Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
11.2.2008 21:04 - bigbythewise
Gurney: Maximalni HP hlavne zpusobuji nevyvazene hodnoty HP (coz pak dopada na spoustu dalsich veci) postav s ruzne vysokou Hit Die.
U BG atd. jsi mohl jit snad az na 20+ uroven, takze tam uz bylo docela jedno, kolik mas zivota. Takovy Barbar (CON 20) na 20 urovni s max HP je docela ulet. :)
Nakonec stejne zdechnes pohledem na Bodaka a ani NADPRUMERNE zivoty, bez kterych by Corvus nemohl zit, te nezachrani.
11.2.2008 22:31 - LZJ
Já jsem nikdy neviděl výhodu v určování HP, abilit, přesvědčení a pod. náhodně. Dokážu pochopit, když si někdo z recese nahází rasu a povolání a zkouší si takovou postavu představit a zahrát.
Ale mě vždycky víc vyhovovalo nastavovat si mechanické vlastnosti postavy podle mojí představy o ní. A tu představu mám jako primární.
Nemusím mít víc HP než všichni ostatní, ale radši si jejich počet určím sám. A používat průměrné HP v 3.Xe funguje dobře.

Jestli budou všechny postavy stejné - tomu nevěřím a nemyslím si, že bys tejný počet HP někomu uškodil.
Ostatně při roleplayingu se dá kromě povolání dobře vycházet z abilit featů a dovedností, ale z počtu HP? To asi těžko. A při taktickém boji aspoň náhoda nebude bránit některým postavám fungovat (resp. nebude náhoda jednou provždy, bude šance házet v příštím boji lépe) ve své roli.
A že bys mohl kalkulovat od začátku s počtem protivníkových HP? To mě taky nebere, my běžně nevíme, jaké je povolání a úroveň protivníka. Nemluvě o featech a dalších specialitách.
12.2.2008 16:08 - Corvus
bigbythewise píše:
Nakonec stejne zdechnes pohledem na Bodaka a ani NADPRUMERNE zivoty, bez kterych by Corvus nemohl zit, te nezachrani.
omyl! ja nemozem zit s PODPRIEMERNYMI zivotmi za ktore moze hlupa nahoda :-P
mne by sa pacilo keby boli zivoty fixne, povedzme tolko kolko je nejaky nasobok hodnoty constituion a dalsie by pribudali len keby si hrac zobral toughness feat (ktory by musel byt ale numericky vhodne upraveny) ale to su len take moje uchylky :)
12.2.2008 16:30 - Gurney
Souhlasím s L.Z.J, systémová stránky postavy vzniká podle mé představy o ní, proto mám radši rozdělování abilit než nahazování, na fixních životech nevidím nic špatného, náhoda je zahrnutá už v tom že se při zásahu hází na zranění tak proč ji ještě dablovat hodem na životy. Maxima asi opravdu rozhazují hru, postava je pak neubitelná a neukouzlitelná ale 1/2 nebo 3/4 maxima mi připadá docelav poho. A btw jen na životech nezáleží, když bude rozsah zranění zbraně 3d8 (SW blaster rifle) a všechny CP budou dostávat taky maximum hp tak už je to funkční systém, kde se v podstatě nic nezměnilo, jen to jinak vypadá.
12.2.2008 16:40 - bigbythewise
L.Z.J. píše:
Já jsem nikdy neviděl výhodu v určování HP, abilit, přesvědčení a pod. náhodně. Dokážu pochopit, když si někdo z recese nahází rasu a povolání a zkouší si takovou postavu představit a zahrát.
Hrani nahodne nahazeneho povolani a rasy je uz trosku o necem jinem nez prumerne / nahazene HP. Nahodne presvedceni SILNE ovlivnuje roli postavy a ability zase jeji (prepokladane) zamereni. Plus-minusova hodnota HP neovlivnuje NIC. Nicmene to chapu, jde o jistotu a vyhnuti se narkum.
Gurney: Vsak ano. Maximalni HP? Dobre, ale potom i maximalni hody na zraneni. Carodej by usetril nejeden metamagicky feat. Pak by se tahle "vyhoda" hracum hodne rychle znelibila.. :)
12.2.2008 19:34 - Gurney
Bigby: Ano, bohužel cílem není hráčům hru co nejvíc znechutit, kdybys líp četl tak u 3d8 je průměrné zranění kolem 10 čili jakobys házel 1d10 (obouručák) a bylo by maximální zranění a přitom zůstává možnost zranit víc ale i míň.

