Produkty

Bouchi
5.11.2009 06:34
DrD+
DrD+ je patrně na tomto webu dostatečně kontroverzní téma, aby mohlo vyprodukovat zajímavou diskusi.
30.1.2014 07:35 - Bouchi
sirien píše:
já tam mám za poslední měsíc 60 unikátních přístupů, Jerson 17, Jers má teda o něco větší průměr strávený na stránce.
Čísla za předchozí měsíce bys náhodou neměl? (Jen mě tak napadlo, jestli ta návštěvnost nesouvisí i s tím, že jsi 3. 1. obě ty recenze v jedné zdejší diskusi nalinkoval.)
A taky by případně byla zajímavá i čísla po dnech a porovnat je se statistikou stahování Pirátské verze DrD II (která má oproti loňksému lednu docela slušný nárůst).
30.1.2014 07:47 - Me-dea
ilgir píše:
"jsme významná komunita, nenaštvěte si nás".

Mohl by jsi mě prosím ilgire odkázat na příspěvek, kde to Sirien napsal? Nějak jsem to nenašla a příjde mi, že překrucuješ jeho výroky pro vlastní účely (nechci říkat, že lžeš). Ohledně jeho vyjádření k významu místní komunity jsem v posledních příspěvcích našla:
sirien píše:
Uznávám i to, že Kostka rozhodně nemá kapacitu na převrácení trendu nebo snad sestřelení značky, ale jako nevím - být autor v tak malém rybníčku jako je ten místní, docela bych si rozmyslel, jestli budu cíleně provokovat nebo se naopak budu snažit vyjít s komunitou, která v ne až tak dlouhém výhledu reprezentuje možný impact stovek prodejů (ne-li víc), i kdyby to byla jen teoretická možnost (o ještě větším dopadu na názor na můj produkt ani nemluvě)

PS: Se Sirienem se osobně neznám, v životě jsem ho neviděla a nemám ho nijak zvlášť v oblibě ani nelibě. Takže mi nejde o to jej chránit. Já jen, že jsem tenhle jeho výrok musela nějak přehlídnout.
30.1.2014 07:55 - Bouchi
Me-dea: Tipuju, že ilgir měl na mysli např. toto:
sirien píše:
myslím, že sousloví "vyjebávat s celou komunitou" je poměrně odpovídající deskripce - hlavně nezapomeň, že komunity mívají dynamiku a setrvačnost, jak si teď stelete, tak si dost možná vaše DrD+2 po svém vydání lehne - to jen až budeš potom přemýšlet, proč tu budete mít takovou výchozí pozici, jakou dost možná mít budete
30.1.2014 08:16 - Me-dea
Nějak jsem v tom odstavci nenašla nic o významu zdejší komunity.

Add: Navíc pokud ilgir použije slovo "vyjádření" a uvede to v uvozovkách, tak čekám že jde o citaci nebo nějakou konkrétní myšlenku.
30.1.2014 08:52 - Bouchi
Me-dea: Samozřejmě se nemůžu pasovat na vykladače či čtenáře myšlenek, ale jak jinak cheš interpretovat sirien píše:
nezapomeň, že komunity mívají dynamiku a setrvačnost, jak si teď stelete, tak si dost možná vaše DrD+2 po svém vydání lehne
než že zdejší komunita určitý význam má? (Protože kdyby neměla, tak by bylo jedno, jak si tady kdo stele.)
30.1.2014 08:53 - sirien
Bouchi: bohužel ne (a pokud ano, tak nevím jak se k nim proklikat - popravdě gAnalytics UI mě deptá pokaždý když tam vlezu, sem rád, že tam vůbec dohledám základní údaje - navíc jsme na free versi pokud se nepletu, takže ani nevím, jestli tam ty starší údaje někde jsou k dispozici)

