Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
14.2.2008 22:10 - Rytíř
Alnag: já ti řeknu co. Že když budeš mít dva zloděje, se stejnými vlastnostmi a stejnými schopnostmi (odbornostmi a mag. předměty), tak se ještě pořád mohou lišit životy, a to při troše snahy dost významně. Na 5. úr. může mít jeden 15 žt, zatímco druhej 30. Což je opravdu znát, v boji, při střetu. Přijde mi,že to prostě jen šetří práci s vymejšlením odlišných CP, stačí mu dát hrubě jinak žt a je vystaráno..
Ale tak třeba se pletu, počkáme a uvidíme.
14.2.2008 22:21 - Alnag
Rytíř píše:
Což je opravdu znát, v boji, při střetu.
A co to znamená, to že je to znát? Je to znát, protože je to prostě delší? A pokud ano, v čem je to lepší, když je to delší? Potřebuji-li víc CP můžu si je naklonovat i bez přidání životů, nebo ne?
15.2.2008 01:25 - bigbythewise
Tak spanek se nejak nekona, ale nebojte, neni to tim, ze by mi to tady nedalo spat.
Alnag: Myslim, ze Rytíř to vysvetlil docela jasne:
Na 5. úr. může mít jeden 15 žt, zatímco druhej 30. Což je opravdu znát, v boji, při střetu. Přijde mi, že to prostě jen šetří práci s vymejšlením odlišných CP, stačí mu dát hrubě jinak žt a je vystaráno..
Neni prece snad tak slozite pochopit, ze prumerne az nadprumerne obtizna potvora, ktera ma 60HP, muze v praxi podrbat druzinu az dvakrat tak vic, nez ta, co ma jen 30 HP. Dokonce se pak i diky teto "zbytecnosti, ktera nema na nic vliv" muzou z hracu stat mrtvolky, pokud tedy neco takoveho u vas existuje. :)
Alnag píše:
Potřebuji-li víc CP můžu si je naklonovat i bez přidání životů, nebo ne?
Co kdyz je nechci klonovat? A vubec, jaky ma vliv klonovani na zabavnost? To si jeste musim rypnout do toho tveho postu, kde jsi ten puvodni umely a neopodstatneny problem jmenem "ruznorode HP vs. zajimavost" zmenil na "ruznorode HP vs. zabavnost".
Vlastnosti u monster jako je Regenerace, Fast Healing (nevim jak to mate v prekladu), Redukce zraneni, nebo treba jen leciva kouzla. To je priklad jen nekolika malo schopnosti, ktere ti vyznamny vliv ruznorodych HP ukazi ve velmi tvrde realite.
Z vasich uvah typu "Bude to jen delsi" me proste LOGICKY nemuze napadnout nic jineho, nez ze ve vasich hrach snad potvory jen tupe stoji a nechaji se mlatit.
15.2.2008 09:04 - Alnag
Bigby píše:
Neni prece snad tak slozite pochopit, ze prumerne az nadprumerne obtizna potvora, ktera ma 60HP, muze v praxi podrbat druzinu az dvakrat tak vic, nez ta, co ma jen 30 HP.
Stejně jako ji podrbou dvakrát víc dvě totožní potvory s 30 HP? Proč tedy dělat nějakou 60 HPčkovou, přidej potvoru.
Bigby píše:
A vubec, jaky ma vliv klonovani na zabavnost?
Velký. Více potvor skýtá možnosti různorodých manévrů, které jedna potvora nenabízí. Například flankování. Proto spíš než navyšovat hp jedné potvoře je lepší přidat další.
Bigby píše:
Vlastnosti u monster jako je Regenerace, Fast Healing (nevim jak to mate v prekladu), Redukce zraneni, nebo treba jen leciva kouzla. To je priklad jen nekolika malo schopnosti, ktere ti vyznamny vliv ruznorodych HP ukazi ve velmi tvrde realite.
Jsou všechny jen o tom, jak dlouho tam ta potvora vydrží, nikoliv o tom, co tam může dělat.
Bigby píše:
Dokonce se pak i diky teto "zbytecnosti, ktera nema na nic vliv" muzou z hracu stat mrtvolky, pokud tedy neco takoveho u vas existuje. :)
Aha. Nevěděl jsem, že cílem je udělat z hráčů mrtvoly. Nějak jsem pořád myslel, že cílem je připravit zajímavé, napínavé a zábavné setkání, které překvapí taktikou, rozložením situace a nějakými dramatickými zvraty a nikoliv prostě tím, "kdo vydrží déle". Protože z titulu své pravomoce si to DM může vždycky zařídit tak, že jeho postavy vydrží déle. (Přivítejme Tarask-Orka...)
15.2.2008 09:18 - Iuchiban
Bigby, divím se, že s tebou vůbec někdo ještě vede nějakou diskuzi :-).
Co se týče otázky životů u potvor, podle mě, nelze jednoznačně říct, že nárůst životů znamená značné zvýšení obtížnosti střetnutí. Může, ale nemusí. Jsem proti používání plošných životů, výbavy, odbornosti apod. dělá to z D&D pc hru(nebo něco podobného), ale protože je pro mě hodně těžké vcítit se do monster a do NPC ve větším počtu, používal jsem vždy raději méně monster a NPC. Méně monster = více času na vytvoření různorodosti a samo i různé životy, odbornosti a vybavení.
Pokud je tedy nějaké monstrum či NPC pro postavy těžko zvládnutelné(ať už z jakéhokoli důvodu - taktika boje, prostředí, podmínky), pak samořejmě zvýšení životů může být až smrtelné. V opačném případě zvýšení životů jen malinko boj prodlouží, ale neudělá to z něho z ničeho nic tuhý boj jenom proto, že "ti 2 zloději mají místo 15 životů 30".
bigbythewise píše:
Neni prece snad tak slozite pochopit, ze prumerne az nadprumerne obtizna potvora, ktera ma 60HP, muze v praxi podrbat druzinu az dvakrat tak vic, nez ta, co ma jen 30 HP. Dokonce se pak i diky teto "zbytecnosti, ktera nema na nic vliv" muzou z hracu stat mrtvolky, pokud tedy neco takoveho u vas existuje. :)

