Kultura

Alnag
11.7.2012 21:47
13th Age
13th Age - Jonathan Tweet a Rob Heinsoo (designéři s docela slušnou minulostí - i před 4e), a Pelgrane Press (což je dnes docela RPG hi-end, takové britské Paizo).

5.12.2014 08:01 - ShadoWWW
Nachtrose: Pěkné! To jsi tiskl v kuse, nebo je to slepované?
5.12.2014 08:19 - Nachtrose
Nechal jsem si to udelat u nas v grafickem studiu, takze tisknuto v jednom kuse. Material je banerovy ( takova pevnejsi "kozenka" ) s tekutym laminem na povrchu, aby byl omyvatelny a trochu vic oteruvzdorny. Puvodni plan byl to popisovat i fixem ( suchym, vodnim... ), ale uz ted by mi to bylo lito :-)

Ps: pokud to neni z toho obrazku poznat, tak ta mepa neni polozena NA bilem ubruse, ta mapa JE TEN ubrus.
5.12.2014 09:00 - ShadoWWW
wow
5.12.2014 09:46 - Almi
Nachtrose: tak to je pecka! takže jsi schopen vyrábět vlastní kvalitní battle mapy? Nádhera! Na kolik ta legrace přišla?
5.12.2014 09:52 - Nachtrose
Almi: pokud by to byl jenom rozměr mapy ( 95x131cm ) a bez lamina, stálo by to 18€, takto ( ubrus o rozměru 135x215cm + tekuté lamino )to nakonec stálo 25€. Na tisk bitevních map o velkých počtech to moc není, ale tu a tam nejaký speciál by vytisknout šel, a třeba by nemusel být velký jak celý stůl.
7.12.2014 15:23 - Almi
Nacht. No, tak ta cena je luxusní! Na mapu kreslit nepotřebuji, naopak preferuji možnost jí stočit do ruličky a po čase skladování zae v pohodě rozbalit. Tekuté lamino jsem neviděl, líbí se mi trochu hrubší povrch. Mám nutkání se stát stálým zákazníkem! :)
7.12.2014 17:57 - sirien
Nacht: a prostý čtvercový grid (tenké čáry, jedna barva, čtverce ca. 2/3 až 1/2 DnD čtverců) s laminem by stál kolik tak, cca? Taky 25?
7.12.2014 18:08 - Nachtrose
Sirien: To netusim. Muzu se zeptat. Vzhledem k tomu, ze by tam bylo vyrazne nizsi pokryti, mohlo by to stat mene. Ale nejsem si uplne jistej, zda to je material vhodny k pokreslovani ( pokud bys mel i to v planu ), jelikoz ma relativne vyraznou texturu - problem by mohl byt to umyt. Muzes mi dat rozmer tech ctvercu v mm a finalni rozmer toho gridu? Btw. u vas takova studia nejsou, nebo jsou predrazena?
7.12.2014 18:26 - sirien
no - HLAVNĚ to bych měl v plánu.

Už věčnost toužim po zákresovym gridu, jenže jediný co sem doteď potkal jsou ty DnDčkový a ty mi nevyhovujou, protože:
- ty čtverce jsou dělané na rozměr figurek, které já ale nepoužívám, spíš by se mi hodil detailnější zoom
- ty čtverce jsou dělané viditelně - jak co do tloušťky čar tak co do jejich barvy - nejspíš kvůli překládacím terénům (kartovým nebo 3D), což mě otravuje, protože příliš výrazně vystupují nad to, co na ně čmárám

Obecně používám při hře hrubý zákresy scén a co do pozic lidí a věcí si bohatě vystačim s orientačníma tokenama (tj. nepoužívám fakticky grid-combat, je to pro mě jen takový lepší pomůcka pro zachycení akční scény - lidi se snáz orientujou když před sebou viděj načrtlou reprezentaci s tokenama než když se pořád znovupopisuje kde kdo a co jak je), takže efektivně shánim grid, kterej:

- mi dá orientační relativní rozměr a nějakou "pravoúhlou rovinu" zákresu
- se přes něj dá vpohodě nakreslit co se mi zlíbí a ten grid pak zůstane na pozadí pro hrubou orientaci ve vzdálenosti, ale nebude mi zmatečně překrývat co sem nakreslil.

...ergo shánim něco s cca DnD / 2 velikostí čtverců které jsou zachycené míň výrazně, ať už:
- tenkou nečernou čarou
- nečernejma "pluskama" / tečkama v bodech průniku pomyslných čar
- nebo nějak jinak

...samozřejmě čmárací (suché / vodní fixy) a rolovací, s rozumnym rozměrem (tj. aby se to dalo tahat v nějaké tubě, ale zároveň aby to bylo dost velké na stole)
7.12.2014 18:29 - sirien
jinak u nás taková studia jsou, nebo aspoň byly pár let zpátky, ale nemám na ně žádný dobrý kontakt a co jsem koukal tak se mi moc nelíbily, protože buď byly dost drahé, nebo se zdálo že mají pochybnou kvalitu (jedno vypadalo slibně, dokud jsem nezjisil, že si dost lidí stěžuje na porušení vrchní vrstvy při opakovaném rolování... vzhledem k tomu, že já to budu rolovat skoro permanentně...)

