Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
29.2.2008 10:25 - Corvus
dochadza mi to. dobra idea :)
29.2.2008 10:41 - Alnag
K tomu léčení: Léčení ve 4e pojímá životy abstraktně jakožto houževnatost vaší postavy. Když se u postavy vzedme vlna ozdravování, je to vlastně zjištění, že nebyla zraněna tak těžce, jak se zdálo a s hrdinskostí setřese toto zranění. Když se uzdravování nezdaří, vlastně to znamená, že jste byli zraněni tak, jak se zdálo. Je to trochu cinematické - ale dává to možnost postavě ovlivňovat v boji svůj stav a nic nenutí jednu postavu, aby byla léčitel.
29.2.2008 10:45 - Corvus
a co trvalejsie zranenia? dolamane ruky a podobne.. stale sa to nijak neriesi?
29.2.2008 11:18 - Alnag
Tak to skutečně nevím. :-(
Je ale možné, že vzhledem k celkovému cinematicky a hrdinsky orientovanému hraní se to prostě a jednoduše neřeší.
29.2.2008 11:43 - Max
Corvus: Ono taky by to vydalo na miliony příruček samo o sobě ... "Natržený sval a jeho efekty", "Tepny a koloběh krve", "Zlomeniny od A do Z", "Otřesy mozku a vliv na memorování kouzel", "Zásah do citlivých míst na tisíc způsobů" ... navíc každá nestvůra může mít jiný vlastnosti. Skutečně by se někomu chtělo to kompletně pravidlově popsat? a skutečně by to pak někdo chtěl využívat?
I kdyby to někdo sepsal, tak to stejně dle mě nikdo používat nebude ... kdo z vás skutečně používá tvorbu magickejch předmětů v DnD při hře? protože zranění nastávají a řeší se při hře... kolik lidí si podle toho vůbec dělá předměty?
29.2.2008 12:06 - Corvus
Max: v d20 Warhearte na to jednoduchy system mam. takze ziaden milion priruciek.. ale pravda to nie je cinematicky ani hrdinsky system.
29.2.2008 12:08 - LZJ
Mě přijde, že 4e bude dobrá hra, ale dost odlišná od 3.5e. Bude třeba si na ty pravidla zvyknout, naučit se používat nové schopnosti atp.
29.2.2008 12:11 - Lotrando
L.Z.J. : s tím souhlasím, jiné to bude určitě a zatím se zdá že i lepší.
29.2.2008 12:13 - Lokken
Thief:Diablo 1 a 2 jsem už kdysi hrál a stačilo!Další není třeba a to ani od WotC! :-( P.S.:Ale Zaklínač je dobrej,už jsem ho asi 3x dohrál... :-P
29.2.2008 14:01 - Alnag
Jinak hezký je pohled na ten wizardův deník - konečně nějaké nebojové schopnosti (resp. kouzla) - Ghost Sound, Light a Mage Hand... :-)
29.2.2008 14:18 - Alnag
Taky se zdá, že obrany se počítají jako lepší z Síla nebo Odolnost pro Výdrž, Obratnost nebo Inteligence pro Reflexy a Moudrost nebo Charisma pro Vůli. Zajímavé je, že Inteligence dost ztratila na významu - kromě toho, že může suplikovat bonus pro Reflexy při nízké Obratnosti a tomu, že je základem několika dovedností už nezvyšuje počet dovednostních bodů (protože ty nejsou) ale ani dovedností...
Pokud se tedy neskrývá někde ještě něco, tak to vypadá, že Inteligence bude nejslabší vlastností 4E...
29.2.2008 14:28 - bigbythewise
Alnag: Vice kouzel? Nebo nejak ovlivnuje utok. K cemu by mel potom ten Carodej INT 20?
Jeste me zajima. Ten "utocny" bonus u kouzel +x je pevny nebo se nejak pricita k base utoku jako treba zbran +x? Hlavne jsem tam zadny base utok nevidel, jen +3 meele utok s kudlickou.
29.2.2008 14:34 - Corvus
jak funguju skilly? ako sa zvysuju ked nie su skillpointy?
29.2.2008 14:41 - Alnag
Corvus: Podobně jako ve Star Wars Saga Ed. Trénované skilly mají flat bonus +5. Postavy dostávají bonus 1/2 úrovně na všechno.
Takže netrénovaný skill je (oprava vlastnosti + 1/2 úrovně)
Trénovaný skill je (5 + oprava vlastnosti + 1/2 úrovně)
Aby to nebylo tak složité, tak přinejmenším u nestvůr ale myslím, že prostě všude je tento bonus 1/2 úrovně započítán rovnou do oprav vlastností. Takže hodnota vlastnosti má modifikátor (základní modifikátor jako ve 3e + 1/2 úrovně).
Což výše uvedené vzorce zjednoduší na:
Netrénovaný skill = oprava vlastnosti
Trénovaný skill = 5 + oprava vlastnosti
Je to srozumitelné?
29.2.2008 14:44 - Alwaern
Já chápu to vaše nadšení z nové edice. Ale vůbec mu nerozumím (mezi chápat a rozumět je rozdíl). Co mi na 4e vadí je...hmmm...jak to jen popsat - prostě mi nesedne (2e a 3.5e si zachovali zruba stejný celkový pocit z hraní). Pěkne, racionálně, si počkám 2 roky od začátku, a pak se uvidí. Zatím máme jen neúplná fakta.
Pro eventuelní rejpaly: Pocit a fakty jsou dvě rozdílné věci. Ten pocit mám zejména kvůli FR, ale i změna názvů některých vlastností či jiných věcí se mi nelíbí. Kdežto fakta jsou neúplná a objektivně zatím hru hodnotit nebudu, dokud si nepřečtu příručku.:)
29.2.2008 14:58 - Corvus
Alnag:hej takze SW model.. no hmm.. hadam ze tam bude este skill focus ktory doda dalsi bonus....
Alwaern: podla mna je medzi 2e a 3e vacsi rozdiel v pojati nez medzi 3e a 4e :)
29.2.2008 15:03 - Alnag
29.2.2008 15:13 - Alwaern
Corvus:Opravdu? Nejsem si vědom. Já myslím, explicitně jsem to napsal, že se jedná o ,,feel", ne o aktuální mechaniky. Když jsem migroval z 2e na 3.5e a přečetl si preview v Dragon Magazínu, měl jsem z toho dobrý pocit. Teď ho nemám. Vůbec. Říkám si - to je nějaký divný, vůbec mi to k DnD nesedí...Já si stejně myslím, že vše bude jasné, až vyjdou základní příručky. Osobně přechod neplánuju, pro mě tohle není. Já budu perfektně spokojen s mou 3.5 s house rules, 4e ať veme čert - když nechci, hrát to nemusím a nic se mi nestane, moje 3.5e knížky při přechodu na 4e neshoří...:)
Aspoň doufám, že pro-4e komunita na d20.cz za mnou nevyšle komando tieflingů-vrahů...
29.2.2008 15:13 - bigbythewise
Ten Mob Attack je drsnej. Musim rict, ze to je hodne odtucneny oproti 3.5E.
Alwaern: Komando 4E vrahu? Ale prosimte, das si par "prilivu" a budes v suchu.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08815598487854 secREMOTE_IP: 3.16.83.150