Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
15.2.2008 19:38 - Gurney
Bigby píše:
Nevim, co bych ti mel rict na ty dalsi dve kouzla.

Třeba že ti hp samy o sobě nepomůžou a že i mít nějakej ten lvl je k něčemu dobrý? Nevím přesně kdy se ti to zvhrhlo od "nahazování životů rozlišuje postavy" k "nemá cenu dávat CP levely, stačí zvedat hp". S prvním subjektivně nesouhlasím, druhý je zcela objektivně blbost.

Nad tím řešením kondice v 4E pořád trochu váhám, kondiční tabulka ze SW mi přišla jako poměrně geniální řešení, které zohledňovalo i že vysokolevelové VP musí mít větší postih aby si toho "všimly" a navíc společně s Force pointy rušila docela pofidérní systém záporných životů.
15.2.2008 20:03 - bigbythewise
Ne, uz nemam silu, vystupuju z klubu bludneho kruhu.
Gurney píše:
Třeba že ti hp samy o sobě nepomůžou a že i mít nějakej ten lvl je k něčemu dobrý?
Ano, nemusi ti pomoci a ano, level je dobry. Rekl jsem nekdy opak? Nerekl. Nicmene jeste vetsi problem je tady v tom, ze ty toto irelevantni tvrzeni jeste opiras jen o slabou frazi jako "Prismaticka Stena a Dotek Hlouposti" a to je docela smesne, na tohle jsem presne upozornoval v predchozim postu.
Gurney píše:
Nevím přesně kdy se ti to zvhrhlo od "nahazování životů rozlišuje postavy" k "nemá cenu dávat CP levely, stačí zvedat hp"
Tak tuhle - tobe se hodici nechutnou prekroucenost - jsem nikdy nerekl a ani nerazil, takze s tvym viditelne demagogickym pristupem k debate se uz s tebou do ni nehodlam zapojovat, sorry.
15.2.2008 20:46 - Gurney
Bigby: Dobře, mohl bych pokračovat směrem větší lvl - větší záchrany, ale vzhledem k mým směšným argumentům, kdy se neustále odkazuju na zábavnost hry (přiznávám, trapný chtít pořád nějakou zábavu) a mému viditelně demagogickému přístupu, který tě stojí tolik sil, tě nebudu dál mučit. Každopádně klub bludného kruhu ti děkuje za návštěvu :-D
15.2.2008 21:15 - bigbythewise
Sarkasmus musi byt, nicmene rekl bych, ze sarkasmus u tebe vede nad relevantnosti tvych argumentu. Osobne preferuji, kdyz je to obracene. :P
15.2.2008 21:48 - Gurney
No, mám pocit že decánko sis ten sarkasmus zasloužil tím "mě už se vám to dál nechce vysvětlovat" :-p Stejně mi doteď nedošlo proč jsou pevné životy za úroveň horší než nahazované, ani proč jsou mé argumenty směšné a nerelevantní (nevím jestli sis všiml že jsem argumentoval spíš zábavností a dojmem na hráče než mechanikou pravidel a pořád si nemyslím že by na tom bylo něco špatně), když jsem se opíral o konkrétní příklady, kterých jsem si u tebe moc nevšiml. Jen na závěr, u vás se životy striktně nahazují? My jsme jeli průmer snad už v DrD.
15.2.2008 23:26 - Alnag
Jak vidno, každý z nás má jak osobitý styl hraní tak i osobitý styl argumentace, na čemž není nic špatného... hlavně když hra frčí...
16.2.2008 14:14 - bigbythewise
Gurney píše:
Stejně mi doteď nedošlo proč jsou pevné životy za úroveň horší než nahazované, ani proč jsou mé argumenty směšné a nerelevantní
Ono ti to mozna nedojde nikdy, kdyz takovou vcelku malichernou diskuzi o pravidlove moznosti pojmes jako souboj o to co je lepsi a naprosto ignorantskym zpusobem neustale opakujes dokola, jak je - ne tvuj system, ale tvoje hra zabavna a tato druha pravidlova varianta neni, prestoze jsi ji zjevne nikdy nezkousel. Taky muzu dokola tvrdit, jak se kralovsky bavim ve sve hre a jak jsou vase house rules o nicem, protoze se umim bavit i bez nich. Taky muzu na prvni pohled znaleckym, lec naprosto irelevantnim zpusobem na vetu "Kouzla ti mohou byt k nicemu, kdyz te nekdo sunda na dve rany", suse prohlasit "Time Stop!" a myslet si, jak jsem dobre zabil argument.
Nejhorsi je, kdyz se do tohohle plytkeho gulase pak clovek neustale micha, je to jen ztrata casu. Vede to jen nekonecnym a nepochopenym debatam, kde se vetsinou problem osvetlil uz u prvnich dvou nebo trech prispevku.
16.2.2008 14:33 - Alnag
Táák... a teď se zhluboka nadechneme a budeme počítat do ká-dvaceti.
Pánové, začíná to být krapet osobní, myslím, že je na čase skončit, než toho budeme litovat...
16.2.2008 14:46 - bigbythewise
Alnag: Ja lituju uz ted... tech desitek napsanych radku textu.
16.2.2008 15:05 - Gurney
Alnag: k4, k6, k8, ... :)

