Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
13.2.2008 14:00 - Alnag
A nebo bude ve 4e elite monster s jinými triky (tedy manévry) v rukávu a navíc vytuhlejší...
13.2.2008 14:07 - Rytíř
My jsme si hody na žt až nechutně vychutnávali, všichni hecovali toho chudáka co házel a pak mu záviděli nebo se mu smáli.. :)) Ale chybět mi to nebude, fixní žt jsme si zavedli taky už dávno, vyřádit se totiž dá líp na jinejch věcech a bez toho, že by jeden z hráčů byl frustrovanej neúspěšným hodem (což, přiznejme si to upřímně, nepotěší VŮBEC nikoho - jen to někdo ustojí líp než ostatní).
Ten hod na životy se totiž projevuje po celou kariéru postavy, nedá se to srovnávat s momentálním neúspěchem v boji nebo tak. Je to naprosto stejný problém, jako s nahazováním vlastností.
Opravdu chápu, proč to zaváděj a nevadí mi to, spíš naopak..
13.2.2008 19:47 - bigbythewise
Gurney píše:
No může ale co z toho? Když už máš třeba deset orků tak hlava tlupy bude mít o 2lvl víc a bude to celkově tužší bojvník, když bude mít jenom dvakrát víc životů tak ho postavy budou jenom ubíjet dvakrát tak dlouho.
Jenom? Tohle je prave moc veliky omyl. Ona ta potvora naopak muze byt tvrdsi protivnik JEN diky vyssim HP. Mnohem tvrdsi, nez kdyby mela jen uroven o 2 vyssi. To by jsi ale nesmel premyslet jednoduchym stylem "Placnu 20 identickych orku a jednoho 'drsneho' bosse +2".
Alnag píše:
A nebo bude ve 4e elite monster s jinými triky (tedy manévry) v rukávu a navíc vytuhlejší...
Tohle bych videl moc rad, kdyz uz jsou ty ploche HP.
13.2.2008 20:12 - Gurney
Bigby: No ale zase, co z toho? Když bude mít dva levely navíc bude nebezpečnější protože bude postavy víc ohrožovat + třeba bude silnější a třeba i bude mít nějaký feat mu dá nějakou zajímavou akci. Když bude mít víc hp bude prostě jenom tužší ale ne zajímavější. Stejně tak ta parta orků - když budeš u každého řešit rozdíl několika nebo klidně deseti životů nikdo to nepozná, maximálně někoho napadne "Hmm, ti orkové dneska po ránu nějak víc vydrží". Naproti tomu i kdyby měli všichni stejně životů a místo toho použijí nějakou zajímavou taktiku, dobrou kombinaci zbraní budou nejenom o hodně tužší než s nějakýma pár životama navíc, bude to i herně zajímavější a hráče ani nenapadne počítat jestli má někdo o dva životy míň nebo víc. Na víc když už jich bude fakt deset tak si tím ušetříš trochu práce a nebudeš muset zkoumat kolik má zrovna tenhle ork životů. Nevím odkud čerpáš přesvědčení "o 15hp víc/míň = zajímavější/odlišnější postava".
14.2.2008 16:06 - bigbythewise
Gurney píše:
No ale zase, co z toho? Když bude mít dva levely navíc bude nebezpečnější protože bude postavy víc ohrožovat + třeba bude silnější a třeba i bude mít nějaký feat mu dá nějakou zajímavou akci.
Sila potvor (resp. to, jak moc dokazi dobrodruhum zavarit) v D&D vetsinou moc nezavisi na urovni, takze opravdu nevim, co te vede k tomuhle mysleni.
Gurney píše:
Stejně tak ta parta orků - když budeš u každého řešit rozdíl několika nebo klidně deseti životů nikdo to nepozná, maximálně někoho napadne "Hmm, ti orkové dneska po ránu nějak víc vydrží".
To neni otazka "reseni", ale jen zpestreni, ktere opravdu moc casu nesezere. Pokud ale tohle zpestreni beres jen jako zbytecnost, ktera nema na nic vliv, nema vliv na obtiznost encounteru, tak te asi budu muset podezirat z nevedomosti.
Gurney píše:
Naproti tomu i kdyby měli všichni stejně životů a místo toho použijí nějakou zajímavou taktiku, dobrou kombinaci zbraní budou nejenom o hodně tužší než s nějakýma pár životama navíc, bude to i herně zajímavější a hráče ani nenapadne počítat jestli má někdo o dva životy míň nebo víc.
