Produkty

Bouchi
5.11.2009 06:34
DrD+
DrD+ je patrně na tomto webu dostatečně kontroverzní téma, aby mohlo vyprodukovat zajímavou diskusi.
24.1.2014 17:46 - ShadoWWW
K těm zmatkům s "dvojkama": Za mých mladých let se po verzi 1.0 dělala verze 1.1. Ale je fakt, že to už je dávno; dnes už se na desetinná místa nehraje.
24.1.2014 20:06 - Shako
Shadow: Ne, ze by verze Drd+ 1,5 byla nejak lepsi... nebo treba DrD+ 1,7 by se zase mohlo plest jakoze je to pokracovani DrD 1,6 atp... Z toho uz se nevymotame, at se to nazve jakokoliv.
24.1.2014 20:20 - Colombo
Co takhle DrD +?
Advanced DrD?
DrD++?
24.1.2014 20:21 - Colombo
edit: DrD Next
24.1.2014 20:28 - Bouchi
Když bylo DnD 3, DnD 3.5, DnD 4, tak proč tolik řešíte, že po DrD+ 1.0 bude DrD+ 2.0?
24.1.2014 22:28 - sirien
Bouchi: Protože číslování DnD Wizardi drželi na uzdě:
a) vždy bylo jen jedno jediné "aktuální" DnD
b) čísla u DnD udávala skutečné systémové zlomy - každá edice je v podstatě jiná hra než edice předchozí (víceméně, byly tam meziposkoky jako 3.5 nebo Essentials)
c) Wizardi mají dostatečný vliv na komunitu, aby v edicích dokázali udržet "direktivní" pořádek pomocí svého PR


Ty máš: DrD 1.x, DrD2, DrD+ a teď ještě DrD+2 - to jsou 4 hry paralelně. A DrD 1.x uvádím záměrně, protože narozdíl od Wizardů Altar nemá propagační vliv na to, aby tu hru skutečně odsunul do historie jako "starou" edici - aspoň zatím jsem nezaregistroval, že by se to dělo.
DrD 1.x navíc střídalo čísla, aniž by každý jeden přechod byl nějaký zásadní přelom v té hře. Pokud někdo nebude tušit o co jde a řeknu mu, že vzniklo DrD, DrD 1.1, DrD 1.2, DrD 1.4, DrD 1.5, DrD 1.6, DrD 2, DrD+ a uvažuje se o DrD+2 - wtf?

To je bordel, který u DnD, ADnD, DnD3.5e a DnD 4e prostě není.
I White wolf jehož 1., 2. a 3. edice WoD byly vpodstatě jak 1.x si dal tu práci, aby 4. edici, která byla pořád evoluce a ne odskok do jiné hry, propagačně odlišil jako new WoD, čímž automaticky utvořil odlišení "nWoD".

prostě a jednoduše máš zaběhlou značku, ale hřešíš na to tak moc že v té značce začínáš mít kapánek bordel. Možná trochu direktivního zásahu abys třeba jen neustálým opakováním a dohodnutím se s autory dosáhl zaběhnutí pevnější a odlišitelnější terminologie by nebylo na škodu... třeba jen přimět autory DrD+2 aby laskavě používali... cojávim, DrD- nebo DrD++ nebo DrD/, DrD*, DrD#, Dračí doupě Juchuchu = DrDJ atp. namísto toho, aby tam rvali tu dvojku, která se prostě nechutně plete s dvojkou standardního DrD, by nebylo od věci
24.1.2014 22:39 - Vojtěch
Zvlášť pokud není jisté, kolik toho budou mít systémy společného mimo jména :/
24.1.2014 22:49 - York
DrD+2e by ještě dejme tomu jakž takž smysl dávalo*, minimálně by to bylo jednotné s pojmenováním různých edicí u nás nejznámějších zahraničních her. Dvojka v tom ale dělá zmatek, DrD2 2e je prostě divné ;-)

* Pokud to samozřejmě nebude zas úplně jiná hra, což asi bude, když se stávající koncept moc neosvědčil a cílem je to komplet předělat.

edit: Altar má ale každopádně nejspíš unikát v tom, že ve svém verzovacím systému používá branching :)
24.1.2014 23:07 - Bouchi
sirien píše:
namísto toho, aby tam rvali tu dvojku, která se prostě nechutně plete s dvojkou standardního DrD

Jenže tu "dvojku standardního DrD" tam rvete vy. Já důsledně používám "DrD II".

