Píše:
redefinovat selhání z „věci se pokazí“ na „postava není dost dobrá“.
Tohle je určitě korektní překlad předlohy? Zní mi to dost prohozeně.
Mimochodem ta myšlenka se tu už objevila v jiných formách a podáních, které stojí za to zkouknout minimálně pro porovnání a náhled z více úhlů, zejména:
-
Rizika - o tom kam pokládat zajímavý důraz neúspěchu
-
Částečné úspěchy - o nastavování toho, o čem hod vlatně rozhoduje
-
Nechte je vyhrát - o neházení a posouvání příběhu vpřed (btw. sepsáno 2006...)
-
Ano, ale... - slavný článek o tom, jak místo negace věci dávat, ale s problémy
(a našly by se určitě i další...)
Loki: musím říct, že se mi moc líbí, jak ze sportu položíš kritickou námitku, ale pak si jí rovnou sám zodpovíš a vyvrátíš (hráčka namítne X... ale tady se to řeší takhle aby X vlastně nebyl problém) :D
To, že hráče baví házet, je určitě pravda. Sám se k takovým řadím - kostičky mají svoje kouzlo a je moc hezké vidět je se kutálet a netušit, kam příběh půjde dál. Jenže to je přesně ten háček - ten hod musí mít nějaký význam, aby byl zajímavý. Je ale pravda, že jsou hráči, kteří mají rádi, když se hází konzistentně podle nějaké fikční a nikoliv dramatické logiky (vždy, když lezu na věž...) - pro řešení takových viz výše odkázané články, zejména ty první dva a kombinace toho co je v nich uvedeno.
Ohledně toho, co hráči považují za kritický neúspěch - to je takové laciné kritické ovoce. U každého přístupu bude vždycky skupina, které se nějaký konkrétní přístup nebude líbit a bude ho považovat za ojebávku. Pointa sdělení tu není, že bys měl aplikovat právě ten jeden ("mnich se to dozví a uteče..."), ale že bys měl aplikovat myšlenku v pozadí tak, jak to v Tvojí skupině sedne (...stane se něco, na co lze navázat, místo toho, aby tě to jen hodilo zpátky na začátek).
Gediman: tak pokud je čas zdroj (obecně nebo zrovna v danou chvíli) a vybraná akce tento stojí, tak to je legitimní. Markus tohle nedávno vysvětloval v rámci OSR (kde se čas váže k dalším zdrojům jako jsou světlo, jídlo...) Jenže v mnoha hrách se Ti často stane, že čas nehraje roli a postavy ho mají dost a v tom případě pak tohle vyzní naprosto naprázdno a je potřeba to nějak nahradit.