Produkty

Erric
12.6.2009 21:43
Představení nové české vyprávěcí RPG hry se zaměřením na budování příběhu.(www.strepysnu.cz)
Autorská citace #81
19.6.2009 09:43 - Merlin
Nacht: já jsem taky divnej :P
Autorská citace #82
19.6.2009 10:05 - Peekay
Sirien píše:
Akademická skepse (nedokázané je neplatné)


To, ze sa zatial nepodarilo spravit nieco, o co mame zaujem znamena, ze sa mame dalej pokusat, az kym sa to podari alebo bude existovat jasny dokaz, ze sa to neda. Pritom neuspech rozlicnymi pristupmi nie je dokazem o nedani sa, pretoze nikdy nevies povedat, ze si vyskusal vsetky potencialne cesty (vec znama z filozofie - nemame ako zistit, ze nase vedenie je uplne)

Sirien píše:

Důkaz implikací (ostatní formy se zatím nedokázaly vzájemně nahradit, tedy to nedokáže ani forma tato)


(zvyraznene mnou)

1) "zatial" - nevieme dokazat ani len to, ze ostatne formy sa v buducnosti nedokazu nahradit. Mozes hovorit iba o terajsom stave ostatnych existujucich foriem, co nestaci na dokaz neexistencie - vypoveda to totiz viac o nasom sucasnom stave vedomosti ako o objektivnych vlastnostiach skumaneho subjektu.

2) Implikaciou sa dost zle nieco dokazuje, vzhladom na to, ako vyzera jej pravdivostna tabulka. Existuje dokaz indukciou, ale aby bol platny, potrebujeme

a) platny "zakladny pripad" (moment, z ktoreho zaciname)
b) platny "induktivny krok" (vazba, ktorou suvisi n-ty pripad s n+1-vym pripadom)

Zatial nemame ani jedno. Na a) by sme potrebovali mat dokazane, ze existuje aspon jedna forma, ktora je urcite nenahraditelna (vsimni si, ze sa tu zacyklujeme - toto je totiz vec, ktoru sme povodne chceli dokazat). Na b) by sme potrebovali dokazat, ze existuje nejaka crta spolocna pre vsetky formy taka, ze sposobuje prenositelnost prave tejto vlastnosti nenahraditelnosti.

Inymi slovami, cez indukciu to bude dost problem, kym nedokazeme (pravdepodobne sporom) platnost tvrdenia pre aspon jednu formu.


Sirien píše:
Proto můj návrh zněl pojmout to jako dva odlišné příběhy - jeden nazačátku už vygradovaný, druhý normálně jedoucí od začátku, ale jeho obtížnost bude určena tím prvním.


Toto vies ako rozpravac dosiahnut tym, ze budes krizit ciele a pouzivat body bolesti "zarobene" v jednom cieli na konflikty v cieli druhom.

ShadoWWW píše:
Co zkusit oslovit nové hráče přes dnes velmi populární Facebook nebo Twitter?


O Twitteri neviem, ale Facebookovu skupinu Crepy maju. Nevyznam sa celkom do jeho fungovania (nepatrim medzi pouzivatelov), ale to by teoreticky malo stacit na generovanie automatickych oslovovani, nie?
Autorská citace #83
19.6.2009 10:10 - Element_Lead
Ja sam si strepy koupim nekde se tu valela cena do trech kill coz je smesna caska kterou jsem ochotny dat i kdyz si pak strepy schovam po prolistovani do supliku. errica rad nemam ale od casu na skole se jeho vystupovani hodne zmenilo a i prez mou lehkou alergii na nej podporim jeho praci protoze to treba trochu pomuze ceskemu rpg. i kdyz souhlasim s alnagem ze v podstate neprinasi nic noveho a propagovany zazitek se da zazit i u dalsich her (jen to chce skill) tak to strepy prinasi tak okate ze by to snad mohlo upoutat i novy lidi na hrani rpg. kteri z nich potom prejdou na jine systemy.
Autorská citace #84
19.6.2009 10:48 - Faire
Yashamaru: jen mmch - hrál už jsi tu hru? :)
Autorská citace #85
19.6.2009 11:14 - Element_Lead
Nee a uprimne nelaka me to :)
Autorská citace #86
19.6.2009 11:17 - Faire
Tohle může být při hodnocení problém, protože ta hra je podle své propagace trochu odlišná stylem, IMHO je k hodnocení třeba vyzkoušet, jak to funguje...
Autorská citace #87
19.6.2009 11:19 - Element_Lead
Ja to nehodnotim ja jsem jen rekl ze to koupim ale nebudu hrat.
Autorská citace #88
19.6.2009 11:32 - Faire
Yashamaru píše:
kdyz souhlasim s alnagem ze v podstate neprinasi nic noveho a propagovany zazitek se da zazit i u dalsich her


