Kultura

Alnag
11.7.2012 21:47
13th Age
13th Age - Jonathan Tweet a Rob Heinsoo (designéři s docela slušnou minulostí - i před 4e), a Pelgrane Press (což je dnes docela RPG hi-end, takové britské Paizo).

30.9.2014 09:38 - Yashamaru
Ja ty 13th age veci ctu ciste jako beletrii, cte se to prijemne a liska me to ze strany na stranu inspiraci :)
30.9.2014 09:46 - Vojtěch
Jo, je na tom vidět, že se autoři vyblbnou a pokud je tohle z něčeho cítit, tak se mi to moc líbí.
30.9.2014 10:51 - Nachtrose
Ja si to treba vzdy nejprve zkouknu v PDF ( book of loot jsem zatim nenasel ) a pak pripadne objednam. V polici uz mam core a bestiar a cekam, az se v mephitu objevi 13TW.
30.9.2014 11:11 - Vojtěch
Už snad brzy ;)
30.9.2014 18:18 - Vojtěch
V návaznosti na toto

Já bych řekl, že kámen úrazu bude v pravidlovém řešení prostředí, espektive jeho neřešení. Tím, že se vše, co má mít nějaký dopad dá brát jako obstacle, nebo trap, tak by se tyhle prvky nechaly přeměňovat v další koniny na bojišti.

Třeba mlhu by mohlo reprezentovat DC na hledání protivníka, který není v klinči, nebo naopak na ukrytí se před protivníkem.
2.10.2014 11:17 - Shako
Včera jsem v ramci našich Encounter s Almim zkoušel wizarda, tak bych se podělil o nějaké postřehy (mírně upravané verze oproti přispěvku, který jsem dával do naší skupiny).

Normálně spíš preferuju jiné postavy (nejsem wizard specialist), ale wizard ve 13th mě vcelku zaujal.

Postavil jsem wizarda na 5 lvl + 2 incerementa advantage, zaměření na všechny nezraňující kouzla - "controler" dle 4e nebo taky CC efekty (znehybnění, uspání, omráčení...). Hlavně jako testování oproti našemu tradičnímu plně útočnému wizardovi (fireball, acid arrow, lighting bolt...).

Moje postřehy:

Wizard-full controler v 13th Age imho funguje proti cca 3-10 protivníkům (z čehož tak 1-3 jsou nějaké speciální postavy). V ostatních encountrech mírně selhává resp. je potřeba mít jiné kouzla, jinak si moc nezahrajete.
Příliš mnoho postav na bojiští neguje wizárdí CC efekty, protože jsou určené většinou pro jeden cíl a při víc jak 10 postavách se tak snáz rozmělní a efekt se ztratí.
Opačný efekt nastává u 1-3 solo potvor na bojišti, které mají naopak hodně HP, takže není možné na ně CC efekty seslat hned na začátku boje a později už to nemá ten zásadní vliv, že by to rozhodlo vývoj encounteru.

Cantrip mastery + feat je relativně silný talent, ale zaleží to hodně na nápadech hráče a toleranci GM - u Almiho to můžu doporučit. ;-) Ještě to trošku odladíme, jak to má fungovat, ale rozhodně je Almi ten typ GM, který vaše hráčské nápady podpoří, aby vaše kouzla byla užitečná a nebylo to jen mrhání akcemi.
Zejména jako doplněk pro "velké" kouzlo za standardku + "malý" catrip, případně cantrip-like verze velkého kouzla (za feat) je velmi použitelné kombo. V příručce je to krásně vystiženo v poznámce pro GM. ;-)

Utility kouzla jsou udělané dobře (vybíráte jen kolik jich máte a na jakém levelu, nikoli které přesně to budou), opět můžu doporučit feat k nim. Vyměnit jednu daily za potenciál 3-8 kouzel (dle lvl) je dost dobré. Pokud víte, že se bude hrát čistý dungeon crawl asi se to nevyužije a je lepší nějaké "opravdové" kouzlo, ale na všechno ostatní jsou tady utility spells.

Když se to dobře zahraje a napozicuje, tak není potřeba ani moc životů pro vašeho kouzelníka. Ale tak zaleží, jako máte družinu.