Bigby píše:
Nahodne presvedceni SILNE ovlivnuje roli postavy a ability zase jeji (prepokladane) zamereni. Plus-minusova hodnota HP neovlivnuje NIC

Takže jsme tě překecali :-D
12.2.2008 19:46 - bigbythewise
Gurney píše:
Takže jsme tě překecali :-D
Skutecne nevim, proc si to myslis.
Gurney píše:
Ano, bohužel cílem není hráčům hru co nejvíc znechutit, kdybys líp četl tak u 3d8 je průměrné zranění kolem 10 čili jakobys házel 1d10 (obouručák) a bylo by maximální zranění a přitom zůstává možnost zranit víc ale i míň.
Pokud je cilem hracu mit maximum zivota, tak znechutim a rad, ale i pak to nebude MUJ cil. To dalsi bohuzel nejak nechapu. Mel jsem na mysli napriklad u te 3d8 - zraneni pokazde 24, pokud mas tedy nahazene max HP.
EDIT: Mas na mysli zrejme NAHRAZENI hodu 1d10 hodem 3d8. No nevim, pokud ti to teda stoji za to... Ja jsem pro jednodussi reseni. Vykaslat se na maximalni HP, a neresit nejake prevadeni hodu. Je to moc prace prakticky pro nic.
12.2.2008 20:19 - Gurney
Bigby píše:
Skutečně nevim, proc si to myslis.

Ještě včera ti připadal rozdíl několika hp důležitý pro odlišení dvou postav, najednou neznamená NIC.

Nemám na mysli nahrazení jednoho hodu jiným, mám na mysli že pokud by se dostávaly maximální životy za úroveň určitě bude celý systém nastavený tak aby souboje a šance jednotlivých účastníků byli podobné jako v 3E, t.j. že když se dostává víc životů za úroveň, zvedne se třeba zranění zbraní. Pokud chceš pevné životy u 3E funguje pokud kažý dostává průměr, nicméně 4E může (a pokud wizardí testeři nejsou hdoně mimo tak taky bude) nastaveno jinak. Nevím proč prosazuješ že pevné životy za úroveň = rozbití celého systému.
12.2.2008 21:46 - bigbythewise
Gurney píše:
Ještě včera ti připadal rozdíl několika hp důležitý pro odlišení dvou postav, najednou neznamená NIC.
Precti si prosim tu reakci celou a precti si take NA CO jsem reagoval, myslel jsem to v jinem kontextu, nez v jakem jsi to zrejme pochopil. Navic jsem nerekl "neznamena nic", ale "neovlivnuje nic", jemomze na to jsi asi nebral moc zretel.
Gurney píše:
Nemám na mysli nahrazení jednoho hodu jiným, mám na mysli že pokud by se dostávaly maximální životy za úroveň určitě bude celý systém nastavený tak aby souboje a šance jednotlivých účastníků byli podobné jako v 3E, t.j. že když se dostává víc životů za úroveň, zvedne se třeba zranění zbraní.
Tady pletes dohromady maximalni HP a pevne HP ve 4E. Nevim proc. Nicmene ve 3E by jsi pri maximalnich HP system musel prenastavit.
Gurney píše:
Pokud chceš pevné životy u 3E funguje pokud kažý dostává průměr, nicméně 4E může (a pokud wizardí testeři nejsou hdoně mimo tak taky bude) nastaveno jinak. Nevím proč prosazuješ že pevné životy za úroveň = rozbití celého systému.
Ano. Ja vim ze je 3E stavena na prumer, nicmene ja celou dobu resil jen pevny system (4E) proti moznosti (ono je to vlastne generalni pravidlo) ve 3E normalne HP nahazet. Nikdy jsem nerekl, ze pevne HP = rozbiti systemu, to platilo pro maximalni HP ve 3E. (Muj post z 10.2.2008 11:31)
12.2.2008 22:28 - Gurney
Bigby: Psal jsi že existuje důvod proč se ability (i když ty se zrovna můžou), přesvědčení apod nenahazují má svůj důvod zatímco nenahazovat životy ne. Dá se to otočit - když se ability a přesvědčení nenahazují proč by se měly nahazovat životy. Nikdy jsem nepochopil logiku systému kdy se dva snaží stejně a přitom se schopnosti jednoho náhodně zvýší víc a druhého míň. Chápu proč třeba jsou hody na útok, v boji ne každý zásah trefí, hře to dodává napínavosti, stejně tak skill checky ale hod na životy vlastně ani nemá logiku a nedělá hru ničím zajímavější, je to prostě svatá kráva DnD.