Jinak u původního Dračího doupěte se číslování v běžné komunikaci přece nepoužívalo, to přišlo na řadu jen tehdy, pokud se řešilo nějaké pravidlo, které bylo v různých verzích odlišné.

Čili mám:
- DrD (uzavřená kapitola, není v prodeji, výhledově bude pro sběratele a nostalgiky elektronicky, ovšem výhradně v altařím eshopu, nikde jinde).
- DrD II
- DrD+ (aktuálně v prodeji verze 1.0, s nástupem verze 2.0 se 1.0 z prodeje stáhne, a skutečně tam bude systémový zlom, ale návaznost co se herních mechanismů týče bude zřetelná - proto verze 2.0)
Čili paralelně v prodeji a oficiálně podporované (ve smyslu podpory do budoucna, tj. dalšího rozvoje, doplňkovho materiálu apod.) budou vždy nanejvýš dvě hry paralelně.
24.1.2014 23:11 - Bouchi
York píše:
Dvojka v tom ale dělá zmatek, DrD2 2e je prostě divné ;-)

Jak už jsem napsal číselnou dvojku tam rvete vy. DrD II 2e už je divné míň.

York píše:
Pokud to samozřejmě nebude zas úplně jiná hra, což asi bude, když se stávající koncept moc neosvědčil a cílem je to komplet předělat.

Moment, to že se stávající koncept neosvědčil a cílem je komplet předělat jsi zase sebral kde? Úplně jiná hra to nebude, souvislost s 1.0 bude zřetelná jak v herních mechanismech, tak v omáčce.
24.1.2014 23:16 - Colombo
Píše:
Moment, to že se stávající koncept neosvědčil a cílem je komplet předělat jsi zase sebral kde?

Že by to byl jediný logický krok jak z DrD+ udělat konkurenceschopné (nebo alspoň hratelné) RPG?
24.1.2014 23:18 - York
Bouchi píše:
Moment, to že se stávající koncept neosvědčil a cílem je komplet předělat jsi zase sebral kde?


Z autorů se mi to zatím dostat nepovedlo a tohle bylo jediné, co za stávajcí situace dávalo smysl. Na druhou stranu je fakt, že ses v tomhle smyslu už před časem vyjadřoval. Každopádně teď je to alespoň potvrzené.

Colombo píše:
nebo alspoň hratelné RPG


DrD+ je hratelné RPG.
24.1.2014 23:26 - Jerson
York píše:
DrD+ je hratelné RPG.

To Void taky.
24.1.2014 23:26 - Bouchi
York píše:
tohle bylo jediné, co za stávajcí situace dávalo smysl
Nojo když ty sis vzal do hlavy (aspoň myslím že jsi to před pár dny psal ty), že konceptem DrD+ byla "co nejlepší simulace reality". Což AFAIK nebyla, maximálně tak část konceptu. (Která se neosvědčila, to máš pravdu, ale není to důvod pro kompletní předělání.)
24.1.2014 23:42 - York
Bouchi píše:
Nojo když ty sis vzal do hlavy (aspoň myslím že jsi to před pár dny psal ty), že konceptem DrD+ byla "co nejlepší simulace reality"


Ano, jsem toho názoru, že základní mechanika DrD+ je určená primárně k tomu, aby dobře simulovala reálné jevy. Tak to alespoň Vláďa původně zamýšlel, když jsem se s ním o tom bavil. Umělo to dobře pracovat s trváním činností, převádět konkrétní délky, hmotnosti, objemy a podobně na herní bonusy. To se všechno hodí, pokud chceš například simulovat, co se v takhle popsané situaci stane, když do toho vpustíš třeba hodně nabušeného krolla. A určitě to může být při určitém stylu hry zajímavý herní prvek.

Dokážu si představit předělávku v tom smyslu, že tenhle koncept zahodím a místo toho budu třeba určovat, kterým z několika zajímavých směrů bude příběh v daném bodě pokračovat. A naportovat na to zbytek DrD+. Ale tomu bych teda rozhodně kompletní předělávka říkal, je to hodně podobný rozdíl, jako mezi dračákem a dvojkou.

