Produkty

Bouchi
5.11.2009 06:34
DrD+
DrD+ je patrně na tomto webu dostatečně kontroverzní téma, aby mohlo vyprodukovat zajímavou diskusi.
14.3.2010 20:10 - Sosáček
sirien píše:
Když sem si dal staminu 1 v hunterech, tak sem jí házel docela často :)

Tak, samozrejme ze jsem mu to dal sezrat.
11.4.2010 21:58 - Spize
No, další mé dojmy z tohodle systému jsou následující:
-Kouzlo upíří polibek u naší kněžky je nechutný, protože paralyzuje oběť ve smrtelných křečích a taky pro jeho použití musí být postava zraněna. Takže první, co naše postavy v boji dělaj je to, že útočej na kněžku, aby tato přišla k nějakému zranění, které by si následně Upířím polibkem vyléčila a zároveň tím nějakého silného soupeře z boje vyřadilo.

-Spoluhráčům to přijde strašně namančkinovaný. Je pravda, že silově je to dost jinde než DrD1, ale to já osobně vnímám spíš jako otázku nastavení hry.

-Přijde mi, že můj bojovník je asi tak nejslabší z celý družiny.

-Fakt jsou dobrý ty povídky v příručkách povolání. A obrázky se mi taky líběj. Dost jsem se nasmál při pročítání příkladu v Čarodějovi, kde vystupovali postavy se jmény jako Mykóza, Qwertz, Qwerty, Bafomet a dvojice Satyr a Frost. Jen nevím, jestli to bylo záměr?
7.8.2010 19:19 - Vayanr
Já si to tu tak jen letmo pročítám, pořádně jen první stránku, protože to jsou hrozný žvásty povětšinou, ale rád bych přidal svůj názor na DrD+.

Je to asi rok co jsem si je pořídil a udělal jsem to proto, že mi systém DrD přišel hrozně nedotažený a dodělával jsem si tolik věcí, až jsem se rozhodl zkusit uplně jiný systém a zrovna +sek. No nebudu tu psát, že zo bylo jednoduchý... nebylo, ale mozek mám dost funkční a postupně jsem se prokousal systémem. První co jsem udělal s PPJ po přečtení pár stránek, bylo to, že jsem ji odložil. Kocept toho jak řeší základní mechanismy světa se mi nelíbil. Tím pádem odpadl Kněz a Theurg na nastudování. Věnoval jsem se vytváření postav, nastudování nového systému boje atd.
Plusko má jednu věc, kterou mu rozhodně vždy dám k dobru, a to dobrý základ ze kterého vychází a někde na začátku je napsano ve zkratce: "Pravidla, která se vám nelíbí vypusťte" a o tom to je. DrD+ má pro mě, sice po pár měsících studování a pronikání do všech tajů, co mi umožní základní kostra na které fungují herní mechanismy, velký potenciál. Jelikož u žádných pravidel se nezastavuju nad tím, co je napsáno, že mohu dělat, ale dělám to co chci pro hráče udělat. Kdybyste s tímhle zkusili nahlédnout na pluska zjistíte, že je to dost dobrý počin, dodělávám si spoustu pravidel. Ze základu nejdou kombinovat povolání... opravdu nejdou? Ale jdou a velice jednoduše. Proč? Protože vidí-li člověk do toho jak systém funguje, umožní mu pluska v rámci dodržení vyváženosti systému a hry, udělat takřka cokoliv a upravovat vše, co se dané osobě zlíbí. U jiných systémů jsem na rážel na problémy, že to příliš něco zvýhodní. Když udělám kombinaci válečníka, třeba šermíře se zlodějem a podívejme v pluskách zcela bez problémů a funguje to jako kdyby to tam bylo od začátku. Někomu tam v diskuzi tuším vadilo, že válečníci získávají magické schopnosti. Jo to mě taky doslova sralo, když sem to četl. Takže co jsem s tím udělal? Vyškrtli jsme ty dovednosti nahradili jinou a nezabralo to moc času. Jde o to, že pluska pro člověka co sám pravidla nevytváří, nemění a drží se striktně systému, který vymyslel někdo jiný určitě nemusí potěšit. Zato já jakožto osoba, která neustále něco dělá a dračák je pro mě koníčkem, jsem ještě v pluskách nenarazil na problém: Nejde, Nefunguje, Příliš silné, Příliš složité, Nanic, Nefunkční atd. s čímkoliv jsem měl problém to jsem změnil k obrazu svému a sice jak jsem napsal pluska jsem ocenil jako hráč, který koupením pravidel nasál novou inspiraci a pomoc od lidí co si nad tím něco času proseděli a udělali nějaký koncept, komu sedne a nesedne je už jen na dané osobě, ale rozhodně jsou jak jsem řekl DrD+ dobrým počinem.
PS: No a teďka bezrpoblému jedem kněze, dodělali jsme si nová povolání, poupravili soubojový systém o nové prvky, aby byli souboje rychlejší a sme velice spokojeni. Kombinace povolání, nové rasy atd. atd. Hlavní je stejně vždy příběh a pravidal jen pomáhají a skončí-li člověk na tom, že hlavní věcí jsou pro něj pravidla, může jít hrát RPGčka na PC :)
7.8.2010 19:36 - Alnag
Vayanr píše:
No nebudu tu psát, že zo bylo jednoduchý... nebylo, ale mozek mám dost funkční a postupně jsem se prokousal systémem.


