Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
31.3.2016 00:02 - Xyel
Hmm, tak zatím dolezli k bráně mečů prakticky bez ztráty kytičky - od začátku zvolili taktiku "nelezu do kouře/mlhy" čímž se vyhnuli v podstatě všem smrtícím pastem. Životově jsou tak na půlce, ale zatím mají většinu spellslotů a ještě nedělali ani krátký odpočinek... A já musím do příště vymyslet, jak otevřou bránu mečů když nemají jako skupina jediný meč a v dungeonu také žádný není :D

A je tedy fakt, že rogue s passive perception 22 je na tohle neskutečně silný, protože automaticky nachází všechny skryté dveře.
31.3.2016 01:04 - sirien
wtf!?

O čem to sakra mluvíš, když nemají žádný meč, tak tu bránu prostě a jednoduše neotevřou, bad luck, deal with it.

tyhle neo-gameři, fakt...
31.3.2016 06:44 - ShadoWWW
Mohl by tam být škodolibý nápis na zdi: "Meč najdeš v mlze. (Možná.)" :)
31.3.2016 08:09 - ByTrit
Xyel a to hráte nejakú Tomb of horrors prerobenú do 5e alebo hráte klasiku podla AD&D?
31.3.2016 08:51 - Quentin
Píše:
wtf!?

O čem to sakra mluvíš, když nemají žádný meč, tak tu bránu prostě a jednoduše neotevřou, bad luck, deal with it.

tyhle neo-gameři, fakt...

+1 :D
31.3.2016 09:36 - Xyel
ByTrit píše:
Xyel a to hráte nejakú Tomb of horrors prerobenú do 5e alebo hráte klasiku podla AD&D?

Hrajem konverzi, co sem postoval Shadow (link na konci), je to ale skoro as-written pro 1E.... 5E je s 1E zřejmě velmi kompatibilní.

K mečům: Když já chci, aby se mnou někdo hrál i příště... z tohoto bodu je jediná cesta ven skrze změnu pohlaví a ztrátu veškerého vybavení, což zní jako skvělá odměna za dosavadně téměř čistý průchod hrobkou.


https://docs.google.com/document/d/1iM5BQr6ho8j18glbiUnBnK4zrJ8gYu1nJR7vNAaYHVI/edit
31.3.2016 14:40 - Xyel
Cítil jsem inspiraci, tak jsem sepsal malý report o průchodu hrobkou. Družinka se skládá z elfího mnicha (specializace je homebrew řád vlkodlaka), rogue (specializace assassin), čaroděj (evoker) a bard (lore). Všichni na 9té úrovni s 1 featem a těžce heroickými staty (zaslouženými - začíná se na málo, ale při hře jsem dával za slušné hrdinské výkony nějaké ty bonus staty při přestupech).


Družina na základě vizí, které viděli ve snech jde prozkoumat kopec, který vypadá jako by z nich vyskočil. Po chvíli ohledávání naleznou, že jsou 3 možné vchody dovnitř, ať už je uvnitř cokoliv. Náhodným výběrem jdou do vchodu 2. Tam vyrazí kouzelník vesele dopředu a spustí past. Jak slyší hučení kamene, okamžitě křičí že běží pryč… čímž se vyhnou uvězňovací pasti. Tady to nevypadá moc přívětivě... a tak se vydají náhodným výběrem do vchodu č. 1. Všimnou si pavučin pod stropem a jelikož mají s pavouky špatné zkušenosti, tak do nich preventivně pošlou pár fireballů. Po spálení pavučin hledají na stropě pavouky, ty nenaleznou ale všimnou si že strop je nějak nestabilně udělaný. To se jim nelíbí, tak jdou radši prozkoumat vchod č. 2. Tam naleznou vstup do hrobky.

V dlouhé chodbě si prohlíží malby a všimnou si vstupní nápovědy od Acereraka. Ta jim dá pořádně zabrat (řešila se přes hodinu herního času), nakonec se rozhodnou že jako celek nedává smysl, ale možná by některé části mohly. Do mlhy se jim nechce, do tlamy démona už vůbec ne (je zelený a nápověda říká „shun green if you can“, čehož se nakonec drží celé sezení). Prohledávají tedy obrazy. Na kouzelníkově obrazu najdou truhličku, dostanou jedovým bodcem do prstu a pak se propadnou do propadla... ouch. Nasraní jdou a vedlejší obraz – mučírnu – radši preventivně zničí. Za ní najdou tajné dveře s výjevem bestie sápající se na mříže. To se jim nelíbí, takže jdou zpátky k cestě plné mlhy. S krystaly si hrají tak dlouho, až se jim povede trefit správnou kombinaci. Nelíbí se jim ale cesta, protože vede pod démonovu tlamu a tak jdou mimo ni. Tím se dostanou do místnosti s pákami. Při hraní si s pákami natrefí na kombinaci „všechny nahoře“ jako první a tak prolezou do šachty otevřeným průchodem. Tam hravě najdou tajné dveře a vypadnou tak do místnosti s truhlami. Truhly vypadají sexy a, po projetí místa detect magicem a ohledání všech truhel, otevřou tak tu zlatou. Vyvalí se hejno hadů, které ale nerozchodí úvodní kriťák za 60 od rogue. Otevřou stříbrnou truhlu, mnich vytankuje past nastavením tváře a seberou z ní prstýnek. Otevřou i dřevěnou truhlu, vyskočí na ně golem, který ale hodí málo na incku, takže se na tah dostává posledními 9ti životy a nevýhodou k útoku z vicious mockery od barda...

