...Inspirováno 4E Worldem
Design světa 4E se opíral o několik zásad z nichž ne všechny tento setting respektuje, především kvůli větší realističnosti či lépe řečeno, větší drsnosti a na jednom z prvních míst i zábavy z hraní. Následující řádky asi nemají valnou hodnotu pro někoho kdo neví nic o koncepci „základového“ světa pro čtvrtou edici.
The World Is a Fantastic Place
Ano! Tento svět má být fantastický, nabízet hráčům úžasné scenérie když ne obrazem tak alespoň slovem, ale je stále založený na realitě a nemá pevné dobré rozdělení na dobro a zlo. Rovněž epické postavy zde asi nenajdou svoje místo, tento svět je určen pro hraní heroic a paragon charakterů (do 20.lvl.) Rovněž nezná rituál oživení mrtvého (tedy alespoň do původní živé podoby :), 4E má i tak několik mechanismů zabraňujících smrti postav v důsledku špatného hodu kostkou.
The World Is Ancient
Ano, ale neplatí to tak úplně pro lidskou rasu. A pokud najdete něco skutečně starého, tak to taky často může být skutečně nebezpečné!
The World Is Mysterious
Ano, zvlášť ve věci „Point of lights“ přístupu.
Monsters Are Everywhere
Ano, civilizované časy říše jsou pryč a všemožná monstra se prochází nedaleko lidského osídlení. Hráči by měli vědět že vydat se dál od civilizace a zvláště v noci může být velmi nebezpečné bez ohledu na to jak velcí bouchači sami jsou.
Adventurers Are Exceptional
Ne! Hráči možná jsou hrdinové a možná ne, to posoudí jejich skutky (a často spíše mínění jiných, které může jejich roli značně zkreslit). Každopádně nejsou žádní vyvolení a v tvrdém světe kolem sebe potkají dost postav stejně mocných či mocnějších než jsou samy a schopných dát jim na budku. Přesto nejspíš nebude trvat tak dlouho a budou schopnější než řadoví příslušníci královských armád a tím můžou být cenní pro vévody a jiné vládce – prozatím coby dobří žoldáci.
The Civilized Races Band Together
Ne! Mírná xenofobie je normální postoj obyčejného člověka a některé rasy mají vůči sobě velmi nenávistná stanoviska (lidé a gnollové, drowové a všichni ostatní, …). Tento svět částečně postaven na občas poměrně „hustých“ vztazích různých inteligentních druhů. Přesto, nejsou vztahy jednotlivých ras tak vyhrocené aby nemohla když už ne vycházet tak alespoň spoluexistovat skupina dobrodruhů kteří jdou za stejným (a pro všechny výnosným) cílem.
Magic Is Not Everyday, but it Is Natural
Naprosto ne!! Podle teorií velkých mágů z dob říše je vznik magie spojen s „rozostřením“ světa na sférické roviny (Feywild, Shodowfell, Elemental chaos, …). Zatímco příslušníka jiné rasy vidí běžný člověk jako nedůvěryhodného, mág (třebaže lidský) je někdo, koho je třeba se obávat a setká se s ním párkrát za život. Stejně tak magickou zbraň mu možná nikdy nepřijde na oko (a pokud ano, ani si jí nemusí všimnout). Prostí vesničané nedědí po dědečcích hrdinech meče +1 a nechodí si zadobrodruhovat, jak pravila jedna nezapomenutelná hláška z Baldur‘s Gate a magické bestie jsou nejobávanějšími tvory známého světa.
Gods Are Distant
Ano. Neexistují žádné přímé důkazy existence bohů, ani není jasné zda jsou to konkrétní osobnosti či spíše jakési entity spíše s kolektivním vědomím. Na druhou stranu prostí lidé berou uctívání nějakého boha jako samozřejmost a i protřelého dobrodruha vede k zamyšlení pokud vidí ukázku moci nějakého vysokého kněze.
Bohů by rozhodně mělo být víc než je v PHB a naopak ne všichni tu mají zajištěnu svoji existenci. Zatím má u mě stálé místo slíbena Lloth a přijímací pohovory vedu s Havraní královnou - The Raven Queen :)