Bigby: Končím i když s tím tvým posledním příspěvkem hodně nesouhlasím, ale tohle už není o argumentech. Toho textu co jsem napsal mi líto není...
16.2.2008 18:40 - Fritzs
Alnag: Měls je při tom nechat, bylo to zajímavý...
16.2.2008 20:31 - thief
Rozhodně nechci vyvolávat diskuzi, ale já jsem metodu fixního - maximálního počtu hp za level (bez hodu hostkou) zavedl už dávno a osvědčila se. Odstraní to stres z hodu kostkou a frustraci hráče při neúspěchu. Hráč je spokojen, že má životů kolik očekával a dává mu to (falešný!) pocit bezpečí a sebejistotu. Takže pak hraje lépe a "hrdinsky". Nemyslím, že by fakt že má někdo o pár životů víc nebo míň byl zásadní pro hru a pokud by někdo argumentoval tím, že různý počet hp je "realističtější", tak tomu se ze srdce a zvesela směju. Co značí počet hp? Odpovím si sám. Značí schopnost vydržet zátěž a bolest. Ztráta hp je tedy "vyměřením" újmy, kterou postava utrpěla (modřiny, oděrky, šrámy, rány, fraktury, luxace, distorze, infrakce, sufuze, komoce, ale i nauseu, vomitus, dyspepsie, cefaleu a další a další...) :-)) Předpoklad, že každý máme stabilně pevný počet hp je zjednodušující. Vždy nejsme v plné kondici. Já třeba mám v sobotu maximální počet hp, ale v pondělí ráno, když dorazím do práce a spatřím svou první oběť toho dne, počet mých hp klesne aspoň o 2k4 a mohu se dostat do takových hodnot, že díky své odbornosti Nevrlost dostanu bonus +2 do dovednosti Zastrašování. Avšak po vypití lektvaru Kafe získávám určitý počet hp zpět. Kdyby mě nějaká nestvůra - třeba Dotěrný Prosebník nebo ještě hůř třeba Krajský Hygienik - napadla po vypití lektvaru, budu se bránit určitě mnohem účiněji než kdyby ke střetnutí došlo časně ráno. Proto je můj závěr takový, že nikdo nemáme fixní hodnotu hp, ale spíš jistou oblast hodnot, ve kterých se v průběhu dne nacházíme. Je tedy naprosto nepodstatné, jestli při postupu na další level získá hrdina 10hp nebo 1k10 hp. Neúspěch ho jen otráví a zkazí mu hru.
16.2.2008 20:45 - Lotrando
thief: naprostý souhlas. a proto se klidně může házet, nebo počítat max a je to jedno.
16.2.2008 20:54 - Alnag
thief: Hezky a vtipně napsáno... :-)
16.2.2008 21:02 - bigbythewise
thief píše:
Předpoklad, že každý máme stabilně pevný počet hp je zjednodušující.
To urcite je a presvedcil jsi me svym prispevkem, ze ti to tak vyhovuje. Preju hodne zabavy pri hrani a co nejmene otravenych hracu. :)
thief píše:
Proto je můj závěr takový, že nikdo nemáme fixní hodnotu hp, ale spíš jistou oblast hodnot, ve kterých se v průběhu dne nacházíme.
Parada, to jen podporuje system rozsahu HP, ktery pouzivam. :P
thief píše:
Je tedy naprosto nepodstatné, jestli při postupu na další level získá hrdina 10hp nebo 1k10 hp.
Nesouhlasim, i kdyz zalezi asi pro koho nebo pro co je to nepodstatne.
17.2.2008 13:53 - Čindi
Mě ta úprava na pevné hitpointy level vyhovuje. Osobně jsem dával hráčům při přestupu vždy plný počet hp a neměl jsem počet, že by mi to narušilo systém. Potvorám dávám manuálový příklad nenahazuji je, pokud si chci vytvořit namakaného humanoidního týpka tak mu dám maximum a třeba i kousek k tomu.
22.2.2008 11:00 - Alnag
Tahle diskuse začíná být nějaká zatraceně dlouhá. Ale nevadí, ještě přidám pár drobných novinek:
  • Dovednost Athletics (Atletika) zahrnuje šplhání.
  • Jedna z položek vybavení je "Journeybread", kterého si stačí jen párkrát kousnout k nasycení (asi nějaký lembas s velkým obsahem vlákniny :-))
  • Climbing kits (and nejspíš i podobné sady) dávají stále +2 na relevantní ověřování dovednosti - v tomto případě tedy Atletiky při šplhání.
  • Další věci z vybavení jsou klasické - Backpack, bedroll, trail rations, food, drink, lodging, Carrying rules, empty chest, fine clothing, hippogriff...
  • V PHB budou staty summonovatelné potvor a magické předměty (což znamená více místa v DMG na něco relevantního a taky, že hráči to budou mít pěkně při ruce).
Konec hlášení
22.2.2008 13:29 - unknown
Takze PHB bude bichle jako prase a DMG bude mit asi jen par stranek. :)
22.2.2008 13:30 - bigbythewise
Pardon, to jsem byl ja.
22.2.2008 14:12 - Alnag
PHB 320 stran, DMG 224 stran, MM 288 stran.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.070600032806396 secREMOTE_IP: 3.135.183.89