Kultura

30.3.2017 09:37 - MarkyParky
Jerson:
Projevila se tam náročnost, ale nebyla triggerovaná zmiňovaným zranění pravé ruky.
30.3.2017 14:21 - Jerson
Nerozumím tomu, co jsi tím chtěl říct.
30.3.2017 14:24 - Aegnor
Jerson píše:
Nerozumím tomu, co jsi tím chtěl říct.

Marky tím chtěl říct to, že jako náročnou akci ji vyhodnotili a že ta náročnost vycházela přímo z té situace a akce, ne z toho zranění pravé ruky.
30.3.2017 15:40 - MarkyParky
Aegnor: +1

Přesněji vycházela ze situace plus zranění levé ruky, kterou jsem použil k hodu.
30.3.2017 16:20 - sirien
Jerson: odpověď najdeš níže v poznámce k 9. kolu souboje

Marky: Opravil sem ten post s mechanickým zápisem. Nicméně nemáš pravdu - skutečně mi tam mělo stoupnout Ohrožení a nestouplo (resp. já na to zapomněl, jestli i Ty nevim, musel bych se podívat do logu té hry, ale z toho co píšeš si to taky minul... ok, už bylo po půlnoci tou dobou...) a to v momentě kdy ses vykoupil z mojí smrtící akce. Při tom odvalování sem se následně vyplácel za 5 Zdrojů (Jizva +2, 1 mi zbyl) a šel jsem na Ohrožení 4, mělo to být za 6 Zdrojů (Jizva +3, byl bych na nule) a měl jsem jít na 5. Ne, že by to cokoliv jakkoliv změnilo, naštěstí.

--------

Ok, pár podrobnějších komentářů a nějaké highlighty

1. kolo

Zpětně si všimněte, že moje úvaha o úvodním bufferu z Výhody byla správná (zpětně mi to nakonec ušetřilo 1 jizvu). Na druhou stranu, kdybych Markyho tlačil do Ohrožení (tak jak to zkoušel on na mě), tak by buď ztrácel průběžně víc Zdrojů a ke konci by ho to nejspíš stálo Jizvu navíc (vynechávám, že by to nejspíš ovlivnilo fikci a nějaká další rozhodnutí, co tam padala). Tj. už na začátku se objevují různé, ale poměrně stejně výhodné taktiky, které lze hrát.

I když mnohem robustnější mechanický rámec Revize dost snížil závislost na shodné představě fikce, tak tato stále zcela nezmizela. Když Marky procházel svou možnost vykoupení se v první akci (kterou nakonec nevyužil), tak u něj zaznělo, že by si započítal slevu za zbroj, protože jsem svou akci popsal jako "parádičky" a "náznaky" atp. a tudíž by se mi neuplatnila ZS Pádný úder. Moje představa byla (minimálně původně, když sem akci popisoval) trochu jiná. Každopádně tohle už není problém jako dřív, fakticky se to dostalo na úroveň jiných systémů využívajících vazbu abstrakce-interpretace (jako např. Fate)


2. kolo

Markyho útok na zbraň mě poměrně vyděsil, protože to byla nečekaná slabina, kterou jsem předtím neuvažoval. Později se ale ukázalo, že totálnímu exploitu věci brání fikce - kopí tuto slabinu opravdu teoreticky má a Markyho štít mu umožňoval dělat manévry, které na ní cílily plus mě omezoval v popisech mých možných útoků a akcí a tlačil mě fikčně do akcí, které ho reflektovaly (např. snaha zranit právě štítem nekrytou nohu atp.) Nevím jak moc si to Marky uvědomoval, ale z tohodle důvodu mu ten štít dával (pasivní + potenciální) výhodu, i když mu v 1:1 nedával mechanické bonusy - a dost mě to iritovalo, v hlavě sem si rovnou připravoval akce, kterými bych jej mohl o ten štít připravit. Když Marky později naznačil, že je štít ochotný dobrovolně zahodit, tak sem mu fandil, ať to udělá a usnadní mi tím život - za ty 2 zdroje nebo kolik by z toho získal by mi to stálo. Možná kdyby Marky v reálu šermoval, tak by ten štít dokázal využívat v popisech líp a mohl by mě tak v akcích a hlášených záměrech omezovat o to víc (bylo cítit zejména v 5. a 9. kole).

