Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
29.2.2008 15:19 - Alnag
Myslím, že ve smyslu mechanik je rozdíl mezi 3e a 4e malý. Ve smyslu feelu je skutečně velký. Je to tím vražděním svatých krav, které provedly, a které se zastavilo až někde u šesti základních vlastností...
Jak jsem teď napsal na ENWorldu, můj dojem je, že 4E obětuje různorodost pro rovnováhu. Tedy vyváženost povolání a jejich herní příležitosti budou srovnatelné a vysoké, jejich odlišnosti (mimo takovou tu omáčku) budou umenšené... což je prostě nutná cena.
29.2.2008 15:55 - bigbythewise
Dobre receno Alnagu. Nakonec treba takovy Blizzard odkoupi WotC (tomuhle bych se nesmal ani trochu) a 5 edice uz bude pocitacova MMO only. Budeme vrazdit hrdiny Faerunu ve World of Faerun, hehe.
29.2.2008 16:05 - Lokken
Nezbývá mi než souhlasit s bigbyho posledním postem.
Thief:Musím přiznat(ač trochu nerad),že moje averze vůči 4.E je asi do značné míry způsobena jejich vlivem na FR a tím,jak "novátorsky" se tváří... Ale to už je spíš o postoji WotC a jejich desingérů.
29.2.2008 16:08 - Corvus
sa priznam ze celkom nerozumiem tomu neustalemu prirovnavaniu k MMORPG.. (pominme tu moznost hrat cez net)
mozno by niekto mal spravit zoznam co s nimi ma 4e spolocne.. napada ma akurat explicitne pomenovanie 'roly' v boji a snaha mat co najvyvazenejsie classy ktore by mali neustale co robit plus doraz na kooperaciu a doplnanie sa navzajom..
je tam este nieco konkretne? (hlasky: "je to zjednodusene!!11!1!" neberiem)
29.2.2008 16:17 - Lokken
Corvus:Podívej se třeba na základní rasy uvedé v PHB.Tiefling?Eldarin?Bez efektivního LA?Takové rasy si primárně vybírají hráči kteří jsou nespokojeni s ubohostí těch "obyčejných",tj. přístup hráče MMO(možná některým křivdím) který hledá možnost jak toho svého Heroe co nejvíc namakat.
Pojmenování "rolí" v boji?Proč?Tu si snad postav dokáže najít sama a pokud ne proč situaci řešit bojem?!
29.2.2008 16:23 - Corvus
sorry ale to mi pride ako malo na to aby som oznacil 4e za WoW ci Diablo.
29.2.2008 16:24 - JackPhoenix
Lokken: To že Tiefling nebo jiná rasa bud výrazně silnější než ostatní bych se nebál, určitě bude excelovat v jedné oblasti ale zaostávat v jiné, zvlášť pokud má jít o přiblížení k MMORPG. Tam si nemůžou dovolit aby byla nějaká rasa nějak ultimátní bez nevýhod, to by potom stačila právě jen ta jediná protože by nikdo nehrál za nic jiného. Teda kromě pár roleplayerů kterejm nevadí být slabší.
29.2.2008 16:29 - bigbythewise
Corvus: Tady ale nikdo netvrdi, ze 4E = WoW, ale ze to k temto hram OCIVIDNE smeruje. 4E se tak proste snazi oslovit i tyto akcni pocitacove hrace. Ono to ma ale svoji cenu, ostatne jako vsude, kde hraje roli masovy trh.
Jedno vim jiste, ze 4E ted pujde mnohem lepe implementovat do PC her. No neni to vstricny krok k vyvojarum radoby PC RPG? Her, ktere uz jsou mimochodem v dnesni dobe spise JEN graficky nabusene bezduche mlaticky bez pribehu - urcene pro koho? Pro konzumniho cloveka, ktery o nejakem D&D nema ani paru.
29.2.2008 16:47 - Lokken
Corvus:Psal jsem "podívej se třeba.."přičemž jsem poukazoval na zjevnost faktu že další argumenty bych dokázal najít.měl to být PŘÍKLAD.
JackPhoenix:Pro mě je jen přitomnost takových ras argumentem
29.2.2008 17:31 - Alnag
Mně spíš stále není jasné, co je špatného na tom, že se D&D přibližuje MMORPG. Tyhle hry jsou populární a to tak že hodně. Jejich popularita je zapříčiněna tím, že oslovují nějaké formy potěšení v nás, stručně řečeno jsou zábavné. Jelikož vidím kritérium zábavnosti jako jedno z hlavních kritérií jakékoliv hry, pak nevidím nic špatného na tom, že se snaží udělat hru zábavnou tím, že použijí prvky z modelu, který se jako zábavný ukazuje. Čili argument - je to jako MMORPG je jako říkat, hele jak je to dobré...
