DMské zkušenosti: Překvapení! Epičtí goblini!

Překlad prvního článku Chrise Perkinse z řady Dungeon Master Experience o tom, že staré hrozby nemusejí být nezbytně minulostí.
Napsal wlkeR

 

PONDĚLNÍ NOC. Dobrodruzi jsou na 22. úrovni a právě putují jako posádka na lodi směřující západně přes Dračí moře.

Maelstrom je rychlé plavidlo poháněné živelným prstencem vody (nápad vypůjčený z Eberronu). Jeden z dobrodruhů, genasijský mág meče, byl nedávno zbaven funkce kapitána Maelstromu, aby mohl podniknout zvláštní výpravu pro svého mentora a dobrodince, Krále Moří Valkroi.

Před třemi dny Maelstrom přežil náhodné střetnutí s třemi nepřátelskými loděmi vyslanými soupeřícím Králem Moří. Když toto přestála, vydala se Maelstrom dál na západ za hlavním cílem družiny.

Cestou si dobrodruzi všimnou osamělého plavidla směřujícího opačným směrem. K trupu lodi jsou připoutány mrtvoly a plachty jsou zarudlé od krve. Dobrodruzi takovouto loď potkali už kdysi dávno za svých hrdinských časů, když na jejich ostrovní domov zaútočili goblini. Je zřejmé, že tato zakrvácená loď patří království Sanghoru, barbarskému goblinímu národu z dalekého západu.

Přesně tak, goblini na 22. úrovni, ani o píď míň.

Hrdinové by nechali goblinskou loď goblinskou lodí, nebýt dvou důvodů. Nejprve si hraničář všimne částečně ponořené klece vlečené podél goblinské lodi. V ní vidí vězně snažícího se zůstat nad hladinou. Za druhé je tahle loď v těchto vodách zjevnou hrozbou projíždějícím obchodním plavidlům. Šlechetní hrdinové se tedy vrhají na loď, aby zachránili vězně v kleci.

Následuje nevázaná palubní bitka proti nepříteli, kterého dobrodruzi na své úrovni rozhodně nečekali.

Důvody Střetnutí

Toto střetnutí na goblinské lodi mělo přidat světu hloubku. Stvořil jsem tuto odbočku abych připomněl hráčům (a jejich postavám), že se ve světě Iomandra děje víc věcí než jen "současný úkol." Schopnost goblinské lodi proklouznout dragovarským hlídkám říká hrdinům něco významného o světě - že Dragovarské loďstvo pozbylo kontroly nad Dračím mořem. Válka zuřící na západě (proti bývalému císařskému regentství padlým pod návalem příšerností ze světa Za) si vybarala daň na císařském loďstvu, a goblini ze Sanghoru toho neváhají využít.

Byl tu ale ještě jeden důvod. Tahle jedno-noční odbočka také připomněla hrdinům jak mocnými se stali. Hobgoblinský kapitán (Mulk, voják 8. úrovně) byl doslova padavka - byl hozen z paluby své vlastní lodi magickým vírem v prvním kole souboje. Goblinský mág (Zazz, kontroler 7. úrovně) byl zlikvidován dřív než stihnul pronést monolog. Gobří útočníci byli smeteni jako prach.

Jeden by čekal, že hráče slabí nepřátelé brzy znudí - a při tom bylo toto střetnutí jedno z nejpamětihodnějších. jako mnozí DMové rád pozoruji své hráče jak se snaží vykroutit z tenat, ale když jim dám (občasnou) ohromnou výhodu, změní to tempo a osvěží unavené smysly, zejména když nikdo něco takového zdaleka neočekává.

Toliko řečeno, pořád jsem pro ně měl pár překvapení. Říká se, že dobré věci přicházejí v trojicích, takže jedeme:

Překvapení #1: Dynamit udělá bum! Goblini naplnili úložné prostory lodi alchymistickým "černým prachem," který měl loď vyhodit do vzduchu, kdyby se něco pokazilo. Poté co kapitán dostal hobla, goblini se rozhodli, že nastal nejvyšší čas. Také by se jim to povedlo, nebýt hobita tuláka Oleandera. Poté co goblinská demoliční četa omylem podpálila tři soudky prachu a naplnila podpalubí oslepujícím kouřem (malý trik kterým jsem poukázal na hrozící výbuch lodi), Oleander se vrhnul do kouře, kde díky svému výbornému Klamání úspěšně předstíral, že je kapitán Mulk. Řekl demoliční četě aby místo odpálení prachu pohli svýma zablešenýma nohama na palubu (kde byli rychle zlikvidováni.)

Překvapení #2: Výhoda pro gobliny! Rozhodl jsem se neházet goblinům na útok, protože jich bylo tolik. Beztak neměli žádné účinné útoky. Místo hodu na útok mohl goblin dát automaticky 15 zranění nepříteli proti kterému měl bojovou výhodu. Tohle udělalo souboj zajímavějším a donutilo hrdiny se pohybovat. Také to bylo správně goblinské.

Překvapení #3: Minioni jsou BOMBA! Vzhledem ke goblinské zálibě v alchymistických pokusech se zdálo být nasnadě, aby měl kapitán Mulk po ruce skupinu "výbušných goblinů" vybavených nádobami alchymistického ohně. Zranění způsobené takto vybavenému goblinovi způsobilo explozi ve výbuchu 1, která způsobila 15 zranění všem tvorům v něm... včetně jiných takových goblinů. Zjevně bylo nejlepší taktikou vypořádat se s gobliny na dálku - což ovšem bylo na přeplněné palubě lodi docela zajímavé.

Koncem hry hrdinové zlikvidovali gobliny a zachránili vězně, který byl poddůstojníkem na jiné lodi, kterou goblini přepadli a oloupili. Samozřejmě uložil hrdinům úkol - přepravit náklad lodi zpět do města Kotviště - a získat si tím přízeň dalšího Krále Moří.

Člověk se může jenom dohadovat co se s hrdiny stane během plnění tohoto zdánlivě přímočarého úkolu...

Co jsme se naučili

Na každý případ jsem se ze střetnutí s gobliny naučil tohle:

  • Nikdy nepodceňuj půvab nakopávání zadků. Hráči se musejí čas od času cítit mocně, zejména na vysokých úrovních. 

  • Pokud má tvůj svět žít, nech hráče potkávat věci pod jejich úrovní. 

  • I nízkoúrovňové příšery můžou překvapit dobrodruhy dobrou taktikou a fanatickým postojem. Neboj se je používat, zejména jako miniony, a neboj se překopat jejich statistiky.
Napsal wlkeR 31.10.2011
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 6 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19744801521301 secREMOTE_IP: 54.224.18.114