Tohle je zajímavý moment, protože ukazuje, že ta fikční abstrakce jejíž nevýhodu zmiňuju výše má i svou světlou stranu. Hráčům co s bojem nemají nic společného podobné věci nebudou nijak překážet a popíší si je jak to znají z filmů atp. Lidem co mají k boji blíž to umožňuje vložit do hry jejich znalosti a představu toho, jak věci podle jejich zkušeností fungují.


3. kolo

Z mechanického hlediska bylo Markyho rozhodnutí nevykoupit se rozumné.

Z fikčního hlediska mi přijde, že to naopak dost podcenil a vykoupit se měl - nemohl mi vzít všechno, o co mi šlo (zkrácení vzdálenosti až přes meč, postavení tělo na tělo a odhození štítu), ale mohl si zachovat alespoň něco z toho (osobně bych vrátil do hry ten štít, ale mohlo mít smysl i nechat štít chvíli bokem a získat zpátky trochu větší distance)

Tohle je zpětně moment který ukazuje, že popisování fikce je rovnocenné systému a že systém je natolik vyvážený (tj. po revizi již nejde exploitovat na hrubá čísla), že se občas vyplatí udělat mechanicky nevýhodnou, ale fikčně prospěšnou volbu. V momentě kdy sme to hráli mi to úplně nedošlo, ale zpětně je tohle fakt krásnej moment toho testu.

Fakt, že jsem zde Markyho přebil fikcí v systému, jehož fikční hodnotu Marky tak dlouho obhajoval, beru za svůj malý soukromí achievement - i když fakticky to jsou samozřejmě body k dobru pro ten systém a tím i Markyho... ale jako souboj je souboj, tak mě to těší :)


4. kolo

Tohle byl klíčový a určující moment scény a ukazuje zajímavou věc o manévrech.

Marky chce zvyšovat ohrožení a strhnout souboj na close combat - rozumné, ale nikoliv drtivě převažující (kopí na blízko je pořád použitelné a kdyžtak sem měl ty nože...)

Z mojí strany tu je highlight toho riskování - zahodil sem Přesně, abych mohl hrát kombo Mocně+Lstivě za předpokladu, že mi to padne. Fakticky sem hrál na to že si můžu dovolit vykoupení a nebude to zlo (ztratím lehce na mechanikách, ale fikčně se mi situace až tak moc nezhorší), ale když se mi to povede tak získám jak převahu na mechanikách, tak hodně velké fikční momentum. Jestli mám ale jít na Ohrožení nebo na Jizvu a jestli si pro to mám dojít kombem Přesně - Lstivě nebo Mocně - Lstivě bylo dost dilema a i když to na pohled vypadá triviálně, výsledky se mohly dost lišit - na ruce sem tak měl 4 varianty a musel sem si vybrat.

Přesně - Lstivě. Značně větší šance uspět. Marky se vykupuje za 3.
Ohrožení
- nevykoupení: Ohrožení +2 (5), fikčně hodně ztrácí (poletí na zem&shits, hodně dobrý)
- vykoupení: Marky se vykupuje za 3 (ok), Ohrožení +1 (4), fikčně dost ztrácí, ale popisuje si to sám.
Jizva
- nevykoupení: Marky má jizvu 2 (hodně dobrý), fikčně lehce ztrácí (ok)
- vykoupení: Marky se vykupuje za 3 (ok...), Ohrožení+1 (4), fikčně bude mít dost problém, ale popisuje si ho sám, takže šance na exploit je malá (hm. ok.)

Mocně - Lstivě. Malá šance uspět (3d6, best 2 proti mým 2d6). Marky se vykupuje za 4.
Ohrožení
- nevykoupení: Ohrožení +2 (5), fikčně hodně ztrácí (poletí na zem&shits, hodně dobrý)
- vykoupení: Marky se vykupuje za 4 (ok+), Ohrožení +1 (4), fikčně dost ztrácí, ale popisuje si to sám.
Jizva
- nevykoupení: Marky má jizvu 2 (hodně dobrý), fikčně lehce ztrácí (ok)
- vykoupení: Marky se vykupuje za 4 (ok+), Ohrožení+1 (4), fikčně bude mít dost problém, ale popisuje si ho sám, takže šance na exploit je malá (hm. ok.)


Žádná z těhle možností není vysloveně špatná. Hodně velkou roli zde hraje, jak je na tom druhá strana s aktuálním Ohrožením a zbývajícími zdroji a jak se věci popíší - zde Marky udělal zásadní a klíčovou chybu že si popsal pád na zem, což by byla přímo moje volba kdybych popis dokončoval já sám.

