pipux píše:
x86, i386 apod. jsou z pohledu dnešního nasazení hrůza, ale tady přece současné procesory od intelu/AMD nejsou znevýhodněny. To x86 podporují jen jako "compatibility mod", je nad tím nadstavba několikaletého vývoje.
Ja pochopitlene vim, jak vypada i386 zevnitr :) Ale prave to sileny "mame tragickou architekturu kterou interne prekladame na rozumnou architekturu" je dost prasarna. Kdyz se podivas co umi ARMy (ty procesory co se davaji do iphonu a kdeceho), a to jsou inorder ... pf. Jsem zvedavej jak bude vypadat ten dvoujadrovej 2ghz spekulativni superskalarni ARM co slibujou na dnesni rok. Ma zrat do dvou wattu na jadro, coz je masakr, v porovnani s tricetiwattovym intelem.
pipux píše:
Líp? Tady jde o to, aby se tvůj program naučil efektivně využívat všechna ta jádra těch zázračných subsystémů. Takže výhledově asi ano, ale pro tvorbu aplikací by se mohl hodit nějaký middleware ...
Mno. Takhle. PS3 je herni platforma, a hry (akcni hry, teda, ne fish fillets :D ) maji tri urovne.
1) skriptovou/objektovou (trida player je potomkem tridy actor je potomkem tridy objekt. ma vlanost hp. pokud hp klesnou pod nulu, zavolej metodu dead, atd)
2) fyzikalni model
3) shadery (grafika)
shadery jsou paralelni samy o sobe, takove graficka karta je v zasade hodne specializovany procesor se stovkami jader, ktera ale musi pokazde delat stejnou operaci (ale na ruznych datech. a zjedodnusene receno). to nemusis resit.
level 1) a 2) je problem, protoze se s tim tezko pracuje, a soucasne mainstreamove programovaci jazyky moc neumi tyhle veci. rozlisuj konkurencnost (resi se vic problemu najednou) a paralelismus (resi se jeden problem vice systemy aby byl vyreseny rychleji).
level 2 s da resit
timhle, a dost chytre implementace umi aji paralelismus, ale je to hodne slozity, protoze potrebujes generovat akce pro level 1 (kulka trefila cil), atd.
level 1 je taky vtipnej, pac tech objektu mas na scene radove tisice, pokud chces vyuzivat vic procesoru tak to musis silene usynchronizovat, coz neni sranda, ale da se to, koukni
sem a nebo (muj oblibenejsi zpusob)
sem.