Tohle jsem pochopil tak, že to vidíš podobně. Potvora musí být sama o sobě obtížná, pokud není, víc životů jí nepomůže

Pokud tedy v boji rozhoduje hlavně matematika - útoky, zranění, životy, počet nepřátel - pak zvýšení, snížení, různorodost životů má velký vliv. Pokud v boji o tuto matematiku nejde - zmíněné odzbrojení a jiné odbornosti, kouzla a jiné schopnosti - pak je daleko důležitější úroveň nepřátel a schopnost se proti těmto věcem bránit, životy už jsou vedlejší.
15.2.2008 09:30 - Iuchiban
Alnag píše:
Stejně jako ji podrbou dvakrát víc dvě totožní potvory s 30 HP? Proč tedy dělat nějakou 60 HPčkovou, přidej potvoru.

Takový 2 zloději ji podrbou daleko víc než jen 2x víc :-). Navíc jsou jak dvojčata, jedna mysl, dokonalá souhra, ví o svém soupeři daleko víc než on o nich a pak ještě ta drobnost flankování ;-)
15.2.2008 12:04 - bigbythewise
Alnag píše:
Stejně jako ji podrbou dvakrát víc dvě totožní potvory s 30 HP? Proč tedy dělat nějakou 60 HPčkovou, přidej potvoru.
Ono je nejake nepsane pravidlo, ktere nam rika, ze pokud chceme potvoru udelat tuzsi, tak ji musime dvakrat naklonovat, jinak je to nepripustne?
Alnag píše:
Velký. Více potvor skýtá možnosti různorodých manévrů, které jedna potvora nenabízí. Například flankování. Proto spíš než navyšovat hp jedné potvoře je lepší přidat další.
Pokud je tech potvor vice uz tak, tak tohle nema moc vyznam.
Alnag píše:
Jsou všechny jen o tom, jak dlouho tam ta potvora vydrží, nikoliv o tom, co tam může dělat.
Pokud tvoje potvory stoji na bojisti s prstem v nose, tak to tak muzes brat, nicmene logika zde mluvi vcelku jasne.
Alnag píše:
Aha. Nevěděl jsem, že cílem je udělat z hráčů mrtvoly. Nějak jsem pořád myslel, že cílem je připravit zajímavé, napínavé a zábavné setkání, které překvapí taktikou, rozložením situace a nějakými dramatickými zvraty a nikoliv prostě tím, "kdo vydrží déle". Protože z titulu své pravomoce si to DM může vždycky zařídit tak, že jeho postavy vydrží déle. (Přivítejme Tarask-Orka...)
Proc to takhle dramatizovat. Ja jen rikam, jaky maji a ze maji ruznorode HP vliv na obtiznost a ty me hned oznacis za vraha PC.
15.2.2008 12:19 - bigbythewise
Iuchiban píše:
Pokud je tedy nějaké monstrum či NPC pro postavy těžko zvládnutelné(ať už z jakéhokoli důvodu - taktika boje, prostředí, podmínky), pak samořejmě zvýšení životů může být až smrtelné. V opačném případě zvýšení životů jen malinko boj prodlouží, ale neudělá to z něho z ničeho nic tuhý boj jenom proto, že "ti 2 zloději mají místo 15 životů 30".