I kdyby? Kombinace zbrani a taktika? Jak se tohle prosim vylucuje s rozmanitym pocet HP u potvor, vzdyt tohle vubec neni o alternative, tak nevim proc ji nabizis.
Gurney píše:
Na víc když už jich bude fakt deset tak si tím ušetříš trochu práce a nebudeš muset zkoumat kolik má zrovna tenhle ork životů. Nevím odkud čerpáš přesvědčení "o 15hp víc/míň = zajímavější/odlišnější postava".
Tem deseti orkum vcetne nacelnika udelim ruzne HP behem par sekund, nevim proc by to melo byt pracne. Pokud to srovnam s upravovanim urovne, CR, nebo pridavanim featu nebo templatu, tak se vubec neni o cem bavit.
A tohle neni o presvedceni, ale jen o preferencich. Zajimavejsi tezko, ale odlisnejsi ano, odlisnejsi v poctu HP. Je to tak tezke?
14.2.2008 16:18 - Iuchiban
bigbythewise píše:
Sila potvor (resp. to, jak moc dokazi dobrodruhum zavarit) v D&D vetsinou moc nezavisi na urovni, takze nevim co te vede k tomuhle mysleni.

Já si myslím přesně opak. Skřeti, když už se budou odlišovat v úrovních, tak to asi bude v úrovních povolání, a to jak píše Gurney jim dá schoposti/kouzla/featy navíc...a budou tak určitě více nebezpeční, ale to mohou být i kvůli jiným věcem než jen kvůli výšší úrovni.
14.2.2008 16:34 - bigbythewise
Iuchiban píše:
Já si myslím přesně opak. Skřeti, když už se budou odlišovat v úrovních, tak to asi bude v úrovních povolání, a to jak píše Gurney jim dá schoposti/kouzla/featy navíc...a budou tak určitě více nebezpeční.
To jsi me asi spatne pochopil. Mel jsem na mysli, ze muze byt potvora na 5 urovni, ktera ti zavari mnohem vic nez Ork na 10. I tak, bavime se tady o 2 urovnich Orka, ktere navrhoval Gurney, coz ma urcite vliv, i kdyz ne takovy, jako kdyby mel misto 30 HP treba 60, ale hlavne se bavime o vlivu ruzne vysokych HP a ne o Skretech, kteri maji (bez urovni povolani) HP naprosto smesne.
14.2.2008 16:54 - Gurney
Bigby: Tak to je asi opravdu o preferencích, mě připadá přidat/ubrat nějaké potvoře pá hp jako zbytečná práce která se dá věnovat něčemu jinému, hráči to stejně nepoznají, stejně jako jim asi nebudou vadit pevné hp per level.

Toho orka jsem myslel jako +2 lvl nějakého heroic classu (dávat mu navíc nějaké nonheroic levely je v podstatě to cos navrhoval - vlastně jenom zvyšovat životy) pak už to význam má (nová kouzla, featy, schopnosti povolání). Mě jde spíš o to aby bylo střetnutí zajímavější, level těch orků si nastavím podle levelu družiny nebo třeba o něco víc a nemusím jim jen tak z hecu přidávat životy aby byli víc "odlišní", když hráčům je mnohem víc odliší třeba popis vzhledu a způsobu boje (který se dá pomocí featů ještě pravidlově podpořit aby tak ten který opravdu bojoval).
14.2.2008 17:16 - bigbythewise
Gurney píše:
Mě jde spíš o to aby bylo střetnutí zajímavější, level těch orků si nastavím podle levelu družiny nebo třeba o něco víc a nemusím jim jen tak z hecu přidávat životy aby byli víc "odlišní".
Nejde jen o nejakou 'bezvyznamnou' odlisnost (coz se ti znazim pracne vysvetlit), vliv to urcite ma. Nicmene ja tvoji metodu nepopiram. Ja muzu prece udelat uplne to same jako ty, jen dam par tuhym bojovnikum vice HP - souboj bude trochu tezsi. Nemusim v tu chvili resit templaty nebo nove featy ci lepsi vybaveni - i kdyz prozatim. Samozrejme, ze pokud budu chtit souboj udelat jo obtizny, tak pridam zakerneho lucistnika, vraha, klerikovi dam svitek, bojovnikum lektvary atd... Vyssi uroven pak muze pusobit jako banalita. Co je ale dulezite - ten prvni, pro konkretni situaci dostacujici pripad, me stal mene casu nez ten druhy. .)