Pokud bych stavěl nějakého wizarda znova, tak to vezmu půl na půl - nějaké at-will/ recharge/encounter kouzla na různých lvl na zranění. A druhou polovinu bych dal do CC a utility kouzel - během těch 3-6 soubojů by se měla objevit situace, kdy dobře použité CC může rozhodnout souboj, stejně tak jako občas může rozhodnout dostatečné zranění. :-D
2.10.2014 14:09 - Almi
Shako: Nejvíc mne dostalo, jak jsou ty postavy vyvážený a že fakt umožňujou docela neskutečný věci, aniž by to narušilo systém. Fascinuje mne téměř absolutní odladěnost (ofiko errata čítají snad jen 4 položky, s jednou výjimkou vše jen překlepy).
2.10.2014 14:24 - Vojtěch
Zkoušeli jste už někdo ty z 13 True Ways? Takový Druid mě docela láká právě pro interakci s prostředím.
2.10.2014 14:24 - Shako
Trošku mi vrtá hlavou to složení družiny.... 13th Age se sice distancoval od rozdělení rolí ala 4e, hlavně protože nemají tak silný control a defence. S tím trošku odpadli situace lehce řešítelné nebo naopak neřešitelné, pokud je/není v družině některá z rolí. Ale silný dmg a heal pořád zůstal.

Stejně mi přijde, že je potřeba to tak trošku respektovat. Byť to tedy nikde nepíšou...

Jo a pořád si myslím, že evokace je OP.

EDIT:

Vojtěch píše:
Zkoušeli jste už někdo ty z 13 True Ways?


Noir hraje nějaké hrůzy, ale nevím odkaď to bere, ani jak se to jmenuje. Třeba ti k tomu řekne víc. ;-)

Ja používám pravidlo o půjčování si talentů mezi jednotlivýma classama a s tím si zatím vystačím. Pomocí noirového přeflufování (ze všeho můžu udělat cokoliv), je to víc než dostatek materiálu. :-D
2.10.2014 14:35 - Vojtěch
Jo, zrovna teď psal Ash Law do Page XX dvě nové varianty fightera vyrobené přes míchání talentů.
2.10.2014 15:54 - noir
Vojtěch: Už jsem hrál nekra, teď Wild mága. Oba jsou velmi zajímaví. Ale Wild mage je blbý v tom, že jak ti dvě kola přijde jen defense kouzlo, tak v podstatě nemáš na souboj žádný vliv, dokud není pozdě. Na mě se s tím blbě hraje - ale zábavné to je rozhodně moc.

Nekra zase zabiješ i omylem, stačí fouknout a je po něm...
2.10.2014 16:22 - Vojtěch
Blessing of Chaos by mělo podle popisu umožnit celkem dobrý zásah, ne?
2.10.2014 16:44 - noir
Vojtěch: ale jen když k tobě někdo příjde. Jenže když ti ze zda vyroste pětimetrové chapadlo, které kolem sebe švihá, tak na tebe jen všichni střílí z dálky. Já takhle promrhal asi 4 kola a pak jsem ze zoufalství shazoval remorhaze ze skály tak, že jsem do něj šťouchal :)
2.10.2014 16:52 - Vojtěch
Mno, temp. hp. za healing by taky ušly asi. A chapadlo + nějaký ranged tentononc bude asi potřebná kombinace.
2.10.2014 17:22 - noir
Vojtěch: Ty tempáče taky stály za nic. Když dostáváš dvě kola za sebou po 80 dmg, tak tě 25 za kolo nevytrhne... Prostě ta defense větev je slabá a dost to postavu omezuje...
3.10.2014 10:36 - Nachtrose
Neměl někdo víc štěstí při hledání book of loot než já? Ať si to mohu procházet alespoň elektronicky, než to dorazí do našich končin v papíru.
3.10.2014 11:16 - Almi
Vojtěch: Ten článek o nových buildech fightera je skvělej! Jsem rád, že ho u nás nikdo nehraje, to by byl teprve mlýnek na maso.. :))

Vojtěch: Noir bere postupně ze 13th Age všechna povolání, pečlivě je testuje a nemůže si je vynachválit. Dokonce se nedávno nechal slyšet, že by poprvé po letech snad i něco v tomhle systému odehrál jako DM, což je maximální poklona autorům :D
3.10.2014 11:23 - Alwaern
As of now Book of Loot is not yet released. Soon.
3.10.2014 11:34 - Shako
Almi píše:
Vojtěch: Ten článek o nových buildech fightera je skvělej! Jsem rád, že ho u nás nikdo nehraje, to by byl teprve mlýnek na maso.. :))


Je to zajímavý build, ale spíš mě to inspiruje k nějaké kombinaci figther/ranger.
3.10.2014 13:42 - Vojtěch
Ten nápad s výměnou talentů už byl v legend systému od rule of cool, ale jinak mi to přijde jako fajn systém mazání hranic mezi classy.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.077485084533691 secREMOTE_IP: 18.217.203.172