Pokud se tem dvema zlodejum postavi dva hraci, kteri maji HP treba 20, tak to bude mit sakra vliv. Nemusi byt ani tezko zvladnutelne, on staci vyrovnany souboj a tam pak rozsah HP u potvor bude tim jazyckem na vaze obtiznosti.
Iuchiban píše:
Tohle jsem pochopil tak, že to vidíš podobně. Potvora musí být sama o sobě obtížná, pokud není, víc životů jí nepomůže
Sama o sobe nemusi, viz vyse.
Iuchiban píše:
Pokud tedy v boji rozhoduje hlavně matematika - útoky, zranění, životy, počet nepřátel - pak zvýšení, snížení, různorodost životů má velký vliv. Pokud v boji o tuto matematiku nejde - zmíněné odzbrojení a jiné odbornosti, kouzla a jiné schopnosti - pak je daleko důležitější úroveň nepřátel a schopnost se proti těmto věcem bránit, životy už jsou vedlejší.
Zivoty nejsou vedlejsi skoro nikdy (pokud necheme brousit nekam do EPIC pravidel), vzdyt je to jedna z tech dulezitejsich vlastnosti bytosti - co se tyce boje. Jednoduse urcuje, co dokazes na bojisti ustat, nez zemres. Odbornosti a kouzla ti muzou byt naprosto k nicemu, kdyz te nekdo sunda na dve rany a nestihnes si tak ani uprdnout. To byl jen priklad, at to nemusime dal rozmazavat.
15.2.2008 12:28 - Gurney
Iuchiban píše:
Navíc jsou jak dvojčata, jedna mysl, dokonalá souhra, ví o svém soupeři daleko víc než on o nich a pak ještě ta drobnost flankování ;-)

Ano, to je zajímavý encounter (za předpokledu že znalosti o družině budou nějak prakticky využívat), narozdíl od Bigbyho 10 orků a každý má jiné hp. Nicméně zajímavým ho nedělá ža každý z těch zlodějů má 2x víc životů, to ho dělá jenom těžším (tím neříkám že je to špatně, Bigby!). Když proti nim postavíš družinku na menším lvl a budou mít průměrné hp tak to pořád bude zajímavý, narozdíl od Bigbyho orků, kteří dobrodruhy prostě pobijí protože mají dvakrát víc hp než by odpovídá jejich CL.

Bigby píše:
neopodstatneny problem jmenem "ruznorode HP vs. zajimavost" zmenil na "ruznorode HP vs. zabavnost"

Jenže on jde o to aby to byla zábava, jestli ti rozdíl těch pár životů nebo střetnutí kde se víckrát hází kostkou připadá zajímavé, OK neberu ti to a jestli to připadá zábavné i tvým hráčům, tím líp. Asi nejsem dost pravidlově založený aby mi to připadlo zajímavé a ani jako hráči mi to nepřijde zábavné.
15.2.2008 12:34 - bigbythewise
Bohuzel mi asi dosel hrach... uz jsem ho tady o tu zed do jednoho rozmlatil na kasi.
15.2.2008 12:37 - Gurney
Bigby: píše:
Odbornosti a kouzla ti muzou byt naprosto k nicemu, kdyz te nekdo sunda na dve rany a nestihnes si tak ani uprdnout.