Co se snažím vysvětlit už dlouho - DnD 3E je stavěná na průměrné životy, 4E tak stavěná být nemusí. 4E může být stavěná na průměr, pak budeš dostávat ten průměr a nikoho ani nenapadne že by mohl mít víc, nebo bude stavěná na maximum a pak všichni budou dostávat maximum a hloupější munchkini budou spokojení (ti chytřejší si stejně najdou cestu někde jinde) protože mají maximum a přitom se nemusí nic změnit protože se to vyrovná například větším zraněním zbraní nebo třeba nějak úplně jinak a v tom případě ti nic nebrání házet třeba 1d8+4 tam kde bys jinak automaticky dostal 8hp - efekt je stejný jako když házíš v 3E, jenom nevím kdo by házel i když by mu to mohlo zajistit víc životů). Doufám že jsem dostatnečně vysvětlil důsledky toho když bude 4E nastavená na průmerné a když bude nastavená na maximální životy - minimálně takhle mi to připadá logické z hlediska vyváženosti hry, kterou designéři nemůžou jen tak někam zahodit a nechat vyhnít.
12.2.2008 22:35 - Lotrando
Dost možná je u 4e zamýšleno mít prostě víc životů, protože bude víc útoků a víc zranění. Vzpomeňte na to řešení smrti, tam taky upozorňovali na větší množství záporných životů v důsledku schopnosti způsobit zranění až za 40 či kolik to bylo v jednom kole.
13.2.2008 01:50 - bigbythewise
Gurney: Ty v tom mozna nevidis logiku, ale me osobne prijde mnohem realnejsi, kdyz 50 stejnych potvor (nebo PC, to je jedno) NEMA identicky pocet HP. Ale jinak ti rozumim a chapu to dobre, svata krava jde opet na porazku za piskotu munchkinu. Vime odkud vane vitr.
Lotrando: Vice zivotu a mene neprijemnosti, jako treba masivni zraneni, ktere predpokladam ve 4E nebude hrozit ani omylem.
13.2.2008 08:57 - Lotrando
bigbythewise: rozdíl v počtu životů hraje největší roli v okamžiku, kdy se hráči tohle číslo snaží odhadnout a podle toho spočítat své šance. Jinak tam moc důvody pro házení kostkou nevidím, nicméně my si třeba životy regulérně házíme a zatím jsem měl štěstí až na poslední hod. Ale to je život. Navíc si myslím, že více životů znamená jen delší souboje, silnější potvory. Otázkou zůstává, jestli tohle je kýžený výsledek celého snažení, teď tedy v souvislosti s 3e. Podle mě by měli být souboje rychlé, dynamické, s možností taktizovat a rychle reagovat na měnící se podmínky. Jinak hrozí stereotyp.
13.2.2008 09:17 - Alnag
Mearls píše:
Jedna z dobrých věcí na rolích je, že vám umožňují pohrávat si se zdroji moci (aka power source) bez toho, že byste narušili základní strukturu hry. S PHB můžete hrát zcela nemagickou hru, když se přidržíte bojovníka, tuláka, vojvody a hraničáře. Nebudete sice mít controllera, ale je možné si udělat jednoho bojového.
