Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
29.2.2008 19:31 - Alwaern
Už čtu ten chválozpěv. Za tím, že jim to nikdy neodpustím jsem dal smajlík, každý si setting udělá vlastní, od toho tady nakonec ten DM je...
P.S. Sestřenka mi objednala H1 Keep on the Shadowfell (nebo tak nějak), rušit to nebudu, ale jsem zvědav. Někdy v květnu to má přijít, a jak jsem tak koukal na release schedule, je to první vlaštovka 4e, takže když to přijde dřív než základní příručky, budou tady postŕehy...
29.2.2008 19:45 - Alnag
Alwaern: Taky ho mám objednaný... zlákaly mne ty tři mapy co k tomu mají být přibalené. :-))
Jinak nevím jak Paragon, ale jak jsem si přečetl něco o tom, že na Epic úrovních postava běžně chcípá a zase se resurektí (jednou denně) a díky tomu dostává nějaké kchůl schopnosti, tak mi trochu zatrnulo. Myslím, že Epic hru hrát nebudu... (a nebude to kvůli těm bohům...)
29.2.2008 19:47 - Alwaern
Už jsem ten chválozpěv dočetl. Oni mi vzali ztrátu XPPPPP :( A to byl tak dobrý nástroj. Činil potvory smrtící tak, jak mají být.
Zarazilo mě pár věcí. Byl jsem jednou na GenConu a zahrál jsem si pár scheduled games, ale tohle si nepamtuju ze žádné diskuze.
Obchody s mag.předměty: Jsem to jenom já, nebo si ten chlápek uvědomil až teď, že je to pitomost...Pokud se tím řídil někdy před tím, resp.hrál v partách, kde tohle existovalo, no nazdařbůh...
Komba: Tohle chápu, že příliš mnoho prestižek a povolání vedlo k některým podivnostem. Ale, jedna věta a učinil tomu DM konec. Maximálně dvě povolání a jedna prestižka. A bylo to. Žádní munchkini. To, že povolání zrovnoprávnili, je ještě nemusí nutně ochránit před chybami v systému. Kterým se určitě nevyhnou. Ale teď možná lidi nebudou muset nic zakazovat. Takže za tohle plusový bod(se zavřenýma oběma očima).
Magické předměty: Já vám nevím, ale nazývat magický předmět ,,meč +3" je pěkná nuda. Když už, tak to bude krátký meč s nefritově zelenou hruškou, který našli v té jeskyni pod vodopádem blízko Sundabaru. Žádný meč +3.
Pravidla: WotC se přebralo z letargie a Rules Compendium dalo na začátek edice a ne na konec. Potlesk (vážně).
Odměny za úkoly: Hm, pokud se nemýlím, možná si špatně vykládám quest award, ale tohle bylo už v DMG 2e celkem rozepsané. Asi mi něco uniklo, ale při získavání XP v prostředí intrik a lží bez boje (fyzického) se může stát, že bojovník na 4.úrovni (tedy již zkušený) bude při prvním skutečném boji máchat mečem poprvé jako profík? Doufám, že ne...
Určitě jsem na něco zapomněl, ale to, co jsem si zapamatoval, je tady. Let the flaming begin! :)
29.2.2008 19:49 - Alwaern
Paragon: Are u kidding me? Doufám, že to myslel jako žert. Jinak Epic budou hrát asi jenom fanoušci smrti. Nebo si každý uděláme jiný XP progression a bude! :)
29.2.2008 19:54 - Alnag
Alwaern píše:
Odměny za úkoly: Hm, pokud se nemýlím, možná si špatně vykládám quest award, ale tohle bylo už v DMG 2e celkem rozepsané. Asi mi něco uniklo, ale při získavání XP v prostředí intrik a lží bez boje (fyzického) se může stát, že bojovník na 4.úrovni (tedy již zkušený) bude při prvním skutečném boji máchat mečem poprvé jako profík? Doufám, že ne...