Jsou i hry, kde se nemusíš prokousávat systémem. Čtenářsky přívětivé a laskavé.

Vayanr píše:
Kocept toho jak řeší základní mechanismy světa se mi nelíbil.


Překlad: Nejprve mne unesli a mučili mne...

Vayanr píše:
Plusko má jednu věc, kterou mu rozhodně vždy dám k dobru, a to dobrý základ ze kterého vychází a někde na začátku je napsano ve zkratce: "Pravidla, která se vám nelíbí vypusťte" a o tom to je.


Pak na mně byli překvapivě hodní. Občas mi dali i najíst. Tak jednou týdně...

BTW: Proč si kupovat pravidla, proč platit za pravidla, z nichž pak polovinu vypustíš?

Vaynar píše:
DrD+ má pro mě, sice po pár měsících studování a pronikání do všech tajů, co mi umožní základní kostra na které fungují herní mechanismy, velký potenciál.


Po pár měsících v zajetí jsem už viděl všechno v novém světle. To ne únosci, ale ti ostatní byli skutečně zlí. Šli po nás. Po nás všech.

BTW: Kolik RPG jsi viděl, abys poznal velký potenciál od praktické aplikace přísloví mezi slepými jednooký králem?

Vaynar píše:
Jelikož u žádných pravidel se nezastavuju nad tím, co je napsáno, že mohu dělat, ale dělám to co chci pro hráče udělat. Kdybyste s tímhle zkusili nahlédnout na pluska zjistíte, že je to dost dobrý počin, dodělávám si spoustu pravidel.


Jak šel čas pustili mne z cely a dovolili mi jim sloužit. Směl jsem vařit, prát a tak... jen z domu jsem nesměl, nebylo tam pro mne bezpečno.

No zkrátka, klasický Stockholmský syndrom...
7.8.2010 19:41 - sirien
oh my fucking god... i never believed, but now, now i understand... please forgive me, great altar...
7.8.2010 20:18 - Alojz
+1 Alnag

Tiež zastávam názor že keď musíš vypustiť niečo z nejakej hry, tak to znamená že nie je dobrá a ešte k tomu keď ju musí človek poriadne študovať aby zmaturoval.

Aj ja som kedysi považoval drd+ za skvelú hru plnú možností a veľmi veľa kombinácii ale po tom čo som narazil na iné hry som dospel k názoru že DrD+ je príliš komplikovaná hra.

Je pravda že aj mi počas hrania DrD+ sme zistili akým spôsobom kombinovať povolania. Jednoducho jedna úroveň jedného povolania, ďalšia úroveň iného. Ale to nemení nič na tom že keby chcel niekto priamo skombinovať schopnosti jednotlivých povolaní tak to skrátka nejde bez prepracovania systému alebo vety: "Tak si to tam daj"
7.8.2010 21:36 - ShadoWWW
Vayanr píše:
DrD (mi) přišel hrozně nedotažený a dodělával jsem si tolik věcí, až jsem se rozhodl zkusit uplně jiný systém a zrovna +sek.
(Teď) dodělávám si spoustu pravidel.

Není na čase zkusit jiný systém? :-)
7.8.2010 21:58 - tuleník
Vayanr píše:
U jiných systémů jsem na rážel na problémy, že to příliš něco zvýhodní.

No... pán asi nehral ADnD 2ed :) tam sa sledoval často opak :) ale nie o tom som chcel... podľa mňa ti tie pravidlá fungujú len naoko a pri podrobnejšom pohľade alebo dlhšom hraní prídete na exploity alebo nevyváženosti ešte väčšie ako v orig. pravidlách, to je všeobecný problém úpravy systému, ktorý nemá uniformné jadro
7.8.2010 22:09 - skew
Vayanr: Obávám se, že ti chlápci tady vědí víc o čem mluví...
Většina toho, co jsi vyjmenoval, fakt nejsou vyjimečné vlastnosti*, nebo dokonce ani dobré** vlastnosti.
Ale asi je zbytečný se dohadovat.