...každopádně ano, 3. (pátek) tam skutečně je spike a pak tam je druhej 6. (pondělí), i s tou oscilací mezi to dělá nějakých 15-20 pageviews navíc.
Nicméně vidím tam ještě pár dnů nazpátek a 2. tam je 1 pageview a 30 a 31 tam je po dvou, takže minimálně ta moje recenze je živá i bez supportu. Potom co se tam ten spike zase ustálil to dál osciluje mezi... řekněme jednim a třema pageviews, jsou tam ještě dva spiky s pěti a šesti a jedna hluchá prodleva s třema dnama na nule.
Ty spiky kolem toho 3. ale zase dost možná snížily průměrnou dobu na stránce (lidi mrkli, zjistili "aha, to sem už čet/viděl" a zase odešli)

Na druhou stranu nevidím prosincová (předvánoční) data - jestli to někdo chtěl koupit jako dárek a goolil to, mohly by tam bejt i docela vysoký nárazy. A jak jsem psal - dnešní aktivita na tom článku bude už dost pasé, svou zlatou éru už má dávno pryč - z předchozích zkušeností tipuju, že návštěvnost jen první měsíc až tři měsíce šla minimálně do mnoha stovek (popravdě spíš do tisíců, protože ve stovkách jsem měl články, které jsou dneska už takřka bez návštěvnosti)


Me-dea: Ilgir je z těch, co moc nepřekrucují, maximálně tak používá hyperboly když chce být jízlivý (a známe se osobně sice ne nějak zázračně dobře, ale relativně dlouho a nepravidelně se vídáme sem tam i na pivko, takže z toho co píšu dokáže sem tam vyčíst i to co jsem tím chtěl říct / myslel i pokud to nevyjádřim úplně jasně - popř. sem tam dokáže v tom co píšu přečíst i nějaké ty skryté významy, které jsem nenapsal úmyslně, ale neuhlídal jsem se natolik aby se to nějak neprojevilo v tom jak jsem to napsal)

V tomto případě má pravdu - že jsme významná komunita a není dobrý marketingový tah se tu v rámci svého produktu prezentovat debilně je přesně to, co jsem chtěl říct, s tím podstatným dodatkem, že slovo "důležitá" je relativní a zase Kostce nepřikládám nějakou úplně rozhodující váhu - každopádně JSME jedna ze dvou největších (a fakticky i jediných) otevřených RPG komunit u nás a MÁME nezanedbatelnou čtenost a CHODÍ sem mnozí opinion makeři, ať už ti, co sem píší, nebo ti, co to tu jen čtou.


Ilgir: u-hm... takže podle Tebe recenze nemá dopad mimo pravidelné návštěvníky webu kde je zveřejněna?
Myslíš, že není nalezena googlem, že se o ní lidé nedozvědí jinde, že není nalinkována, že ti, kteří si ji přečtou, o tom nikomu neřeknou?

Myslíš, že vystupování autorů v jednom ze dvou míst, kde se schází opinion makeři nemá dopad na profil produktu?

interesting. Protože, víš, všichni lidé které znám co dělají webový marketing se na základě zkušeností svých i jiných úzkostlivě drží předpokladu, že to je všechno právě naopak. A že znám i profesionály, poloprofesionály a potkal jsem i pár přednášek od high-profíků (na škole a youtube)...
30.1.2014 11:42 - York
sirien píše:
EDIT: tak mě napadá, že v historii ČR jediný autor který tohle aspoň trošičku zvládl byl Erric - jenže ten je tak trochu profík z branže. Skutečně čekám na ten zázrak až se tu někdy objeví autor RPGčka, který ho bude schopný komunikovat alespoň bez chyb, když už ne skutečně dobře.


Ono to taky docela dost souvisí s naturelem každého konkrétního jedince. Já třeba v běžném životě mám ve zvyku mluvit na rovinu, nenechávat si své názory pro sebe a nezřídka se mi stává, že někomu něčím lezu na nervy. Což nejspíš znamená, že bych se neměl vyjadřovat vůbec, byť se snažím maximálně se kontrolovat a autocenzurovat. Myslím si ale, že to není dobrá cesta, protože komunikace je důležitá.

Samozřejmě je ale něco jiného, když jde o nějakou větší firmu nebo tým, tam není žádný důvod, proč nenechat PR na někom, kdo pro to má vlohy a schopnosti.
30.1.2014 11:48 - sirien
York píše:
Ono to taky docela dost souvisí s naturelem každého konkrétního jedince.

