Tak k tomu mám už delší dobu taky co říct, obzláště teď po studiu Magic Item Compendium.
Pro svého fightery jsem hledal nejaky způsob obzivy po dobu, kdy se neúčastni rabovani blizkych dungeonu a tak jsem si řekl, proč nebýt třeba zbrojíř, specialista na výrobu mečů. Vzal jsem si craft(weaponsmithing) a jal jsem se vyrábět MW Longsword. Když jsem ovšem zjistil, že ho budu vyrábět asi tak 6 týdnů, moc mě to nepotěšilo. Ani ne tak proto, že dlouho trvá, spíš proto, že kdyby tohle v daném světě platilo (FR), tak by nastal docela velký problém s nedostatkem zbraní k očarování. MW je totiž podmínkou nutnou k vyrobení kouzelné zbraně, kterou čaroděj tvůrce mimochodem vyrobí během chvíle, ale její cena naprosto neodpovídá náročnosti výroby. 300+x gp kde x je max 50, spíš daleko méně je směšná částka, ovšem při ranku 10 a take 10 budu takovu zbraň vyrábět zmíněných 6 týdnů a to jsem prosím docela dobrý craft. Další zajímavé zjištění je, že MW weapon má kdejaký příslušník armády, t.j lvl 1-2 fighter nebo ranger. Kde s eberou je mi záhadou. Jediná možnost je, že výrobci mají daleko vyšší rank craftu, ale kde ho vzali nevím.
Druhá věc je, že veškeré zajímavé schopnosti pocházejí od tvůrců čarodějů, samotnou výrobou uděláte max. +1 které se ještě nestackuje. Změnou materiálu pak máte možnost vylepšit některé parametry, ale hlavní těžiště zůstává na kouzelnících.
Tak teď vyrábím po kouskách, vždy když je čas, ale jsem v podstatě smířen s tím, že můj původní koncept šermíře a výrobce zbraní má velkou trhlinu, kterou zacelí jen 5 levelů wizarda a feat create magic weapons and armors (či jak se to jmenuje). Výhodou je samozřejmě schopnost použít kouzla i pro jiné účely, ale řešení je to krkolomné.
Tolik pravidla. Jako řešení mi to přijde krátkozraké a hlavně nenápadité.