Šel jsem po jizvě, protože jsem předpokládal, že mi jí Marky věnuje za cenu toho, že udrží nízké Ohrožení a neztratí tak moc na fikci. Marky to ale překvapivě zahrál opačně - v ten moment jsem měl dojem, že jsem systém a jeho dynamiku špatně přečetl, ale zpětně mám dojem, že naopak Marky udělal takticky dost chybu. Ale už jen fakt, že jeden z nás chybu udělat mohl a nebylo to hned zjevné, ukazuje bohatost možností, které teď revidovaný systém nabízí.


5. kolo

Tady se ve skutečnosti nic moc až tak zajímavého neděje. To váhání nad Mocně které by Markyho při vykoupení dotlačilo k Jizvě sem už popsal v dřívějším postu, ale to je zrovna dost obvious taktická situace v tom systému.

Zajímavý moment je Markyho vykoupení, kdy se rozhodl obětovat mechanické zdroje za fikční výhodu.

A hodně se myslím projevuje skutečnost, že Marky není šermíř. Místo probodené nohy měl udělat protivýpad štítem a nechat kopí, ať mu ho fatálně prorazí a zaklesne se na moment v něm (a třeba sekne do levé ruky) obětoval by štít, který stejně nepoužíval, dostal by možnost opět provést útok na zbraň a vůbec. Popř. rovnou to kopí zarazit do země štítem. Ukazuje to, že DrDII obsahuje citlivost na určité povědomí o fikčních možnsotech, tj. závisí hodně na představivosti - jak moc to je pro koho plus nebo mínus nebudu soudit.


6. kolo

Velmi hezký moment zde je to předání inky. Jak obvykle nemiluju, když systémy vynucují hody na iniciativu průběžně během souboje a mám radši prostý rozhoz na začátku, tak v DrD má to opakování inky docela dost smysl a ta možnost jí předávat bez hodu fikčně to fakt hezky dokresluje.

Tady už to je s Markym fakt nahnutý. Pokud bych vyhrál, moje akce pro něj znamenala Jizvu 2 (resp. zvednutí Jizvy 1 na Jizvu 3???) bez ohledu na to, zda by se vykoupil, nebo ne. Měl štěstí, že mu to padlo.

Zahrál sem to "neoptimálně", mimochodem, ale nikoliv "špatně" - měl sem hrát Přesně-Lstivě. Měl bych větší šanci na úspěch, ale Marky by si musel v případě mého úspěchu vybrat mezi Jizvou 2 (resp 3?) nebo Jizvou 1 (2?) a Ohrožením +1. Nicméně předpokládal sem, že by šel na Ohrožení a vyhnul by se větší Jizvě - a mě už jeho Ohrožení 5 stačilo a chtěl sem si jít pro krev. Podobně jako ve 4. kole sem zariskoval s tím, že fakticky nemám až tak moc co ztratit a když uspěju, tak udělám značně větší průlom - jen tentokrát mi to nevyšlo. Systém (minimálně v tenhle moment) přirozeně vyvažuje mezi "play long and safe" a "play risky". Nice.


7. kolo

To, že sem v minulé akci prohrál a pořád tady mám značně navrch ukazuje pointu kterou sem psal ve 4. kole - Marky se rozhodně neměl nechat srazit na zem za cenu zdrojů a zvýšeného ohrožení a měl tenkrát radši jít do té jizvy. Situace zde je pro mě pokračující sklízení úspěchů a jízda na setrvačnost z onoho 4. kola.

Opět zde jdu na krev, ale zmírňuju tempo a jdu na jistotu, dávám najevo, že obrátím volbu z 6. kola a pro tu Jizvu si pudu přes Přesně-Lstivě. Když Marky vidí, jaké možnosti mu to dává, tak se rozhodne nebránit a raději zužitkovat vlastní akci jinak.

Popravdě, nevím, jestli to od něj bylo optimální (jakože fakt nevím). Na jednu stranu mě fakt potřeboval dostat fikčně do dosahu (byl na zemi se zraněnou nohou, já stál a měl sem delší zbraň). Na druhou stranu kdyby zahlásil protiakci, tak mě mohl přehodit a tu ruku tím zachránit. Přijde mi to, že Marky tu udělal obdobu mých dvou předchozích voleb kdy sáhl po riziku na úkor možného zisku, resp. že po prohrané iniciativě obětoval 50% šanci zachránit ruku za možnost vlastní akce, kterou jsem mu teoreticky mohl i pustit zdarma (jakože sem o tom uvažoval, pak sem si zaplatil obranu, ale už sem se nenamáhal vykupováním, takže mu to fakticky vlastně vyšlo... zpětně to vlastně asi nebyla nejlepší taktika, ale v danou chvíli se zdála dávat smysl. Opět jsme u těch voleb, které systém nabízí.


