Přehled produktů D&D 3.0e

Obsah článku:

  • Campaing Setting
  • Faiths and Pantheons
  • Lords of Darkness
  • Magic of Faerûn
  • Races of Faerûn
  • Silver Marches
  • Unapproachable East
    • Forgotten Realms patří k nejpopulárnějším prostředím pro hru Dungeons & Dragons. Proto se dočkalo své vlastní specializované sady příruček, s odlišným designem.

      Forgotten Realms Campaing Setting (Prostředí pro tažení - Forgotten Realms)

      autoři: Ed Greenwood, Sean K. Reynolds, Skip Williams, Rob Heinsoo

      rok vydání: 2001

      pravidla: D&D 3e

      Forgotten Realms Campaing Setting je v pevných deskách vázaná 320 stránková příručka. Obálka, která má vypadat jako plátěná po okrajích pospojovaná koženými řemínky je opravdu nádherná. A uvnitř najdete pěkné ilustrace na zažloutle se tvářícím papíře. Součástí knihy je i opravdu velká mapa.

      Kniha je rozdělena na devět kapitol. V první se dozvíte něco o postavách - o rasách který v Říších žijí, o povoláních, najdete tu nové odbornosti a prestižní povolání. Kapitola druhá je věnována magii. Vyjma nových kouzel zde najdete i stručný nástin povahy magie. Kapitola třetí je věnována běžnému životu - jak se měří čas, jaké je v zemi klima a co zde roste a žije, o městech a venkově o rodině, jazycích, měně, to vše zde najdete. Kapitola čtvrtá popisuje jednotlivé oblasti a proto je zdaleka největší. Od pouští Anaurochu přes proslulé Mečové pobřeží až do horkého Calimshanu a odtud do svými rytíři proslulého Cormyru, Dolin a dál. Tam všude se podíváte, byť krátce. Kapitola pět nám představí nejdůležitější Faerunská božstva, kapitola šestá historii světa, kapitola sedmá nejdůležitejší spolky, které zde působí. Kapitola osmá je o tom, jak vést v Říších svou kampaň a kapitola devátá nadhodí pár specifických místních nestvůr.

      Kniha je opravdu pěkně udělaná. Dozvíte se zde to, co potřebujete vědět a to co vědět nepotřebujete se také nedozvíte. Mapa je inspirativní byť neskladná a spíš než by jste ji tahali na sessions si ji pověsíte na zeď. I pokud nehrajete a ani se nechystáte hrát v Říších, může vám být tato kniha dobrou inspirací jak tvořit váš svět. Pravda Faerun je sám o sobě pěkná směska, ale jako inspirace je ideální.

      Silver Marches (Stříbrné pomezí)

      autoři: Ed Greenwood a Jason Carl

      rok vydání: 2002

      pravidla: D&D 3e

      Silver Marches je brožovaná 160 stránková příručka. Barevná obálka ve stylu Forgotten Realms, stránky tvářící se jako zažloutlý pergamen a barevné ilustrace jsou i uvnitř...

      Tato kniha je rozdělena do osmi kapitol. První z nich se zabývá zeměpisem a zajímavostmi v oblasti, ovšem víc do detailu, než jak je tomu v FRCS. V druhé kapitole se vydáme na "Průzkum divočiny" poznáme místní flóru a faunu včetně draků, dozvíme se i to, jaké je tu počasí a podobně. Kapitoly 3 a 4 - města a lid Stříbrného pomezí jsou právě o tom, co slibuje název. Důkladně popsána jsou zde důležitá sílda od Stříbroluní až po citadelu Adbar. A také naši hrdinové Wulfgar a Bruenor Kladivo, byť tady se autoři trochu zapoměli, neb Bruenorovi stále chybí oko, ačkoliv v románové sérii ho již má zase uzdravené. Kapitola pátá je po politice a rozložení moci. O tom co ohrožuje Stříbrné pomezí o tom co rozděluje a spojuje členy ligy. Kapitola šestá se sice jmenuje hrdinové severu, ale najdeme zde prestižní povolání, jmenovitě Zabijáka obrů, Ničitele hord, Bludného rytíře Stříbroluní, Orkského zvěda, Jedinečného lučistníka a Průzkumníka divočiny. Kapitolu sedmou - nestvůry Faerunu snad netřeba komentovat. V kapitole osmé najdete tři krátké dobrodružství v oblasti.