Přitom oproti MMORPG to nabízí ještě ten sociální rozměr.
29.2.2008 18:22 - Alnag
A ještě si rýpnu, protože když můžete vy, já můžu taky... Hra vám příběh dát nemůže. Příběh do hry musíte vdechnout vy. Můžete stokrát přirovnat jakoukoliv edici D&D k Diablu, World of Warcraft nebo čemukoliv chcete. Možná, že takové přirovnání dokonce skutečně platí... ve vaší herní skupině.
Ale je to problém hry nebo váš, že kydlíte potvory a o ničem jiném to není? Samozřejmě, že je to váš problém. Hra natolik otevřená jako RPG to může umožňovat, může to dokonce umožnovat velmi dobře, ale těžko vás k tomu může přinutit.
Takže ono srovnávání s klikací počítačovou vyvražďovačkou jakožto zdroje obav je platné jen pro někoho, kdo tuší, že by na tento způsob hraní přistoupil (pokud by dostal tu možnost) a zároveň má pocit, že takový způsob hraní je nějak méněcenný (což IMO není). Jak hrají jiné skupiny vám může být srdečně jedno (na altruisty, kterým leží na srdci blaho jiných jsem přestal věřit dřív než na ježíska), takže pokud máte tento problém leží ve vaší skupině a ve vás. Radím prostě přijmout radost z občasného blbnutí tohoto typu jako součást lidské či vlastní povahy a užít si jí a prostě to neřešit...
Tak a máte to... :o))
29.2.2008 18:25 - Lokken
No,právě že tím přibližováním k MMORPG o ten sociální rozměr podle mě přichází.A to že jsou tyhle hry populární u náctiletých dětí které u nich sedí celé dny pro mě rozhodně není zárukou kvality.Tedy pokud nepřijmu rovnici povrchní a tudíž v jistých vrstvách oblíbené rovná se kvalita.
29.2.2008 18:27 - Lokken
Alnag:Uznávám,pěkně jsi nám to nandal! :-)
Na druhou stranu:pokud mě hra primárně tlačí k něčemu co nechci,nemám právo ji kritizovat a tvrdit že se mi to nelíbí?A nikdo z nás tady pokud vím netvrdil že bude pravidla používat jako neomylnou modlu :-)
29.2.2008 18:36 - Alnag
Lokken: Mohl bych tady střihnout rozpravu na téma, jak pofidérní je pojem kvalita a i o tom, jak směšně iracionální je chování lidí ve vztahu k tomu, co dělá většina a co dělají lidé nějak "výjimečné", ale to bychom se dostali už daleko do jiného teritoria. Takže zkonstatuji jen, že korelace kvality a výjimečnosti je jen velmi vlažná...
Lokken píše:
Na druhou stranu:pokud mě hra primárně tlačí k něčemu co nechci,nemám právo ji kritizovat a tvrdit že se mi to nelíbí?
Problém vidím právě v tom slově tlačí... cítíš se hrou nějak tlačen? Strašně mne zajímá, jak přesně hra může někoho k něčemu tlačit. Pochopím třeba, že DM tě tlačí. Když ti řeknu, že jsi v místnosti a z jediný východ blokuje banda koboldů, která žízní po tvé krvi, tak to už tě tlačím... i když stále se můžeš pokusit vyjednávat pomocí gest a mručení. Ale ve chvíli, kdy hra obsahuje i jiné nástroje než bojové mechaniky (což pohledem na seznam dovedností zjišťuji, že obsahuje), můžeš nějak podepřít svůj dojem, že jsi tlačen do módu klik'n'kill???
Lokken píše:
No,právě že tím přibližováním k MMORPG o ten sociální rozměr podle mě přichází.
A jak? Jako, že s příchodem 4e už lidi nebudou chodit na session, ale místo toho budou hrát přes ten interaktivní stůl? Dám ti radu, jako vstupné na hru zaveď, aby každý přinesl balíček nějakých dobrot (sušenek, chipsů, čehokoliv, co se dá sdílet), které má rád. Před hrou dejte půl hodinky na pokecání o tom, jak jde život a co je nového a stejně tak po hře si nechte čas na takovou rozpravu. Uvidíš jak velmi živý sociální rozměr budeš mít... dokud lidé sedí okolo jednoho stolu, tak je to sociální velmi. Až začnou utíkat domů k počítačům, protože je třeba víc baví tak "konzumní" klikací zábava a ty se octneš sám, tak to potom bude blbý...
29.2.2008 18:49 - Alwaern
Fíha, to už sem táhneme i filosofii, jo? Tak to je čas končit. Já to odpískám. Počkáme si hezky na 4e a pak ji buďto vychválíme až do nebes nebo ji zatratíme. 6.červen není tak daleko.