8. kolo

Marky se nechává strhnout fikcí a hlásí akci zabít. Fakticky to je chyba, měl se mě spíš snažit strhnout k sobě na zem (zvýšit Ohrožení - moje případné vykoupení, které sem si totálně mohl dovolit, by mu nic neudělalo, naopak mě by asi nijak nepomohlo - Marky by velmi výrazně srovnal situaci). Jak moc si to uvědomoval nebo kdy si to uvědomil nevím.

Já se nechávám strhnout fikcí a hlásím akci zabít. Fakticky to je chyba, měl sem se snažit způsobit Jizvu (Marky měl na vykoupení a při úspěchu a vykoupení by mi Marky nehnul Ohrožením). Dochází mi to ale až poté, co kolo dohrajeme.


9. kolo

Tady se naprosto nádherně projevují Jizvy, jak jsem už popsal v dřívějším postu.

KDYBY se Marky rozhodl, že jsme se převalili na jeho pravou stranu, tak by měl pod sebou svou méně užitečnou zraněnou ruku a o zem by se opíral zdravou nohou. Navíc k tomu by měl nahoře ruku se štítem a mohl by mě zkoušet mlátit štítem (který se fakticky používá jako zbraň, ale opět - Marky není šermíř, intuitivně tak o štítu nejspíš prostě nepřemýšlel). Mechanicky by bylo významné, že by se vyhnul Náročnostem za případné pohyby nebo manévry levou rukou/štítem proti mě.

Namísto toho Marky skončil se zdravou rukou pod sebou, se zalehnutým štítem, se zraněnou rukou nahoře (cokoliv proti mě mělo náhle Náročnost 2) a se zraněnou nohou u země (jakýkoliv větší pohyb by měl Náročnost 1).

Tady je fakt hezky vidět, jak se dá s Jizvami taktizovat (obdobně jako s Následky ve Fate, až na to, že Fate vanilla poskytuje méně zásadnějších Následků, DrDII naopak poskytuje více malých Jizev - funguje to stejně, ale má to jinou dynamiku).

Sitauci s akcí a protiakcí které se zde úplně nepotkali jsem už popsal dřív (problém to moc nebyl, jen nás to na momentík zdrželo než jsme si to ujasnili).


10. kolo

Od Markyho tu jde už jen symbolická čestná zabíjecí dohrávka, aby se neřeklo (nemohl uspět, topil sem se v zásobě potenciálních Jizev z nichž bych se zvlád na pohodu vykoupit). Což je důsledek chybné taktiky z 8. kola (viz výše). Možná se měl spíš i za cenu Náročnosti vrhnout za mnou a zkusit mě udržet u země (nicméně rozdíl ve Zdrojích byl už v tuhle chvíli naprosto jasně na mé straně).

Já dokončuju svůj záměr z předchozího kola a můj úspěch říká, že souboj fakticky skončil.


11. kolo

Možnost přejít do social combatu a prosit o život je nice touch (kdyby to vyšlo, musel bych cálovat Vliv, abych se rozhoupal Markyho dorážet)
30.3.2017 16:22 - sirien
Huf... tak.

Doufám, že je tahle analýza aspoň malé zadostiučinění za všechny ty sarkasmy a jízlivosti, co kolem sebe jinak kolem DrDII dlouhodobě házim kudy projdu :)


Každopádně s tím sem s wall of texts zase skončil a případné dotazy už budu zodpovídat stručně :)
30.3.2017 16:39 - ShadoWWW
Boj 1 na 1 vypadá dobře, ale boj 6 na 6 už by asi zaváněl složitostí DnD 4E.
30.3.2017 16:46 - LokiB
sirien+marky: a kolik času to zabralo, než jste to odehráli? jestli to teda není někde v té stěně textu popsané, neviděl jsem
30.3.2017 16:46 - Quentin
Shadowww: Wat? Dnd4e je mnohem jednodušší než drd2.
30.3.2017 16:55 - sirien
Jerson píše:
To se nikde neprojevila zvýšená náročnost takové akce, navíc když jsi házel ze země?

