Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
8.2.2008 17:27 - bigbythewise
L.Z.J.: Neboj, boticky Freedomu budou urcite pritomny a na tisice zpusobu. Kazdy vidlak bude mit doma alespon dva pary.
10.2.2008 09:06 - Alnag
A zase jedna z takových těch neověřených spekulací. Na životy už se zřejmě nehází.
A taky zrušení větší nákladnosti pohybu po diagonále - prostě jeden čtvereček je jeden čtvereček a basta.
10.2.2008 11:31 - bigbythewise
Hehe... vsichni stejne HP. Uz me to celkem zacina krkat. Alnagu, vis ve ktere MMO nebo D&D PC hre se hazelo na HP? V zadne... Vlastne ano, ale munchkini si to vychytali systemem "save&load game" a u novejsich her to "vstricne hracum" ve hrach koncilo implicitnim MAX HP / level. Holt nikdo nechce prijit ani o bodik... Nerikam, ze neslo hrat A NEHRALO se s pevnymi (jenomze vestsinou prumernymi) HP uz davno, jenomze ted uz NEBUDE NA VYBER. Jasne ze ted uz plosnym HP bude prizpusobeny system (ve 3.5E prichazi s MAX HP problem nevyvazenosti), nicmene kde bude ta unikatnost? Maji snad v realnem zivote vsichni stejnou konstituci? Kazdy bude presne vedet kdo ma kolik HP?
Doufam, ze jde pouze o spekulaci. :)
10.2.2008 12:00 - Alnag
Bigby: Úplně to tedy nechápu, abych se přiznal.
Například nechápu to srovnání s počítačovými hrami. Ano, 4e bude v některých aspektech podobnější některým PC hrám. Je to dobře nebo špatně? Já nevím. Nemyslím si, že sbližování s PC hrami je nějaké stigma. Ty PC hry jistě mají důvod, proč to tak mají, možná má 4e stejný důvod možná jiný...
Stejně tak nemám pocit, že by už nebylo na výběr. Jestliže šlo houseruleovat životy jedním směrem (k pevným) půjde to i naopak. Spíš to nikdo nebude dělat (ale to je rozdíl) a důvod k zamyšlení, proč to nebude dělat!
A konečně - unikátnost. Skutečně činí unikátnost rozdíl jednoho dvou životů? Skutečně je unikátnost daná tím číslem. Dva číselně totožní bojovníci jsou stejný, protože jsou číselně totožní? Já bych řekl, že důležité je i to, jak jsou hráni a ne jen to co mají na char. sheetu. Dokonce bych řekl, že na tom, co mají na char. sheetu až tak nesejde a proto je v zásadě jedno, že se nebudou až tak lišit...
Hlavně to chce klid a nohy v teple. Tohle je win-win situace. Komu se 4e nelíbí, hraje dál 3.5e a ušetří za nové příručky. Komu vyhovuje, získává to, co se mu líbí. Není důvod k panice.
10.2.2008 12:31 - Gurney
Nevím jestli sem sám, ale třeba v Tormentu se mi pravidelně dařilo házet samé jedničky a to třeba i po desátém loadu, u tříčlenné grupy sem to vzdal a naistaloval maxhp mod. U stolního rpg pak člověka dvakrát víc zamrzí když i ten zloděj dostane víc hp než jeho válečník s +2 Con, takže se stejně hází třikrát a vybírá nejlepčí nebo můžeš dostat 3/4 maxima když to nemá rozhodit hru. Podobný důvod proč se v 3E nehází jestli si dokážeš zapsat kouzlo nebo na přežití systémového šoku (zabili ste zlého čaroděje a vstoupili ste do výklenku s kamennou sochou nádherné posmutnělé dívky, kněz vytáhne svitek a... sry lidi, chcípla, to víte taková jemná dívka má sotva 30% na přežití zkamenění :)
10.2.2008 14:35 - bigbythewise
Alnag píše:
Například nechápu to srovnání s počítačovými hrami. Ano, 4e bude v některých aspektech podobnější některým PC hrám. Je to dobře nebo špatně? Já nevím. Nemyslím si, že sbližování s PC hrami je nějaké stigma. Ty PC hry jistě mají důvod, proč to tak mají, možná má 4e stejný důvod možná jiný...