Neříkám, že nemůžeš mít pravdu, ale zrovna v tomhle případě by IMHO vyzkoušet to stálo za to, protože teď zážitek může být dost odlišný.

BTW je nějaká možnost zkušební hry v Brně? :D
Autorská citace #89
19.6.2009 11:51 - Erric
Faire: Moznost je vyzkouset si LITE verzi. V Brne by mozna nejaka hra udelat sla. Ale bohuzel ne drive nez v srpnu, do te doby jsem stale dost vytizeny. V srpnu uz ale spousta lidi tady v Brne bude knihu mit, takze pak verim ze nebude problem nekoho na hrani najit. Kdyz nad tim tak premyslim mame tady v brne vlastne testerskou skupinu, takze pote co hra vyjde treba bude mozne domluvit se i s nimi.
Autorská citace #90
19.6.2009 13:07 - Erric
Yashamaru: Diky. Tech 295Kc budou Strepy stat jen do konce Cervna, je to predobjednavkova cena. Pak budou stat 339-399, podle obchodu jakou cenu si nasadi.
Autorská citace #91
19.6.2009 13:17 - Lotrando
Píše:
Strepy jsou postavene tak, ze postava musi neco chtit dosahnout (jestli toho nakonec dosahne a jestli bude totez chtit i na konci, to je otazka). Osobne nesnasim ve hre situace, kdy nikdo nevi, co ma dal delat (bez ohledu na to jestli je to railroad nebo narativni hra).


Psivních hráčů máš ale bohužel většinu. Máš nějak pojištěno jejich zapojení? Nebo s nimi jednoduše nepočítáš.
Autorská citace #92
19.6.2009 13:29 - Erric
Lotrando: Dotkl ses velmi slozite a kontroverzni otazky, ktera zni: "Jsou hraci pasivni proto, ze je jim to tak prirozene, nebo protoze je hra nenaucila (nedala jim moznost) byt aktivni?" Je otazka jestli pasivita je duvod nebo nasledek.Nechci tu ale tohle tema dal resit.
Muj osobni nazor je, ze to jak je hra napsana a strukturovana ma velky dopad na to, jak se nakonec hraje a jak hrace do hry zapojuje. Kdyz chci, aby hraci hrali hru nejak, mel bych navrhnout takove mechanismy, ktere je za prislusne hrani budou odmenovat. A o to byl jeden z koncepcnich bodu, na kterych design Strepu stoji.
Takze je pravda, ze Strepy vyzaduji aktivni hrace, ale zaroven maji mechaniky, ktere toho dosahuji.
Autorská citace #93
19.6.2009 13:37 - Lotrando
Erric: hráči své preference obvykle nemění a já jsem se naučil je za to nesoudit, i když mě tím často hrozně štvou. Je to holt živej materiál a jedno, zda s ním pracuješ z pozice vypravěče či spoluhráče. V TSoY se dokonce navrhuje probírat herně témata, která jsou pro hráče v RL problémová. Rozchody, lásky, zábrany, předsudky. Samozřejmě formou různých NPC, ale i vztahů mezi postavami. Moje prozatimní pokusy to uplatnit většinou zklamaly, ale je pravda, že to bývaly ty nejlepší hry. Intenzivní, plné zvratů.