Jak píšu v tom postu s mechanickým průběhem - házel levou rukou, cálnul to z výhody. Teoreticky sem se nad tím mohl vztekat: ze země +1, zraněné rameno +1 by bylo +2, kdybych byl sketa tak ještě budu řvát že off-hand by bylo +3... ale nějak sem to netoužil produpávat a navíc mi to v danou chvíli už bylo docela jedno - měl sem navrch jak sviň a Marky se tam snažil prostě vytvořit ještě nějaký zajímavý ending, přišlo mi to cool - takovej last stand od něj.


----------------


Ještě poslední drobná věc - vítězství v hodech:

Iniciativy:
- Sirien: 5x (+1x z fikce)
- Marky: 3x (+1x z fikce) (+1x v 11. kole)
Sirien měl v 1. půlce víc inky, pak se to srovnalo; roli to hrálo cca v 50% případů, ve zbylých 50% mi přišlo že sem svůj záměr zvládnul dostat i do protiakce a tudíž mi ztracená inka nijak nechyběla. Což... je asi docela ok.

Kontesty:
- Sirien: 7x (1 3 4 5 8 10)
- Marky: 3x (2 6 7)

Vykupování:
- Sirien: 2x (2 6)
- Marky: 3x (4 5 8)

Zkoušky:
- Sirien: 2x (7, 9 - vykoupená)
- Marky: 1x (9 - vykoupená)


...Marky musí příště vybrat PbP server, jehož adminovi nepřebral holku.

Každopádně zajíamvé je, že i když to padalo takhle (mimochodem, nějaký vliv tam měly manévry Přesně - i když nějak moc to asi nezměnily, hráli jsme je ve většině hodů oba), tak celkový výsledek a průběh toho souboje mi přišel víc daný zvolenými akcemi a taktikami a rozhodnutími o rozvržení manévrů v tu kterou chvíli (tj. ne každé vítězství na kostkách mělo stejnou hodnotu co do situace nebo mechanického zisku v Ohrožení, Zdrojích a Jizvách).

Fakticky mám dojem, že klíčová byla Markyho 3 taktická rozhodnutí a to ve:
- 4. kole (neměl se vykupovat, další průběh by byl zcela odlišný a za cenu okamžité ztráty by si udržel dlouhodobou relativní vyrovnanost - mechanickou i fikční),
- 5. kole (měl zvolit odlišné vykoupení)
- 8. kole (zabití byl fakt fail a úpně tím proplýtval svůj play unsafe zisk ze 7. kola - měl hrát ohrožení a naopak svůj úspěch ze 7. kola co nejvíc exploitnout a získat tak novou naději na srovnání situace)
30.3.2017 17:09 - sirien
ShadoWWW píše:
Boj 1 na 1 vypadá dobře, ale boj 6 na 6 už by asi zaváněl složitostí DnD 4E.

Not really.

DrDII je asymetrický systém. To co tu vidíš je střet dvou PCček proti sobě.

NPCčka hrají podle jiných pravidel a systém je hodně skloněný na stranu hráčů a to jak co do omezení možností (Hranice) tak co do limitů (NPCčka končí na sudbě, PCčka mají hromady zásob v Jizvách a nemají žádnou hranici která by limitovala kolik zdrojů mohou utratit naráz).

Tj. PCčko se zvládá bránit a fungovat i v situaci kdy má Ohrožení 6, 3 Jizvy a zdroje na dně a pořád ho nejde mechanicky zabít. "Adekvátní" NPCčko by tou dobou bylo už docela naporcované pro žrádlo na rybičky (nejenže má menší možnosti vyčerpávání, ale protože má menší možnosti vyčerpávání, tak na dává smysl na ně přímo cílit akcemi, které se proti PCčku úplně nevyplatí)


LokiB píše:
sirien+marky: a kolik času to zabralo, než jste to odehráli?

Tyjo... Než mi Marky zopakoval pravidla a vysvětlil změny v revizi, tak to byla asi něco pod dvě hodinky.

Postavy sme dohodli a vytvořili asi tak za půl hodiny / hodinu.