Dobre Alnagu, tak pojdme. PC "RPG" hry vetsinou nehraji D&D hraci, respektive pro ne nejsou primo tyto hry urceny. Vetsinovi hraci techto her proste nejsou zvykli, nechapou ten divny D&D system, nechapou PROC jejich bojovnik ma jen tolik a tolik zivotu, kdyz jich MUZE mit vic. V PC hrach zalozenych na D&D pravidlech nebo svetech, ktere se hraji multiplayerove (D&D online, NWN, NWN2...), je pak pro tyto lidi NEMOZNE a NEPRIPUSTNE, aby mel kazdy hrac jiny pocet zivotu, protoze by pak vsichni... ehm asi buleli jak mali kluci, nevim jak to jinak rict, je to detinske. Dale... Tito hraci jsou VETSINOU sobci, solisti a powergameri. Nezalezi jim na ostatnich, ale jen na vlastni postave. Tohle ovsem ODPORUJE smyslu papiroveho RPG, ktere je hlavne o tymovem dobrodruzstvi, kde se nehledi na nejaka cisla, kdo ma ceho vic, kdo MA VETSI STESTI - tohle je nebo muze byt TOLEROVANO, pokud ovsem nehrajes s bandou deti, na ktere se 4E s otevrenou naruci zrejme smeje.
Nechci, aby to vyznelo tak, ze jsou pro me PC RPG hry a jejich hraci povl, to vubec, ja je taky hraju. Nechci stavet D&D hrace RPG nad PC hrace. Jen je mi proti chuti to prenaseni lacinych, mainstreamovych a kolikrat i zbytecnych a nepochopitelnych triku a principu z tohoto PC konzumniho sveta do sveta komornejsiho, do sveta inteligentnich her, ktery to vubec nepotrebuje.
Alnag píše:
Stejně tak nemám pocit, že by už nebylo na výběr. Jestliže šlo houseruleovat životy jedním směrem (k pevným) půjde to i naopak. Spíš to nikdo nebude dělat (ale to je rozdíl) a důvod k zamyšlení, proč to nebude dělat!
To vis ze to pujde, jenomze system uz stim pocitat hloubeji nebude, viz muj predchozi prispevek. Nebudou to delat, protoze je to pohodlnejsi? Ano, vsichni maji vsechno a vseho stejne ze? Nikdo nemuze mit vice nebo mene? To mi neco pripomina. :) Diky te nerovnosti se mi ten system prave vzdycky libil.
Alnag píše:
A konečně - unikátnost. Skutečně činí unikátnost rozdíl jednoho dvou životů? Skutečně je unikátnost daná tím číslem. Dva číselně totožní bojovníci jsou stejný, protože jsou číselně totožní? Já bych řekl, že důležité je i to, jak jsou hráni a ne jen to co mají na char. sheetu. Dokonce bych řekl, že na tom, co mají na char. sheetu až tak nesejde a proto je v zásadě jedno, že se nebudou až tak lišit..
Ale no tak, o tomhle jsem se prece nebavil. Slo mi o unikatnost fyzicke schranky postavy, ne OSOBNOSTI postavy. Nemuzes protiargumentovat nebo zlehcovat systemovy problem - principy a nadrazenosti roleplayingove hry. Tohle nemam rad, nema to logiku.
Alnag píše:
Hlavně to chce klid a nohy v teple. Tohle je win-win situace. Komu se 4e nelíbí, hraje dál 3.5e a ušetří za nové příručky. Komu vyhovuje, získává to, co se mu líbí. Není důvod k panice.
Nerekl bych primo panika, ale minimalne zamysleni nad tim, kam nebo pro koho je 4E smerovana.
10.2.2008 14:53 - Alnag
Bigby píše:
PC "RPG" hry vetsinou nehraji D&D hraci, respektive pro ne nejsou primo tyto hry urceny. Vetsinovi hraci techto her proste nejsou zvykli, nechapou ten divny D&D system, nechapou PROC jejich bojovnik ma jen tolik a tolik zivotu, kdyz jich MUZE mit vic.