      Jelikož nehrajeme ve Forgotten Realms neměl jsem možnost tuhle knihu důkladně prověřit, takže hodnocení berte s rezervou. Přesto se mi kniha zdá zajímavá, konečně ubylo odborností, prestižek, monster a magických předmětů a přibilo těch věcí, na které se dříve nedostávalo. Na základně prodejnosti této knihy se mělo také rozhodnout o tom, jaké budou další příručky. Zda tam bude víc onoho informačního materiálu nebo víc prestižek. Uvidíme, jaké budou další knihy.


      Unapproachable East (Nepřístupný východ)

      autoři: Richard Baker, Matt Forbeck, Sean K. Reynolds

      rok vydání: 2003

      pravidla: D&D 3e
      Zde naleznete informace o jednom z nejméně prozkoumaných regionů světa Forgotten Realms - Rashemenu, Thayi, Thesku, Velkém údolí, Aglarondu a Hraniční oblasti. Krom nových kouzel, magických předmětů, odoborností, ras (např. gnollů!), prestižních povolání a řady monster obsahuje tento titul popis lidí, mít a unikátních kulturních elementů regionu. Jsou zde mapy každé z pěti nejdůležitějších oblastí a pěti měst, vše barevně. Bohužel tohle je jen polovina pravdy. Unapproachable East je počátek konce. Prestižních povolání, kouzel a magických předmětů už je tu víc než samotných faktů o světě a jako by to nestačilo, kvalita obrazových ilustrací dramaticky klesá k jakémusi čemusi, co by se dalo považovat za fleky na papíře. Bléé!

      Faiths and Pantheons (Víry a pantheony)

      autoři: Eric Boyd a Erik Mona

      rok vydání: 2002

      pravidla: D&D 3e

      Faiths and Pantheons je 224 stránková příručka. Barevná obálka ve stylu Forgotten Realms, stránky tvářící se jako zažloutlý pergamen, barevné ilustrace jsou také uvnitř.

      V úvodu se dozvíte o definici božstva, vysvětlení pantheonu, mrtvých bozích a vírách. Potom také o hodnostech božské moci a popiskách bohů. Taková příručka Deities and Demigods v malém. Následuje první kapitola představující nejvýznačnější božstva Faerunu. V zásadě jde o rozšíření informací z FRCS. Každé božstvo má uvedeny statistiky svoje i svého případného avatara. Je tu ale i napsáno, jak se jeho kněží modlí o kouzla, co nosí na sobě a takové podobné detaily. Také jsou zde informace o vzhledu chrámů, svátcích a slavnostech. Uvedeny jsou i vztahy bohů mezi sebou a jejich minulost. V kapitole druhé najdete menší a méně významná božstva. Jsou tu pantheony drowů, trpaslíků, elfů, gnómů, půlčíků, orků a Mulhorandský (egyptský) pantheon. V kapitole třetí se dozvíme něco o svatých místech - od Tempova Opatství meče přes Shařinu Saerloonskou Temnici až po Malarovy Hullacké wyverní kameny. Vždy je uvedena historie místa, obřady, které se zde konají a služby, které se nabízejí, hierarchie kněží, spojenci, nepřátelé a nechybí ani mapa a popis jednotlivých komnat. V kapitole čvrté a poslední, Šampióni víry, najdete dvacet prestižních povolání, každé zasvěcené jednomu božstvu.


      Lords of Darkness (Vládci temnot)

      autoři: James Carl a Sean K. Reynolds

      rok vydání: 2001

      pravidla: D&D 3e

      Lords of Darkness je brožovaná 192 stránková příručka. Barevná obálka ve stylu Forgotten Realms, stránky tvářící se jako zažloutlý pergamen a barevné ilustrace uvnitř.

      Tato kniha popisuje všeljaké "zlé" spolky od kultů až po rasy nebo vládce zemí. Každé skupině je věnováno 10 - 20 stránek, na nichž je představena jejich historie, záměry i to kdo je jejími důležitými členy nebo jak se rekrutují. Jsou tu i příklady takového typického člena a mnoho skupin má i své vlastní prestižní povolání. Významné skupiny jsou: Cyrikova církev, Dračí kult, Povrchoví drowové, Noční masky (upíři), Rudí Thayští kouzelníci, Stíny (zlí kouzelníci) a Zhentarimové. Každá z významných skupin má navíc popsáno i nějaké to místo, zíkladnu nebo úkryt. Je tu také 22 menších organizací, které mají kratší (2 - 3 stránkový) popis. Konečně je tu i dodatek v podobně nových magických předmětů, kouzel, nějakých těch odborností a nových drog.


