už to budu hrát či ne (to záleží na ostatních)
7.1.2008 23:02 - Gurney
Dvojka, ale jenom proto že "nikdy neříkej vždycky" :)
7.1.2008 23:35 - Rytíř
Možná. Jen pokud to bude lepší než naše pravidla :))
8.1.2008 01:07 - bigbythewise
Rytíř píše:
Možná. Jen pokud to bude lepší než naše pravidla :))
Tak dobry to asi nebude. :)
8.1.2008 07:52 - thief
Já jsem svůj názor rozhodně nezměnil.
8.1.2008 14:03 - LZJ
Technická: Počítá to dobře? Já přidal druhý hlas k bodu dva a podle Rytířovi zprávy to vypadalo, že měl přibýt třetí, ale viděl jsem pořád 2. Teď už přibyly i další.
K věci: Protože nejsem sběratel, tak si 4e knihy pořídím, jen pokud se shodneme, že to budeme hrát. A očekávám docela zajímavou diskuzi. Bohužel se mi zatím zdá, že ve 4e bude hodně drobných změn a posunutí, u kterých půjde těžko posoudit, že jsou k lepšímu a ne jen změny pro změnu.
8.1.2008 15:12 - Alnag
LZJ: Myslím, že to počítá dobře.
K tomu sběratelství... taky nemám nejemnší chuť si to pořizovat do sbírky. Kdybych si myslel, že to nebude s kým hrát tak se na to vykašlu. A když se vám skupina neshodne na tom, že chce přejít tak bych se na to taky vykašlal.
8.1.2008 20:07 - Alnag
Úplně to sem nepatří, ale trochu ano WotC potvrdili plány na tzv. 4e verzi d20 Modern (jak jsem tušil) a zveřejnili informace k SRD/OGL 4e, která je nicméně výrazně striktnější než ta současná. Více později v samostatném článku.
8.1.2008 22:25 - Alnag
4E SRD a OGL
7. ledna 2008 uspořádali WotC pohovor s dalšími vydavateli, kteří vyjádřili zájem v rozšiřování pravidel čtvrté edice. Zúčastnili se:
  • Adamant Entertainment
  • EN Publishing
  • Expeditious Retreat Press
  • Fantasy Flight Games
  • Goodman Games
  • Green Ronin Publishing
  • Mongoose Publishing
  • Necromancer Games
  • Paizo Publishing
  • Paradigm Concepts
  • Privateer Press
Oficiální oznámení lze najít zde.
Podpora vydavatelů bude probíhat ve dvou fázích.
Fáze 1 je pro vydavatele, kteří chtějí získat časný přístup k pravidlům. Inspirováni vydavateli software vytvoří WotC tzv. OGL Designers Kit. Ten umožní jakémukoliv yvadavateli s platným oprávněním k podnikání, podepsaným NDA a po zaplacení jednorázového poplatku 5000 dolarů jeho získání.
Sada bude dostupná během týdnů jakmile bude dokončeny všechny právní opatření. Poskytuje tři předpublikační kopie tří základních příruček, kopie OGL, SRD a FAQ. Vydavatelé budou dostávát aktualizace těchto pravidel když budou provedeny změnya jednu zřejmě v únoru a jednu v březnu. Vydavateé také obdrží rozšířené kopie finálních pravidel. A co je důležitější, vydavatel, který si zakoupí tento balíček může začít svoje produkty prodávat prvního srpna 2008 - dříve než ostatní vydavatelé.
Fáze 2 je volně přístupná a začíná 6. června, kdy bude zveřejně OGL. Jakýkoliv vydavatel může vydávat produkty pod OGL, ale tyto nelzue vydávat do 1. ledna 2009.
To vlastně znamená, že vydavatelé, kteří zaplatí poplatek 5000 dolarů dostanou čtyři měsíce náskok na vdání svých produktů a stihnou tak jednak GenCon a jednak vánoce bez příliš velké konkurence.
Následující informace vyplynuly z dalších dotazů.
Jaký je současný stav základních pravidel?
Příručka hráče je míří ve středu do sazby. Bestiář tam zamíří koncem ledna a Průvodce dějmistra v polovině února. Další změny či opravy budou pokračovat během posledních příprav knih až do konce března, ale pravidla jsou z větší části hotové. Máme spoustu zpětné vazby z testování interního i externího, která byla začleněna.
Řekněte nám o 4e OGL a SRD
4E OGL bude obsahovat některé aspekty staré d20 licence a je v některých oblastech víc omezující než předchozí Open Gaming License. Vážeme OGL těsněji na D&D. Je zde proces registrace zdarma, klauzule komunitních standardů, klauzule vymahatelnosti a není zde datum vypršení. Ti vydavatelé, kteří podepíší NDA, budou mít možnost přečíst si OGL před zaplacením licenčního poplatku 5000 dolarů.
