Kultura

Autorská citace #82
27.10.2011 09:44 - Radek K.
Tyhle stránky mě asi nemají rády. Zase mi to vymazalo/nevzalo příspěvek. :-)

Tak jen krátce:

Sirien: Jojo, jen prostě říkám že co se líbí jedněm, se nelíbí druhejm... :) Podle mého to chtělo ještě testovat komplet a vydat na Vánoce. (Ono to fakt nevypadá, ale dost zásadních věcí, ale i drobností v pravidlech jako v textu (fakt) věcí se vychytalo, neříkám jen že díky nám testerům, ale i obecně).

Me-dea: pardon za zkomolení jména. No, ten problém je klasický - kde sehnat testery a nekrást:-) Vpodstatě je reálný mít buď jen hrže který RPGF ještě nehráli, nebo naopak v cílový skupině. Obojí dohromady se shání těžko (ale tuším nějaké tester-PH psal že je mu 13). Natož v celý skupině. (a upřímně - kdo z cílový skupiny by to vydržel dělat).
Autorská citace #83
27.10.2011 10:20 - Alnag
Radek K. - no pro začátek by ses mohl registrovat... pak tě třeba budou mít radši.
Autorská citace #84
28.10.2011 10:41 - crowen
Na webe drd2.cz bola zverejnena Lite verzia DrDII

Takze ak ste hru nevideli, a neviete, ci kupit, alebo nie, toto moze byt dalsia dobra prilezitost nazriet do pravidiel a spravit si vlastny nazor.
Autorská citace #85
28.10.2011 11:29 - sirien
hm, vezmu si LITE VERSI z oficiálního webu, pojedu na tábor kde sem offline, dám jí kamarádovi na flashce a budu vypdat jako hnusnej zlej pirát. Jsem rád, když si mě autoři tak váží a nabízí mi dehonestující promo materiály na svůj produkt.

líbí se mi že hned v úvodu se pravidla přiznávají že nemají mechaniky vhodné k řešení všech situací, ale tvrdit že takové být nemohou je trochu alibistické - ještě se mi nestalo, že by mi v STs nebo FATE vyvstala situace, kterou by pravidla neuměla zpracovat.
Možná to je tím že jsem braindamage a domnívám se, že Pravidla hry by mělo být možné redukovat na čistě mechanickou úroveň, kterou je možné bez křečí aplikovat na libovolnou herní situaci a která naopak dává výsledky, které lze bez problémů včlenit zpět do herní reality a můj intelekt nedokáže pobrat genialitu autorů kteří toto tvrzení přímo popírají.

Škoda že dovednosti nezůstaly v lite versi u prohlášení, že na dovednost házíte povoláním, bez dalšího výčtu typů a seznamů dovedností pro různá povolání.

Omlouvám se za první odstavec, nápad s pirátským příběhem je docela dobrý :) . Ten odstavec tu nechám, protože docela přesně vystihuje můj první dojem po otevření PDFka.

Odstavec o zajímavých remízách mi vykouzlil úsměv :) Je to hezký pokus, ale obávám se že chybnost mechaniky to v důsledku nijak moc nezachrání.

Celkově mi přijde že nutnost minimalizace donutila autory stát se srozumitelnými... Pokud by někdy měli tvořit DrDIII (nebo DrD2,5 nebo tak něco) tak navrhuji donutit je začít lite versí na 10 stránek a až následně jim povolit další psaní, opět raději po malých kouscích. Výsledek pak může být možná i zajímavý na čtení a přehledný, což by byla milá změna.
Autorská citace #86
29.10.2011 10:06 - Jerson
Kdyby šel web Altaru, bylo by to lepší.
Autorská citace #87
29.10.2011 10:19 - Bouchi
Nejaky hardwarovy problem (nestesti nechodi po horach ale po discich). :-(
Na oprave se pracuje.

Edit: Piratska verze provizorne ke stazeni i na RPGF.
Autorská citace #88
30.10.2011 03:27 - Robin_SnnS
Toto píšu na základě své omezené zkušenosti s DrDII- hraní na nyxu a studie výcucu z pravidel.
Když jsem si před sedmnácti-osmnácti lety poprvé četla DrD (už nevím jestli 1.3 nebo 1.5) pochopila jsem základní mechanismy během slabší půlhodinky vč. deníku a už jsme šli do jeskyně. Příběh vyprávěl PJ a pak už bylo na hráčích nakolik si s tím poradí. Nicméně hlavní úděl PJ je často strkání více či méně očividné hráčů tam kam je potřeba je dostat. Zvlášť když má skupina tendenci se trhat na několik dalších.
S DrDII je přístup naprosto odlišný - pravidla jsou VELMI odlišná, a bohužel už vůbec ne intuitivní. Po přečtení pravidel sice v obrysech chápu jak to má vypadat a co se asi tak děje, ale spíš mě z toho bolí hlava než cokoli jiného. Hodně matoucí je i systém dovedností a hlavně jejich použití.
V DrDII při srovnání s edicí 1.5, vidím určitá následující pozitiva:
+snaha přimět hráče daleko víc zapojit svou fantazii a nespoléhat se na PJ
+zrušení životů
+systém zlepšování jednotlivých dovedností - hráč může jaké dovednosti s domluví s PJ a má obecně mnohem volnější ruce
Na stranu druhou si myslím, že pravidla jsou až moc volná, resp. hráčům neposkytují oporu různých tabulek atd.
V tom byla krása a zvíře původního DrD - jasně se daly ukončit hádky a diskuze vše bylo černé na bílém avšak co tam nebylo... no někteří to znají, jiní si to představí. V praxi se používala akorát pravidla pro boj a jednotlivá povolání zbytek byl balast, který se dal dohledat a případně věci objasnil nebo se upravil. Jako uprava Hyperprostoru II pro zlepšení a zkrášlení průchodu jeskyní přemístěním (často i částečným) jejího osazestva do stěny, ale to už odbočuji.
Když jsem slyšela před vydáním DrDII o jeho vlastnostech připadalo mi to jako takový Shadowrun ve fantasy hávu se slovanskou mystikou. Bohužel ať už názorů ostatních nebo z mého vlastního omezeného pohledu je praxe jiná.
Možná by takový kříženec Shadowrunu (ať už 2 nebo 4.0) s DrD 1.5 dopadl podstatně líp než věci které vidím kolem DrD 2.0
Autorská citace #89
30.10.2011 17:25 - Night of Triumphator
Žádám o to nešpinit majestát Shadowrunu Dračím doupětem. Děkuji
Autorská citace #90
30.10.2011 17:53 - Vojtěch
:)

