DenGrasse píše:
Tj. přistupovat k dění do nejpopisněji, protože to jednak ukazuje na možný výsledek, jednak dobarvuje atmosféru.
Tak ve své podtatě s Tebou souhlasím. Sám preferuji hodně popisné hry kde hráči vytváří popisy, které formují situaci způsobem, který v důsledku nevyžaduje hod kostkou, protože samotné popisy uvedou situaci do stavu, kdy je výsledek předvídatelný a kostky tak zbývají jen na opravdu napínavé momenty.
Bohužel, v DrDII mi přijde že se ten princip autoři snažili sledovat, ale (dost možná kvůli sklonům mnohých z nich k indie - čistě můj pocit) pak to zprznili tím že se v kontradikci k tomu pokusili narvat hod kostkou do každé situace bez ohledu na popis a navíc skrze mechaniky, které popisy samotné devalvují (spousta jich zařve k nepotřebě, sebelepší popis Ti nedá skutečný bonus k úspěchu) což je v podstatě mnohem horší, než kdyby udělali systém bez popisů a popisy nechali jen na hráčích.
Kromě toho - nejlepší možný. Pro Tebe, pro mě, pro spoustu jiných. Znám ale spoustu skupin které hrají odlišně - rules heavy, používají as written pravidla, popisy do hry dodávají jako fluff okolo, ale neřídí jimi hru. A nejsou to žádní šílení munchkini, určitou nezanedbatelnou dobu jsem s nimi hrál a docela mě to i bavilo, mělo to své vlastní kouzlo, svůj vlastní koncept a nějaké přednosti, které popisná hra prostě z principu nemá. To jsou hráči kteří hrají velmi dobré a velmi zábavné hry, dlouhodobě v tomhle stylu a přitom by s Tebou vůbec nesouhlasili.
Přitom stejně jako já hrají Storyteller system - jen k němu přistupují úplně odlišně. A STs to snese - je schopnej podporovat jak můj styl hry, tak ten jejich, aniž by v kterémkoliv případě v jakékoliv chvíli nějak vážně zaskřípal. DrDII by jejich systém hry neuneslo, hodili by ho obratem z okna, protože sice dává kostky všude, stejně jako oni, ale způsobem který oni prostě odmítají. Mě je zase nanic protože si systémově neváží mých popisů a rve mi kostky tam, kde je nechci.
DenGrasse píše:
nakročila sis stranou a teď se chystáš zasadit bod obloukem zespodu, přímo na podbřišek soupeře, protože víš, že to je velmi účinné."
:) . Nechci být zlý, ale viděl jsi někdy aspoň sparingový boj na nože? :) Protože to je tak rychlá a prudká záležitost, že podobný "šermířský" popis se k ní vůbec nehodí.
Mrkni na tohle - oproti šermu třikrát, čtyřikrát rychlejší, mnohem chaotičtější, [na pohled] mnohem víc o momentální možnosti, postřehu a hbitosti než o "technice".