Kultura

Alnag
11.7.2012 21:47
13th Age
13th Age - Jonathan Tweet a Rob Heinsoo (designéři s docela slušnou minulostí - i před 4e), a Pelgrane Press (což je dnes docela RPG hi-end, takové britské Paizo).

12.6.2014 08:33 - Vojtěch
Nemá bard náhodou schopnosti, které dávají vztah k ikonám dle momentálního výběru? Tam by se nechalo interpretovat za pochodu. Když zazpívá, tak se někomu vetře a někoho nasere. Prvního volí hráč podle toho, kdo myslí, že se v tom motá, druhého doplňuje DM...
12.6.2014 13:10 - Gurney
Vojtěch píše:
já se snažil nastavit ty mocenské bloky od oka tak, aby ti daly možnost vybrat si jednoho člena bloku, který k tobě bude přátelský (nebo jiný) a zbytek z toho bloku aby se bral jako conflicted, tedy potenciální společné cíle, ale rozhodně ne sluníčkové vztahy. Tedy něco jako trojice s tím, že si vybereš ještě konkrétního člena vícehlavé ikony. Vztahy s ostatními bloky by pak byly řešeny jako mezi klasickými ikonami, tedy potenciální spojenci, obvyklí nepřátelé atd. Proč conflicted? Protože ti ostatní členové bloku o tobě pravděpodobně slyšeli a sledují tě právě díky často společným vazbám, ale nepracuješ pro ně.

Že se budeš snažit ten eintopf, co jsi z těch ikon vyrobil, nějak spravit pomocí Conflicted relationship jsem čekal už včera. Proč něco dělat jednoduše, když se všechno dá tak krásně zkomplikovat.

Sry, ale kašlu na to, tohle je úplně stejný jako se snažit přesvědčit klasického českého pisatele geniálních nových RPGček, že mechaniky co zkopíroval odjinud možná nefungují úplně tak jak si myslí že fungují a jeho implementace prostě nedává smysl. Argumenty proč to nedává smysl výše.

Nachtrose píše:
...kdyby se podobne fungujici organizace skutecne sloucili do skupin, nicmene by se povolili konkretizovany vicecetne vztahy. Treba Dragonmarked houses ( Canith ) positive 1; Dragonmarked houses ( Lyrandar ) conflicted 1...

Yo Dawg, I herd you like Icons, so I put an Icon in your Icon so you can use Icon while you use Icon.

Bard je trapný omyl přírody, nikdo ho postrádat nebude :)
12.6.2014 13:46 - Vojtěch
Nevím co jsi "tušil" když to takhle bylo napsané od začátku hned v mém prvním postu, ale whatever.

Nevím proč si s tím nezkusit pohrát když je to víceméně pokus o domádo úpravu pro Nachtrose namísto sestřelení kompletní věci hned z kraje.
13.6.2014 04:22 - ShadoWWW
Ukázky velitele a chaotického mága.



13.6.2014 10:54 - Element
Nejvic se tesim na bestiář, hlavne na obrázky, abych to nemusel tisknout barevně z netu a stacilo mi ukázat v knize.

Premyslim, jestli bude stat za to kupovat vsechno co pro to vyjde. Vzhledem k ty frekvenci jak to vychazi by nemel byt problem to stihat. Navic to nevypada, ze by vubec meli tendence bobtnat do silenych rozmeru jako u 3,5 nebo 4e.

Nachtrose: Co se tyce ty mechaniky pro ikony, tak ja bych se toho taky nevzdaval uplne. Ja jsem si to prebral opet trosku po svojem, takze hraci neznaji uplne vsechny ikony, nektery jsou skryty, aby meli co odhalovat.

Rolly hazu na konci her, abych si mohl v klidu promyslet jak presne se to promitne do hry a nekoho jsem nezanedbal, protoze me to narychlo zrovna nenapadlo. Zkusim to par her a podle potreby to posteluju.
14.6.2014 23:50 - Vojtěch
Tedy druid... nevím kde začít. Faktem je, že tenhle ptáček je spíš z lega, protože má množství směrů, kterými jde seskládat. Volí si mezi bojem přes sílu a přes obratnost. Pokud jde přes sílu, tak má vyšší recovery. Pak má talenty ze kterých získává kouzla, převážně daily.
Elemental - summon živly, efekty
Companion - narozdíl od rangera má potvoru jako daily schopnost a k ní přídavné podpůrné spelly
Warrior - získává flexible útoky a poostoje jako zvířecí formy
Terrain - schopnosti odemykané v závislosti na tom, kde druid zrovna je
Wild Healer - mno, hádejte...
Shifter - změna sama sebe v potvoru

Mimo toho vám fakt není zima a dovedete být dost dlouho bez jídla a vody. Sluší vám lehké zbroje a zvládáte střední zbraně.
26.6.2014 19:33 - Vojtěch
V poště mi dnes přistálo info, že se bude rozesílat PDFko 13 True Ways a včera si ověřovalo Pelgrane adresu na zaslání hardcoveru Bestiáře, tedy se blíží nálož herního materiálu :-)
5.7.2014 01:01 - ShadoWWW
Vyšlo PDF s ukázkou (15 stran) z 13 True Ways. Oficiálně se dá stáhnout pouze z EnWorldu.
5.7.2014 04:10 - Vojtěch
Celé PDFko má asi 105 MB. Chtělo by to trochu zastřihnout (Kickstarter, že :) )