Tu netřeba dalšího komentáře.
Autorská citace #91
31.10.2011 21:42 - Robin_SnnS
Night of Triumphator píše:


Majestát zůstane nepošpiněn, nicméně alespoň hypoteticky si představ, že vezmeš herní mechaniky shadowrunu jako model a oblékneš jej do šatů fantasy stylu dračího doupětě (a jeho mnechaniky pošleš kam slunce nesvítí). Výsledný produkt by myslím fungoval podstatně líp než DrD v jakékoli edici. Jenom představa deckera v theurgově hávu, mě posílá do kolen XDD
Autorská citace #92
31.10.2011 21:58 - Alnag
Robin_SnnS: Možná se pletu, ale mám nejasný dojem, že Earthdawn byl fantasy Shadowrun. Ale přiznávám, že jsem to ani neměl v ruce. Jen vím, že to taky vydávala FASA a nakolik to bylo mechanicky podobné netuším. :)
Autorská citace #93
31.10.2011 22:06 - Colombo
Alnag: no, osobně jsem kdysi viděl českou snahu přepsat shadowrun 2nd do fantasy, co si z toho pamatuju, tak akorát obrázky z Baldur's Gate, které tam byly u ras.

Earthdawn se podle wiki sice odehrává ve stejném světě o "milénia dřív" (což mi osobné zrovna dvakrát nevoní, ale což), ale hlavně používá celkem velké množství kostek, což mi k systému jako shadowrun moc nehodí...

Uvidím, stáhnu a poreferuju.
Autorská citace #94
31.10.2011 22:22 - Jerson
Když jsem si tu Lite verzi přečetl, na jednu stranu mi přijde o dost přístupnější než pravidla v příručce, na stranu druhou jako by ještě víc poukazovala na nedostatky DrD2. Ale když to vyjde, budu mít napřed názor člověka pravidly RPG netknutého.
Autorská citace #95
1.11.2011 00:08 - Sparkle
Tak čtu tu lite verzi, pochvaluju si nečekaně dobře napsanou první kapitolu "Co je Dračí Doupě"... a pak přijde kopanec v podobě ohavné věty Dovednosti získávají postavy v balíčcích navzájem souvisejících položek. Jak z VŠ skript, brr.
Jestli je lite verze srozumitelně napsaná, nedovedu posoudit, páč jsem ta pravidla už znala. Ale například to, že při každým zahrání povahovýho rysu dostanu jeden bod zdroje, je v této verzi novinka.
Autorská citace #96
1.11.2011 00:23 - noir
Takže je to skrytý update? LOL
Autorská citace #97
1.11.2011 05:24 - Bouchi
noir píše:
Takže je to skrytý update? LOL
Neni.
Sparkle píše:
Ale například to, že při každým zahrání povahovýho rysu dostanu jeden bod zdroje, je v této verzi novinka.
Strana 28, levy sloupec, tucny odstavec pred nadpisem Jmeno.
Autorská citace #98
1.11.2011 11:11 - Me-dea
Aneb ať žije přehlednost, jednoduchost a srozumitelnost pravidel. :D
Autorská citace #99
1.11.2011 11:14 - noir
No jasně, u jméno jsem to měl hledat! Jsme to ale nepozorní ťuhýci'
1.11.2011 11:40 - Quentin
To neni tak zvlastni. Ve 4e jsou charakterovy rysy taky a vsimnul jsem si jich az po roce :)
1.11.2011 13:23 - Bouchi
noir píše:
u jméno jsem to měl hledat!
A ja myslel, ze lingvista bude znat rozdil mezi "u" a "pred".
Me-dea píše:
Aneb ať žije přehlednost, jednoduchost a srozumitelnost pravidel. :D
To, na co jsem odkazal, je shrnujici pravidlo pro Povahove rysy na konci stejnojmenne pasaze v knize. Co je na tom neprehledneho nejednoducheho, nesrozumitelneho?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22249507904053 secREMOTE_IP: 54.236.230.108