Mám tušení, že ty Quest Awards jsou trochu něco jiného, protože to co myslíš ty je tuším i ve 3e (byť to není rozepsané nijak zvlášť). Ale je to jen takový ten můj "feeling"... jako ho tady má hodně lidí... ;-))
Joj, intriky... to je moje. Navíc, co na tom, že bude zkušený, byť ve hře nikdy nebojoval. Třeba už byl takový profík předtím, nebo se chodí trénovat mimo sessions :o))
29.2.2008 20:08 - Alwaern
Ale no...víš, jak to myslím...:) Byl by neskutečný machr, kdyby v tu samou chvíli, co poprvé tahal meč z pochvy, porazil takových 10 goblinů. Musel trénovat dlouze a tvrdě. Chápal bych to u kouzelnických povolání, chápal bych to u zlodějů, ale ti bojovníci mi tam nesedí. Já mu dám hajzlovi - zabiju ho tak rychle, že ani 10 úrovní mu nepomůže (moje grupa ví:))
29.2.2008 20:09 - Alwaern
Poslyš, to by sme mohli hrát první 4e adventure, že jo?
Já budu ten zlej DM a ty budeš moje oběť. Připrav si papírek s čárkami, bude se vraždit. Nemilosrdně.
29.2.2008 21:04 - Lokken
Gurney:Hm,to bude ono!Prezentace a její forma! Ten nepříjemný pocit,to je to co jsme nedokázel pojmenovat. Alnag:Uznávám že moje východiska jsou pravděpodobně neobjektivní a asi i předpojatá.Asi mě moc ovlivňujě posun v FR?!
Uvidíme,třeba budu nakonec příjemně překvapen(jak rád bych byl)...
29.2.2008 21:33 - bigbythewise
Alnag píše:
A ještě si rýpnu, protože když můžete vy, já můžu taky... Hra vám příběh dát nemůže. Příběh do hry musíte vdechnout vy. Můžete stokrát přirovnat jakoukoliv edici D&D k Diablu, World of Warcraft nebo čemukoliv chcete. Možná, že takové přirovnání dokonce skutečně platí... ve vaší herní skupině.
Bavime se snad o RPG "systemu". To, ze se "mechanicky" priblizuje PC hram, je proste fakt, pribeh v tuhle chvili nehraje roli. Nezalezi na tom, jakym zpusobem hraju, abych tento fakt mohl videt nebo nevidet. Ty ho zrejme nevidis, nebo je ti to treba jedno, nevim, protoze to beres z pohledu D&D hrace, ktery nehraje PC hry, mas svuj roleplay a na pravidla vicemene hazes bobek. Beru. Jenomze ja ne, ja je mam rad, mam je rad komplexni a to, ze mi je panove z WotC osekavaji kvuli masovym hracum, mi proste vadi. Ne proto, ze jsem neco vic a oni jsou spatni (jak jsi tak trochu naznacoval), ale protoze je proste mam takhle rad kua. Mam je rad stejne, jako mam rad system naopak jednoduchy - treba system Diabla - ale KAZDY SVYM ZPUSOBEM a NECHCI je sjednocovat dohromady.
Alnag píše:
Ale je to problém hry nebo váš, že kydlíte potvory a o ničem jiném to není? Samozřejmě, že je to váš problém. Hra natolik otevřená jako RPG to může umožňovat, může to dokonce umožnovat velmi dobře, ale těžko vás k tomu může přinutit.
To, jestli kydlim nebo nekydlim neni muj problem. Muj problem je ten vyse, ale vubec nechapu, proc si za nej muzu sam. Protoze prirovnavam 4E k WoWu? Tezko. Ja nerikam, ze system 4E z tebe udela WoW munchkina a nepotrebuju, aby jsi me TAKHLE ujistoval, ze se toho nemusime obavat, protoze vlastne hrajeme RPG a ne PC klikacku.
Alnag píše:
Takže ono srovnávání s klikací počítačovou vyvražďovačkou jakožto zdroje obav je platné jen pro někoho, kdo tuší, že by na tento způsob hraní přistoupil (pokud by dostal tu možnost) a zároveň má pocit, že takový způsob hraní je nějak méněcenný (což IMO není). Jak hrají jiné skupiny vám může být srdečně jedno (na altruisty, kterým leží na srdci blaho jiných jsem přestal věřit dřív než na ježíska), takže pokud máte tento problém leží ve vaší skupině a ve vás. Radím prostě přijmout radost z občasného blbnutí tohoto typu jako součást lidské či vlastní povahy a užít si jí a prostě to neřešit... Tak a máte to... :o))
To je zase omyl. Ja nesrovnavam hru samotnou, ale mechaniku hry. To, ze se 4E blizi MMO sice neznamena, ze je to spatnym smerem. Jenomze takhle vsechny ty smery uz budou jenom... ehm, jednim smerem, tim jednoduchym smerem. Uz si nevyberu.