* - "Pravidla, která se vám nelíbí vypusťte", protože žádná hra na tebe nepošle ninjy, když vypustíš některá pravidla.
** - "sice po pár měsících studování a pronikání do všech tajů, co mi umožní základní kostra na které fungují herní mechanismy" - ehm...


EDIT: vlastně mi přijde divný, že sem zbloudí jeden spokojenej a/nebo nevědomej hráč a tolik se nás sesype mu ukázat, jak je děsně mimo. Hm, whatever.
8.8.2010 04:46 - sirien
Alojz píše:
Tiež zastávam názor že keď musíš vypustiť niečo z nejakej hry, tak to znamená že nie je dobrá

hm. Rozhodně ne nutně - některé hry (GURPS za všechny) jsou úmyslně stavěné jako "skládačky" ve stylu "aplikuj to, co se Ti hodí, v jedné z nabízených složitostí, která se Ti hodí" - to je docela korektní myslim.
Samozřejmě, pokud to tak je předem zamýšleno. A předem zamýšleno rozhodně neznamená jednu větu v úvodu "použijte co se vám líbí" - ten systém tak musí být přímo stavěnej nejlíp i s vysvětlivkama co kdy a jak aplikovat, aby to mělo smysl.

skew: Tak dost lidí tu má tendence reagovat na cokoliv co se objeví v diskusích které sledují...
8.8.2010 07:44 - Alojz
Sirien: Ja som skôr narážal na to ako vypustil theurga a celý astrálny svet čím by mal vypustiť ešte aj čarodeja a niekoľko schopností zo zlodeja a bojovníka.
8.8.2010 10:04 - skew
sirien: jasně, ale to není totéž ;-)
8.8.2010 14:22 - Vayanr
Ale já to neberu špatně že máte jinej názor, jen si myslím že většina nepochopila myšlenku, kterou jsem chtěl zkusit nadhodit a hned to celé rozebírají a o tom to právě nebylo :) Proto jsem neobhajoval ani nesrovnával, ale vyjadřoval osobní názor. Jelikož moc dobře znám diskuze na fórech, tak zásadně se nesnažím nic řešit, protože to nemá cenu (nic proti nikomu), jelikož se to po internetových diskutérech většinou nečeká a řeší kdo dál dočůrá, podle typu fóra ;)

A na závěr, jen pro některé rýpaly, co zkouší hodnotit moje znalosti RPG, ačkoliv se mě na to nidky nezeptali a útočí :D tak pánové deset let pohybování se ve všech možných typech RPG mi dává poměrně dobrý rozhled i dost konkrétní vědomosti o čem tu mluvíte, ale já jsem sem nepřišel někoho přesvědčovat ;)
PS: kdo by si na tohle rád rýpnul nebo nadhodí zas chytrou hlášku, ať předvedu co znám, tak mu dopředu odvětím replikou s Pulp Fiction: "Co mi není rovno, po tom je mi hovno"
8.8.2010 14:30 - ShadoWWW
No, myslím, že spíš nám všem tady přišlo divné, že by se někomu s velkým RPG rozhledem mohlo líbit DrD+ (ale nic proti nikomu). Jen, že DrD+ se líbí většinou těm, co hráli tak max. ještě klasické DrD.

Spíš ze zvědavosti, mohl bys napsat, cos všechno hrál a jak ony RPG hodnotíš vůči DRD+?
8.8.2010 14:37 - Vayanr
Ty ses ani neobtěžoval tne můj post dočíst do konce že? ShadoWWW. Odpověď tam přesně na tuhle otázku máš, jen jsem nečekal že se najde tak rychle někdo, kdo to nepostřehne. ;)
8.8.2010 14:39 - Alnag
Překlad: Četl jsem DrD, DrD+ a pak možná ještě Shadowrun, ale ten jsem nepochopil...

no jo, Stockholm jako vyšitej. :)
8.8.2010 14:42 - Vayanr
Překlad: Stockholmský syndrom je specifická pozitivní emoční i afektivní vazba a závislost oběti (např. rukojmí) na pachateli (např. únosci) vyskytující se též ve vztazích některých vězňů a jejich vyšetřovatelů.