A to je přesně ta pasáž, pod kterou bych se podepsal. Nezasvěcený člověk (který nezná D&D) nechápe. To samo o sobě by mělo být poměrně varující! Pokud není význam určitého pravidla zřetelně srozumitelný, pak je to důvod k zamyšlení, jestli samo to pravidlo neskrývá určitý háček. A ono skutečně háček skrývá...
A že by byli tito hráči většinou sobci a sólisti, no je to možná. Já jsem je nijak nezkoumal, ale přesto bych se spíš přikláněl k tomu, že to bude běžný průměr populace. Což může znamenat, že všichni jsou vlastně tu více tu méně sobci a sólisti, že? Jenže ono to má svou logiku, že člověku třeba záleží víc na sobě a konce konců má svou logiku i těmhle lidem nabídnout hru, kterou mohou hrát.
Nicméně se stejou logikou a vervou s jakou tady obhajuješ logiku házení na životy bych mohl obhajovat i možnost házení na co já vím skill pointy, kterou nám mizerná 3e nenabídla. Proč sakra musí mít všichni tuláci 8+Int skill pointů. Proč nemůže mít někdo větší štěstí a někdo menší? Jestli už tady ale nebrousíme o hranu absurdity...
Bigby píše:
To vis ze to pujde, jenomze system uz stim pocitat hloubeji nebude...
Otázka je, jestli ten současný s tím počítá. IMO je postaven na průměrné hodnoty a tedy s tím taktéž nepočítá. Ale to je věc interpretace.
Bigby píše:
Ale no tak, o tomhle jsem se prece nebavil. Slo mi o unikatnost fyzicke schranky postavy, ne OSOBNOSTI postavy. Nemuzes protiargumentovat nebo zlehcovat systemovy problem - principy a nadrazenosti roleplaingove hry. Tohle nemam rad, nema to logiku.
Fyzická schránka ale není totéž co mechanické vyjádření. Můj válečník může být podsaditý a zakrslý nebo vysoký, vychrtlý s tělem posetým jizvami. Mohl být zaživa skalpován nebo si do krve vyřezává podivné vzorky. To je jeho fyzická schránka. S životy ani jinou číselnou hodnotou na deníku to nemá co dělat.
To o čem se chceš bavit jsou odlišné mechanické hodnoty. Ale protože neexistuje žádný jednozačný převod mezi realitou (k níž se odkazuješ) a jejím systémovým zpodobením nelze rozhodnout jestli se to k ní vztahuje a jak dobře (nebo která varianta lépe). Ale co víc, nevím odkud se bere přesvědčení, že by hra měla být reprezentací skutečného světa. Hra by měla být v první řadě funkční. Pokud to znamená určité ústupky tu nebo tam, budiž.
Bigby píše:
Nerekl bych primo panika, ale minimalne zamysleni nad tim, kam nebo pro koho je 4E smerovana.
Dobrá, z toho co jsem zatím četl jsem ve většině oblastí spokojen. Předchozí vývojová variance (d20 SW) mi nesmírně vyhovuje. Řekl bych, že hra je tedy směřována ke mně a souzní s mou představou. Přesto se nepovažuji za zavilého konzumenta PC her, ani power gamera. Zda jsem sobec nebo sólista nechám na posouzení jiným, někteří by možná řekli, že ano.
10.2.2008 15:16 - bigbythewise
Alnag píše:
A že by byli tito hráči většinou sobci a sólisti, no je to možná. Já jsem je nijak nezkoumal, ale přesto bych se spíš přikláněl k tomu, že to bude běžný průměr populace. Což může znamenat, že všichni jsou vlastně tu více tu méně sobci a sólisti, že? Jenže ono to má svou logiku, že člověku třeba záleží víc na sobě a konce konců má svou logiku i těmhle lidem nabídnout hru, kterou mohou hrát
Vzdycky prece muzes hrat hru s prumernymi zivoty. Takhle se ze dvou FUNKCNICH moznosti zameris primarne jen na jednu JEDNODUCHOU a zbytek at si polibi.