(jeli sme na dvakrát, výše uvedené sme stihli za míň jak mojí cestu SAčkem Praha-Brno, takže to mohly být tak 2.5 hodiny)

Samotné odehrání... včera sem se lognul někdy po devátý a dohrávali sme to někdy kolem jedný, myslim, takže asi 4 hodiny, NICMÉNĚ:
- hráli jsme to po chatu, což celou věc zatraceně protahovalo
- místy jsme hru stopnuli a rovnou jsme si vyměňovali nějaké analyticko-taktické postřehy k tomu, co tam v tu chvíli ten systém dělá, jak se chová nebo jsme si rovnou vysvětlovali mezi čím a proč se rozhodujeme

Tj. 4 hodiny hry, bez tlachání okolo tak 3 hodiny samotné hry - přes Hangouts by to byly tak 2 hodiny a myslim že naživo tak hodina. S tím, že já sem si občas potřeboval za běhu dosrovnat nebo zpětně dohledat připomenout nějaká pravidla.


Quentin píše:
Shadowww: Wat? Dnd4e je mnohem jednodušší než drd2.

Jenže všechno je násobně rychlejší než DnD 4e. I minoritní souboje ve 4e trvaní naprosto nechutnou věčnost. Never again.
30.3.2017 17:11 - MarkyParky
Pár poznámek k některým rozhodnutím:

Ad "Marky se vyčerpal sražením na zem.". Můj Šermíř šel na Ohrožení 4 a byl na šedé pláni. Ono tam nebylo příliš prostoru na to vymýšlet nějakou paletu komplikací - v zadání bylo, že tam není žádne okolní prostředí a nemůžeme si přidávát do fikce nové věci. Nemohl jsem říct "zatlačil jsi mě do ohně / do potoka / na římsů / do bažiny / doprostřed hloučku krvežíznivých myšodlaků". Můsel jsem pracovat s (ne)prostředím co tam bylo a byla tam šedá pláň. A když k tomu přičteš, že akce, které jsem se vyčerpával, byla "rána do rhudníku," tak jen těžok najdeši jiné ěžké komplikace, než že se rozplácneš na zem. V podstatě to ani nebyla moje volba.

Že to prokousnutí hrdla není dobrý nápad jsem samozřejmě věděl, už když jsem to hlásil. Ale to kousnutí prostě MUSELO přijít, jsou okamžiky, kdy za tebe rozhodují zákony příběhu....

Nejsem šermíř a popravdě bylo docela náročné s tebou udržet krok jen s pomocí improvizace a odhadu, co by mohlo fungovat. To rozhodnutí nechat tě padnout na štít byl takový odhad od boku - prostě jsem si řekl, že je lepší mít volnou zraněnou ruku s ostrou špičatou věcí, než mít volnou zdravou ruku s tězkopádným oblým nesmyslem. Ostatně, kdyby ses v následující akci nezačal dekovat nebo jsem měl iniciativu já, tak bych si ty 2 zdroje odněkud z prstu vycucal a to kombo "zjizvit - přesně - mocně" bych ti do boku vrazil.


Dále předtím tu zaznělo, že situace, kdy jsme oba nahlásili akci+protiakci a pak zjistili, že se nevylučují, je weird. Ne, není, podle mě je to normálně vlastnost CR her. Prostě čas od času lidi něco zahlásí a pak zjistí, že vlastně nejsou ve sporu. Tak to vyhodnotí sólo a jede se dál. Nespatřuji v tom nic divného.


Možná mě pak ještě néco napadne později.
30.3.2017 17:17 - Aegnor
MarkyParky píše:
A když k tomu přičteš, že akce, které jsem se vyčerpával, byla "rána do rhudníku," tak jen těžok najdeši jiné ěžké komplikace, než že se rozplácneš na zem. V podstatě to ani nebyla moje volba.

Vyražení meče nebo štítu není použitelná alternativa?
30.3.2017 17:18 - MarkyParky
Sirien píše:
ze země +1, zraněné rameno +1 by bylo +2,

Nope, platí "Pravidlo největšího účinku", resp. já tomu raději říkám "pravidlo souhrnného účinku".

Ta škála náročnosti je hodně hrubá, tzn. když ti víc různých zdrojů dává stejnou hodnotu náročnosti, tak se počítá jen nejvyšší z nich.

Ke zvýšení na dva bych sáhnul až kdyby těch "jedničkových" důvodů bylo fakt mrtě. A výš než 2 už se téměř vůbec neleze, to se rovnou akce prohlásí za nemožnou.

