Dalcor: Máš naprostou pravdu. Jsem si vědom toho, že kritizujete článek a to oceňuji. Jsem si vědom i toho, že články jsou tady různé kvality, úrovně i zaměření a že to všichni víme, tak nevím proč to tu píšu.
Požádal jsem tě, jestli bys mohl své argumenty rozvést, což jsi udělal a to je fajn, protože je to konkrétní jasné a dá se o tom diskutovat. Vůbec netoužím po tom, aby se tady nějak omezovala kritika a byl bych rád, kdybyste mne vůbec nepasovali do role admina, protože se cítím být stejně tak čtenářem a účastníkem diskusí jako kdokoliv jiný. Ale snad si taky jako čtenář těch diskusí můžu povzdechnout, když se tady už docela dlouho jede pořád to samé. Já neříkám, že to není pravda ani že by se to nemělo říct, ale pod slovem "pitvání" myslím spíš setrvalost s jakou se to probírá, než se to probírá.
Přijde mi taky, že jste se dost zaměřili na negativa. Co třeba jiná výzva. Zkusme se podívat na pozitiva článku. Které konkrétní věci se vám zdají dobré, nosné, které načrtávají směr, kterým se dá jít?
Co se Lotrandovi poznámky o figurkové bojové hře s RP prvky... no tam si naběhnul sám a nechť si to tedy vychutná do dna, i když mám dojem, že je to možná reakce na moji společenskou hru s RP prvky, nebo se pletu, Lotrando?
Jinak já nesouhlasím ani s jedním z vás pánové. Předně si teda nemyslím, že by D&D byla bojová hra s RP prvky, protože D&D je definující hra skupiny (svým rozsahem i svou prvotností) tak D&D je RPG a to co se od toho výrazně liší prostě není RPG. Takže pohoda.
Co se článku týče - první část je nějaká komparace mechanické výhody daného povolání. Pokud jste si coby začátečník přečetli jen to své, je dobré vědět - že jste ze skupiny asi nejschopnější v boji, ale méně schopný v jiných směrech. I z hlediska ztvárnění postavy vám to říká něco o tom, kde se cítí lépe a projevuje se třeba kompetentněji.
Je tady i nějaké postrčení k chopení se vůdčí role v družině (to není ani nijak mechanické, to je vyloženě rolové, prostě boss). A co by řekněme šéf bojových operací je tu i postrčení k tomu, jak optimálně úkolovat ostatní členy skupiny - něco, co by válečník asi věděl, ale hráč vědět nemusí.
A pak něco o výstroji.
Stručně řečeno od válečníka bych asi opravdu čekal, že bude někdo vědět o branži, která dává jeho povolání jméno - tedy o boji - a že bude schopný zhostit se role vůdce v boji a třeba i mimo něj. Že postava nějakého žoldáka bude agresivnější? Že vysloužilý veterán bude věci v první řadě řešit silou? Že zkušený stratég bude úkolovat ostatní co mají dělat? Že bojovník bude mít promyšlenou výstroj? To mne nepřipadá nikterak divné ani podezřelé.