Ale? Vážně?

No tak třeba já se jak známo konfliktům vůbec nevyhybám, upřímně se jima často i tak trochu bavim, upřímnej jsem tak moc že to většině lidí není příjemné a není moc tajemství, že mi je dost volné, co si o mě kdo myslí - do toho jsem poměrně komunikativní extravert...
...a stejně jsem ta základní pravidla dokázal dodržovat, když jsem to potřeboval kvůli něčemu, co jsem dělal.

To jakou máš povahu je docela slabá výmluva - je to něco co umíš a víš, že se to tak v určité situaci prostě dělá a máš sebedisciplínu se toho držet, když to je relevantní, nebo to neumíš, nevíš, nebo tu sebedisciplínu nemáš. Nic víc v tom neni.
30.1.2014 12:08 - crowen
Niekde sa stala chyba v Matrixe. Suhlasim so Sirienom :-)
30.1.2014 12:08 - York
sirien píše:
Ale? Vážně?


Ano, vážně. I v profesním životě se mi stalo, že jsem ve snaze věci pomoct, zcela korektně a neútočně řekl něco, co v dané situaci vyznělo úplně opačně, než jsem to myslel. A bylo to čistě proto, že jsem na malou chvilku dal přednost tomu, že mi na dané věci záleží, před odstupem a mlčením.

Zrovna v té situaci to byl fakt hodně zásadní přešlap a bylo to o to horší, že byť jsem mluvil za sebe, byl jsem tam jako zástupce velké organizace. Když se mi něco podobného nedávno stalo tady (byť zdaleka ne tak zásadního), tak jsem se s tím zas až tolik netrápil, protože tím, že jste mě na chybu upozornili, jste mi dali možnost se omluvit a fungovat dál bez přetvářky. To, že mi záleží na tom, co dělám, ve zdejším kontextu nepovažuju za slabost.

edit: Tohle je mimochodem přesně debata, do které bych se neměl pouštět. Ale dělám to, protože tu vystupuju jako jediný autor veřejně prezentovaného projektu a nemám se tudíž za kým ani čím schovat. Otevřenost podle mě v tomhle případě má smysl.
30.1.2014 12:15 - sirien
Nevím, jestli chápeš, co se snažím říct. Právě to, že Ti záleží na tom, co děláš, je důvod dělat to správně a očekával bych, že čím víc se o to budeš zajímat, tím víc se budeš snažit věci prospět.

Když k tomu někdo přistupuje tak, jako autoři DrD2 / DrD+2, tak naopak nabývám intenzivního dojmu, že jim na té věci vůbec nesejde, protože se očividně nijak nesnaží své věci prospět a jednají naprosto sebestředně bez ohledu na následky pro jejich produkt.
30.1.2014 12:43 - York
sirien píše:
Nevím, jestli chápeš, co se snažím říct.


IMHO ano. Souhlasím s tím, že každý dokáže mlčet nebo komunikovat jen na nezbytné profesionální úrovni, stačí jen chtít.

Nesouhlasím jen s tím, že každý dokáže být za všech okolností stoprocentně korektní, když se dlouhodobě otevřeně baví o něčem, na čem mu opravdu záleží. Rozhodně ale má smysl tomu věnovat maximální možné úsilí a pokud jde o větší tým, tak nechat komunikaci s veřejností na těch členech týmu, kteří s tím mají nejmenší problém.
30.1.2014 20:01 - Gurney
sirien píše:
Autoři DrD2 a DrD 2 očividně tenhle skill neměli a nemají, jedni nezvládali krotit svá ega.

S tím DrD2 to není úplně přesné - co jsem si všímal tak většina autorů neměla problém se svým egem (spíš je to tak trochu opačnej extrém - i v oficiálních diskzích se zjevovali spíš míň než víc), ale s krocením samozvaných vykladačů a fanatických fanboys (mimo jiné těch co tu hru nikdy nehráli). A když se jim pak utrhl ze řetězu ilustrátor a vydal se na osobní křížovou výpravu skrz dva weby... no skoro bych věřil, že něktěří z nich z toho moc nadšení nebyli.