Alnag píše:
Nicméně se stejou logikou a vervou s jakou tady obhajuješ logiku házení na životy bych mohl obhajovat i možnost házení na co já vím skill pointy, kterou nám mizerná 3e nenabídla. Proč sakra musí mít všichni tuláci 8+Int skill pointů. Proč nemůže mít někdo větší štěstí a někdo menší? Jestli už tady ale nebrousíme o hranu absurdity...
Co treba hazeni na COKOLIV jineho - utok, skill CHECK, zachranny hod? Muzeme rovnou zrusit d20 a hrat "take 10 absolutni plochu".
Alnag píše:
Otázka je, jestli ten současný s tím počítá. IMO je postaven na průměrné hodnoty a tedy s tím taktéž nepočítá. Ale to je věc interpretace.
Ano, na prumerne. Kolik HP nahazi PRUMERNE 1000 postav? :)
Alnag píše:
Fyzická schránka ale není totéž co mechanické vyjádření. Můj válečník může být podsaditý a zakrslý nebo vysoký, vychrtlý s tělem posetým jizvami. Mohl být zaživa skalpován nebo si do krve vyřezává podivné vzorky. To je jeho fyzická schránka. S životy ani jinou číselnou hodnotou na deníku to nemá co dělat.
Jenomze zatimco tvuj vysoky, urostly valecnik zemre otravou za hodinu, muj zakrsly tunta tech hodin vydrzi treba 3. Ve 4E VSICHNI UMROU ZA STEJNOU DOBU. To je opravdu dokonale. Mechanicke vyjadreni sice VZHLEDOVE nepopisuje kondici postavy, nicmene at chces nebo ne - casto ma velky vliv na jeji VNIMANI v hernich situacich, ktere se kolem ni toci.
Alnag píše:
To o čem se chceš bavit jsou odlišné mechanické hodnoty. Ale protože neexistuje žádný jednozačný převod mezi realitou (k níž se odkazuješ) a jejím systémovým zpodobením nelze rozhodnout jestli se to k ní vztahuje. Ale co víc, nevím odkud se bere přesvědčení, že by hra měla být reprezentací skutečného světa. Hra by měla být v první řadě funkční. Pokud to znamená určité ústupky tu nebo tam, budiž.
Hra musi byt urcite funkcni, to souhlasim, nicmene neprijde ti to trochu uz jako ohrana pisnicka? Cernobila elektronkova televize muze byt funkcni i dnes, ver nebo ne. :)
10.2.2008 15:26 - Alnag
Bigby píše:
Jenomze zatimco tvuj vysoky, urostly valecnik zemre otravou za hodinu, muj zakrsly tunta tech hodin vydrzi treba 3. Ve 4E VSICHNI UMROU ZA STEJNOU DOBU. To je opravdu dokonale. Mechanicke vyjadreni sice VZHLEDOVE nepopisuje kondici postavy, nicmene at chces nebo ne - casto ma velky vliv na jeji VNIMANI v hernich situacich, ktere se kolem ni toci.
Ve 4e umřou všichni za stejnou dobu, když zanedbáme pouze rozdíl bonusu za odolnost, rozdíl odborností typu Toughness (která byla potvrzena), rozdíl rasových bonusů a jiné. V reálné hře budou životy nabírat všech celočíselných hodnot od nějakého minima (čaroděj na 1. úrovni s blbou odolností po nějaké maximum - nabušený rek na 30.).
Bigby píše:
Hra musi byt urcite funkcni, to souhlasim, nicmene neprijde ti to trochu uz jako ohrana pisnicka? Cernobila elektronkova televize muze byt funkcni i dnes, ver nebo ne. :)
Pravda. Takže říkáš, zůstat u černobílé elektronkové televize (3.5e), protože ta nová plazmovka s tou 50 palcovou úhlopříčkou je taková divně plochá, má nestandardní barevné podání (víc než dvě barvy - what the hell?!?) a údajně má větší spotřebu? ;-)
10.2.2008 15:44 - bigbythewise
Alnag píše:
Ve 4e umřou všichni za stejnou dobu, když zanedbáme pouze rozdíl bonusu za odolnost, rozdíl odborností typu Toughness (která byla potvrzena), rozdíl rasových bonusů a jiné. V reálné hře budou životy nabírat všech celočíselných hodnot od nějakého minima (čaroděj na 1. úrovni s blbou odolností po nějaké maximum - nabušený rek na 30.)