29.2.2008 21:34 - andtom
Také se trochu zamyslím :-) Jednou ze základních lidských vlastností člověka od určitých rozumových schopností je, aby nebyl ztotožňován s něčím, s čím nesouhlasí. Ale je dobré si to uvědomit a těmi samými rozumovými schopnostmi se to krásně dá překonat (upřímně řečeno si uvědomuji, že to není v životě tak jednoduché, moc dobře vím podle sebe :) ). Tím chci říct, že je zbytečné trápit se platností rovnice, že pokud se 4e snaží marketingově prosadit tak nebo onak a já se necítím být zrovna takovou prezentací osloven = hází mě to do pytle s někým, koho ta prezentace oslovuje. Ne, to mi přece může být šum a fuk a různých důvodů, proč něco hraji, je bezpočet. Určitě používáte nějaké produkty a služby, u kterých znáte třeba TV reklamu ze které máte pocit, že je cílena někam úplně jinam než na vás - trápí vás, že vás někdo bude považovat za řekněme manipulovatelného jedince s inteligencí směrem k houpacímu koníkovi, na kterého je běžně reklama cílena?
Pro mě osobně je důležité to, jak mě 4e limituje, ne jak se prezentuje. Pravidla RPG hry přece nejsou ničím jiným než návrhem jejího autora/-ů na dohodu hráčů o zjednodušení zobrazování reality jako kulisy pro stvoření příběhu. Dál už bych se opakoval s tím, co v této diskuzi napsal Alnag 29.2.2008 18:22, ztotožňuji se.
29.2.2008 21:42 - Alnag
Jů, andtom... si nám už dlouho nic nenapsal. Rád tě tu vidím v tomto navýsost kontroverzním a masakrózním tématu... :-)
29.2.2008 21:47 - bigbythewise
andtom: Zadna pravidla te nelimituji, pravidla jsou jen voditkem. Cili zbyvaji uz jenom ty "nepodstatnosti" jako prezentace, komplexnost, novy setting...
29.2.2008 21:53 - andtom
Alnag: Per aspera ad astra.
V této diskuzi přibylo tak 70 stran, jste šílenci. Jinak jsem rád, že je na d20 řada nových nicků.
Bigby: Pokud se necítíš pravidly limitován, tak proč Tě trápí prezentace? Důvod jak jsem napsal? Tím bych se netrápil, vážně. Nebo něco jiného? A proč Tě trápí komplexnost?
29.2.2008 21:59 - Lokken
andtom:snažíme se :-)
29.2.2008 22:09 - Alnag
Grapple není. Je pouze Grap což je ověření Síly proti Reflexu, které imobilizuje cíl. Cíl může uniknout ověřením Akrobacie proti Reflexům nebo Atletiky proti Výdrži.
29.2.2008 22:12 - Alwaern
Jak nových? Proč nových? Já to tady prolejzám 3 roky. :offended:
Hele, máme tady 100 stran - a to si pište, že ke konci to bude tak 300...ne-li víc.
29.2.2008 22:17 - Alnag
No nevím, skoro bychom to měli zavřít a otevřít novou diskusi...
29.2.2008 22:37 - Alwaern
Já bych to nechal, dokud nepřijde Keep on the Shadowfell, pak se otevře diskuze "normálních" pravidel.
1.3.2008 02:59 - bigbythewise
Jak je to tedy s tim utocnym bonusem? Carodej tam mel +3 Dagger a +5 Magic Missile, ale nikde jsem nevidel zadny zakladni bonus. DEX i STR mel totiz +0, tak nechapu z ceho to pocitaji.
1.3.2008 09:10 - Alnag
Bigby - z Inteligence (přinejmenším tu Magic Missile). Manévry každého povolání se obvykle odvozují od vlastnosti, kterou umí nejlépe...
Dagger bude mít asi +3 protože je s ní proficient a je to přesná zbraň (přesné zbraně s nimiž je člověk proficient dostávají nějaký bonus), což je jeden ze způsobů jak se rozlišují zbraně ve 4e (třeba sekyry naproti tomu dělají větší zranění...)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.062447071075439 secREMOTE_IP: 3.15.221.136