Jinak mizernou PR a nějakou tu aroganci klidně s širokým úsměvem přejdu pokud za nima bude stát něco srovnatelného se zahraničnímy rpgčky - což ovšem 90% českých tvůrců ani omylem nehrozí, takže je asi zbytečné to řešit..
30.1.2014 20:01 - ilgir
Sirien: Nezpochybňuji význam recenze, i když ho považuji za marginální. Zpochybňuji předpoklad "autoři se neumí chovat => Sirien napíše negativní recenzi => sníží se prodeje produktu" Protože každá ta šipka je slabým článkem.
1. Pochybuju, že bys dobrou hru recenzoval negativně na základě špatného chování autorů (stejně jako pochybuju, že bys špatnou hru recenzoval pozitivně kvůli dobrému chování autorů). A i kdybys na začátek recenze napsal "autoři se chovali jako kokoti, a teď k produktu...", tak to čtenáře příliš neovlivní.
2. Účinnost jedné negativní recenze napostované na jednom webu je omezená. Podstatný je celkový poměr recenzí na všech příslušných webech, protože zákazník rozhodující se podle recenze se jen málokdy rozhoduje podle jediné recenze.
30.1.2014 21:08 - sirien
Zákazník se obvykle nerozhoduje na základě kvantity těch nebo oněch recenzí, ale na základě recenzí, které jej nejvíce osloví a jejichž přístup a formulace budou nejlépe odpovídat na jeho otázky a argumentace souznit s jeho vlastními názory (ostatně taková je také ta, kterou si nejvíce lidí vůbec pořádně přečte)
Technicky (!!) jediná trefně napsaná recenze může přebít i desítky "obyčejných". Což je ten důvod, proč web-markeťáci našlapujou tak jemně bez ohledu na to, na jakém webu jsou nebo jak je velký - nikdy nevíš, na koho tam narazíš nebo co někdo může vyplodit.
30.1.2014 22:24 - Jerson
Když se přidržím jen toho, co zde bylo napsáno o nové verzi DrD+ ... tak vlastně ani nevím, o čem to má být a jak to má fungovat. Vím jen to, že je zveřejněný web a nějaké ifnromace od jednoho či dvou lidí z autorského týmu, ale zároveň že oficiálně nesmí nic zveřejňovat(?)
Na DrD+ jsem se svého času těšil, protože se mi Vláďův přístup líbil (v té době), ale když jsem zjistil, že vlastně celá pravidla stojí na matematicky vyladěném sčítání sil, vzdáleností a časů plus velmi komplikované metafyzice, tak mě nadšení pustilo.

Zajímalo by mě, co z toho hodlají autoři v další verzi zachovat a co změní.
31.1.2014 07:34 - ShadoWWW
Jerson píše:
Vím jen to, že je zveřejněný web

Už není. Asi ho dočasně zrušili.
31.1.2014 08:07 - ShadoWWW
V rámci D&D Next playtestu Wizardi zjistili, že velká většina lidí, co se zúčastnili playtestu a poskytli feedback, se nijak nezapojují do diskuzí na oficiálním fóru. Vypadalo to tak, že zatímco na fóru se horlivě bojovalo o změnu nějakého pravidla, tak feedback ukázal, že většině dané pravidlo vyhovuje.

Je potřeba si uvědomit, že lidé, co danou hru hrají a přispívají na fórum, jsou jen menším vzorkem lidí, kteří si na internet chodí o hře číst, ale nijak se neprojevují a navíc mohou mít jiné názory, než které plynou z diskuze.

A nedělám si iluze - do D&D playtestu se zapojil jen menší vzorek lidí, co hrají D&D. U RPG to prostě funguje tak, že většina hráčů nemá žádnou potřebu chodit kvůli ní na internet.