      Magic of Faerun (Faerunská magie)

      autoři: Sean K. Reynolds, Duane Maxwell, Angel Leigh McCoy

      rok vydání: 2001

      pravidla: D&D 3e

      Magic of Faerun je brožovaná 192 stránková příručka. Barevná obálka ve stylu Forgotten Realms s obrázkem čarodějů kteří bojují s démonem nebo jej snad yvolávají, stránky tvářící se jako zažloutlý pergamen, uvnitř jsou jak barevné tak i černobílé ilustrace.

      Kniha sama je rozdělena do sedmi kapitol. První se nazývá O pochopení magie a vykládá historii i vysvětlení toho proč je magie v Říších taková, jaká je. Druhá kapitola se zmiňuje o různých způsobech užívání magie a někaterých unikátních magických fenoménech. Kapitola třetí je o Uživatelích magie. Jak asi tušíte, najdete tu ony obdbornosti a prestižní povolání, bez nichž si dnes nelze žádnou příručku asi ani představit. Z prestižních povolání je třeba zmínit Incantatrixe a Mystického poutníka, Alchymistu, Mechanistu, Harfenického kněze a Mága či třeba Cechovního mága Hlubiny. Kapitola čtvrtá se jmenuje místa moci a jsou v ní popsány unikátní a magická místa jako mystické víry, podivné vrchy, křižovatky, kláštery, svatyně a kruhy. Kapitola pátá je o kouzlech a zabírá velkou část knihy. K závěru se blížíme s kapitolou o magických předmětech a konečně nestvůry.


      Races of Faerûn (Faerûnské rasy)

      autoři: Sean K. Reynolds, Matt Forbeck, James Jacobs, Eric L. Boyd

      rok vydání: 2003

      pravidla: D&D 3e

      Races of Faerun je v pevných deskách vázaná 192 stránková příručka. Barevná obálka ve stylu Forgotten Realms, stránky tvářící se jako zažloutlý pergamen a barevné ilustrace uvnitř.

      V úvodu se dozvíte co znamenají slova rasa, podrasa, etnická skupina, v rámci knihy. Také se dozvíte proč některé rasy byly vynechány a jiné ne. Zahrnuty jsou tedy ty, které byly považovány za důležité, stojící za zmínku nebo hojně rozšířené. A v kapitole první hned přejdeme k první rase - trpaslíkům. Najdete zde primitivní v chladu žijící arktické trpaslíky, zlaté trpaslíky toužící po budování říší a zaměřených na bohatství, šedé trpaslíky se sklony k psionice, představující temnou stránku trpasličí rasy, štítové trpaslíky, tj. ty obyčejné z PHB, urdunnirské trpaslíky, kteří jsou schopni procházet kamenem a tvarovat kámen nebo kov jako by to byla hlína a konečně divoké trpaslíky žijící v džunglích Chultu. Následuje kapitola o elfech - od akvatických, žijících v moři, avarielů (okřídlených elfů), drowů (to snad nemusím komentovat), měsíčních elfů (těch z PHB), slunečních elfů (pyšných zástupců elfí rasy), divokých elfů a lesních elfů. A následují gnómové - počínaje hlubinými svirfnebliny, jedinou nezlou rasou Underdarku. Lesními gnómy (plachým přírodním nárůdkem) a skalními gnómy (tj. těmi z PHB). Kapitola čtvrtá je o půlelfech od těch běžných, přes půlakvatické až po půldrowy. Kapitola pátá je o orcích - od šedých moudrých východních orků přes půlorky k oněm přiblblým horským orkům a orogům, hlubiným temným orkům. Kapitola šestá je o půlčících - od duchomudrů (nomádských půlčíků z Chondalwoodu), přes tichošlápky (klasické PHB půlčíky) a až srdnatce - více usazené půlčíky. Až konečně v kapitole sedmé se dostane na lidi, hlavně na sedm nejdůležitějších etnických skupin. V kapitole osmé se dozvíme něco o sféricích a kapitola devátá je věnována tomu co se jinam nevešlo. V dodtaku najdete nějaké to vybavení, odbornosti (featy), magické předměty, nestvůry a prestižní povolání a konečně kouzla.
Napsal Alnag 09.06.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 0 příspěvky.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14749979972839 secREMOTE_IP: 3.19.73.227