.
No vidis, na tohle jsem nepomyslel. I kdyz ona v tech bonusech za odolnost moc siroka skala zase nebude a Toughness je JEN jeden feat. Nakonec dva orkove s vysokou odolnosti (18) a "tuhym korenem" vydrzi stejne.
Alnag píše:
Pravda. Takže říkáš, zůstat u černobílé elektronkové televize (3.5e), protože ta nová plazmovka s tou 50 palcovou úhlopříčkou je taková divně plochá, má nestandardní barevné podání (víc než dvě barvy - what the hell?!?) a údajně má větší spotřebu? ;-)
Tohle je az moc konzervativni i na me, nicmene muzu ti rict jiste, ze u te elektronkove budes muset trochu premyslet, nez ji uvedes do chodu a hlavne ti ji nikdo nebude zavidet. :)
10.2.2008 16:08 - Alnag
Bigby píše:
Tohle je az moc konzervativni i na me, nicmene muzu ti rict jiste, ze u te elektronkove budes muset trochu premyslet, nez ji uvedes do chodu a hlavne ti ji nikdo nebude zavidet. :)
Ale tak zase abychom si rozuměli, já neříkám, že všechno, co je nové je zároveň lepší. Myslím si, že 4e svoje mouchy bude mít dozajista taky a možná i v místech, kde 3e žádné problémy nemám.
Jenom si myslím, že konkrétně v tomto případě se o problém nejdená. A ano, dva orkové se stejnou odolností a s featem toughness a se stejným povoláním a na stejné úrovni budou mít stejně životů. (Což BTW: platí ve 3e pro každé povolání na první úrovni i dnes a nikdo si nestěžuje, že se na první nehází na životy...)
10.2.2008 16:33 - bigbythewise
Alnag píše:
Jenom si myslím, že konkrétně v tomto případě se o problém nejdená. A ano, dva orkové se stejnou odolností a s featem toughness a se stejným povoláním a na stejné úrovni budou mít stejně životů.
Ty to ale rikas takovym "To je toho" prizvukem. Me to ale jako docela vadi. :)
Alnag píše:
(Což BTW: platí ve 3e pro každé povolání na první úrovni i dnes a nikdo si nestěžuje, že se na první nehází na životy...)
To by asi byla moc velka sebevrazda, hazet na HP i na prvni urovni. Tohle se da pochopit. Tim, ze se prvni level takto lisi, bych rozhodne nepopiral logiku nebo myslenku samotneho systemu hodu na HP. Jedna jedina uroven nic neznamena, pridej dalsi nebo dve a uz mas sakra rozdily.
10.2.2008 19:31 - Lotrando
bigby: chci věřit tomu, že se variabilita posouvá od nepodstatných věcí typu +/- 5 HP k věcem podstatným. Pokud po přečtení nových pravidel zjistím, že se to pohnulo příliš k miniaturám, nebude to asi hra pro mě, ale já jim tu jednu šanci chci dát. Zatím mě totiž jejich hra baví, tak proč nějaké předsudky a přehnané představy, jak strašně to zkazí. Když to zkazí, budou s tím muset rychle něco udělat, jinak přijdou o byznys. A nebo je taky možné, že ta nová hra není pro nás. Ale to nemusí být chyba té hry.
10.2.2008 19:42 - Alnag
Lotrando: To mi připomíná, když vyšla SW Saga Edition tak všichni lkali nad tím, jak to bude strašně figurková hra (většinou než ji viděli). Pak se ukázalo, že potřeba figurek není o nic větší (ani menší) než předtím, ale obecný konsensus je, že je to zatím nejlepší d20 verze pro Star Wars (z dosavadních tří). Se 4e to vidím tak, že to bude podobné...
