Kultura

sirien
6.6.2020 18:27
Dungeons & Dragons 5e (III)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE, diskusi k nim tady.
- online překlad (cz SRD)

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.


En zdroje:
- Základní pravidla v angličtině (Basic rules) zdarma ke stažení
- Errata
- oficiální SRD ("Licence")

___________________________________

DŮLEŽITÉ

Narozdíl od svých předchůdců, tato diskuse slouží:
- pro oznamování novinek
- jako rozcestník důležitých odkazů
- pro super obecné záležitosti

Konkrétní dotazy nebo problematiky prosím sesměrovávejte do samostatných diskusí. Vůbec se nebojte případně založit novou.
Autorská citace #81
18.3.2021 20:38 - Gergon
No pokud bys jim nějakým způsobem snížil jejich sesílací vlastnost, nebo zvýšil, tak aby sis to mohl přepočítat. Pokud někomu snížíš inteligenci na 1, třeba kouzlem, nebo artefaktem, tak se jeho SO změní pokud je Int jeho sesílací vlastnost, pokud někdo sesílá pomocí Moudrosti a ty máš předmět který sníží inteligenci cíle, tak ti nepomůže.
Autorská citace #82
18.3.2021 20:55 - Pastýř
Ahoj, jak řešíte hromadné hody, například na plížení/nenápadnost? Necháváte házet všechny postavy , nebo jen tu s nejhorší dovedností.
Já mám v družině fakt hodně hráčů. Kdybych je nechal hazét všechny, určitě alespoň někdo selže. Tak to řeším hodem nejhoršího.
Narazil jsem ale na situaci, kdy jeden hráč má nejhorší dovednost, ale druhý má zase díky zbroji nevýhodu k ověření nenápadnosti.
Dá se nevýhoda nějak přepočíst na hodnotu dovednosti, např, jako postih?
Autorská citace #83
18.3.2021 20:58 - York
Pastýř: Nevýhoda matematicky zhruba odpovídá postihu -5.
Autorská citace #84
18.3.2021 21:00 - shari
Pastýř píše:
Já mám v družině fakt hodně hráčů. Kdybych je nechal hazét všechny, určitě alespoň někdo selže.

U skupinových ověření se počítá, že pokud uspěje polovina či víc, uspěla celá skupina - PHB, str 175.

Pastýř píše:
Dá se nevýhoda nějak přepočíst na hodnotu dovednosti, např, jako postih?

-5 - též PHB str 175 (Passive checks)
Autorská citace #85
18.3.2021 21:40 - sirien
Gergon: nemáš pravdu, Ne/Výhoda se může vztahovat i na pasivní hodnoty (nejčastěji Pasivní vnímání, relevantní může být ale třeba i Pasivní nenápadnost) a v tom případě se započítá jako +-5 k dané hodnotě. Není to časté, ale pravidla to znají.
Autorská citace #86
18.3.2021 22:04 - Gergon
Pasivní ano, o tom vím, ale to jsem neříkal že nejde. Já říkám, že pokud se někomu sníží nějaká vlastnost, nebo má na něco nevýhodu, pak se to týká jeho hodů, ale ne hodů někoho jiného proti němu.

Edit - už rozumím - tys reagoval na můj první příspěvek. pak chápu tvou námitku a ano - napsal jsem to špatně, není to pouze na hody, může to být i na pasivní hodnoty, ale pouze na jednoho člověka, ne na jeho cíl, nebo protivníka, tak jsem to myslel.
Autorská citace #87
18.3.2021 22:57 - sirien
Gergon: jakože... to je docela šedá zóna popravdě. Když si házíme oba, tak není moc rozdíl mezi tím když já mám Výhodu a Ty máš Nevýhodu*. Pokud si hází jeden z nás proti Pasivní hodnotě toho druhého, tak to snadno převedeš tak aby Ne/Výhoda skončila na straně házejícího (abys dostal do hry dvě kostky místo statického bonusu).