14.2.2008 19:19 - Gurney
Bigby: Dobře, tak tvůj ork (válečník, řekněme 5 lvl, má nahazovaný hp a pokaždý mu padlo 10 + řekněmě +1/level za Con t.j. 55 hp) s řekněme sekyrou nastoupí proti dobrodruhovi, lidskému válečníkovi s mečem. Ork se zamračí a oba do sebe buší doku dokud jeden z nich nepadne a když ten člověk přežije a narazí na dalšího orka který bude mít stejný level a místo toho 47 hp bude to pro hráče naprosto dlišný zážitek.

Můj ork byl větší flákač, nedělal každý ráno kliky a ani ho to házaní kostkou nějak nebralo, tak dostal na každém lvl průměr 25 + 5 hp za Con t.j. 30 hp a místo toho se naučil Zlepšenou Iniciativu a Zlepšené odzbrojení. Nastoupí proti stejnému válečníkovi, úplně stejně se zamračí (tedy teď se vlastně usměje, ale kdo by to u orka poznal) a zatímco se človíček napřahuje, vyrve mu meč z ruky. Zatímco válečník otřeseně vytahuje z boty dýku, jde po něm ork se sekyrou a jestli tohle přežije tak si dá příště na orky větší pozor místo počítání kolik měl který z nich hp. Který encounter je nebezepčnější by se dalo diskutovat, který je zajímavější je myslím jasné, stejně jako který z těch orků byl pro hráče odlišnější než ti z minulýho sezení.
14.2.2008 20:11 - bigbythewise
Tohle je opet nekonecna a nepochopena diskuze. Ty mi tu porad podsouvas, ze takovy a makovy ork je zajimavejsi nez ten "obycejny" s vice HP a ze ruznorode HP nejsou zadny zazitek, ale ja nikdy nestavel nebezpecnost nad zajimavosti, s tim jsi prisel ty. Stejne jako jsi ty puvodne tvrdil, ze HP nemaji na nic vliv, ale ony maji a velky, takze nevim o cem chces dal diskutovat.
Nevim o tom, ze bych tohle nekdy prosazoval jako nejaky recept na zajimave encountery. To sis uvaril sam. Je to jen pravidlova moznost, kterou muzes nebo nemusis vyuzit, je jednoducha a funkcni - funkcni v tom smyslu, co do ni ocekavas a ja od ni neocekavam zajimavejsi encountery. Proc bych taky mel.
14.2.2008 20:13 - Alnag
Bigby píše:
Je to jen pravidlova moznost, kterou muzes nebo nemusis vyuzit, je jednoducha a funkcni - funkcni v tom smyslu, co do ni ocekavas a ja od ni neocekavam zajimavejsi encountery.
Tak nám možná spíš řekni co od ní očekáváš, protože já to taky nechápu. Jen jsem nějak rezignoval na to se v tom šťourat.
14.2.2008 20:26 - bigbythewise
Alnag píše:
Tak nám možná spíš řekni co od ní očekáváš, protože já to taky nechápu. Jen jsem nějak rezignoval na to se v tom šťourat.
Naprosto jednoduche a rychle jemne ladeni obtiznosti potvor, pokud zrovna nechci sachovat s jejich pocty a hrat si se sablonami? Je to dostatecne vysvetleni, nebo se pridas ke Gurneymu a budes mi tvrdit, ze to na nic nema vliv a nezarucuje to nezapomenutelne setkani? .)
EDIT: Koukam, ze tu mame nejakyho spam-bota.
14.2.2008 20:41 - Alnag
Bigby píše:
Naprosto jednoduche a rychle jemne ladeni obtiznosti potvor, pokud zrovna nechci sachovat s jejich pocty a hrat si se sablonami? Je to dostatecne vysvetleni, nebo se pridas ke Gurneymu a budes mi tvrdit, ze to na nic nema vliv a nezarucuje to nezapomenutelne setkani? .)
Jasně, ale to jen posouváš otázku na jinou úroveň. Řekl jsi, že od toho neočekáváš zajímavější encountery. Ale posunu-li se na tuto novou úroveň - k čemu je dobré jemné ladění potvor není-li to k zajímavějším encounterům?
Ještě poznámka/otázka bokem, předkládám, že hráčům HP potvor nesděluješ?
(Ad spamboti - ano občas nás navštíví, blokujeme je, ale vždycky si mizerové najdou cestičku.)
14.2.2008 21:06 - bigbythewise
Alnag píše:
Ještě poznámka/otázka bokem, předkládám, že hráčům HP potvor nesděluješ?
To urcite ne, ale hlavne mi nezacni tvdit, ze to je tedy potom jedno a muzu nasadit plosne HP, protoze to jedno neni.
