Prostředí

sirien
31.1.2009 13:57
Technologie pohybu a komunikace přesahující rychlost světla jsou nedílnou sočástí sience fiction. Zde bych rád podrobněji rozebral různé možnosti jak je řešit.
Autorská citace #81
10.10.2017 03:51 - sirien
Takový dotaz... před skoro 10 lety jsem napsal 8 článků z téhle série. Dneska sem se k nim namátkou vrátil a i když jejich základ mi pořád připadá vpohodě, tak řemeslně mi vůči mé dnešní tvorbě přijdou dost zastaralé, zejména protože:

- jejich forma je živelně divoká, v podstatě proud myšlenek bez nějakého vybroušení

- sice obsahují myšlenky ke konkrétním hrám, ale tyto z nich čtenář musí často dolovat a domýšlet sám, protože jsem tenkrát ještě nevěděl jak psát tak abych věci přeformulovával přímo do konkrétních herních rad

- na to, že to je série, jsou všechny články brutálně rozhárané a spojuje je vlastně jen téma, jejich forma je naprosto nesourodá.

...tzn. celá ta série je takový zajímavý historický pomník ranné éře mého autorství :)


Otázka je - má tu někdo dojem, že by mělo smysl, abych se k té sérii vrátil a ty články postupně zahladil, doplnil a vybrousil? Na jednu stranu mi to přijde lákavé, protože ten nápad té série se mi pořád líbí (a pohrávám si s myšlenkou udělat novou sérii o hraní ve fantasy), nicméně zároveň to je nejspíš dost práce (jak tvůrčí co do přestavby tak věcné co do datlování), tak se mi to nechce dělat úplně nadarmo.
Autorská citace #82
10.10.2017 10:15 - Log 1=0
Taková odpověď... Jako když to uděláš, tak to bude jistě dobré a přínosné, protože zlepšení formy není nikdy od věci, a tahle stará série se mi líbí.
Ale kdybych měl magický prsten ovládání Siriena, tak k tomuhle ho fakt nepoužiju. Tvých zkušeností a talentu lze využít účelněji. Pár dalších dílů Scénáristiky. Podobná série pro jiné žánry (třeba pro fantasy jak píšeš). Pár článků s myšlenkami, jenž na kostce ještě nejsou. Přeložené nebo udělané one-shot dobrodružství pro Fate. Co mě tak napadlo.
Autorská citace #83
10.10.2017 12:55 - Ebon Hand
Mám tuhle sérii rád a nepřijde mi to nutné. Spíš mi přijde, že tyhle staré články zapadly. Je to i určitá ukázka tvého vývoje. Můžeš napsat něco nového na téma sci-fi.
Okénko Archiv by mělo nabízet takové věci s častější frekvencí, nejenže nyní nabízí pouze jednu věc, ale nabízí random každou píčovinu a všemu dává stejnou váhu. Články, které jsou napomocné pro hráče a DM by měli mít vyšší prioritu.
Autorská citace #84
10.10.2017 16:38 - Šaman
Články o nadsvětelném cestování jsem si kdysi pročetl (buď kvůli archivu, nebo jsi na to možná odkazoval u Sabotované mise) a přijdou mi v pohodě. Jakožto fantasák jejich vylepšování nijak neocením. Scénáristiku a články o fantasy ano.

Ale s tím archivem je fakt, že by to chtělo aspoň základně filtrovat pomocí nějakých tagů. Články vyšší váhu, debaty normální a některé by měli mít tag "nezobrazovat v archivu". Třeba když kliknu na "listopadové hraní v Memphitu" a pak zjistím, že to bylo před šesti lety… :D
Autorská citace #85
11.10.2017 16:46 - efram
Přečetl jsem si tento, pro mě, neznámý článek. Opravdu jsem si to užil. Dík.
Autorská citace #86
11.10.2017 17:00 - sirien
V knihovně článků "Prostředí" je sedm dalších :)
Autorská citace #87
11.10.2017 17:37 - efram
Mimochodem jen takovej doplněk k rozmísťovaní bran. Myslím, že velice zajímavý koncept měl Dan Simmons v hyperionu. Tam museli, tak jak popisuješ v jedné části článku, nejprve na místo doletět automatizované sondy a roboty, které postavily bránu. Pak se propojila s branou, která byla již postavena v obydlené části. Nicméně daleko víc mě zaujal koncept, kdy speciální jednotka, která lovila hlavní hrdiny, měla k dispozici loď třídy Archanděl. Nedostatek této lodi byl ten, že po skoku vždy zemřela posádka. Prostě nebyla schopna přežít ten skok. Taková loď by samozřejmě ztratila smysl pro živou posádku. Ve světě Hyperionu, ale existuje "parazit", který má tvar kříže (ach ta církev), kterého si cestovatelé přiložili na tělo. Ten parazit je vždy po proskoku dokázal regenerovat - oživit, znovu sestavit. To proč nezemřel parazit nebylo vysvětleno :). Nicméně ten koncept je brutální ve svých důsledcích. Takto oživená posádka vždy ztratila něco ze sebe. Až se z nich nakonec stala jakási bloumající, bezpohlavní individua.
Autorská citace #88
11.10.2017 17:45 - Šaman
Offtopic - posádka, která ztratila něco ze sebe. Ztratila duši… Vzpomněl jsem si na Horizont událostí. A napadlo mě, že popsaný koncept by mohl skončit vemi podobně.
Případně reapeři z Firefly. Největší hrdinové poslaní do neznámé části vesmíru aby tam sestrojili dimenzionální bránu a když se tam konečně dostanou osadníci ze Země, zjistí že ti hrdinové už nemají city, zábrany, svědomí…
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14754390716553 secREMOTE_IP: 54.196.47.128