Monk: Tedy Mnich je pořád mlátič, který se ale tak trochu vymyká běžným standardům. Zaprvé dostává +2 do dvou vlastností k tomu, co dostane za rasu, protože mniši jsou prostě dobří v tom, co dělají. Pak také dostávají Ki v závislosti na WIS a lvlu, kterým si můžou změnit hod na útok o 1 kterýmkoli směrem, pokud jim nepadla 1, případně se dá pálit na další věci podle talentů. Dál nepoužívají zbraně a místo toho mají jab, punch a kick damage (hráč si to má popsat jak chce, jde o kostku prostě, i když mají v ruce zbraň, tak pořád používají tyto hodnoty). Základní AC je mizerné, jen 11, ale dostává bonus za bojové figury, které používá (o těch za chvíli). Za zahajovací +1, pokračovací +2 a konečnou +3. Počítá se také, že mnich bojuje dvěma zbraněmi, tedy na 2 si útok může hodit znovu. Jako talenty si pak volí alespoň jedno ze sedmi smrtících tajemství, což jsou věci, které se zpravidla v bitvě smí používat jen jedno, ale pak zase ovlivňují váš styl boje na celou bitvu. Jsou to takové veci jako Drunke Matery, Flurry atd. a pak i další věci jako lukostřelba a jiné legrácky. Smrtící tajemství a některé talenty také umožňují nějak pracovat s Ki, ale nevyžadují ho. Dále pak mnich má několik bojových stylů (forms, začíná se dvěma), které dávají každý zahajovací (opening), pokračovací (flow) a dokončovací (finishing) útok se stoupající ničivostí. V bitvě musíte použít nejdříve zahajovací útok a pokud jste v minulém kole zahajovací útok použili, můžete jít na pokračovací z kteréhokoli vám známého stylu, nebo zase zahajovací. Dokončovací útok se může použít až těsně po nějakém pokračovacím útoku a znamená, že po něm musíte zase zahajovat, stejně jako po kole bez útoku pomocí bojového stylu. Adventurer tier styly také dávají při investici featu nějaké možnosti, jak využít Ki.