Alnag píše:
Jasně, ale to jen posouváš otázku na jinou úroveň. Řekl jsi, že od toho neočekáváš zajímavější encountery. Ale posunu-li se na tuto novou úroveň - k čemu je dobré jemné ladění potvor není-li to k zajímavějším encounterům?
To bych nerekl. Naopak ty to ted posouvas na jinou uroven, zves me na hru na tvoje hriste. Co ma spolecneho ladeni obtiznosti nebo obtiznost boje se zajimavosti? Encounter muze byt zajimavy i bez boju vubec, obtiznost souboju na zazitek nemusi mit vliv. Co je hlavni, zazitek z boju neni zadny precedens k tomu, aby nemelo smysl se bavit o ruznorodych HP. Tohle se vubec nevylucuje. Nevim, proc se to tu Gurney snazil tvrdit.
Kdyz se rozhodnes, ze ten Ork ktery hlida u brany bude spise urostly Barbar a bude mistrovsky ovladat sekyru, nez prumerny Bojovnik s mecem, tak ti prece nebudu tvrdit proc ses takhle rozhodl, co je na tom zajimaveho?
14.2.2008 21:09 - Alnag
Bigby, vykroutil ses z toho pěkně, ale pořád mi není jasné, k čemu je to jemné ladění obtížnosti dobré. Tedy k čemu to je?
14.2.2008 21:23 - bigbythewise
Alnag píše:
Bigby, vykroutil ses z toho pěkně, ale pořád mi není jasné, k čemu je to jemné ladění obtížnosti dobré. Tedy k čemu to je?
Ja opravdu nevim jak ti mam odpovedet. K cemu je Monster Manual? K cemu je hromada ruznorodych druhu zbrani, kdyz mohou pouzivat vsechny bytosti jen jednu univerzalni? Muzu se te taky zeptat, k cemu je dobra moznost UPRAVOVAT SI POTVORY nebo taky proc ztracis cas vymyslenim equipmentu potvor, kdyz muzou mit vsichni to same?
14.2.2008 21:32 - Alnag
Bigby píše:
Ja opravdu nevim jak ti mam odpovedet.
No to je právě ono...
Bigby píše:
K cemu je Monster Manual?
Monster Manual nabízí různé potvory, které se liší různými věcmi, které jsou při hře zřetelné. To má přímý efekt na zábavnost střetnutí.
Bigby píše:
K cemu je hromada ruznorodych druhu zbrani, kdyz mohou pouzivat vsechny bytosti jen jednu univerzalni?
Různé zbraně jsou v různých situací různě efektivní. Efektivnost zbraně v dané situaci se tak může stát předmětem zábavnosti.
Bigby píše:
k cemu je dobra moznost UPRAVOVAT SI POTVORY nebo taky proc ztracis cas vymyslenim equipmentu potvor, kdyz muzou mit vsichni to same?
Úpravy potvor mají smysl, pokud se projeví ve hře, pokud mají dopad na zábavnost. Upravovat si potvory jen tak IMO smysl nemá. Proto se tě právě ptám, jaký smysl v tom vidíš ty. Protože já hraju pro zábavu a tak je pro mne nejzásadnější právě ona zábavnost...
Stejně tak vymýšlet vybavení potvor pro mně má smysl ve chvíli, kdy to má nějaký smysl pro hráče, kdy to nějak posune hru, kdy ji to učiní nějak zábavnou.
Shrnuto, stále mi to nedalo tu odpověď na to k čemu je rozdíl o pár životů (bez dalších dodatků) jaksi dobrý...
14.2.2008 21:42 - bigbythewise
Alnag: Musim spat, tak to dorazime zitra. Mezitim si priprav partu 5 dobrodruhu a ja ti pro ne vytvorim bandu dejme tomu 5-10 protivniku, z nichz budou mit vsichni prumerne zivoty a potom vytvorim druhou partu a ti budou mit HP ruzne. Pak muzeme sehrat souboj a vsad se se mnou o co chces, ze se obtiznost i prubeh souboju bude lisit a vysledek bude jiny (jak moc, to zatim asi nemuzeme rict). Pokud se chces opravdu vsadit a neveris, tak honem pripravuj, ale pokud ne, tak koncim diskuzi uz dnes a ty jsi zrejme pochopil, o cem jsem se posledni 2 dny bavil. :)
14.2.2008 21:50 - Alnag
Můžu vzít nějaké už hotové postavy tady z hrdinů a padouchů, ale stále nevím, co chceš dokázat... a taky nevím jakým způsobem chceš hrát přes net, ale nechám si to vysvětlit...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.070226907730103 secREMOTE_IP: 18.221.154.151