10.2.2008 22:34 - Gurney
Bigby: Nechci aby to vypadalo že jdu s většinou, pořád jsem nepochopil v čem je problém. Těch 10 hitpointů za kdovíkoliklevelů máš navíc (v tom případě by to snad mohla vyřešit dohoda s GM, on už na něco nepěkného určitě přijde :) nebo ti naopak chybí? (v tom případě je možné že jsi sobec, solista a powergamer) Jestli si stěžuješ že se v nové edici bude málo házet kostkou, mě to tak nepřipadá a jestli jsi psal o tom že postava by měla vzhledem a vlastnostmi odpovídat svým charakteristikám tak souhlasím ale není to už tak moc záležitost systému a nějakýcch pár hitpointů bych nehrotil.

Trošku jsi mě dostal tou částí že hráči D&D nehrají rpgéčka, v tom případě bys měl zavést nějakou kategorii pro ty kdo hrají stolní i komplový rpg, hodlám se k nim zařadit a když pro hráče D&D nebyly/nejsou určeny hry jako Baldurs Gate, Planescape, Never Winter, Icewind, ... tak nevím pro koho teda určeny jsou.

Btw sobci, solisti a powergameři jsou podle popisu zřejmě hráči MMORPG typu WoW. Máš částečně pravdu s tím powergamingem, protože tyhle hry jsou mimo jiné zaměřeny na vymakání co nejnabušenější postavy, což je asi jeden z důvodů proč mi k srdci zrovna dvakrát nepřirostly a uznávám že může být problém hráč který se snaží v D&D za každou cenu o stejný postup, nicméně z vlastní zkušenosti vím že to sobci nejsou, sólista jsem možná větší než spousta z nich a D&D se mi s nimi hraje docela fajn.
11.2.2008 09:34 - bigbythewise
Gurney píše:
Nechci aby to vypadalo že jdu s většinou, pořád jsem nepochopil v čem je problém.
V tom pripade je mi lito.
Gurney píše:
Těch 10 hitpointů za kdovíkoliklevelů máš navíc (v tom případě by to snad mohla vyřešit dohoda s GM, on už na něco nepěkného určitě přijde :) nebo ti naopak chybí? (v tom případě je možné že jsi sobec, solista a powergamer)
Tohle vubec nesouvisi s tim, o cem jsem se bavil.
Gurney píše:
Jestli si stěžuješ že se v nové edici bude málo házet kostkou, mě to tak nepřipadá a jestli jsi psal o tom že postava by měla vzhledem a vlastnostmi odpovídat svým charakteristikám tak souhlasím ale není to už tak moc záležitost systému a nějakýcch pár hitpointů bych nehrotil.
Opet, to same. Nikdy jsem si nestezoval, ze se bude mene hazet kostkou. Ano, bude, protoze HP budou plosne, ale mene hodu JEN v souvislosti s timhle je opravdu malichernost, hlavne mi o to vubec neslo.
Gurney píše:
Trošku jsi mě dostal tou částí že hráči D&D nehrají rpgéčka, v tom případě bys měl zavést nějakou kategorii pro ty kdo hrají stolní i komplový rpg, hodlám se k nim zařadit a když pro hráče D&D nebyly/nejsou určeny hry jako Baldurs Gate, Planescape, Never Winter, Icewind, ... tak nevím pro koho teda určeny jsou.
Tady me chytas za slovo. Psal jsem, ze je VETSINOU nehraji (a take jsem myslel obecne RPG, ne jen ty zalozene na stolnich pravidlech) a nejsou pro ne PRIMARNE urceny. U D&D her na PC ktere zminujes bylo urcite v planu vyvojaru oslovit i hrace papirovych RPG, nicmene opet, hra byla urcena pro mnohem sirsi pole hracu, jinak by to bylo marketingove velmi nemoudre.
Gurney píše:
Btw sobci, solisti a powergameři jsou podle popisu zřejmě hráči MMORPG typu WoW. Máš částečně pravdu s tím powergamingem, protože tyhle hry jsou mimo jiné zaměřeny na vymakání co nejnabušenější postavy, což je asi jeden z důvodů proč mi k srdci zrovna dvakrát nepřirostly a uznávám že může být problém hráč který se snaží v D&D za každou cenu o stejný postup, nicméně z vlastní zkušenosti vím že to sobci nejsou, sólista jsem možná větší než spousta z nich a D&D se mi s nimi hraje docela fajn.
