Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
20.2.2017 17:44 - sirien
Loki: jako třeba když sem se svojí 100% ohnivou bojovou magií narazil na protivníka co byl immune to fire? To je tak nějak součást toho buildu, že holt mám problém, když je něco immune to fire (a zároveň tak nehorázně dementní, že to je mimo dosah charming magie).

Zároveň mám naprosto nulovej dojem, že by někdo lepil nějakou díru a opět píšeš o stozích diskusí o nějakém problému, u kterého sem si ani nevšim, že by se vůbec nějak diskutoval a rád bych ty stohy viděl.

Jak to připadá mě je, že si někdo sednul a řekl si: ok, co by se dalo na těch kouzlech měnit aby to bylo zajímavý - hej, třeba můžeme zaměňovat savy. Tj. vzniklo to čistě jako nějaká nová schopnost a ne jako záplata (protože prozačátek kromě tvrzení člověka co 5e ani moc nezná sem si vůbec nevšim, že by nějakej podobnej problém někdo viděl nebo si na něj stěžoval, takže ani neni co záplatovat - samozřejmě, pokud nejsi předpojatej a apriori nepředpokládáš, že tam chyba být prostě musí, že)



Aegnor: on Loki vůbec neni moc konzistentní, jak sem poznamenal výše tak ono to jak si stěžuje že ta kouzla pak nebudou vyvážená v boji zajímavě koresponduje vůči tomu jak hrozně prosazoval, že classy přece nemají být užitečné všude.

To je taková cena za snahu furt všechno negovat a rozporovat - časem se dostaneš do stavu, kdy rozporuješ sám sebe :)


___________________

Btw. rád bych pro záznam uvedl, že měnění typu záchrany se mi vůbec nelíbí z čistě fluffových důvodů.
20.2.2017 19:28 - Maugir
sirien píše:
Btw. rád bych pro záznam uvedl, že měnění typu záchrany se mi vůbec nelíbí z čistě fluffových důvodů.

Když k tomu přihodíš odpovídající popis, tak by neměl být problém, ne?
Z klasického "Letí fireball, hoď si, jestli uhneš" (Dex), na "Náhle jsi vzplál. Tvoje zbroj se začíná rozpalovat, místo vzduchu dýcháš dým z vlastních šatů a kůže, hoď si jestli to ustojíš" (Con), případně "Ze spirál plamenů vykvétají hypnotické obrazce, od nichž je těžké odtrhnout oči. Hoď si, jestli překonáš zmámení dřív, než Tě kouzlo spálí plnou silou" (Wis/Cha, tady mi to trochu splývá).

Jinak jako spellcaster jsem měl problém spíš s tím, co píše Sirien. Většinou chci být na něco zaměřen (jako služebník Auril chci co nejvíce ledových kouzel a fakt nechci žádná ohnivá, jako hadí kněz chci co nejvíc jedových a moc se mi nechce do živlů, jako druid se chci proměňovat v jeden typ zvířat, např. jen psovití nebo jen členovci/ apod.), ale pravidla potřebují být univerzální, takže nezbyl prostor se příliš rozběhnout tím směrem, kterým já právě chci. Je fakt, že Elemental Evil v tom u živlových kouzel docela pomohlo, ale praktiky vždycky je tu možnost si patřičná kouzla (nebo jiné prvky hry) refluffnout, bez čehož by se mi už těžko existovalo.
20.2.2017 19:55 - LokiB
sirien: a toho smajlu sis u těchto nových stohů nevšiml schválně? :) představ si, že někdy někdo ironizuje i sám sebe, když to nebere celé tak vážně. No nic, třeba to někdo jiný pochopil ...

Píše:
Jak to připadá mě je, že si někdo sednul a řekl si: ok, co by se dalo na těch kouzlech měnit aby to bylo zajímavý - hej, třeba můžeme zaměňovat savy.


Jo, to je možný. Mně.
Jen pro info - zkoušel sis někdy procházet fóra s diskusema o přípravě různých buildů, best buildů atd pro jednotlivé edice DnD? Já jo.
Jako třeba http://www.enworld.org/forum/showthread.php?450158-Treantmonk-s-Guide-to-Wizards-5e
Ale ono je jich hodně ... a ne, Gurney, nedohledal jsem to teď ve spěchu :)
I když ideální buildy nepěstuju, tak mě třeba při seznamování se s novými pravidly někdy pomohly urychlit proces, kdy bez možnosti vlastního hraní hledáš něco, i když přesně třeba nevíš co.

A obzvlášť do organizovanýho hraní je power-level postav celkem důležitý, takže já si nemyslím, že by návrháři DnD jen tak seděli a řekli si "hej, co třeba změnit vlastnosti u sejvů? cooool!", aniž by si dost promysleli, jaký to má dopad na možnosti postav. protože by se jim jinak mohlo stát, že vypustěj džina, kterej jim to organizovaný hraní dost rozpárá.
Ale teda stohy důkazů k tomu, že postupují nikoli náhodně, dle momentálních nápadů, ale vychytrale, nemám, uznávám. Možná je někde článek od některýho návrháře, kde píše přesně to, co ty.