Překlad překladu Alnagova myšlení: Jsem debil.
8.8.2010 14:47 - sirien
trolls gonna troll?
DrD+ je supercool hra, ale nebudu se o tom s váma bavit, mám hodně zkušeností za celejch deset let, abyste věděli, ale neřeknu vám jaký. Jo a Alnag je debil
...mám tendenci těm desetiletejm zkušenostem nevěřit už jenom protože pětiletý děti co mlátěj lopatičkou na pískovišti je podle všech známých zákonů fyziky neměli čas nabrat...
8.8.2010 14:51 - Vayanr
Vy tu máte syndrom parafrázování postů ostatních lidí, stylem: "předělám co oni řekli k obrazu svému"... a Sirien dej si bacha, mám ostrou lopatku, nebojím se ji použít a jestli se naštvu zničím ti celý pískoviště a počurám ho! Howgh domluvil jsem.
8.8.2010 15:03 - Jerson
Vayanr píše:
Plusko má jednu věc, kterou mu rozhodně vždy dám k dobru, a to dobrý základ ze kterého vychází a někde na začátku je napsano ve zkratce: "Pravidla, která se vám nelíbí vypusťte" a o tom to je.

Popravdě, zrovna tohle jsem nikdy nebral jako bonus u RPG. Kdyby tam bylo napsáno "tato část řeší věci A a když ji vypustíte, ubravte v čísti B kousek C, protože ten s ní pracuje také", bylo by to mnohem lepší. A samozřejmě ještě lepší by byl obrácený postup, tedy mít základ a k němu volitelná rozšiřující pravidla, jednoduchá nebo podrobnější.

Vayanr píše:
Protože vidí-li člověk do toho jak systém funguje, umožní mu pluska v rámci dodržení vyváženosti systému a hry, udělat takřka cokoliv a upravovat vše, co se dané osobě zlíbí.

Značná nevýhoda. Když člověk do věci vidí, může měnit cokoliv - ale jak dlouho trvá pochopit principy a kolik je na to třeba duševního úsilí? U Plusek hodně - a jak sám píšeš, vynechal jsi dvě duševní povolání. (A to pomíjím, že některé mechaniky jsou prostě naprosto nesjednocené, třeba výše bonusů za různé schopnosti - v tom žádný systém není.)

Vayanr píše:
Zato já jakožto osoba, která neustále něco dělá a dračák je pro mě koníčkem, jsem ještě v pluskách nenarazil na problém: Nejde, Nefunguje, Příliš silné, Příliš složité, Nanic, Nefunkční atd. s čímkoliv jsem měl problém to jsem změnil k obrazu svému

Samozřejmě, to je jako když šikovný a zručný kutil nezná nic jak "nefunkční výrobek". Jenže pak jsou výrobky funkční ...

Vayanr píše:
jen si myslím že většina nepochopila myšlenku, kterou jsem chtěl zkusit nadhodit

Možná by se vyplatilo ji sepsat tučně v jedné větě, aby ji lidé nepřehlédli.
Pokud tato myšlenka měla být něco jako "DrD+ má velký potenciál, když vezmete základní mechaniky, tak si můžete vytvořit vlastní fungující pravidla dostatečně volná", tak to jsme řešili už u DrD. Pokud jsem se tvé myšlence nepřiblížil, tak bych ji prosil opravdu vypsat.

Vayanr píše:
zásadně se nesnažím nic řešit, protože to nemá cenu

Má. Sice ne hned, ale člověk může změnit názor nebo zjistit, že existují různá řešení s různou mírou náročnosti, a že opravdu neplatí, že všechny RPG systémy si jsou rovnocenné a že mezi nimi neexistuje žádný "horší" nebo "lepší".
Třeba tobě by se určitě hodilo jen nějaké core DrD+, o kterém před lety byla řeč, ale nikdy nebylo zveřejněno - podle mě proto, že neexistuje. Pluska totiž nemají jednotný základní systém, pořád se na něco háže 2k6+, na jiné věci 1k6, k něčemu se přišítá celá vlastnost a k něčemu jen půlka, a docednosti mají pokaždé jiný význam, od +1/+2/+3 až po +3/+6/+9, což už je sakra rozdíl (zejména když ho převedeš podle "jednotné tabulky převodů".

Nebudu řešit, co všechno jsi hrál nebo nehrál, to je mi vcelku volné, jen si myslím, že kdybys svůj duševní potenciál investoval do jiných pravidel, tak za stejný čas bys dokázal proniknout mnohem hlouběji (pokud to vůbec jde) a nebo vytvořit mnohem více. Případně bys velmi rychle pronikl do základu, jen o málo pomaleji bys vytvořil vlastní aplikace a zbylý čas bys mohl vymýšlet přímo prvky herního světa a nikoliv pravidla.
Na druhou stranu někoho na RPG baví právě to vymýšlení pravidel.

Ale nediv se ostatním, že se ptají, co jsi vlastně hrál - ani já jsem nepotkal člověka, který by po letech vysoce hodnotil DrD+ a přitom znal řadu jiných pravidel :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084211826324463 secREMOTE_IP: 18.221.239.148