V opozitním hodu (střetu) se ale může legitimně stát, aby mě ovlivňovala Výhoda a Tebe Nevýhoda. Tatáž logika pak lze aplikovat na situaci, kdy jeden z nás je vyhodnocován pasivně. Např. já se zkouším proplížit kolem Tebe. Já mám Výhodu, protože kouzlo. Ty máš Nevýhodu, protože Tě zrovna rozptyluje někdo kdo se s Tebou hádá. Teoreticky můžeš převést obojí na mojí stranu a říct, že to jsou dvě Výhody, takže Výhoda. A nejspíš to tak v praktické hře fakt uděláš - ostatně hranice mezi mojí Výhodou a tvojí Nevýhodou je hodně diskutabilní. Ale nikde není vysloveně řečeno, že bys to udělat musel.

Fakt je, že DnD systém je stavěný spíš na jednostranné hody a ty situace oboustranných testů až tak moc neřeší, čímž tam zůstávají nějaké neošetřené pasáže u kterých když jejich logiku zobecníš, tak to může začít dělat takovéhle podivné věci jakože budu házet s Výhodou dvěma kostkama proti Tvojí pasivní hodnotě s -5 Nevýhodou.

Ale jako - je to spíš akademická diskuse, jak píšu, v praxi to převedeš všechno na stranu házejícího a vykrátíš podle pravidla o nekumulování.


* teď mě napadá, že vlastně asi je, protože distribuce... předpokládejme pro potřeby tohodle příkladu, že máme stejnou výchozí hodnotu, pak to bude jedno.


EDIT: jinak ano, měl jsem minulý post rozepsaný a dělal sem něco jiného a než sem to odeslal, tak diskuse už trošku popojela, což ho asi učinilo hůře srozumitelným. Sorry.
Autorská citace #88
18.3.2021 23:01 - LokiB
sirien píše:
je to spíš akademická diskuse, jak píšu, v praxi to převedeš všechno na stranu házejícího a vykrátíš podle pravidla o nekumulování.


Myslíš, že je to opravdu tak obvyklé? Že to většina skupin bude převádět na stranu házejících? Je to možné, my to nedělali, ale 5E jsme hráli málo.
Autorská citace #89
18.3.2021 23:10 - sirien
Loki: jakoby - trochu si mě teď zaskočil a nikdy sem tohle nezjišťoval, ale intuitivně bych řekl, že ano. Ne/Výhoda je spojená hlavně s házením druhou kostkou, to pravidlo o +-5 je tam spíš tak bokem, navíc v kontextu pasivních hodnot které jsou často porovnávany s konstantou (tj. případy kdy se vůbec nehází) - že to lidi používají pro asymetrické vyhodnocení kdy Ne/Výhodu vztahují protagonisticky k hráčům a jejich pasivní hodnotě, místo aby přiřkli opak NPC protistraně v podobě druhé kostky, je věc druhá.

Ale jako když to takhle vypíchneš tak ano, přiznávám, že to je ode mě střelba od boku a nemám nic o co svůj dojem opřít, ani zprostředkovaně nebo nepřímo.
Autorská citace #90
19.3.2021 07:52 - Gergon
To už je trošku něco jiného, než na co se asi autor původně ptal - vycházel jsem z toho, že se ptal na SO a tedy na situaci kdy hází pouze jeden. A ten jeden házející proti SO sesilatele nemá žádnou nevýhodu způsobenou třeba tím, že je sesilatel unavený. A nevýhoda na straně sesilatele nemůže snížit jeho SO. Snížit může jeho hod na útok, ale ne So (aspon nevím o žádném konkrétním případu kdy by mohla nevýhoda snížit SO)
Pokud jde o házení proti sobě, pak samozřejmě výhoda/nevýhoda na obou stranách může ovlivnit oba házející, ale opět podle mě bude mít vždy efekt pouze na toho jedince co hází. Pokud třeba proti sobě hází dva borci na otevření dveří a jeden má výhodu k síle a druhý nevýhodu, tak si to hodí každý podle sebe se svým postihem nebo bonusem. Určitě bych to nekumuloval na jednu stranu. Oba si hodí 2k20 a menší číslo jednoho bude porovnáváno s vyšším číslem druhého.
Autorská citace #91
14.4.2021 18:37 - Gergon
Vyšla nová UA a skoro to vypadá, že se chystají na vydání světa Dragonlance =)
Autorská citace #92
14.4.2021 19:29 - RoVan
Dragonlance je asi nejpravděpodobnější možnost, jen v DL nebyli Drakorození, pouze Drakoniáni, kteří byli navíc inherently evil (což se teď lidem ve WoTC obecně nelíbí).

