Sjednocení edic, 3. část

Článek ze série Legendy a znalost
Napsal ShadoWWW

V minulých týdnech jsem psal, proč se chceme pokusit sjednotit edice a jak to hodláme udělat. Tady je několik úvah o tomto procesu, které taky stojí za to probrat.
 

Věci hodné k opuštění

Ačkoliv jsme v tomto ještě nedošli k společné shodě, tak to vypadá, že je pár věcí předchozích edic, které nechceme přenést do nové iterace D&D. Ne všechno v každé verzi hry bylo úplné zlaté.

Například si lze jen těžko představit, že by se vrátilo THAC0. Hodnoty třídy zbroje, které jsou tím lepší, čím jsou menší. Hody na systémový šok. Rasová omezení úrovní. Maximální hodnoty vlastností podle pohlaví. Mnoho typů bonusů. A tak dále. Ale jde o to: pokud se v tom mýlím, zapojte se do veřejného testovacího hraní hned na začátku a dejte nám o tom vědět. Chceme vědět, jestli máte o takové věci zájem, případně jestli byste je chtěli jako součást základní sady pravidel, nebo v doplňkových modulech, neboť chceme vytvořit hru, kterou budete chtít hrát.

Pak je tu věc, která tohoto okrajově týká. Co systém, který by připomínal tabulku Zbraně vs. zbroje v 1. edici? Mohli bychom ho zpracovat jako součást modulu simulačních pravidel? Možná. Rasová omezení povolání? Jistě (ale proč?). Jsou to dobré nápady? Špatné nápady?
 

Nový materiál

Nechceme, aby nová iterace hry byla jen "to nejlepší" z předchozích edic. Kdybychom to udělali, nebyl by důvod ji hrát. Cílem nesmí být pouze nabídnout vám herní zážitek, který chcete, ale dát herní zážitek, který je svým způsobem ještě lepší než ten, který jsme vám nabídli v minulosti. Rychlejší, lepší, elegantnější.

Ale kolik nového materiálu je už příliš? Toť otázka. Jak můžeme zachytit ducha a tón vaší oblíbené edice, pokud přidáme nové mechaniky či materiál, který nebyl v žádné předchozí edici? A jak bychom mohli všechny přesvědčit, aby hráli hru, která je pouze omíláním starého?

Jedna možnost je jednoduše díky přizpůsobitelnosti v modulech, o níž jsem psal minulý týden. Díky modulům můžete vytvořit hru s duchem 2. edice, a můžete vytvořit také hru s duchem 2. edice s některými možnostmi 3 či 4. edice. Nemusíte si zvolit předchozí edici. Můžete si hru přizpůsobit  podle sebe. Představte si hru s jednoduchostí Basic D&D, ale se schopnostmi 4. edice. Nebo hru, která má přizpůsobitelnost schopností postav 3. edice, ale bez všech taktických pravidel, Nebo libovolnou jinou kombinaci, po které toužíte. Věříme, že je to zcela jistě možné.

Experimentujeme s určitým materiálem, který je zcela nový. Například se schopnostmi povolání, které zachycují základního ducha povolání, a přesto nebyly v žádné předchozí verzi povolání. Například vezmeme myšlenku hraničářova úhlavního nepřítele, ale vyjádříme ji zcela odlišným způsobem.

Experimentujeme také s různými výsledky činností (task resolution). Co kdyby například něco, co vám dávalo bonus či postih, vám nyní upravovalo kostky, kterými házíte? Například bonus k hodu na útok by mohla být možnost hodit 2k20 a vzít si nejlepší hod. Nebo místo prostého bonusu byste dostali k hodu bonusovou kostku, kterou byste přičetli (nebo, v případě postihu, odečetli). Byly by tyto zcela nové mechaniky zábavné a přinesly by hře něco nového? A hlavně, měly by ducha D&D?

To je to, co zjistíme díky rozsáhlému testování a zpětné vazbě od hráčů.



TADY dnes můžete hlasovat, o jaké věci máte v D&D Next zájem.

Autor: Monte Cook
Napsal ShadoWWW 14.02.2012
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 14 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096198797225952 secREMOTE_IP: 3.131.13.194