Aegnor píše:
(viz ta historka s hraničářem, kterému v boji umřel pes a on ho šel pomstít)


Vůbec nevím o čem mluvíš :-o ... hraničář? pes? pomsta? ne, to mi nic neříká. Byl bys tak hodný, a připomenul mi, kde jsem to psal? :) just askin'
20.2.2017 20:36 - Aegnor
LokiB píše:
Vůbec nevím o čem mluvíš :-o ... hraničář? pes? pomsta? ne, to mi nic neříká. Byl bys tak hodný, a připomenul mi, kde jsem to psal? :) just askin'

Hmm... snažil jsem se najít, ale nějak se mi nedaří. Jsem si jistý, že to tady někde zaznělo, ale je to pár měsíců zpátky a najednou si ani nejsem jistý, jestli jsi to byl ty.

Šlo o situaci, kdy v jednom boji umřel companion půlčickýmu hraničáři, kterej se naštval a místo toho, aby pokračoval ve střelbě, tak svůj luk zahodil a rozhodl se, že danému protivníkovi rozbije hubu pěkně osobně. Daný člověk to použil jako příklad špatného RP.
20.2.2017 22:21 - sirien
Maugir píše:
Když k tomu přihodíš odpovídající popis, tak by neměl být problém, ne?

No... jako ok, šlo by to, ale fakticky pak vzniká otázka, co to vlastně to "kouzlo" je - jestli to je prostředek (a efekt se může lišit) nebo efekt (a prostředek je volitelný). Podobná diskuse se kdysi vedla u Mage sfér (pokud Tě odhodim do strany, je to Forces, protože prostředek, nebo to je Space, protože efekt...) a odpovědět lze oběma způsoby, ale má to pak nějaké své další důsledky.

LokiB píše:
a toho smajlu sis u těchto nových stohů nevšiml schválně?

bussy &chaotic day, sorry.

Ne, buildy sem vždycky spíš dost ignoroval (u všeho, nejen u DnD) - patřej ke stylu hry, kterej osobně moc nevedu.
21.2.2017 01:41 - Aegnor
LokiB píše:
Vůbec nevím o čem mluvíš :-o ... hraničář? pes? pomsta? ne, to mi nic neříká. Byl bys tak hodný, a připomenul mi, kde jsem to psal? :) just askin'

Má omluva. Nebyl jsi to ty, ale byl to Xyel. Netuším, jak k takovému failu mohlo dojít.
21.2.2017 08:44 - A15
Sirien píše:
Btw. rád bych pro záznam uvedl, že měnění typu záchrany se mi vůbec nelíbí z čistě fluffových důvodů.

Změna savů a elementu zranění je v 5e spíše čistý munchkinismus.
Vlastnosti/savy jsou dvou skupin - silové, na které se zaměřují kouzla/efekty (dex, con, wis) a vedlejší/fluffové (str, int, cha). Samozřejmě většina postav/potvor má "pokryté" silové obrany (či mají rovnou imunity) a vedlejší se neřeší.

U elementů je to ještě markantnější - oheň působí nejvíce poškozaní, ale také/proto je to nejrozšířenější resistence/imunita.
Ono se to dá využít k zjednodušení - všechna kouzla (na stejné úrovni) dělají stejné poškození a imunity neexistují, ale trochu to bourá tu různorodost světa.
21.2.2017 12:58 - Tarfill
Budu teď uvažovat nahlas, mimo Vaše aktuální téma diskuze.

Je tady někdo, kdo by stál o nějaké dobrodružství v D&D5 vytvořené v prostředí nedávno přeloženého Mečového prostředí?
Uvažuju totiž, že bych sem na kostku zase jedno vlastní dobrodružství hodil, ale protože na ty dvě minulé byla mizivá zpětná vazba, nevím tedy, jestli bych si tím jen zbytečně neplácal játra...
Co tedy myslíte? Mám se o něco takového snažit?
21.2.2017 13:57 - Babaj
a tak urcite.-)) o dobrodruzstvi bude vzdy zajem.-))
21.2.2017 14:06 - Mildar
Za me jako primarne DnD 5e hrace stejne je pro me v mnoha vecech lepsi si to cist v anglictine. Co mam zkusenost s Fendelinem, tak preklad je lepsi na popisy v prubehu hry, original na presna pravidla a spousty pomocnych toolu co pouzivam.
21.2.2017 14:24 - Tarfill
Mildare, nemyslel jsem překlad dobrodružství, myslel jsem dobrodružství vlastní, z mojí hlavy (původní příspěvek poupraven). ;-)
21.2.2017 15:20 - efram
rad se podívám na tvorbu kohokoliv
21.2.2017 19:33 - chrochta
Tarfille, dobrodružství nikdy není dost.
21.2.2017 20:20 - ShadoWWW
Tarfill: Určitě! Inspirace není nikdy dost a dobrodružství jsou teď nejžádanější artikl i mezi překlady. ([rýp]A proto na RPG F v Kuchyni zas dělají nová RPGčka, o která prakticky nikdo nemá zajem.[/rýp])

Unearthed Arcana: Tentokrát nová verze playtestu Bitva armád. Kdybyste chtěli vyjádřit svůj názor na archetyp černokněžníka či kouzelníka (ten s proměnlivými záchranami a typy zranění) z minulého týdne, aby ho slyšeli samotní autoři, máte možnost v anketě.