Jsem zvědav jak si ten setting pro účely 5e přiohnou a jaký to na něj bude mít vliv... a jestli pro něj třeba omezí (aspoň v doporučení) portfolio hráčských ras.
Autorská citace #93
14.4.2021 20:16 - Jezus
Tak ony nějaké odkazy na hratelnost "nevšedních" ras jsou už v základní příručce (PHB) včetně zmínky Drakoniánů... To bylo ovšem před tažením ve jménu odvrhování všech archetypů, protože jsou - no, nebudu se rozčilovat :-)

Poradit si s tím můžou různě, včetně nějaké mírné změny reálii (hej, krom Drakoniánů z temnotou poskvrněných vajec jsou i "normální" drakorození) či nějakého vyškrtnutí. Ostatně settingy snad nemají povinost umožňovat hrát všechny DnD rasy, ne?
Autorská citace #94
14.4.2021 20:43 - Pan Bača
RoVan píše:
pouze Drakoniáni, kteří byli navíc inherently evil (což se teď lidem ve WoTC obecně nelíbí).


no jestli si to pamatuju správně, tak Drakoniáni zrození z vajec zlých draků byli naopak dobří...
Autorská citace #95
14.4.2021 20:57 - Jezus
PHB, str. 34 píše:
Drakoniánci
Ve světě Dragonlance se uctívači zlé bohyně Takhisis
naučili temný rituál, který jim umožnil pokazit vejce kovových
draků a vytvořit zlé drakorozené zvané drakoniánci.
Pět typů drakoniánců, odpovídajících pěti typům kovových
draků, bojovalo za Takhisis ve Válce kopí: aurakové
(zlatí), baazové (mosazní), bozakové (bronzoví), kapakové
(mědění) a sivakové (stříbrní). Místo dračích dechů mají
unikátní magické schopnosti.
Autorská citace #96
14.4.2021 20:59 - Jezus
Každopádně odpadlík od "zlého" národa, který se snaží páchat dobro a naráží na předsudky okolí, je příběh starý jako Drizzt sám, takže zrovna tady by byl vlastně prostor i pro jistou epičnost...
Autorská citace #97
14.4.2021 21:13 - Pan Bača
Jezus: já vycházím ze vzpomínek z knih a třeba i tohoto http://www.d20.cz/diskuze/_dragonlance_/247/24442.html
Autorská citace #98
5.5.2021 09:02 - Jerson
Mám otázku na znalce - jaký setting pro RPG má nejvíc materiálů, případně jaký je nejrozšířenější (pokud to jsou různé settingy)? Ptám se tady, protože předpokládám, že to bude setting pro DnD, ale nevím který to je.
Autorská citace #99
5.5.2021 09:15 - LokiB
Jerson: Forgotten Realms pro DND (už od dob ADND až do 5E, u vícero edic i defaultní setting daného systému) + PC hry k tomu, knihy atd.
5.5.2021 09:20 - Aegnor
Já bych řekl, že World of Darkness je taky velice slušně popsaný

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16129302978516 secREMOTE_IP: 3.80.5.103