Můžete věci také posunout ještě o stupínek dál a udělat se strukturou povolání něco šílenějšího. Jelikož řada prvků progrese postavy je sjednocených, můžete vést D&D bez povolání prostě tak, že hráčům umožníte vybírat si manévry a kouzla z jakého povolání chtějí, míchat dohromady dvě nebo dát všem přístup k hrdinským schopnostem a přístup k božskému a mystickému poskytnout prostřednictvím odborností.
Skutečně dobré je na této struktuře, že vám umožňuje lépe zobrazit řadu klasických D&D settingů a fantasy světů. Můžete vést dobrodružství v Dragonlance před válkou kopí bez kněží. Můžete hrát Conana jen s hrdinskými povoláními pro Hráčské postavy a CP sesilateli kouzel jako zlosyny nebo spojenci.
Jednou bzrdou ve hře je, že očekává, že bojovníci nosí těžkou zbroj, ale kolem toho se dá proklouznout jednoduchým domácím pravidlem (bojovník v lehké zbroji dostává jednorázový bonus k AC, který zaplní rozdíl).
13.2.2008 09:28 - Lotrando
Alnag: to zní dobře, ostatně právě ležím v pravidlech Conan d20 a i tam je spousta zajímavých změn a přesto jde pořád o d20 hru :). Jen zbavenou stereotypů a vybavenou jinými cliché.
13.2.2008 09:29 - Alnag
A to je ten nový Conan 2.0 nebo ten starý?
13.2.2008 09:59 - Lotrando
Alnag: Starý, Atlantean edition. Prozatím na zkoušku, v pátek začínáme :). Co jsem zatím četl, působí velmi barvitě. Hodně se mi líbí začlenění některých sociálních dovednostní, jako koděxů, reputací atd. Ale to asi znáš
13.2.2008 12:17 - Gurney
Bigby: Ano, to by logiku nemělo ale oni se liší bonusem za Con, úrovní, classem, ... A i když budou bojovat dva bojovníci na stejné úrovni se stejnou Con a dokonce se stejným zbraněni tak tam pořád budou hody na útok a na zranění, jeden prostě padne dřív. Nemyslím že by hrozilo že si hráč přesně vykalkuluje kolik má kdo životů a kolik kol bude trvat sejmout ho. Těch 50 potvor - v okamžiku kdy bude družina bojovat proti jen deseti stejným potvorám jim asi GM všem dá stejný počet hp aby to měl jednodušší, místo aby měla jedna 25 hp, druhá 27, další 31, ... a na hru to nebude mít žádný postřehnutelný vliv.

Alnag: Ještě aby to tak fungovalo, nechce se mi tomu moc věřit protože to v podstatě znamená "vykašlete se na 4E Forgotten, stejně je to slátanina, pravidla si můžete upravit na like-3E a ještě ušetříte za nový settingový příručky..."
13.2.2008 13:18 - bigbythewise
Gurney: Jasne, ale muze dat jedne potvore treba 35 a dalsim trem treba jen po 18... proste jen aby to bylo pestrejsi. Ono asi dost zalezi, na jak vysokych urovnich se pak hraje.
13.2.2008 13:58 - Gurney
Bigby: No může ale co z toho? Když už máš třeba deset orků tak hlava tlupy bude mít o 2lvl víc a bude to celkově tužší bojvník, když bude mít jenom dvakrát víc životů tak ho postavy budou jenom ubíjet dvakrát tak dlouho.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086035966873169 secREMOTE_IP: 18.216.32.116