Ale je pravda že jsem se na to díval tak 3-4 roky zpátky, možná si to checknu znovu
7.12.2014 20:36 - Nachtrose
DnD/2 je 12,75mm zhruba. Nebylo by lepsi rovnou 10mm? Omyvatelnost muzu zkusit na nejakym drobnym kousku. Mam doma jak suche, tak vodni fixy. A kvalitu/stalost povrchu Ti nezarucim. Mam to doma par dni a jeste se na tom nehralo.
7.12.2014 20:58 - sirien
tak já nespěchám, přežil jsem bez toho už dlouho :)

Pro mě konkrétní velikost těch čtverců není nijak rozhodující - jak píšu, používám to na zjednodušené črty situací, chci tam ten grid jen pro snazší orientaci při kreslení té scény, ne jako funkční prvek (stejně jinak používám odhady a zóny, exaktní movement pravidla mě v žádný hře nikdy moc nebraly) a mám vyzkoušené, že ty DnD čtverce jsou prostě nepříjemně velké. Centimetrové by možná byly trochu malé - nevím, 15 mm třeba?

Zkusím si to někde načrtnout na čtverečkáč abych to posoudil vizuálně a ne takhle odhadem
7.12.2014 22:53 - Vojtěch
Na tohle by IMO bylo fajn nechat jen křížky tam, kde by byly rohy čtverců, čímž by se nechala v pohodě počítat vzdálenost.
22.12.2014 21:26 - Gurney
sirien píše:
Už věčnost toužim po zákresovym gridu, jenže jediný co sem doteď potkal jsou ty DnDčkový a ty mi nevyhovujou, protože:
- ty čtverce jsou dělané na rozměr figurek, které já ale nepoužívám, spíš by se mi hodil detailnější zoom
- ty čtverce jsou dělané viditelně - jak co do tloušťky čar tak co do jejich barvy - nejspíš kvůli překládacím terénům (kartovým nebo 3D), což mě otravuje, protože příliš výrazně vystupují nad to, co na ně čmárám

Připojuju se k tomu že by se mi hodilo prakticky totéž, nejlépe Reversible Battlemat, jen s čtverci poloviční velikosti. Viditelnost čtverců je pro mě u RB naprosto ok, ve skutečnosti na tom pozadí pergamenové barvy zdaleka nerazí tolik jak by se mohlo zdát z fotek.
22.12.2014 23:21 - sirien
koukám na to a pokud z toho obrázku vyčítám správně, že tloušťka linek je menší, než tloušťka běžného fixu, tak mi ta černá asi nevadí. Na tom Vojtově DnD gridu co je v Mephitu mě irituje že čáry jsou jasně černé a jsou přitom stejně tlusté / tlustší, než čára fixu.

Podstata prostě je že když na to něco nakreslim, tak nechi aby se čáry gridu od pohledu pletly s čárou mého zákresu.
22.12.2014 23:52 - Sparkle
Tento paizácký flipmat vypadá, že jedna z těch stran má ty palcový čtverce rozdělený ještě na menší: http://paizo.com/products/btpy8yvs?Pathfinder-FlipMat-Basic-Terrain-MultiPack
23.12.2014 02:06 - sirien
jo, vypadá to tak, ale nadšenim z takového řešení teda neskáču...
23.12.2014 02:06 - sirien
23.12.2014 08:58 - Vojtěch
Čáry tlustší než fix? Co jste to měli za mapu?
27.12.2014 03:00 - Almi
Jako vánoční dárek vyšel speciální Tales s názvem (Marry) Feast of Gold.

Krátké, přesto VELMI vypečené a hravé... :)

Je úžasné, jak 13th Age umí pracovat s mechanikami mrazu:

C: Gaze of eternal winter +13 vs. MD (1 nearby or far away enemy)—20 cold and psychic damage, and the escalation die value is frozen at its current value for the target (hard save ends).

případně "nová" mechanika, využívající Dexteritu podobně nápaditě, jako Wisdom u koboldích pastí:
Natural roll is above target’s Dexterity: The target is blasted off of a rooftop, or into a wall, or around a corner: 2d12 damage and the target pops free and must save or spend its next move action re-entering the fight far away from any monsters.

+ řada dalších, které prozrazovat nebudu :)

..a jak autoři dokáží zapojit vtipně téma Vánoc (např. Tři Králové = 3 drsní nemrtví Winter Kings :D

Prostě - ideální na svářák, sníh za okny a chřestění kostek :)

Odměna na konci působí trochu pohádkově, ale přesto nádherně vyprávěcím způsobem (postava si vybere 2 z hromady možností, kde volí z věcí jako - vděční občané postaví hrdinovi sochu; sice trochu bokem od hlavních ulic, ale přesto s docela hrdinskou pózou/budou slavit jednou za rok svátek na počest hrdiny/pojmenují po něm uličku/guild hall/jednu z městských bran apod.)

Navíc, jak je u Tales zvykem - na počátku každého příběhu jsou drobné bonusy pro hráče, resp. postavy, a to podle toho, jaké Tales prošli na jednotlivých levelech předtím. Nic velkého, ale hráče to dokáže spolehlivě potěšit a dodat pocit kontinuity.

Navíc, ohlášené novinky (plus další jedno beta testování nového projektu, do kterého mi přišla pozvánka na mail) na první polovinu tohoto roku dávají spolehlivý pocit, že 13th Age zdaleka neztrácí dech a je stále nač se těšit :)

A hezký článek nakonec - o tom, jak vytvořit Sword-mages - primárně si počte Shako s Noirem, ale věřím, že zajímavou inspiraci by určitě objevil i Meldin :)

Hezké Vánoce!

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075246095657349 secREMOTE_IP: 18.220.66.151