SRD čtvrté edice bude víc referenčním dokumentem než 3e SRD. Současná edice obsahuje takřka všechna pravidla a umožňuje vydávání stylem "kopírovat a vložit". WotC dává přednost tomu, aby další vydavatelé užívali své tvořivosti a talentu namísto přeformátování a lehkého měnění existujících pravidel. Proto bude 4E SRD obsahovat víc vodítek a tipů a méně přímočarého opakování pravidel.
Klauzule komunitních standardů bude ve stejném duchu jako současná. Obecně načrtne, co je a co není v hodné pro produkt kompatibilní s D&D. Pokud budou mít vydavatelé nějaké dotazy k obsahu, vždy se mohou zeptat WotC na specifika. Tato klauzule se týká obsahu a nevztahuje se na (řekněme) odfláknutou nebo ošklivou obálku. (Tohle je ale vzácný případ, dle Scotta Rouse byl za poslední dva roky jen jeden případ, kdy byla uplatněna klauzule komunitních standardů a ten byl přátelsky vyřešen.)
V každém případě materiál, který byl otevřený ve 3.5 OGL, zůstává otevřený a 4e OGL neomezí v žádném ohledu 3.0 nebo 3.5e produkty.
Jak budou vydavatelé deklarovat kompatibilitu se 4e D&D?
Nebude žádné logo na obálku. Bude existovat nějaké ustálené spojení, které označí knihu jako "kompatibilní se 4. edici Dungeons & Dragons" nebo něco podobného. V knize, která bude obsahovat oficiální "vizuální prohlášení" napojení na D&D, bude také muset být začleněno nějaké povídání.
WotC proškolí distributory ohledně produktů kompatibilních s D&D, ale očekává, že vydavatelé pomohou vzdělat zákazníky též.
Budou další rozšíření promptně přidávána do SRD?
Budou přidávána, pokud budou Open Source.
Bude-li OGL úzce spojeno s D&D, jaký dopad to bude mít na budoucí hry typu Spycraft nebo Mutants and Masterminds / hry, které ve 3e používaly základní d20 koncept, ale radikálně se odchýlily od D&D?
Nová verze OGL není tak otevřená jako ta současná. 4e OGL produkt musí užívat 4E PHB jako základ své hry. Pokud nemohou užít základních pravidel, nebude možno s touto konkrétní verzí OGL hru vydat.
Budoucí verze OGL včetně 4E d20 Modern verze mohou některé hry umožnit.
8.1.2008 23:09 - Alnag
Reakce na zveřejnění těchto informací je dost různorodá. Zpřísnění licence vybízí úvahy k tomu použít starou (nezrušitelnou OGL licenci k "simulování 4e pravidel" ale uvidíme, jak to bude doopravdy).
Necromancer Games (společně s Paizo Publishing) potvrdili přijetí tohoto ujednání a ohlásili na GenCon (tj. srpen 2008 nebo někdy tou dobou):
1. Tome of Horrors 4E: Se slovy všechny potvory, které WotC vynechá dáme zpátky. Plus všechnu klasiku z původní Tome.
2. Advanced Player's Guide: Pokud vynechají nějaká povolání nebo rasy, my je dodáme zpět (samozřejmě nemůžeme říct, jestli byli bardi, druidi, gnómové nebo půlorci ze 4E vynechání, ale cokliv chybí dotvoří uznávaný designér Ari Marmell).
3. Tegel Manor. 4E verze 1E dobrodružství od Judges Guild.
4. Winter's Tomb. Volně dostupné PDF jdoucí ve šlépějích Čarodějkova amuletu, vítězného ENnie dobrodružství. Pro 4e.
9.1.2008 09:05 - Corvus
píše:
Nová verze OLG není tak otevřená jako ta současná. 4e OLG produkt musí užívat 4E PHB jako základ své hry. Pokud nemohou užít základních pravidel, nebude možno s touto konkrétní verzí OGL hru vydat.
tak toto je v prdely. samostatnym OGL hram odzvonilo.
9.1.2008 09:16 - Alnag
Corvus: A to je právě otázka o které se na zahraničních fórech živě diskutuje. Stará OGL totiž není zrušitelná (Ryan Dancey to tak při vší své ďábelskosti zařídil), takže nevím co z toho vykouzlí právníci WotC ale mám dojem, že bude možnost stále vydávat jakoukoliv hru se starou OGL a na novou se jednoduše vykašlat.
Protože 4e je derivát 3e a 3e je publikována pod starou OGL bude zřejmě možno derivovat i mechaniky 4e skrze 3e OGL. Ale je pravda, že se kolem toho všichni hádají a nikdo nic neví jistě...
Taky podotýkám, že třeba Spycraft 1e vyžadoval sice DnD PHB 3e, ale jen kvůli tabulce postupu po úrovních/XP. A byla to výborná hra. Takže i to se dá obejít.
PS: A přístě prosím bez vulgarit...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084920883178711 secREMOTE_IP: 3.21.162.87