K diskuzi: Steve Winter nedávno řekl, že jeho nejlepší zážitky z hraní RPG jsou z her, ve kterých se PJ silně držel zvoleného žánru a hrálo se sandboxovým stylem.

Sandbox se označuje jako těžký žánr, ve kterém musí mít PJ hromadu věcí promyšlených či nastudovaných, většinu látky ani nepoužije a často je to na úkor improvizace. Steve Winter říká, že je to mýtus, a dává jednoduchý návod, jak hrát lehce a zábavně: "Nechť žánr hry volí PJ a měl by zvolit takový žánr, jehož je velkým fanouškem, nejlépe od útlého věku."

Odjakživa vás baví Star Wars? Veďte hru z onoho světa (Star Wars Saga Edition, Fate ep.I: Star Wars, SWN či něco obdobného). Baví vás post-apokalyptický svět? Hrajte Dark Sun či něco obdobného. Baví vás epická fantasy? Hrajte v Zapomenutých Říších či něco podobného. Baví vás ala evropský středověk? Hrajte Midgard či něco obdobného. Baví vás II. sv. válka? Hrajte s Jersonem. ;)

Jde o to, že když budete vést hru v žánru, jehož jste velkým fanouškem, nepotřebujete nic moc hluboce studovat, protože vaše současná studnice znalostí by měla plně dostačovat. Obdobně i kdybyste v takovém žánru hráli railroadové dobrodružství, ve vašem podání to nikdy nebude railroad, ale spíš sandbox. A taková hra bude velmi bavit i vaše hráče. Možná máte svůj oblíbený styl a klepete si na čelo nad hrami odlišného žánru, možná vám přijdou stupidní, ale vemte jed na to, že oni by si klepali na čelo zase u vašich her. Zkrátka: Snažte se vést otevřená hraní, tvořit doplňky a podporovat komunitu vašeho oblíbeného žánru. To je, oč tu běží. Ostatní žánry klidně nechte plavat a žít svým vlastním životem.

Magy a DnD 5e: Pokud vás baví magy a 5e, můžete hrát podle části "Varianta: Magy" (překlad Průvodce Pána jeskyně, str. 288). Nebo to můžete brát jen jako volnou inspiraci - vaše domácí hraní je plně ve vašich rukou.
21.2.2017 20:39 - sirien
Tarfill: Jj, to ticho v diskusích je občas fakt extrémně demotivující, co? Lidi prostě ani nepoděkujou, vim jak se cítíš :)

Na druhou stranu, jestli chceš nějaká motivační čísla, tak:

Dragenfeld byl doteď stažený 184x
V zrcadle bylo doteď stažené 78x

Oboje je vesele stahováno i letos, přičemž menší zájem o Zrcadlo IMO vychází z klíčového slova "detektivní", ke kterému má bohužel mnoho hráčů trochu averzi.
21.2.2017 21:57 - efram
to co napsal Shadowww se da jen podepsat, podepsat jako celek....
21.2.2017 22:20 - Tarfill
OK, takhle mi to stačí, sepíšu to... ;-)

Siriene:
Jo, máš pravdu, slova v názvu a úvodu jsou klíčová. "Obléhání Dragenfeldu" zní dobře a přitom je to úplně prachobyčejné dobrodružstvíčko, Zrcadlo mi třeba dalo mnohem víc práce... každopádně jak řikáš, klid v diskuzi je demotivující no. On člověk nepotřebuje vyloženě poděkování, ale když nikdo ani nenapíše, že to nestojí ani za starou bačkoru, tak vůbec nevíš, co si máš myslet... ;-)
21.2.2017 22:35 - Šaman
Tarfill píše:

Klid v diskuzi o kvalitě nic neříká, je jen známkou mála kontroverze. ;)
Napiš tam, že dobrodružství se dá hrát i v oDrD, pokud se zakáže hyperprostor a do dodatku pravidel dopiš, že cikánka z farmářské rodiny se nemůže stát členkou královské rozvědky a diskuze bude nekonečná :D
21.2.2017 22:43 - Babaj
coze , tam je cikanka',?:-)))
21.2.2017 23:00 - sirien
*picard.gif
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094072103500366 secREMOTE_IP: 18.116.36.221