Postavy pokračují do dlouhé místnosti. Mlha na konci se jim vůbec nelíbí (je u ní nazelenalý kámen a zelená je špatně... a ještě ke všemu je to mlha). V místnosti se slušně zaseknou, nicméně silovým prohledáváním (vlezli jsme sem iluzorní zdí pod obrazem, takže cesta dál by klidně mohla být iluzorní zdí pod jiným obrazem) najdou cestu dál. V místnosti s oltářem jdou nejprve rovnou na konec. Tam to problédnou a na nic nesahají. Nahodí detect magic a poblíž černého kouře i detekci jedů. Černý kouř sice jed není, ale odhalí tím jed v první řadě lavic. Odvodí, že lavice mohou být otevíratelné a prohlédnou i ty ostatní, které následně vybělí (tedy skoro, měďáky a stříbrňáky sebou tahat nechtějí). Po chvilce blbnutí s židlí a kandelábry se zaměří na podivný kámen s otvorem na prsten. Vloží tam prsten nalezený dříve a vstoupí. Cestou dále odhalí všechna tři propadla a pokračují na konec dlouhé chodby. Tam nevidí způsob jak pokračovat, tak začnou rozebírat původní nápovědu. Zpětně si odškrtají řadu úvodních řádek a odvodí, že teď by měly být nařadě 2 pitfally a pak fortutious fall... odvodí si, že to bude to třetí propadlo, mnich do něj hrdinně skočí a následně najdou skryté dveře. Prolezou dále a okamžitě najdou skryté dveře ve stěně. Temi projdou do místnosti s nádobami. Chvilku je pošťuchují tyčí, ale když zjistí že v jedné z nich je kyselina, tak se na to vykašlou a jdou dál tajnými dveřmi, které již našli. Propadlá podlaha na podlahu s bodci se jim vůbec, ale vůbec nelíbí. Nakonec to mnich oběhne po zdi, bard se promění v obří ještěrku a s čarodějem na zádech to také oblezou po zdi a nakonec rogue tam skočí a jde to vyzkoušet. Past na ní sklapne, ale všemu uhne a s pomocí ostatních vyskočí ven na druhé straně. Tam najdou skryté dveře a pokračují. V místnosti s nástěnnými malbami schytají past na falešných dvěřích, ale pak pod plátny hledají tajné dveře, ty nacházejí a odcházejí jimi. Na křižovatce si všimnou propadla, ale né toho druhého na protilehlých dveřích ne a konečně do něčeho taky spadnou. Dveřmi poté projdou a narazí na místnost plnou mlhy. Tu zkusí rozfoukat kouzlem, rozfoukání ukáže uvnitř stojící sirénu. Ta je odradí a vydají se tak zpět. Na severních dveřích neobjeví past a vyvalí se na ně spící plyn... ale elf a dva půlelfové toho jednoho spícího člověka před valícím se kamenem bez problémů odnesou. Cestou dále naleznou tajné dveře nalevo, tak do nich hned vstoupí a ocitnou se před branou mečů.
Pokračování příště.

Retrospektivně musím uznat, že můj strach z toho, že by se moje družinka stala kvůli hrobce paranoidní byl zcela mimo mísů – ona již dávno paranoidní je. Jako ironické vidím to, že je to poprvé co se během 28mi sezení setkala s pastmi (nemám pasti rád, takže ve hře prakticky nejsou).
1.4.2016 10:06 - Mildar
Xyel píše:
K mečům: Když já chci, aby se mnou někdo hrál i příště... z tohoto bodu je jediná cesta ven skrze změnu pohlaví a ztrátu veškerého vybavení, což zní jako skvělá odměna za dosavadně téměř čistý průchod hrobkou.

Potom tedy hrajete spatne dobrodruzstvi...
4.4.2016 17:05 - ShadoWWW
V rámci dnešní UA Wizardi zveřejnili novou rasu - revenant - a dva obory povolání - pro bojovníka Lovce nestvůr a pro tuláka Inkvizitora.
4.4.2016 21:15 - ShadoWWW
P5ichází Book of the Righteous od Green Ronin.
6.4.2016 16:06 - ShadoWWW
Dnes vyšlo další minidobrodružství ze série pro Strahda. Dal jsem ho opět na GD (Encounters > Strahdovo prokletí > Minidobrodružství).
6.4.2016 22:55 - Babaj
da se nekde stahnout nejaky pruvodce Forgotten Realms pro 5e?
6.4.2016 23:47 - ShadoWWW
Nejblíž je mu Sword Coast Adventurer's Guide s novou mapou. Ale jde spíš jen o drobný doplněk k hraní. Rozhodně to není v takovém rozsahu, jako byl Campaign Setting 3e nebo Campaign Guide 4e.