Jinak bych tímto rád vyzval wlkeRa Kýblohlava, aby si zkusil udělat telocvikáře magické univerzity v tomto systému. Nechtěl jsem svinit v 5E diskuzi, ale myslím, že tady by to šlo snáz a je to moc zábavný koncept, takže by mě zajímal výsledek :D
5.7.2014 04:57 - Vojtěch
Monk: Tedy Mnich je pořád mlátič, který se ale tak trochu vymyká běžným standardům. Zaprvé dostává +2 do dvou vlastností k tomu, co dostane za rasu, protože mniši jsou prostě dobří v tom, co dělají. Pak také dostávají Ki v závislosti na WIS a lvlu, kterým si můžou změnit hod na útok o 1 kterýmkoli směrem, pokud jim nepadla 1, případně se dá pálit na další věci podle talentů. Dál nepoužívají zbraně a místo toho mají jab, punch a kick damage (hráč si to má popsat jak chce, jde o kostku prostě, i když mají v ruce zbraň, tak pořád používají tyto hodnoty). Základní AC je mizerné, jen 11, ale dostává bonus za bojové figury, které používá (o těch za chvíli). Za zahajovací +1, pokračovací +2 a konečnou +3. Počítá se také, že mnich bojuje dvěma zbraněmi, tedy na 2 si útok může hodit znovu. Jako talenty si pak volí alespoň jedno ze sedmi smrtících tajemství, což jsou věci, které se zpravidla v bitvě smí používat jen jedno, ale pak zase ovlivňují váš styl boje na celou bitvu. Jsou to takové veci jako Drunke Matery, Flurry atd. a pak i další věci jako lukostřelba a jiné legrácky. Smrtící tajemství a některé talenty také umožňují nějak pracovat s Ki, ale nevyžadují ho. Dále pak mnich má několik bojových stylů (forms, začíná se dvěma), které dávají každý zahajovací (opening), pokračovací (flow) a dokončovací (finishing) útok se stoupající ničivostí. V bitvě musíte použít nejdříve zahajovací útok a pokud jste v minulém kole zahajovací útok použili, můžete jít na pokračovací z kteréhokoli vám známého stylu, nebo zase zahajovací. Dokončovací útok se může použít až těsně po nějakém pokračovacím útoku a znamená, že po něm musíte zase zahajovat, stejně jako po kole bez útoku pomocí bojového stylu. Adventurer tier styly také dávají při investici featu nějaké možnosti, jak využít Ki.
8.7.2014 14:34 - Almi
Kdo ještě nevíte, tak vyšlo už druhé číslo 13th Age magazínu Icon (stáhnout se dá na 13thage.org). Minulé číslo přineslo ochutnávku používá orbů ve hře. Tohle číslo zase mj. pravidla pro terény a vůbec různě nebezpečné prostředí.

Musím říct, že se jim opět podařilo posunout 4e mechaniky o něco dál - vtipné zapojení hodnoty eskalace je toho hezkým příkladem, možností použít 5 a 6 z Icon hodů k vypnutí hazardu se nabízelo samo, ale zaujalo mne, že si nelámou hlavu s obranou, hp, dmg či útokem některých pastí/konstruktů atp. - prostě se vezmou čísla z tabulky na str. 254 příručky odpovídající levelu dungeonu/postav a je to.. :)

vtipné, jednoduché, intuitivní... a zákeřné.
8.7.2014 22:13 - Vojtěch
Přesně proto tam ta tabulka je, ne ;)
10.7.2014 09:43 - noir
Tak jsem si říkal, čím to, že ta část o Ďáblech je v 13 True Ways tak zajímavá. A hele, on to Robin D. Laws...
10.7.2014 09:57 - Vojtěch
Jo, škoda, že mi tam neotiskli tu ilustraci, co jsem navrhoval :D

Viděl jsi tu mapu Drakkenhallu?
10.7.2014 10:26 - noir
Vojtěch: Tu v pavidelch, anebo nějakou jinoU?
10.7.2014 10:26 - Vojtěch
Tu v 13 True Ways
10.7.2014 10:39 - Alwaern
Kdi bude chtít, pdf bylo ořezáno na 20 MB, courtesy of 7chan, v případě zájmu dodám link.
10.7.2014 10:45 - noir
VOjtěch :ju, tu jsem viděl...
Alwaern: Jojo, 7chan byl vždycky lepší než 4chan :)
10.7.2014 10:45 - Vojtěch
Oni ho ořežou i oficiálně, jen co se to bude blížit vydání přes pelgrane shop myslím.
10.7.2014 14:49 - Alnag
noir píše:
Tak jsem si říkal, čím to, že ta část o Ďáblech je v 13 True Ways tak zajímavá. A hele, on to Robin D. Laws...


Jinými slovy, žádné velké překvapení, co? :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079324007034302 secREMOTE_IP: 18.219.189.247