Kultura

Alnag
11.7.2012 21:47
13th Age
13th Age - Jonathan Tweet a Rob Heinsoo (designéři s docela slušnou minulostí - i před 4e), a Pelgrane Press (což je dnes docela RPG hi-end, takové britské Paizo).

20.7.2014 07:15 - Vojtěch
Perception: Přesně takhle bych to viděl, maximálně by se nechalo upravit podle toho, co se hledá, třeba INT na povšimnutí se významu v nějakém ozdobném vzoru.

U backgrounds je to vysloveně okecáací mechanika. Vše řešíš obyč. skill checkem a hráč by se měl vytasit s něčím jako "Když jsem býval jako panoš u rytíře XY, tak jsme Z docela často proti nepříteli a proto bych chtěl použít svůj background." Případně ho můžeš občas postrčit, jestli nemá třeba nejaký background, který by se k tomu hodil, nebo mu rovnou říct, že tohle by určitě uměl. Nejlepší by asi bylo kdyby si hráč pojmenovat své backgroundy sám, aby věděl, kde je chce používat atd.

Co se 1 unique thing a icon relationship týče, tak by asi bylo potřeba ty momenty dopředu naskriptovat, nebo si bokem určit kdo má ke které ikoně vztah a pak jí v případě potřeby použít. Možná by taky pomohlo, pokud by jsi si napsal vlastní ikony, nebo použil jen některé s tím, že pak třeba může pomoci spojenec, nebo nepřítel ikony se kterou má postava negativní vztah.
20.7.2014 23:22 - Gurney
Vrabčák píše:
Backgrounds byl jsem z nich uplne nadsenej, myslim si, ze kdybych to hral ja pod vedenim zkuseneho dm, tak to bude fungovat super. Ex drd hraci pod mym vedenim to moc nefungovalo, asi to nedokazu dobre vysvetlit/predat. S laskou jsem vzpominal na DnD4 skill list. S laskou.

Jen tak pro zajímavost, co nefungovalo? Mě se naopak backgroundy strašně zalíbily a nejspíš bych je používal v kterékoli edici D&D (namísto skillů)

Vojtěch: nemyslím si, že okecávat a vyrábět kolem toho historky by bylo nutné (i když samozřejmě možné), úpně stačí, aby GM a hráč měli na začátku aspoň trochu jednotnou představu, co že background vlastně znamená, nějaké sporné případy, jestli background aplikovat nebo ne se už pak dají řešit při hře s drobnou pomocí pravidla "dont be a dick".
21.7.2014 00:12 - Vojtěch
Samozřejmě, ale dají se také používat k dotváření příběhu postavy v případě, že to úplně nevypadá, že by to postava mohla umět (alespoň podle případu užití backgrounds - Skill Check Example na str. 41).

Špatná formulace z mé strany. Měl jsem spíš říct hráč by se mohl vytasit s příběhem, nikoli měl...
21.7.2014 17:35 - Almi
ALL: Tak přicházím také se svou trochou do mlýna - na GC jsem vedl 2 hry ve 13th Age. První z nich byl generick příběh z pravidel a druhým pak má oblíbená Tajemná zahrada (dělaná pro mou družina v Praze). Oba příběhy jsem už hrál, a chtěl jsem mít srovnání, jak budou fungovat i u jiných hráčů a hlavně, jak bude fungovat jejich příběhován variabilnost (v Tajemné zahradě si podobně jako v generickém příběhu z pravidel hráči sami určují spoustu věcí, které se pak později mohou nebo nemusí objevit v příběhu i řešení zápletky).

Musím říct, že se obě hry povedli. Aspoň dle ohlasu hráčů i mého pocitu. V první hře (Tajemná zahrada - asi ji fakt sepíšu a vydám :DD) se dokonale projevilo, kdo je nováček, kdo hrál někdy dračák a kdo vyprávěcí hry. Ale každému to dalo něco a dohromady to fungovalo super.

Vysvětlení pravidel zabralo tak hodinu (se vším všudy, celkem). V půlce hry chápala hru (rozumněj - mechaniky) tak půlka hráčů a už začínala taktizovat. Na konci hry ji chápali i nováčci. Velmi oceňovali jednoduchost a zároveň variabilnost. Osvědčilo se mít položenou uprostřed stolu "apendix" stránku, s improvizační tabulkou. Používala se často.