D&D 5E vypráví o Forgotten Realms pomocí série oficiálních dobrodružství, které ho neustále rozvíjí. Pro hraní ve FR v 5e je asi nejlepší začít Starter Setem a jeho Ztraceným dolem a pak pokračovat dalšími dobrodružstvími (které se všechny odehrávatjí ve FR, kromě posledního Curse of Strahd). Možná bych osobně dnes už asi přeskočil Tyranii draků, protože je ze všech dobrodružství nejméně povedené.
7.4.2016 00:14 - Vojtěch
Nejlepší je na tom, že tě odkazuje na 2e, 3e a 4e knihy jako zdroj.
7.4.2016 01:29 - Mnauk
Píše:
Možná bych osobně dnes už asi přeskočil Tyranii draků, protože je ze všech dobrodružství nejméně povedené.


Opravdu? Zrovna jsem přemýšlel, že Tyranií navážu na Ztracený důl... Takže raději přeskočit na?
A co byste doporučovali? Hrát dle knihy nebo minidobrodružství? (scházíme se jednou za půl roku na víkend - téměř bez jídla a spánku :) ) Nemám představu, jak dlouho se příběh dle knihy hraje. Nebo je kombinujete, jde to?

A protože díky není nikdy dost, tak opět pěju chválu na pokračující překlady ... díky moc.
7.4.2016 06:09 - ShadoWWW
Ty knihy jsou na dlouho - při čtyřhodinových každotýdenních sezeních vyjde tak na 6-8 měsíců. Takže pokud se scházíte jednou za půl roku, tak je lepší šáhnout po jednom až dvou krátkých dobrodružstvích. (Ty mi přijdou dobré i v Tyranii draků.) Volně na sebe navazují.

Díky za pochvalu. :)

Jinak se dá hrát volně i podle druho- a tříedičních zdrojů, co jsou přeložené od Chrochty tady na Kostce. Ale pro vás budou nejlepší asi ta minidobrodružství.
7.4.2016 07:16 - IrenicusIsMyFather
Píše:
Opravdu? Zrovna jsem přemýšlel, že Tyranií navážu na Ztracený důl... Takže raději přeskočit na?
A co byste doporučovali? Hrát dle knihy nebo minidobrodružství? (scházíme se jednou za půl roku na víkend - téměř bez jídla a spánku :) ) Nemám představu, jak dlouho se příběh dle knihy hraje. Nebo je kombinujete, jde to?


Hele, hrajeme Out of the Abyss cca. od září či října (?? přibližně...hned jak se to dostalo k nám a byl jsem schopný připravit první dobrodružství), nyní (TEPRV) se dostáváme k druhé polovině knihy, cca. když naše frekvence hraní byla jednou za 14 dní či 3 týdny, hrací den o 8 hodinách a procházím to s nima poctivě. Knihy jsou fakt běh na dlouhou trať, ale kluci jsou z Out of the Abyss nadšeni, protože Underdark je prostě úplně něco jiného, než běhat ve FR, který kluci většinou znají jak vlastní boty. Tady jsou vždy překvapeni a jsou zvědaví, koho (či co) potkají. Nevýhoda této kampaně jsou vzdálenosti lokací, a my cestujeme poctivě, takže třeba 10 cestovních dní včetně encounterů a minidungů nám zabralo i jeden celý hrací den. Jinak z pohledu DM nejslabší část byla Gracklkstugh, na který jsem se naopak nejvíc těšil. Jinak dojem je supr a tahle kampaň mi přijde vcelku hodně dobrá, různorodá, a dá se hrát i jako sandbox. Ale dle mého názoru pro DM bez zkušeností dost obtížná. Jinak fakt doporučuji.
7.4.2016 11:42 - Xyel
Rád slyším, že Out of the Abyss je dobré - teď jsme dohráli Tomb of Horrors a má to skvělý feedback od skupiny, takže se poohlížím po dalších DnD modulech a co si z nich vzít.
7.4.2016 12:31 - Tarfill
Xyeli,
a jak teda překonali tu mečovou bránu? Vyřešil jsi to nějak? ;-)
7.4.2016 13:24 - Xyel
Jo - kyselinou ze žluté nádoby zabili slimu ve vedlejší nádobě a zbytky slimy (které měly konzistenci tuhého želé) narvali do děr pro meče - slima je tvárná, takže si ji brána spletla s mečem :)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10616612434387 secREMOTE_IP: 18.220.154.41