Samozřejmě, kdyby nešlo o hození dýku ale o něco jiného, kde bych musel zatnout prokuchnuté břišáky nebo použít naraženou pravačku, tak bych ty dva platil, kvůli dvojkové jizvě, která by se projevila.
30.3.2017 17:21 - MarkyParky
Aegnor píše:
Vyražení meče nebo štítu není použitelná alternativa?


Štít jsem zvažoval a Sirien právem namítal, že předchozí akce hlásil tak jak je hlásil právě proto, abych tam ten štít nemohl vecpat.

Vyražení meče by jako vyjádření čtyřkového Ohrožení dávalo smysl, ale mechanicky i fikčně by to byl IMO hodné špatný nápad. Ze země se dá celkem dlouho účinně bojovat (což se i ukazalo). Bez meče už hůř.
30.3.2017 17:27 - Aegnor
Odpověď přesunuta sem.
30.3.2017 17:38 - sirien
MarkyParky píše:
A když k tomu přičteš, že akce, které jsem se vyčerpával, byla "rána do rhudníku," tak jen těžok najdeši jiné ěžké komplikace, než že se rozplácneš na zem.

Tady je otázka, kde končí komplikace (Ohrožení) a začíná zranění (Jizva).

Vyražený dech je třeba docela nepříjemný a dost omezující. Fakticky by to třeba znamenalo že další 1-2 kola automaticky vyhrávám inku. Je mi ale jasné, že tohle je dost improvizovaný účinek v danou chvíli a není v základních mechanikách.

Ale jak píšu - zpětně mi asi přijde že ses tam neměl vůbec vykupovat a vzít jizvu na hrudníku.

Jinak jako já Tě rozhodně nekritizuju v tomhle směru, jen mi přišlo že to jsou takové věci co stojí za zdůraznění že tam nějak proběhly.

V tomhle směru je třeba do diskuse jak moc je / není ok, že ten systém dává výhodu člověku, co má osobní zkušenost - zase chápu, že PvP není asi uvažovaná super běžná situace a že se dá očekávat že u většiny skupin budou ty znalosti +- rovnoměrné, protože spoluhráči většinou pochází z nějakého obdobného sociálního okruhu s podobnými zájmy. (A opět totéž se dá říct i o Fate a dalších systémech, co pracují s abstrakcí nad fikčním děním)


MarkyParky píše:
Že to prokousnutí hrdla není dobrý nápad jsem samozřejmě věděl, už když jsem to hlásil. Ale to kousnutí prostě MUSELO přijít, jsou okamžiky, kdy za tebe rozhodují zákony příběhu....

No tak na to samozřejmě nejde nic říct v tomhle případě :)

Opět - byl to fakt cool moment a ta představa toho dění byla fakt hezká - jen mi přišlo, že to je moment stojící za bližší vypíchnutí. Zejména kvůli té mojí chybné volbě dané tím, že mě fakt strhla fikce ve smyslu představy té situace - jestli bych to zahrál stejně i kdybych měl systém zažitý a ten vztah zabití/jizvení sem měl v reflexech nevím, ale popravdě je docela dobře možné, že bych to zahrál stejně už jen pro ten coolness toho momentu.

MarkyParky píše:
Dále předtím tu zaznělo, že situace, kdy jsme oba nahlásili akci+protiakci a pak zjistili, že se nevylučují, je weird.

Já ani tak nemyslel že to je obecně weird, jako spíš že tam nastal moment co trošičku rozhodil flow věci. Ale zrovna tohle byl fakt jen hodně drobnej postřeh a jeho pointa spíš byla že to šlo rychle a snadno rozseknout, než naopak že by to dělalo nějaký faktický problém.


MarkyParky píše:
To rozhodnutí nechat tě padnout na štít byl takový odhad od boku - prostě jsem si řekl, že je lepší mít volnou zraněnou ruku s ostrou špičatou věcí

yup, opět, pohoda, rozhodně nekritizuju.

Jen mi opět přišlo zajímavé to vypíchnout, zejména v kontextu toho, že z mého pohledu třeba tahle Tvoje rozhodnutí byla víc určující, než co přesně v daný moment padalo na kostkách. (Čímž jsme zpátky u vlivu té asymetrie osobní zkušenosti co sem psal výše.)



Aegnor píše:
Vyražení meče nebo štítu není použitelná alternativa?

Ne. V té akci sem na kostkách vyhrál já a Revize naprosto zrušila (díky všem bohům Asgardu) tu hovadinu s existencí remízy - pokud někdo vyhraje, tak prostě vyhrál.