Jeidné, co měli hráči trochu potíž (zejména dračákisti), bylo - kdy použít Ikonu (resp. její 5 či 6 hod) a jak to navléknout na řešení problému. V obou případech to ale fungovalo dobře.

S čím měli hráči kupodivu problém, a to bez výjimky, byly backgrounds. Byl jsem benevolentní a umožnil jim si je vypsat až v průběhu hry, podle potřeb. Jenže pak jsem měl v družině 2 polní ranhojiče atp. :)))) Hráči-Vypravěči s tím problém neměli.

Všichni byli nadšení ze soubojů, zejména u generického příběhu bylo finále skutečně velkolepé a postavy bez pomáhání zvítězili s pocitem, že to bylo kdo z koho. Asi dost pomohli mé úpravy toho dobrodružství (ohledně gradace finální scény), neb obě družiny zvolili podobný přístup.

Pro zasvěcené - nejlepší moment celé hry nastal ve chvíli, kdy postava obdržela 12 (!!) čárek z Puffball Exploderu a pak si hodila natural 3... = dotyčný obdržel 12 x 3 dmg - ten smích u stolu a nešťastný výraz dotyčného byl nezapomenutelný. Miluju tu creepu! :)))
23.7.2014 09:14 - Nachtrose
Alwaern píše:
Kdi bude chtít, pdf bylo ořezáno na 20 MB, courtesy of 7chan, v případě zájmu dodám link.


Nmeate nekdo link na ten 13TW light?
23.7.2014 09:22 - Alwaern
Check PM a give me some time to actually respond.
23.7.2014 09:57 - Nachtrose
Dik. :-)
24.7.2014 09:08 - Element
Jak se vam libi to 13 true ways? Stoji to za koupeni?
24.7.2014 09:13 - Nachtrose
Minimalne ty nove classy jsou dost zajimavy. Ostatni jsem jeste nijak extra nestudoval.
24.7.2014 09:17 - Vojtěch
Co jsem viděl se mi zatím líbilo.
24.7.2014 10:09 - Almi
Vše, co vyšlo ke 13th Age stojí za koupení.. :))

..vážně. Musím říct, že Ti kluci mají vynikající nápady a fajn nadhled.
29.9.2014 15:00 - ShadoWWW
29.9.2014 16:43 - Vojtěch
To už tu myslím někde linkoval Almi, ale v zásadě souhlas a palec nahoru za přístup.
29.9.2014 17:59 - Almi
Fanouškům doporučuji nejnovější projekt k 13th Age na Kickstarteru

Jinak, jo, linkoval jsem ho, jen v jiné diskuzi (tuším, že o DnD 5e).
29.9.2014 18:30 - Vojtěch
Dneska mi konečně dorazil 13 True Ways z Kickstarteru, tedy by se kniha mohla zanedlouho dostat do normální distribuce, když už pokryli americké a britské poptávky předplatitelů.
29.9.2014 18:38 - ShadoWWW
Almi: Ohledně toho Kicksterteru
Píše:
Surrender at Starbrow's Rebellion by Jan Pospisil

:-)
29.9.2014 18:38 - Nachtrose
To by bylo fajn, celkem na ni cekam :-)
29.9.2014 22:12 - Almi
Tales of 13th Age píše:
The Stone Thief is an old and cunning Living Dungeon. For unknown ages, it has slithered through the Underworld, rising to consume towers and cities or other, lesser dungeons. Now, it has your scent. It swims through the earth, eager to steal everything you cherish, eager to drag you down into its hellish labyrinth.

The dungeon’s coming for you. Kill it before it kills you.

Written by Gareth Ryder-Hanrahan, the Stone Thief is campaign book currently in development for 13th Age.


Začíná to vypadat víc a víc zajímavé... zvlášť, jestli je fakt tvůrce tohodle stejný, jako tvůrce skvostu Book fo Loot, máme se nač těšit!
30.9.2014 06:52 - Nachtrose
Book of Loot uz vysel? Zatim jsem o nej nezakopnul. A nevidel jsi treba i Shadows of Eldolan?
30.9.2014 09:29 - Almi
Ano, vyšel.. Shadows of Eldoran jsem ještě neviděl, ale Sparkle pracuje na tom, aby mi ho dovezla. Někdy minulý týden jsme se o tom bavili...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071465969085693 secREMOTE_IP: 18.226.28.197