Ano. Sobci a solisti patri CASTO sem - do multiplayerovych her, coz neni jen ten tolik proklety WoW, ale i jine a prave D&D multiplayerove hry - D&D online, Neverwinter Nights - O KTERYCH JSEM SE BAVIL.
Beres to moc osobne, ale ja se bavim obecne. Znam spoustu PC hracu osobne a mnohem vice z ruznych for a diskuzi. Hracu, kteri prave hraji nebo hrali hry jako Baldurs Gate, Icewind Dale atd. a prevazna VETSINA techto lidi prave nadavala na nemoznost si nahazet maximalni HP - NEBYLI TO HRACI PAPIROVEHO D&D - a to je ta majoritni cast TRHU techto her, at chces nebo ne.
11.2.2008 12:13 - Gurney
Bigby: Podle toho co jsi psal bych řekl že celý problém je v tom že se postavy stávají s maxhp moc epic, moc velké rozdíly mezi úrovněma nebo že když si hp nahazuješ tak tě to nějak vychovává aby ses nezabýval nějakou nespravedlností v tom že on má životů víc, já míň...

V klasických "offline" rpg je to trochu něco jiného, třeba BG je nstavený tak že některé nepřátele dáváš opravdu na hranici a počítá se s tím že to několikrát loadneš a když se ti při přestupu párkrát hodí jeden život navíc tak to občas naštve. Sám jsem asi sobec - nainstaluju si maxhp mod protože tyhle hry hraju kvůli příběhu a občas používám třeba screeny při hraní stolních rpg a dost mě štvou záseky u nějakého bosse když mě boj v tý hře vlastně zas tak moc nezajímá. Tyhle hry nehrají jen hráči D&D ale řekl bych že tvoří jejich podstatnou část. Uplně jiná kapitola jsou potom MMORPG které jsou přímo nastaveny na powergaming a vymýšlení co nejhustších komb a kdo je hraje tak s tím taky počítá.

V těch stolních rpg - ano, decánko mě štve když hraju namakaného válečníka a nějaký vychrtlý typan s nožem má na stejném lvl víc hp než já jenom proto že mu líp vyšly hody, ale co už, no a když budem mít oba stejně mi to jedno i když bych zase já měl mít víc. Takže vlastně jsem sobec, nevadí mi rovné podmínky.

U těch dvou orků - ono je nejenom možné že umřou oba stejně ono je taky možné že ten namakanější umře dřív protože bude mít prostě smůlu (proto se zranění většinou nahazuje a není to pevná hodnota). Osobně mi připadá logický systém kdy všechno trvalé (vlastnosti, skilly, hp, ...) je fixní hodnota (v závislosti na Int u skillů, Con u odolnosti, ...) zatímco "krátkodobé" věci a účinky typu zranění (no, krátkodobé jak kdy), útoky, skill checky apod se nahazovaly.
11.2.2008 14:28 - Corvus
odjakziva neznasam hadzanie na zivoty. vzdy mi to dokazalo pokazit radost ked moja postava bojonika skoncila s podpriemernymi hitpointami, cize bola prakticky skriplovana. preto aj vo warhearte zivoty pribudaju fixne. big up 4e!
11.2.2008 19:09 - CizaD
Zdravim
Myslite ze vyjde tak 4 Edice v Cestine ???
Diky
11.2.2008 19:17 - Alnag
Ahoj CizaDe. Obávám se, že tě asi zklamu, ale po zkušenostech s pokusy o oficiální vydání předchozích dvou edic D&D (včetně různě rozpracovaných překladů) to nevidím příliš pravděpodobně. Samozřejmě by se mi to líbilo. Neoficiální překlad bude záviset jako obvykle na ochotě dostatku lidí, do toho jít...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078871011734009 secREMOTE_IP: 18.191.189.85