Můžeš se vykoupit a umenšit tak jeho plný úspěch na částečný - což má ale nějakou svojí cenu: mechanicky +1 Ohrožení a fikčně musíš zachovat obecný záměr protistrany a cokoliv co na něm změníš (co protistraně upřeš) musíš vykoupit nějakou jinou nevýhodou, kterou získáš (kterou protistraně dáš místo toho).

V daný moment byl můj fikční záměr takový, že jsem:
- odstranil štít z výměny (záměrem, popisem a úspěchem z předchozího kola a popisem provedení v tomto kole - fakt sem si dal práci abych udělal akci kdy se toho štítu na chvíli zbavim)
- zhoršil situaci silným úderem do hrudi.

Tzn. na ten štít bych se tam asi dost xichtil že to porušuje můj záměr a fikční popis a že pokud ho tam Marky chtěl, měl si ho vykoupit v předchozí akci (což neudělal) a to vykoupení pořád logicky mělo nějak zahrnovat ten doručený zásah do těla. Puštění meče (šokem z úderu) by asi šlo, ale v danou chvíli by to byla dost blbá volba.
30.3.2017 17:40 - Šaman
MarkyParky píše:
Že to prokousnutí hrdla není dobrý nápad jsem samozřejmě věděl, už když jsem to hlásil. Ale to kousnutí prostě MUSELO přijít, jsou okamžiky, kdy za tebe rozhodují zákony příběhu....

Jdi po očích. Jdi po očích, Boo!

(Už vím, od koho to Hora okoukal… :)
30.3.2017 17:46 - Aegnor
sirien píše:
V daný moment byl můj fikční záměr takový, že jsem:
- odstranil štít z výměny (záměrem, popisem a úspěchem z předchozího kola a popisem provedení v tomto kole - fakt sem si dal práci abych udělal akci kdy se toho štítu na chvíli zbavim)
- zhoršil situaci silným úderem do hrudi.

Tzn. na ten štít bych se tam asi dost xichtil že to porušuje můj záměr a fikční popis a že pokud ho tam Marky chtěl, měl si ho vykoupit v předchozí akci (což neudělal) a to vykoupení pořád logicky mělo nějak zahrnovat ten doručený zásah do těla. Puštění meče (šokem z úderu) by asi šlo, ale v danou chvíli by to byla dost blbá volba.

Odstranění štítu v předchozích akcích jsem lehce přehlédnul (resp. už mi vypadnulo), jinak bych ho ani nezmiňoval.

sirien píše:
to vykoupení pořád logicky mělo nějak zahrnovat ten doručený zásah do těla.

Štít mám pocit nebyl definovaný, uvažuji pěstní držení, ergo vyražení štítu a vyražení meče je ekvivalentní vyhodnocení úderu do hrudi (pokud ignorujeme ostatní skutečnosti).
30.3.2017 17:56 - sirien
Šaman píše:
Jdi po očích. Jdi po očích, Boo!

To by byla dobrá rada, kdyby neměl levou ruku ve štítě a na pravé přeražené zápěstí.

Ale jako jo, tohle byl docela dost Oberyn vs. Mountain moment :)

Aegnor píše:
Odstranění štítu v předchozích akcích jsem lehce přehlédnul (resp. už mi vypadnulo), jinak bych ho ani nezmiňoval.

A to je zrovna docela důležitý moment, protože ukazuje jak ten systém fakticky v mechanikách reflektuje vliv popsané fikce.

Aegnor píše:
Štít mám pocit nebyl definovaný, uvažuji pěstní držení

Já si nějak intuitivně představoval takový ten větší štít co máš navlečený na předloktí. A myslim, že Marky taky. (Hej, ani já nejsem vysloveně šermíř...)

Štít tam byl definovaný implicitně. V předchozí akci sem si popsal, jak ho doslova srážim stranou a přistupuju dovnitř na tělo. V téhle akci jsem na ten popis navazoval a popisoval sem, že pohybem před protivníkem otáčim to kopí proti němu ze strany kde má meč a vedu útok na odkrytou hruď - tj. neříkal sem přímo, že štít je mimo, ale popis té akce byl založený na předpokladu, že ten štít je mimo v rámci setrvačnosti a návaznosti fikce z předchozího kola. Kdyby to tak nebylo, tak popisuju akci jinak (a dost možná bych popisoval i jinou akci s jiným záměrem).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.33344292640686 secREMOTE_IP: 3.235.29.190