A to platí nejen pro D&D, ale i ostatní RPG.
31.1.2014 11:25 - sirien
ShadoWWW: V tom nejsou RPG nijak výjimečné. Vem si, že lidi co chodí na fóra (k čemukoliv, nejen RPG) jsou v podstatě "fajnšmekři", kteří se o věc opravdu zajímají. A takoví mají přirozeně v něčem vyšší a v něčem proste "jiné" nároky, větší rozhled a tím i posunuté standardy.

Když vezmeš skupinu hráčů DrD co si někde pokradmu hraje svoje po svym a o nic se nestarají a ukážeš jim koncept metaherního (/částečně) narativního/gamistického zdroje (fate pointy, action pointy, karma...), tak tím velkou část ani nezaujmeš a druhá část na to bude koukat jako na něco super inovativního.
Přijď se svojí hrou sem nebo na RPG Fórum a když bude obsahovat podobný zdroj, všichni místní řeknou "hm, ok" a když ho mít nebude, tak řeknou "hm, ok / hele, a nehodilo by se tam mít nějaké fate pointy?"

Podobně některé mechaniky třeba prošly delším vývojem a "moderní" hry už nesou třeba čtvrtou, pátou iteraci takové mechaniky, přičemž v daném směru jde skutečně o "pokrok" založený na herních a designerských zkušenostech - tedy můžeš objektivně říct, že každá další iterace takové mechaniky byla herně lepší (funkčnější), než předchozí. (z hodně "intenzivních" příkladů v tomhle směru např. dice-resolution mechaniky)
Když nějací "domácí" hráči budou zvyklí ze své hry na třeba 2. generaci té mechaniky, ale v současnosti se už v designu používá třeba 4., tak pokud někdo přijde s hrou, která používá 3. generaci takové mechaniky, vznikne Ti rozpor - pro "domácí" hráče to bude pokrok a řeknou si "jo, super, tohle je cool zlepšení" zatímco lidi na fórech řeknou "srsly? Už X let od doby téhle hry se tahle mechanika přece dělá jinak..."

Osobně jsem se třeba na GC bavil s nějakými lidmi o DrD2 - nebyli to žádní DrD2 nadšenci, ani ho nehráli, jen ho jeden z nich četl, a i když z něj neskákal do stropu, spoustu mechanik tam hrozně vyzdvihoval jako že DrD2 přináší nějakej koncept co stojí za to... přitom mluvil o věcech, které autoři DrD2 v podstatě jen zakomponovali do systému a o nic objektivně nového nejde.

Ale jak píšu - tenhle rozpor není nic RPG specifického, na kurzech Innovation Management to je "lecture 101" záležitost - doslova, probírá se to úplně na začátku v rámci samotné definice a chápání pojmu "inovace".


Dobrá recenze tohle podle mě reflektuje - resp. záleží, pro koho píšeš (a pro koho je hra určená).

Z tohodle pohledu je třeba moje recenze na DrD2 napsaná ve skutečnosti špatně, protože jsem při psaní tenhle rozměr vůbec nijak nevystihl. To je ale jiná story která souvisí s tím, jak, proč a pro koho ta recenze vznikla (a přepisovat jí už FAKT nebudu)
(podobně třeba moje recenze na Příběhy Impéria by striktně hodnoceno nebyla 100% perfektní pro potřeby např. publikace v Pevnosti, protože je psaná jako recenze k rozšiřujícímu produktu Fate a ne jako k samostatné hře, takže tam vůbec neřeším systém... to je ale zase dané tím, pro jaké čtenáře je primárně psaná)



Celkově to ale není nic proti ničemu - jak jsem psal, nemám žádné iluze o tom, že by místní komunita (ať už v úzkém smyslu Kostky nebo širším smyslu Kostky, RPGf &souvisejících) byla nějaká ohromná páka na lámání trendů v tom nejširším možném smyslu chápání "rpg scény" u nás.


PS - tisíckrát děkuji Maxovi za to jak tehdy implementovat funkci zachování rozepsaného textu
31.1.2014 11:56 - Quentin
Píše:
PS - tisíckrát děkuji Maxovi za to jak tehdy implementovat funkci zachování rozepsaného textu

All Hail Max!

Vážně je to příjemná, nedoceněná funkce :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085891962051392 secREMOTE_IP: 3.21.104.109