...Slovo moci: Zemři, Prismatická stěna, Dotek blbosti, ...
15.2.2008 12:40 - bigbythewise
Gurney: To sis celkem nabehnul, protoze Power Word: Kill, stejne jako dalsi kouzla z teto skupiny, je zavisle na aktualni hodnote HP. :)
15.2.2008 13:01 - Gurney
Bigby: J máš pravdu, měl jsem za to že je tam záchrana na Výdrž, tak pokračuj těma dalšíma.
15.2.2008 13:05 - Gurney
Btw jak jsem pochopil 4E save or die kouzla ruší, kvůli moc velké závislosti na náhodě u jedenoho hodu a od teď budou budou postupně zraňovat, což je myslím jeden z důvodů pro užití pevných hp za úroveň.
15.2.2008 13:43 - Iuchiban
bigbythewise píše:
Pokud se tem dvema zlodejum postavi dva hraci, kteri maji HP treba 20, tak to bude mit sakra vliv. Nemusi byt ani tezko zvladnutelne, on staci vyrovnany souboj a tam pak rozsah HP u potvor bude tim jazyckem na vaze obtiznosti.


Za prvé takovej boj je nebezpečnej sám o sobě dost. A za druhé, nezlob se na mě Bigby, ale v takovémto střetnutí na nízké úrovni rozhodne štěstí v kostkách a rozhodně ne malý rozsah životů. Vše vidíš jen z jednoho úhlu pohledu, toho svého.
Např. ve SW Saga edition je kromě životů i kondiční stav, a pokud tomu bude tak i ve 4e, tak ta otázka životů je naštěstí druhotná. I postava na 15 úrovní s 150 životy může lehce padnout do bezvědomí 3 povedenými útoky (zranění +-25) od slušného válečníka (a to i v jednom kole!)...a je jedno jestli ta postava má životů 100, 150 nebo 200 :) - viz práh bolesti (zranění)
15.2.2008 13:59 - Alnag
Jinak technická - ve 4E zřejmě nebude unifikovaný "condition track" jako ve SW, místo toho tam bude stav bloodied a běžící efekty se Saving Throw.
15.2.2008 14:02 - Iuchiban
Nu což, co se dá dělat :-), nemůžeme chtít všechno...ale škoda.
15.2.2008 14:52 - Gurney
A jak se projevujou dlouhodobé efekty jako únava, "dlouhodobější" otravy, nemoci, ...?
15.2.2008 14:55 - Alnag
Gurney: Moje nepodložená spekulace je, že se to bude lišit jen tempem ověřování toho Saving Throw (na zbavení se toho stavu). Že například jed budeš ověřovat jednou za střetnutí a nemoc jednou za den... nebo tak. Ale opravdu nevím, to je jen takový divoký odhad.
15.2.2008 16:37 - bigbythewise
Iuchiban píše:
Za prvé takovej boj je nebezpečnej sám o sobě dost. A za druhé, nezlob se na mě Bigby, ale v takovémto střetnutí na nízké úrovni rozhodne štěstí v kostkách a rozhodně ne malý rozsah životů. Vše vidíš jen z jednoho úhlu pohledu, toho svého.
Tohle vubec neni o nejakem mem pohledu, ale o jednoduche logice. Nastavenim HP se obtiznost proste zmeni, to je fakt. Zmeni se sance na uspech ci neuspech. Samozrejme, ze je to i o stesti na kostkach (to je dost casto), ale neni to jen o tech hodech, je to i o predpokladech. Tohle je stejne absurdni, jako kdyby jsi tvrdil, ze pokud dam nemrtvym klerikum do repertoaru smrtici kouzla, tak jsem vlastne vubec nezmenil nebezpecnost souboje, protoze hraci se stestim na kostce muzou uspet na zachranne hody.
Co se tyce SW Sagy, tak ty pravidla neznam, nemuzu posuzovat, nemuzu vychazet ze zkusenosti z nich jako ty. Nicmene pro me je ted a tady dulezite, jak toto funguje ve 3.5E a jak to mozna bude nebo nebude fungovat ve 4E.
Gurney píše:
...tak pokračuj těma dalšíma.
Nevim, co bych ti mel rict na ty dalsi dve kouzla. No muzu, ale to tu pak budeme do nekonecna debatovat o tom, co by jsme mohli nebo nemohli v takovych soubojich udelat. V prvni rade musis urcit iniciativu postav, nez se zacnes ohanet Prismatickou Stenou a ja nevim cim. Radsi uz bych tuhle diskuzi neroztahoval, rozhodne ne timhle smerem.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084704875946045 secREMOTE_IP: 13.59.34.87