P.S.: Ale ten FR jim nikdy (NIKDY) neodpustím :)
Jo a ještě proč to vyvolává ty přirovnání k MMORPG. Po prvé to bylo v souvisloti s některými manévry. Názvy jak vystřiženy z WoW (a věřte, že je znám, pač bratr to hraje doma snad den-noc). Pak se objevila zpráva, jak bude fungovat jeden manévr u bojovníka (tuším zarazí zbraň do země a omráčí tím potvůrky kolem - Mountain King a W3 anybody?). Když se k tomu přidali zjednodušující zprávy ohledně FR (zabme bohy, stejne je jich spousta; Mystru taky, pěkně nám s Cyricem nabourala koncept Říší počas ToT - udělejme to jednodušší pro ty nováčky). Víc mě teď nenapadá. Jo, slovíčko cool. To mě taky vytáčelo na nejvyšší možnou míru.
Prachy. Tedy DDI. Já tu cenu chápu, pokud bych měl zájem o všechno, co DDI nabízí(a že cena je to dobrá). Ale co když budu chtít pouze Dragon Magazine a ne Dungeon, ani ty jejich serepetičky? Zatím to nikdo neřekl, jestli to bude selektivní (guest pass na tohle nefunguje, musíš mít měsíční paltbu). Pokud ano, fajn. Pokud ale ne....
Zatím to je ve stadiu spekualcí, takže, ještě jednou, vyčkejme.
29.2.2008 18:52 - Alwaern
Jsem tady nebyl nějak 2 hodiny a ste se tady pěkně rozjeli....
29.2.2008 18:54 - Alnag
Je to velmi dávno a bůh ví, co se změnilo, ale šla zpráva o tom, že to nejlepší z Dungeonu a to nejlepší z Dragonu by jednou za čas vyšlo jako tištěná publikace. Ale je to dávno a od té doby už to nijak nezmiňovali, takže nevím...
DDI mne vůbec netrápí. To je něco, co opravdu nemíním řešit a pokud to D&D vydělá dost, aby se tím zajistila jeho existence jakožto nosného produktu, budiž. Zajímá mne papírová hra...
Forgotten Realms - budiž chápu fanoušky FR, kterým se to nelíbí. Taky by mne asi štvalo, kdyby mi sáhli na mé oblíbené settingy (což se ještě může stát), ale asi bych kvůli tomu neodepsal pro mne příliš nesouvisející hru.
Pokračování toho chvalozpěvu ze včerejška, už se mi to skoro začíná zajídat, je to jak antireklama :-)
Kromě téhle věty... píše:
At the same time, the new system allows you to take the players from one level to the next without ever having to swing a sword.
29.2.2008 19:11 - Lokken
Alnag:Hm,pěkně mě chytáš za slovo,nicméně fakt že nějáká hra primárně podporuje takový a takový postup hraní(neříkám dobrý nebo spatný,prostě takový) můžu nazvat tlakem nebo ne?Stejně jako můžu vyjádřit názor že se mi nelíbí.Já se nesnažím nikoho přesvědčit o své pravdě,jen vyjadřuji svůj názor,pohled na věc.
Stejně jako Alwaern mám prostě podobný dojem,a pokud má někdo pocit že mu ho vnucuju víc než jiní... jeho věc. Ale jak jsi psal,o podobnoou rozpravu nestojím.
29.2.2008 19:19 - Alnag
Lokken: Nazývat můžeš samozřejmě co chceš a jak chceš. Já jen zkoumal tvoje východiska, toť vše...
29.2.2008 19:26 - Gurney
Zatím mám pocit spoustu lidí odrazuje takový ten WoW feeling (a musím říct že coby zvrhlý jedinec co fandí spíš boji o přežití a vyhřezlým střevům než epickým hrdinům, mi taky není úplně po chuti :) daný ani tak pravidly jako spíš způsobem jakým jsou prezentována (včetně designérského "pohleďte co jsme pro vás hráče všechno udělali, všechno je teď mnohem lepší"), spousta útoků jsou ekvivalenty toho co by se dalo opravdu udělat (rána štítem do ksichtu -> omráčení + blesková plastika obličeje, jen je potřeba to nějak věrohodně popsat.

Forgotteny dopadly pro stálé fanoušky fakt špatně, kdyby byl 4E Dark Sun hrdinská výprava za osvobození světa od dračích králů taky by mě asi ani nenapadlo ho číst.

Jen tak naokraj dodávám že epic, možná ani paragon úrovně pro mě asi nebudou, zvlášť představa zabití nějakého boha mi přjde až moc epic.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078463077545166 secREMOTE_IP: 18.188.152.162