I proto mě zajímá, jak jsi si s tím poradil v SS. Nevěřím tomu, že by jsme na Střepy snů přešli jako na hlavní systém. Klasické DnD nám poskytuje dostatek prostoru a věci, které Střepy nikdy nemohou (protože to není jejich cílem). Smysl mých otázek je spí v tom, jak by mi mohly Střepy snů pomoc s mojí hrou. Popřípadě, byly by vhodné pro realizaci některých mých nápadů?

btw, musím říct že ta cena je celkem příznivá, čekal jsem to horší.
Autorská citace #94
19.6.2009 13:50 - sirien
Píše:
1) "zatial" - nevieme dokazat ani len to, ze ostatne formy sa v buducnosti nedokazu nahradit. Mozes hovorit iba o terajsom stave ostatnych existujucich foriem, co nestaci na dokaz neexistencie - vypoveda to totiz viac o nasom sucasnom stave vedomosti ako o objektivnych vlastnostiach skumaneho subjektu.

lol, ty si ochotnej jakkoliv ohnout téma jen abys dokázal že já nemám pravdu co?
Tak prozačátek - některé z těch forem tu jsou několik tisíc let, jiné tu jsou pouze desitky let, ale zato vytvářené neskutečně masově. To je vzorek jak kráva na to abych prohlásil že dává konečný výsledek.

Píše:
To, ze sa zatial nepodarilo spravit nieco, o co mame zaujem znamena, ze sa mame dalej pokusat, az kym sa to podari alebo bude existovat jasny dokaz, ze sa to neda.

...a do doby než se ti to podaří je ověřovaná hypotéza považována za neplatnou, děkuji, základy vědecké metodologie mi jsou známy docela dobře.

Píše:
pravdivostna tabulka. Existuje dokaz indukciou, ale aby bol platny, potrebujeme

a) platny "zakladny pripad" (moment, z ktoreho zaciname)
b) platny "induktivny krok" (vazba, ktorou suvisi n-ty pripad s n+1-vym pripadom)

Zatial nemame ani jedno. Na a) by sme potrebovali mat dokazane, ze existuje aspon jedna forma, ktora je urcite nenahraditelna (vsimni si, ze sa tu zacyklujeme - toto je totiz vec, ktoru sme povodne chceli dokazat). Na b) by sme potrebovali dokazat, ze existuje nejaka crta spolocna pre vsetky formy taka, ze sposobuje prenositelnost prave tejto vlastnosti nenahraditelnosti.

Sorry za implikaci, dělal sem zrovna nějaký úkoly na matiku s pravdivostníma hodnotama výroků.

Každopádně to co píšeš je nesmysl.
a - formy literatury, divadla jsou nenahraditelné podle protože se je za tři tisíce let nikomu nepodařilo nahradit. Navíc používají rozdílné vstupní a výstupní prvky, různou úroveň zapojení publika, čímž se odlišují v principu věci.
b - n+1 příklad dostáváme tím, že přidáme další formy (film, vyprávění, RPG...) a zjišťujeme, že i u nich jsou vstupní a výstupní prvky diametrálně odlišné, stejně jako to že mají odlišné požadavky na zapojení publika.

důkaz indukcí je zřejmý
Autorská citace #95
19.6.2009 13:50 - sirien
Erric: A za kolik budeš hru prodávat na Gameconu?
Autorská citace #96
19.6.2009 13:56 - Erric
Lotrando: Ja nikoho nesoudim. Uznavam vsechny hracske preference. Jen tvrdim, ze Strepy snu potrebuji aktivni hrace a maji na to mechaniky ktere toho dosahuji:

a) Hraci si sami navrhuji co ve hre chteji mit = vetsi zainteresovanost do hry, coz vyvolava snahu se podilet na hre a rozvijet svuj vklad
b) Kazdy hrac si sam navrhne o co mu pujde ve hre, co je cilem jeho postavy = odpada frustrace z toho, ze GM vymyslel pribeh, ktery se moji postavy nedotyka
c) Pozadi pro hru a priprava na hru ze strany vypravece se dela az potom, co hraci shrnou svoje pozadavky. = hra opravdu o postavach; podle pozadavku hracu; navic ma kadzy hrac zapracovany vlastni cil, ktery si sam navrhl a je nucen ho plnit
d) hraci jsou odmenovani za to ze jsou aktivni ve vypraveni
e) byt aktivni ve vypraveni je casto jedina cesta, jak dovest postavu k uspesnemu cili
f) jemne strukturovane vypraveni = nikdo nemluvi zbytecne dlouho ostatni dostavaji prostor
g) na odpoctu cilu je videt, kdo je jak daleko a tedy, ci scena prijde drive na radu = vsichni jsou zapojovani stejne casto
h) vypravec ma vyslovne napsano, ze jeho ukolem je udrzovat zapojeni hracu ve hre a moderovat hru tak aby byli v jejim prubehu vsichni spokojeni (vcetne nej)
...

Cela ta hra je vystavena na podobne filozofii, ty jednotlive techniky a mechaniky spolu kooperuji a myslim ze to funguje dobre.

V casti pro vypravece jsou desitky stran textu jak pracovat s hraci, jak jim predavat zazitek, jak je motivovat k vytvareni zazitku, jak vyuzivat jejich napady, jak pusobit na jejich emoce; co nedelat aby nevznikala frustrace apod. Staci si projit obsah v ukazkove kapitole, ktear je ke stazeni na webu Strepu.
Nejsem si jisty, co znamena realizace tvych napadu, ale -myslim-, ze jsou daleko, daleko otevrenejsi napadum jak hracu, tak vypravece, nez vetsina jinych her.

Taky myslim, ze je cena celkem nizka na to, ze je to kniha na kridovem papire v tvrde vazbe, ze je to kompletne novy nadesignovany system a ze jsou tam profesionalni ilustrace a ze ke hre krome kostek neni potreba uz nic navic. Otazkou jen je, jestli to cesky trh doceni.
Autorská citace #97
19.6.2009 13:58 - Erric
Sirien: Ja knihu neprodavam, to dela distributor ALTAR. Ale rekl bych ze to bude neco prave mezi temi 339-399.
Autorská citace #98
19.6.2009 13:59 - Alnag
Někteří hráči jsou pasivní, protože jim je to přirozené. Někteří lidé jsou přirozeně introvertní, je to záležitost temperamentu. Můžeš to lámat mechanicky jak chceš a jediné, co to způsobuje je frustrace a otrávení. Někteří lidé chtějí prostě být u toho ne se na všem podílet. RPG typologie jim říká tuším lurker nebo casual gamer.

Zatím snad v každé družince, kterou jsem měl byl hráč či hráčka s inklinací k lurkování. Zkoušel jsem je aktivovat různě (O Fortuna svého času) a nikdy to nefungovalo dobře. Zpětná vazba byla vždycky velmi silně negativní. Tak jsem toho zase nechal.

EDIT: A to, že si hráči mohli sami načrtnout motivaci, cíle a směřování tomu vůbec nepomohlo. Naopak to zvyšovalo frustraci...
Autorská citace #99
19.6.2009 14:00 - Erric
Sirien, Peekay: Konec diskuse o logice. Dekuji.
19.6.2009 14:04 - Erric
Alnag: To ze to neslo tobe na O Fortune, neznamena, ze to nejde vubec. Nepopiram ze temperament ma podil, ale odmitam tvrzeni, ze na tom ma hlavni, nebo dokonce jediny podil. O Fortunu jsem cetl a nemel jsem pocit, ze by hrace nejakym zpusobem cilene motivovala k aktivite.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076834917068481 secREMOTE_IP: 52.15.63.145