I kdybych to chtěl portoval dejme tomu na východisko, které se snaží vyjadřovat základní mechanika v Dakaře, tj. že určuje, jak obtížné bude pro postavu s danými schopnostmi a vybavením překonat danou situaci, jak tuto obtížnost ovlivní hráčská invence a popis akce postavy a co se případně stane, když se to postavě nepovede, tak by to pořád byla hodně zásadní změna v přístupu ke hře. V Dakaře se například neptáš "Jak dlouho to postavě bude trvat?" Ale "Stihne to postava včas?"

Možná to na první pohled vypadá podobně, jsou tam nějaká útočná čísla, obranná čísla, hodnocení dovedností a tak, ale používá se to jinak a něco jiného to znamená. A pro stávající hráče (pro ty, kterým DrD+ vyhovuje právě kvůli tomu, jak je postavené), to bude dost možná znamenat změnu, kvůli které druhou edici nebudou hrát.

Jerson píše:
York píše:DrD+ je hratelné RPG.
To Void taky.


Však jo.
25.1.2014 01:56 - sirien
Jerson&York píše:
Y: DrD+ je hratelné RPG.
J: To Void taky.
Y: Však jo.

V obou případech si dovoluji vyslovit hluboké pohoršení nad benevolencí vás obou ke slovu "hratelný"
25.1.2014 08:07 - Jarik
Sirien: Někdo to hraje. Takže je to hratelne:-)
asi nikdy nenajdeme základní úroveň toho co je hratelne.:-)
25.1.2014 11:08 - York
sirien píše:
V obou případech si dovoluji vyslovit hluboké pohoršení nad benevolencí vás obou ke slovu "hratelný"


Chci tím říct, že hratelnost je nutná podmínka, ale neměla by být považována za postačující ;)
27.1.2014 14:03 - Me-dea
Autoři DrD+2 mě dost zklamali svou neprofesionalitou. Čekala bych, že tu začnou nastiňovat svůj projekt (vizi, základní myšlenky a mechaniky) a zdejším odborníkům (já ne, ale jsou tu lidé, co si ten titul zaslouží) se budou snažit co nejvíce svůj projekt přiblížit, aby získali jejich podporu.

Místo toho jsem se, jakožto potencionální zákazník a doporučitelka jiným skupinám dočkala trollingu, nesmyslného blábolení, vykrucování a mlžení. Když vynechám to, že si autoři znepřátelují zdejší komunitu, a nebo jsou jí k smíchu, tak jako vizitka o vaší profesionalitě pro budoucí zákazníky, kteří tenhle web navštěvují ... opravdu smekám před vaší moudrostí pánové.

PS: Pořád čekám na jasnou odpověď na otázku, jaký je podle autorů rozdíl mezi RPG a hrami na hrdiny. Tenhle odstavec na ni totiž vůbec neodpověděl:

Jerryred píše:
V rychlosti k rozdílu mezi termíny RPG tedy Role Playing Games a Hra na hrdiny. Člověk by řekl, že takto rozepsáno vedle sebe dá jasný důkaz, že tam rozdíl je, ale budiž. Hra na hrdiny je český překlad anglického termínu Hry na hraní roli, v češtině trochu krkolomný název. Začal se používat především v kontextu se hrou Dračí Doupě, která byla zřejmě první taková hra na našem trhu. Anglický termín ale jasně obsahuje všechny hry, ve kterých hráči hrají jinou roli než roli hráče (jako například v člověče nezlob se). Tedy i hry deskové (např. Battlestar Galactica), karetní (oblíbený BANG!) nebo čistě rolové (klasické Městečko Palermo). Pokud jsem v úvodníku na našim testovacím stránkách použil oba termíny, tak to bylo čistě záměrně, abych vyzdvihl podíl hraní rolí, jak ho chceme v naší hře na hrdiny mít. A protože se nejedná o synonyma ale pouze v češtině ekvivalentní termíny, není problém jejich současné použití i bez jasného odůvodnění. Stačí?
27.1.2014 22:42 - Merlin
Jerryed píše:
A protože se nejedná o synonyma ale pouze v češtině ekvivalentní termíny, není problém jejich současné použití i bez jasného odůvodnění. Stačí?

prosím..jaký rozdíl je mezi synonymem a ekvivalentem?????

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071341991424561 secREMOTE_IP: 3.16.218.62